Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer hadden jullie de naam?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Aug 2015 20:26

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Ik had een lijstje met namen, die ik al jaren bijhield en aanpaste.
Die heb ik allemaal voorgelegd aan mijn man, en soms kwam hij ineens met een suggestie.
De uiteindelijke naam kwam bij mij vandaag, met een week of 14/15. Een jongensnaam konden we maar niet bedenken.
Toen we met 17 weken wisten dat ze een meisje was, waren we er toen dus ook gelijk uit!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 17 Aug 2015 20:32

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Voor Nora wisten we het eigenlijk al wel met 6 weken. Isam waren we pas over uit op de OK. Ik "schreef" elke douche beurt op de douchedeuren Nora & ... en toch matchte het na maanden "schrijven" allemaal nog steeds niet met de top 3 jongensnamen voor mijn gevoel. Isam kwamen we de avond voor de ks pas ergens tegen.

Amani hebben we pas gekozen toen ze er was. We twijfelden voor haar nog tussen 3 namen totdat we haar zagen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 17 Aug 2015 21:05

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Wij hadden de naam van dochter al zo'n 8 jaar vaststaan.. :smile:
Jongensnaam kwamen we niet echt uit maar daar hebben we na de 20wekenecho ook niet meer over nagedacht.

Wel heb ik in het begin van de zwangerschap 2 lijstjes met namen gemaakt dje ik mooi vond. Vriend zette daar zijn rapportcijfers achter en ik ook. Zo konden we makkelijk zien hoe we over namen dachten.
<<

Anoniem149

Bericht 17 Aug 2015 21:11

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Geel, gefeliciteerd met je zwangerschap!
<<

Anoniem205

Bericht 17 Aug 2015 21:18

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Gefeliciteerd Geel! Super leuk :)

De meisjesnamen hadden we al heel erg snel vast staan. Met 15 weken ofzo al. Een jongensnaam had ik al wel bedacht, maar vriend was er niet kapot van. Toen bleek dat het een jongen was, ben ik regelmatig namen blijven aandragen. Naam 2 en 3 stonden overigens meteen vast (ook voor vriend). Heb met 33 weken een 'ultimatum' gesteld dat ik einde van de week een naam wilde hebben. We hebben toen beiden een top 3 gemaakt en 1 naam kwam overeen. Vriend was ook akkoord met de roepnaam.

Overigens hebben we er wel rekening mee gehouden of de namen goed bij de onze pasten en bij de achternaam. We hebben beiden een weinig voorkomende voornaam, die uit meer dan 3 lettergrepen bestaat. De afkortingen van onze namen bestaan uit 1 of 2 lettergrepen. Zoiets hebben we voor zoon ook. En het past zo goed bij hem en bij onze namen :)
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 17 Aug 2015 22:05

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Hier beide keren vanaf het begin al gaan denken over namen. De eerste periode vooral wat me te binnen schoot of wat ik ergens las of hoorde opgeschreven als ik het leuk vond. Later boeken erbij genomen en namensites bekeken. Uiteindelijk hele lijsten gemaakt en die steeds verder terug gaan brengen.

Bij zoon was nog lastig, want we vonden beiden hele andere namen leuk. Toch waren we er denk ik tussen de 20 en 25 weken wel uit. Roepnaam waren we op een gegeven moment uit en toen nog even een beetje gespeeld en gehusseld met de volgende namen.

Bij dochter was ik er denk ik nog wat eerder uit, het heeft niet heel lang geduurd na de twintig weken echo voordat ik de namen definitief gekozen had.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Aug 2015 01:35

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Jongensnaam stond eigenlijk gelijk vast. Meisjesnaam kwamen we niet uit dus toen met de 20 weken echo bleek dat het een jongen was hoefde we daar niet verder over na te denken.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 18 Aug 2015 05:22

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Onze meisjesnaam staat al jaren vast, maar een jongensnaam vonden we heel moeilijk.
Toen we bij de geslachtsbepaling rond 16 weken te horen kregen dat we een zoontje kregen, zijn wie die week erna echt gericht gaan zoeken naar namen. We zaten toen gewoon in bed met laptop en een namenboek. En iedere keer als iemand een leuke naam zei, keken we wat de ander ervan vond. En opeens kwam mijn man met dé naam, en die werd het en hebben we ook niet meer over getwijfeld. Dat was rond 17 weken dus.
2012 & 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Aug 2015 06:18

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

De meisjes naam hadden we al voor dat ik zwanger was, een vernoeming maar wel een naam die we ook gewoon mooi vonden. De jongens naam zijn we gaan zoeken, we wilde een Hollandse naam, niet te populair en het moest klinken bij de achternaam. Met 10 weken waren we er over uit en vanaf dat moment vond ik de jongens naam ook leuker dan de meisjes naam.

Ik vond het zo'n leuke tijd, lagen we elke avond in bed de SVB lijst een stukje verder door te bekijken en te bedenken wat het moest worden. Wij waren zaten wel echt op 1 lijn, de naam is nooit een discussie geweest.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem147

Bericht 18 Aug 2015 07:54

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Hier hebben we wel een paar jongens namen die we beiden heel erg leuk vinden en ook 1 meisjes naam. Alleen passen ze helemaal niet bij elkaar. Dus 1 van de twee zal het nooit worden.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Aug 2015 08:19

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Bij de oudste wisten we het geslacht niet. Met 12 weken hadden we Norah bedacht voor een meisje, al vonden we Sarah ook heel mooi. Rond 15 weken vond ik Norah niet bij ons passen en werd het definitief Sarah. Jongensnaam was lastiger, ik geloof dat ik ruim 30 weken was, toen we voor F.inn gingen. Andere kanshebbers waren Daan, Levi en L.uuk.
Bij de jongste wisten we met 18 weken het geslacht, eerder wilde mijn vriend ook niet nadenken over namen en kwam hij alleen maar met stomme reacties als ik een naam noemde. Toen ik bij de vk vandaan kwam en hem vertelde dat ik onverwacht een extra echo had gehad en het geslacht al wist, hadden we het direct over zijn naam. Ik zei meteen L.uuk, vriend stelde Daan nog voor, maar voor mijn gevoel was dat hem gewoon nèt niet. Later kwam hij ook nog met Bram, maar dat vond ik echt niks. Uiteindelijk besloten dat het L.uuk zou worden, tenzij een van ons nog met een beter alternatief zou komen, maar dat is dus niet meer gebeurd.
Al tijdens de zwangerschap van de oudste kwam Bas ook een paar keer ter sprake, maar helaas viel die meteen af omdat een directe neef van mijn vriend ook al zo heet. Onze zoon zou dan precies dezelfde voor- en achternaam hebben als die neef.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 18 Aug 2015 08:34

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Bij J. hadden we rond de 30 weken haar naam gekozen. Ze heeft twee namen en de tweede naam stond al wel langer vast. Deze keer zijn we nog helemaal niet met namen bezig geweest :redface: . We wachten tot we weten wat we krijgen denk ik. Een meisjesnaam is zo gekozen (we hebben beide dezelfde smaak en wel wat namen die we allebei mooi vinden) maar een jongensnaam wordt moeilijker. Ik vind maar heel weinig jongensnamen mooi en mijn man vindt de namen die ik mooi vind te "kakkerig". Dat wordt dus nog een zoektocht.
<<

Anoniem174

Bericht 18 Aug 2015 08:53

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 04 Dec 2015 14:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem261

Bericht 18 Aug 2015 09:43

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Bij M. hadden we een longlist, daarvan een shortlist gemaakt, en ik geloof dat we er met 38 weken zeker van waren.
Nu hebben we inmiddels ook weer een shortlist, waarvan we eigenlijk tussen 2 namen twijfelen. Even dacht ik dat we eruit waren, maar nadat ik ineens heel erg over die andere naam gedroomd had, en m'n vriend uit zichzelf ook zijn twijfel weer uitsprak zijn we weer terug bij af. Nouja, bij die 2 namen dan, haha.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:01

Bericht 18 Aug 2015 09:57

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Gefeliciteerd geel! Wij wisten de naam vrij vroeg maar ik bleef twijfelen. Nog 2 keer een andere naam aangedragen maar dat vond mijn man niks. Hij was helemaal happy met de naam die we al hadden. Die is het ook geworden en daar ben ik nu heel blij om.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Patsy

Bericht 18 Aug 2015 10:36

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Voordat ik zwanger was al, we hadden zowel een jongens- als een meisjesnaam. Toen ik zwanger was van de oudste heb ik even getwijfeld over de naam, dit is uiteindelijk de naam van de jongste geworden.

Tweede naam hebben we wat langer over gedaan bij de oudste, ik wilde mijn moeder vernoemen en voor de jongensnaam vond ik dat lastig. Vooral omdat ik de 2e naam van onze oudste niet een hele mooie naam vind.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 18 Aug 2015 10:59

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Geen idee meer wanneer, maar ik zag op zwangerschapspagina.nl een onderschrift bij iemand met de naam Y.estin. Meteen verliefd en die naam werd het. We hebben ook niet meer verder gezocht.
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 18 Aug 2015 11:02

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Ik weet niet met hoeveel weken we de naam al hadden. Ik denk met 16 weken ofzo.

Hoe dit ging is dat hij steeds namen opperde, en ik. En dan keken we samen wat we van die naam vonden. Ook had ik een boekje waar ik al jaren namen in opschreef die tegenkwam en mooi vond. De voornaam ben ik mee gekomen, en die vond hij meteen ook heel mooi. De 2e naam heeft hij weer bedacht en die was voor mij ook direct raak. En de laatste naam heb ik weer bedacht.
<<

Anoniem328

Bericht 18 Aug 2015 11:23

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Wij hadden al jaren een meisjesnaam, maar we krijgen dus een zoon haha. Dus dat was iets lastiger.
We hebben beide een top 10 in willekeurige volgorde opgeschreven en daar stonden 4 overlappende namen in.
Van die 4 allebei 2 afgestreept zonder het van elkaar te weten en we hielden gelukkig beide dezelfde 2 namen over.
Toen hebben we het nog wel een poosje moeilijk gehad want beide namen vinden we erg mooi.
Toen we de kleine uk eenmaal voelden kregen we vrij snel het gevoel dat een van die twee namen toch echt helemaal bij hem hoort/past. We gebruiken de naam nu al veel als we samen thuis zijn en het voelt ook helemaal goed gelukkig!
Wie weet gebruiken we de andere naam ook ooit nog eens!
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 18 Aug 2015 11:37

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

ik denk dat wij de naam zo'n 4 jaar geleden al hadden... misschien nog wel langer!
ik heb nog heel even getwijfeld, idd meer omdat we niet eens naar andere namen hadden gekeken, maar op het lijstje wat ik had gemaakt zei m'n man dat ze wel mooi waren maar de baby in mijn buik nou eenmaal P.hiline was waar we al zo lang op hadden gewacht dus dat het vreemd was als we haar nu ineens anders zouden noemen. En hij had helemaal gelijk :)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem301

Bericht 18 Aug 2015 11:40

Re: Wanneer hadden jullie de naam?

Mooi gezegd Guus van je man!
Mijn vriendin zei: de naam van je baby staat allang vast, alleen moet je er nog even op komen. Vond ik ook wel een mooie.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers