Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamzorg

<<

Anoniem301

Bericht 19 Aug 2015 15:58

Re: Kraamzorg

Ik heb vorig jaar mijn zorgverzekering ook (aanvullend) aangepast in de hoop dat ik dit jaar zwanger zou zijn. Ik krijg nu een hoop dingen vergoed.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Aug 2015 16:12

Re: Kraamzorg

Ik ben al vrij hoog verzekerd door het hele ivf gebeuren, maar als dat niet het geval was geweest was ik bij een zwangerschap zeker wat hoger gaan zitten. Ik krijg ook veel vergoed. Eigen bijdrages kraamzorg, cursussen, een tens apparaat voor de bevalling (gezien mijn rugklachten), en zo nog veel meer. Wel de moeite waard dus!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Aug 2015 17:04

Re: Kraamzorg

Carrie schreef:Hoe dan Minx?


Ze deed ontzettend veel aannames die niet klopte. Ze begon direct over waarom ik nu bij mijn ouders woonde, kwam net helemaal happy thuis met verse baby dan heb je weinig zin om over je gezeur te praten. Ze sprak tegen me alsof ik een 3-jarig kind was. En kon haar gewoon niet goed bij me in de buurt hebben. Werd al kriegelig als ze me moest helpen met de borstvoeding, laat staan dat ze mijn hechtingen mocht controleren.
2015 💙
<<

Anoniem147

Bericht 19 Aug 2015 18:24

Re: Kraamzorg

Nou! Carrie wat lief!

Ik zat hier echt even met een dikke lach op m'n gezicht.

Mocht ik ooit zwanger raken en kraamzorg afnemen dan vraag ik ook zeker om een jonger iemand. Ik vond toch wel dat de oudere kraamverzorgende met wie ik meeliep nogal 'strak' volgens hun eigen planning werkte en ondanks dat er ook een echt parel bij zat (60+ en geweldig, geweldig qua aanpassingsvermogen en borstvoedingskennis) zou mijn voorkeur toch echt gaan naar een jonge meid van begin/midden 20. Fris, fruitig en qua 'tijd' toch een beetje op hetzelfde level.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Aug 2015 20:37

Re: Kraamzorg

Hier heeft die dame het kamertje helemaal niet gezien, ook heeft ze niks gevraagd over de stofzuiger e.d. Ze vertelde wat de kraamverzorgster allemaal doet, keek op hoeveel uur we recht hadden, noteerde of er mantelzorg was, liep een checklist door of alles in huis was en wij konden onze wensen door geven.

Ze noteerde gedeeltelijke mantelzorg omdat mijn man halve dagen moest werken in de kraamweek en uiteindelijk was het druk bij het bureau en kreeg ik elke keer maar 3 of 4 uur kraamzorg en werd dat niet afgestemd of mijn man thuis was of niet, daar stond ik dus 1 dag uit het ziekenhuis de was op te hangen en eten te koken omdat mijn man de middag en begin van de avond moest werken en de kraamverzorgster de was in de wasmachine had gedaan, mij om 10 uur lunch gegeven had en om 11:30uur weer vertrok omdat ze om 12:00 uur bij een ander gezin moest zijn. Sowieso waardeloos allemaal, na 5 dagen hebben we in overleg met de verloskundige haar verteld dat ze mocht vertrekken, ik heb 17uur kraamzorg gehad.

Wij hadden als wensen doorgegeven dat ik liever niet had dat ze rookte. Maar als ik nu een tip mag geven, vraag om iemand die goed Nederlands spreekt! Ik dacht dat dat vanzelfsprekend was, maar blijkbaar niet dus en ik en de kraamverzorgster snapte elkaar totaal niet, ze sprak echt slecht Nederlands en begreep mij vaak niet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Aug 2015 20:41

Re: Kraamzorg

Bij mij was de intake al best vroeg. Ze heeft gevraagd wat mijn voorkeuren waren qua kraamzorg (niet roken, stagiaire geen probleem, iemand die veel info geeft maar ook gewoon even lief is voor ons zo in die eerste toch wel heftige, vermoeiende week).
Met het kamertje waren we nog lang niet begonnen, daar heeft ze dus ook niet naar gekeken.
De intake zelf vond ik niet veel voorstellen, maar het is voor hen denk ik wel handig om een beeld van jullie te krijgen. Zou me er in ieder geval echt niet druk over maken!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 19 Aug 2015 21:04

Re: Kraamzorg

Hier hadden ze bij de intake inderdaad een checklist bij. Boven wilde ze het kamertje even zien en aangezien ik geen klossen wilde konden we dat ook prima oplossen door een extra matras maar ons bed is al vrij hoog.
We konden ook een voorkeur voor de kraamhulp doorgeven.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Aug 2015 21:47

Re: Kraamzorg

Ilove90's waarom wilde je geen klossen?

Waarom willen zoveel mensen een niet roker? Zw rookt dan gewoon buiten toch. Of is het dan omdat jullie haar vinden stinken?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Aug 2015 21:49

Re: Kraamzorg

Mijn schoonzusje had een roker. Ze roken wel buiten, maar pakken dan de baby en dan stinkt gewoon je hele baby. Natuurlijk wassen ze hun handen, maar dan ruik je het nog. Ik vind dat echt vies.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Aug 2015 21:51

Re: Kraamzorg

O en ik wil ook geen klossen, omdat ik menig boxspring verkloot heb zien worden :ja: en boxspring wordt dan zo hoog.
Minne is sowieso hoog genoeg, maar anders extra matras.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem301

Bericht 19 Aug 2015 21:52

Re: Kraamzorg

Ah zo! Ojee wij hebben ook een boxspring. Hoe kan je die verkloten dan?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Aug 2015 21:53

Re: Kraamzorg

Ik heb er een gezien waar de bodem onderuit was, een was tijdens man in bed lag ingezakt. Die bedden zijn eigenlijk te log naar mijn idee voor op klossen.
Maar is jullie bed niet al hoog genoeg? Als t bv 5 cm scheelt doen ze vaak niet zo moeilijk. Ik vond een echt hoog bed vaak niet eens fijn werken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Aug 2015 21:55

Re: Kraamzorg

Sam schreef:Mijn schoonzusje had een roker. Ze roken wel buiten, maar pakken dan de baby en dan stinkt gewoon je hele baby. Natuurlijk wassen ze hun handen, maar dan ruik je het nog. Ik vind dat echt vies.

Onze kraamhulp heeft ook aangeraden om mensen die net gerookt hadden niet in de buurt van de kleine te laten. In elk geval niet te laten vasthouden. Die dampen hangen nog idd in de kleren, haren en de adem.

Ons bed staat nog steeds op klossen haha. Het zal wel wennen zijn als ze na twee jaar er onderuit gaat.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Aug 2015 21:55

Re: Kraamzorg

Als je niet rookt, dan merk je veel meer van die geur van de rook. Ik vind het stinken als een roker bij mij in de buurt is (als er net gerookt is) en dan zou mijn baby daar ook naar ruiken, niet fijn. Ik vond het al vervelend als mijn kind bij oma op de arm had gezeten en er vervolgens een parfumlucht aan mijn kind zat.

Mochten wij een derde krijgen, dan wil ik graag een jonge kraamverzorgende. De eerste keer had ik zo'n leuke jonge meid, nog net niet klaar met de opleiding, maar hartstikke fijn, gezellig en rustig. De tweede keer een vastgeroeste oudere dame die alles volgens haar plan wilde doen en zich totaal niet kon inleven in mijn ideeën en wensen. Ik vind het nog jammer dat ik niet om een ander heb gevraagd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Aug 2015 22:03

Re: Kraamzorg

Hier hebben we de klossen er onder gezet en een paar uur later er weet onder weg, het was zwaar ongemakkelijk en het was echt te hoog. We hadden zoiets van als ze moeilijk doen verschonen we zelf het bed wel. Met het controleren van mijn hechtingen ging ze op de rand van het bed zitten en kon het dan ook op een goede manier zien.

En met die geurtjes daarvan dacht ik ook altijd, waar hebben ze het over, maar nu J er is vind ik het echt 3 keer niets. Zijn eigen geurtje is toch het fijnste.
2015 💙
<<

Anoniem205

Bericht 19 Aug 2015 22:13

Re: Kraamzorg

Ze wilden hier het kamertje zien omdat ze dat zo leuk vond om te zien. En verder inderdaad alle wensen aangegeven. Dus iemand die uberhaupt niet rookte (vanwege geur etc). Had om een ervaren iemand gevraagd, dat doe ik de volgende keer niet. Deze dames waren me iets te oud. Kreeg nu 2 dames, was niet mijn voorkeur. Gelukkig gingen ze helemaal mee met ons ritme.
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 19 Aug 2015 22:26

Re: Kraamzorg

Het gaat inderdaad vooral om jouw wensen en welke dingen ze wel en niet uitvoeren tijdens werktijd. Babykamer controleren hebben ze hier niet gedaan. Wel gewoon voor de leuk gekeken.
Bij de tweede hadden we ook net onze nieuwe boxspring. Hij was eigenlijk net niet hoog genoeg volgens hun eisen, maar we hebben hem toen niet verhoogd aangezien dit niet mogelijk was. We hebben namelijk ook een elektrisch boxspring. Ze deden hier niet moeilijk over en anders had mijn man het bed verschoond.
2009
2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers