Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het studeer topic!

<<

Anoniem152

Bericht 03 Aug 2015 16:41

Re: Het studeer topic!

Zo, even dit topic uppen.
Vandaag heb ik mijn cijfer teruggekregen voor het laatste examen. Het was een draak van een examen waar en masse bezwaar tegen is gemaakt. Ik heb een 6,8. Normaal gesproken zou ik daar absoluut niet blij mee zijn, maar nu wel (een beetje).
Alle examens zijn nu officieel achter de rug en ik kan me helemaal gaan focussen op mijn scriptie.

Hoe gaat het met de rest?
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 03 Aug 2015 17:17

Re: Het studeer topic!

Fijn dat dat iig achter de rug is Chava. Hoe ver sta je met jouw scriptie?

Ik ben druk bezig met mijn scriptie. Heb nu langzaam wat resultaten en wil deze week dit gaan verwerken.
Dan moet ik nog wel een heel stuk theorie erin gaan verwerken (in principe is al wel bekend wat er in moet komen te staan, moet alleen nog even documenten zoeken waar het in staat).
Deadline voor mezelf is eind deze maand. Ga in september weer verder met vervolgopleiding.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Aug 2015 19:20

Re: Het studeer topic!

Wat goed Chava!

Ik heb 40 studiepunten behaald met mijn praktijkdeel en in 4 weken tijd ook geslaagd voor 3 examens.
Nu nog 1 examen en eindopdracht. Examen ga ik doen als ik 39 weken zwanger ben, op 145 km van huis :smile: man gaat mee.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem152

Bericht 05 Aug 2015 11:21

Re: Het studeer topic!

Goed bezig, Pippin. Welke vervolgopleiding ga je doen?
Jij ook gefeliciteerd, Sam. Succes met je laatste examen en eindopdracht!

Ik ben nu bezig met mijn onderzoeksvoorstel. Dat moet ik in oktober ingeleverd hebben en als het goedgekeurd wordt kan ik aansluitend starten met mijn scriptie.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 05 Aug 2015 17:38

Re: Het studeer topic!

Ik ben nu bezig met mijn bachelor en ga hierna verder met mijn master tot actuaris.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Aug 2015 17:42

Re: Het studeer topic!

Iemand nog herexamens de komende tijd?
Ik heb 19e mijn essay om in te leveren en de 21e een herexamen met -1 giscorrectie. Gelukkig de vier dagen er voor vrij, dus ik kan die vier dagen gaan leren.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 16 Aug 2015 18:16

Re: Het studeer topic!

Ik start per september via mijn werkgever een mbo-opleiding commercieel medewerker binnendienst-callcentermedewerker. Ik heb er zin in!
27-12-2011
03-06-2013
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 17 Aug 2015 13:44

Re: Het studeer topic!

Volgende week begin ik na 10 jaar werken weer een opleiding. Ik ga fulltime naar de pabo. Ik vind het superspannend en ben benieuwd of het valt te combineren met twee kleine kindjes.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 17 Aug 2015 13:51

Re: Het studeer topic!

Spannend, Boerenkool! Er zitten hier op het forum genoeg meiden (incl mijzelf) die de Pabo hebben gedaan, dus mocht je vragen hebben kun je die hier zeker stellen.

Ik ga ook weer studeren! Na vorig schooljaar mijn bevoegdheid voor gym gehaald te hebben, ga ik dit jaar beginnen met de pre-master onderwijswetenschappen. Ben net begonnen in een boek om alvast een stuk in te lezen, maar jeetje, de tekst is echt wel wennen qua taal en niveau.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem185

Bericht 17 Aug 2015 14:03

Re: Het studeer topic!

Wat leuk Boerenkool!
Helix, hoe lang moet je doen over die pre-master? Ik neem aan dat je daarna ook de master er achter aan gaat doen? Doe je dat deeltijds met werken er bij?

Ik ben nu aan het leren voor een herexamen van mijn pre-master verplegingswetenschappen (althans, ik geloof dat het met die opleiding in Nederland te vergelijken is). Echt het verpest mijn hele schooljaar dat ik dit nu opnieuw moet doen, heel mijn zomer is verpest want ik kan mijn vrijwilligerswerk nu niet uitvoeren deze week, waar ik een jaar voor heb voorbereid... En volgend jaar vallen de herexamens weer tegelijk met mijn vrijwilligersweek, dus ik moet echt zorgen dat ik alles van de eerste keer ga halen volgend jaar.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 17 Aug 2015 14:11

Re: Het studeer topic!

Dat is niet leuk Bob! Hopelijk haal je hem nu wel, en de rest van het komende jaar! Succes, je kunt het!

Ik ga studeren aan de Open Universiteit en die zijn gericht op deeltijd tempo. Mijn Pre-master duurt een jaar, ik moet 34,4 studiepunten halen. Daarna inderdaad de master er achteraan, nog 2 jaar. Over 3 jaar hoop ik klaar te zijn en ik denk dat ik dan eens een keertje stop met studeren, hahaha.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem185

Bericht 17 Aug 2015 15:22

Re: Het studeer topic!

Haha, dan moeten we nog even lang! Mijn pre-master is twee jaar (deeltijd) en dan de master ook nog twee jaar deeltijd. Kan het ook voltijd in een jaar doen, maar dat zie ik al helemaal niet zitten haha!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Aug 2015 17:07

Re: Het studeer topic!

Hier ook iemand die nu al in de boeken zit. Na 4 weken uitstellen ( en vakantie) toch echt begonnen voor het leren voor mijn hertentamens. Het lukt alleen totaal niet. Ik kan mijzelf er niet toe zetten, maar ik weet dat ik het echt moet doen. Nu ben ik iemand die het liefste in de avond studeert. Dat maakt het niet heel erg gemakkelijk eigenlijk, want meestal heb ik in de avond afspraken staan met vrienden en zo.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem147

Bericht 18 Aug 2015 14:15

Re: Het studeer topic!

Boerenkool schreef:Volgende week begin ik na 10 jaar werken weer een opleiding. Ik ga fulltime naar de pabo. Ik vind het superspannend en ben benieuwd of het valt te combineren met twee kleine kindjes.


Wat leuk! Ik start over 2 weken ook met de Pabo. Ik ga hem in deeltijd doen (verkort 2,5jr omdat ik al een hbo getuigschrift heb) en heb er zoveel zin in. Ik kijk elke dag even in de brievenbus of er al informatie ligt over klas/boeken/waar/hoe/wanneer etc.

Ben ook heel benieuwd naar mijn stageplaats. Ze willen de mensen uit mijn klas (de verkorte route) z.s.m. laten starten met stage in verband met de studiepunten die gehaald moeten worden. Ik hoop dat ik hier in de buurt terecht kom (3 hele leuke scholen op 5 minuten fietsen).

Succes met studeren Silly-One. Welke opleiding volg jij ook alweer? Iets met wiskunde als ik mij niet vergis?

Bob, ik snap wel dat je voor deeltijd kiest hoor. Voltijd trek ik ook echt niet. Mijn eerdere Hbo studie werd officieel voltijd genoemd maar ik wist al vanaf het eerste studiejaar dat ik 4 jaar lang alleen de dinsdag en donderdag lessen zou hebben. Dat zit er toch wel ingebakken. De rest van de week gewoon kunnen werken en dan in het weekend vrij zijn haha. Ik ben zo gehecht aan m'n weekenden. Heel veel succes met leren en hopelijk volgend jaar weer een fijnere zomer.

Helix, jij ook veel succes met je nieuwe studie!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Aug 2015 14:46

Re: Het studeer topic!

Marni, kun je niet gewoon zelf je stageplaats regelen? Heb ik volgens mij met al mijn stageplekken (7 periodes, 6 groepen, 4 scholen) ook gedaan...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Aug 2015 14:47

Re: Het studeer topic!

Oh en Boerenkool en Marni, ik heb nog wel wat oude studieboeken liggen die jullie over mogen nemen voor een klein prijsje. Waarschijnlijk wel oudere drukken maar dat is soms niet erg.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem147

Bericht 18 Aug 2015 15:01

Re: Het studeer topic!

Ik heb nog geen boekenlijst maar mocht ik m'n boekenlijst krijgen dan stuur ik je een pb. Super fijn haha.

Hier in de regio gaat het blijkbaar via een systeem. Je kunt doorgeven welke dag je beschikbaar bent voor stage en een top 3 aan scholen doorgeven. Dan hoor je waar je geplaatst wordt. Ik moet 3 stages lopen inclusief de Lio en sowieso een bij het jongere kind en een bij het oudere kind. Voor de lio moet je trouwens wel zelf solliciteren.

Ze starten ook pas dit jaar weer met die verkorte route (in verband met die InHolland kwestie was de opleiding een tijd stil gezet) dus alles loopt volgens mij een beetje sloom/onbekend. Net als dus met stage, het is nog niet duidelijk wanneer we precies moeten beginnen. In eerste instantie was het na de herfstvakantie en dan 1 dag per week, nu ging het over sneller starten en 1,5 dag per week (of 1 dag per week en dan na elke 10 weken een volledige week). Er is wel een info avond geweest met echt leuke mensen die deze opleiding nou weer aan het opzetten zijn. De vrouw die de touwtjes in handen heeft was echt mega enthousiast en blij dat ze deze opleiding weer kon runnen haha.

Ik weet in ieder geval dat ik elke maandag van 14.00 uur tot 22.00 uur naar school moet. Dat staat wel vast.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Aug 2015 16:15

Re: Het studeer topic!

Balen Marni dat je nog geen boekenlijst hebt. Nu is mijn ervaring met de pabo dat ik de helft van de boeken nooit heb ingekeken. Als ik jou was zal ik pas boeken bestellen als je ze echt nodig dient te hebben. Ik heb wel eens boeken besteld voor 10 pagina's en ze vervolgens nooit meer in hoeven te kijken.

Verder is mijn ervaring ook met stages dat hogescholen vaste adressen heeft van stages. Dat basisscholen die op een grens liggen van twee hoge scholen hun eigen hoge school hebben waar ze stagiaires van aannemen. Zelf zoeken wordt daardoor vaak niet op prijs gesteld.

Verder heb ik ook nog wel wat oude boeken liggen. Mochten jullie je boekenlijst hebben dan kan ik ook kijken of ze erop staan. Ook die van mij zijn oudere drukken.

@ Marni, ik ben inderdaad bezig met de lerarenopleiding wiskunde. Volgende week een extra hertentamen omdat ze bij het oorspronkelijke hertentamen het verkeerde tentamen hadden uitgedeeld. We kregen het voltijd tentamen in plaats van het deeltijd tentamen. Voordeel is wel, dat ik nu merk dat ik het al iets beter snap dan de vorige keer. Maar nog genoeg te oefenen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 18 Aug 2015 17:46

Re: Het studeer topic!

Ik raad ja af om boeken te bestellen via studystore. Vaak pas laat binnen en zelf ook paar beschadigde boeken gekregen. Bol.com en managementboek.nl zijn veel sneller en vaak ook goedkoper.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem147

Bericht 18 Aug 2015 17:52

Re: Het studeer topic!

Wat stom dat ze jullie het verkeerde tentamen hadden gegeven zeg. Heb jij trouwens op de Pabo in N.ijmegen gezeten?

Ja boeken, begin er niet over. Ik koop nooit klakkeloos boeken. Wat ik vaak doe is boeken lenen uit de bieb. Dan heb je ze 6 weken in je bezit en je kunt ze ook gewoon verlengen. Vaak was het blok/vak/semester dan alweer voorbij. Alleen belangrijke boeken of boeken waar je meerdere jaren mee moet doen koop ik (bijna altijd tweedehands).

Ik wil van dat type boek wel altijd de nieuwste druk hebben. Ik hou niet zo van zoeken/chaos. Heb het liever gewoon duidelijk, alle pagina's op de manier zoals aangegeven wordt.

Bedankt voor de tip Mamsie. Ik kijk trouwens ook veel op Marktplaats en via de Facebook van 'mijn' pabo (haha) worden ook vaak pakketten met boeken aangeboden.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 18 Aug 2015 22:22

Re: Het studeer topic!

Spannend Marni! Ook zoveel zin in?

Bij mij is alles in principe al wel bekend, weet alleen nog niet in welke klas ik zit omdat ik het studiekeuzegesprek nog moet doen. Maar heb alle roosters al wel gezien. Ik heb vanaf 24 september mijn eerste stagedag, weet er verder ook nog niet zoveel van. Ga jij gelijk meerdere dagen in de week stage lopen?

Ik heb wel al mijn boeken al, het merendeel via Bol.com gekocht. De meeste boeken zijn overigens tweedehands.

Ik vind het allemaal leuk, maar wel erg spannend. Zal waarschijnlijk 1 van de oudste zijn in de klas, ben 29. Ik ga natuurlijk voor mezelf studeren, maar hoop wel een beetje aansluiting te vinden met klasgenoten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Aug 2015 08:06

Re: Het studeer topic!

Marni schreef:Wat stom dat ze jullie het verkeerde tentamen hadden gegeven zeg. Heb jij trouwens op de Pabo in N.ijmegen gezeten?
.


Ik ben er stiekem wel blij om, want de herkansing had ik ook niet gehaald bij oorspronkelijke her. Dus nu gewoon een extra kans :smile:. Beetje geluk dus eigenlijk.
Ik heb inderdaad de pabo in N.ijmegen gedaan. Heb je daar vragen over? Dan mag je ze stellen, maar ik ben wel in januari 2010 afgestudeerd. Daarna is het programma veranderd, want ik was nog dan de oude stijl.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem173

Bericht 31 Aug 2015 06:40

Re: Het studeer topic!

Vandaag begin ik aan jaar 4 van mijn studie! Jeetje het gaat nu toch wel heel hard over iets minder dan 10 maanden studeer ik gewoon al af :D eerst beginnen vandaag op mijn afstudeerafdeling en volgende week weer school.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Aug 2015 06:47

Re: Het studeer topic!

Succes met je laatste jaar AM.
Ik mag straks ook weer beginnen met wiskunde. Ik ga eerst een vak volgen wat ik vorig jaar niet gehaald heb. Ik heb toen ook gelijk de keuze gemaakt om het dit jaar opnieuw te gaan volgen. Dit jaar moet ik dat gewoon gaan halen en ik weet dat ik het kan.
De rest van mijn vakken van vorig jaar wel gehaald. Dus verder kan ik gewoon het normale programma blijven volgen.
Op donderdag ben ik wel vroeg klaar, ik wel even gaan kijken in het voltijd rooster of ze een vak volgen wat ik nog niet heb en misschien dat ik die dan ook ga volgen. Eens kijken of dat verstandig is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem185

Bericht 31 Aug 2015 09:32

Re: Het studeer topic!

Succes allemaal! Ik begin pas 1 oktober.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers