Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Costa Rica en omliggende landen

<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 11 Aug 2015 19:32

Costa Rica en omliggende landen

Ik ben mij aan het oriënteren op Midden-Amerika omdat ik daar misschien Maart 2016 naartoe wil voor ca 4 weken. Ik heb al wat dingen gelezen over Costra Rica en dat lijkt me wel wat maar bijvoorbeeld Panama en/of Nicaragua zouden ook een optie kunnen zijn.
Wie is er wel eens in (1 van) deze drie landen geweest (of andere in de omgeving?) Hoelang, wat heb je er gedaan/gezien, wat was je ongeveer kwijt qua kosten en heb je dan luxe of low budget geleefd en geslapen? Was het makkelijk te reizen?
Ik lees dat Costa Rica duur is maar heb iemand gesproken die er vorig jaar is geweest en €2400 incl goedkoop ticket kwijt was voor 5 weken (waarvan een paar dagen Panama), dat vind ik nog best een acceptabel bedrag. Is dit ook realistisch of hebben jullie de prijzen anders ervaren?
Zou je in 4 weken 1 land doen of twee landen combineren? Ik houd zelf van afwisseling, dus een combi van strand, natuur, cultuur.

Ik ben benieuwd en lees graag jullie verhalen en ervaringen!
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:41

Bericht 11 Aug 2015 21:14

Re: Costa Rica en omliggende landen

Vorig jaar ben ik naar Costa Rica geweest. Super mooi land! De andere landen weet ik niks van, maar als je daar toch bent zou ik het zeker combineren. Ik ben met een georganiseerde reis geweest. Dus qua kosten enzo zou ik niet durven zeggen. Lunch en diner zaten er niet bij. Maar ik vond de restaurants niet duur eigenlijk. Naar mijn idee is het niet een heel duur land. Het is wel makkelijk om doorheen te reizen. Het is niet zo groot dus de afstanden zijn best te doen. In de 16 dgn dat ik daar was heel veel moois gezien.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 11 Aug 2015 22:39

Re: Costa Rica en omliggende landen

Ik ben 2,5 week met een georganiseerde reis geweest en vond het een prachtig land, wil er zeker nog eens terug. Nicaragua en Panama zijn nog wat ongerepter geloof ik, omdat er minder toeristen nog komen. Ik kan me daarom voorstellen dat die landen ook wat goedkoper zijn dan Costa Rica, maar ook daar vond ik de prijzen best wel meevallen, niet enorm duur in ieder geval. Een combi kan denk ik wel, maar dan moet je gewoon keuzes maken. Ik zou me best 4 weken in Costa Rica kunnen hebben vermaken, maar kijk bijvoorbeeld ook even naar regentijden en dergelijke. Zo had het in de tijd dat ik er was geen zin om naar Tortuguero te gaan, omdat er dan geen schildpadden zijn, dus ik heb bewust toen niet voor de optionele verlenging daar gekozen.
<<

Anoniem170

Bericht 19 Aug 2015 22:42

Re: Costa Rica en omliggende landen

Ik ben in al de 3 de landen geweest. Costa Rica is de duurste van de 3, daarna panama en daarna nicaragua. Panama en costa Rica zijn gelinked aan de dollar, je kan er ook met Amerikaanse dollar betalen. Toen ik er was stond de koers heel goed, maar vooral costa Rica is vrij prijzig. Ik heb heel budget gereisd destijds. Vervoer is in alle 3 de landen echt prima, bedenk wel dat het ov in cr bijna allemaal via san jose loopt. Panama vond ik echt geweldig, panamakanaal, panama city(echt hilarisch die bussen daar) en bocaa del toro ben ik geweest. In costa Rica paar stranden geweest en de jungle. Nicaragua heb je paar leuke stadjes, leon, granada, ometepe. Verder vond ik nicaragua de minste van de 3, vond de mannen zo vervelend daar. Cosntant roepen, gebaren etc. Ze zijn daar ook niet zo gewend aan toeristen.vond het land ook wat vies ofzo. Ik zou je aanraden om panama en costa Rica te bezoeken, en dan nicaragua over te slaan.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers