Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer huisarts bellen?

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 17 Aug 2015 10:39

Wanneer huisarts bellen?

Hoe snel bellen jullie de huisarts voor jullie kindjes?

Zoon (net 3 maanden) is vanaf zaterdagavond niet lekker ofzo. Ik kan niet precies aanwijzen wat er echt aan de hand is. Hij is alleen ineens niet stil te krijgen, kreunt de hele tijd zachtjes, huilt in zijn slaap, en drinkt zijn flessen niet leeg. Poept en plast verder wel gewoon en is redelijk alert. Minder beweeglijk dan ervoor, maar dat lijkt me logisch als hij zich niet lekker voelt.
Verder zie ik qua uiterlijk niet veel aan hem, . Gisteren had hij iets verhoging 38.3, maar 's avonds was het weg en iets rode wangen.
Ik typeer mezelf niet echt als een zorgelijk iemand, maar heb gisteren op het punt gestaan de huisartsenpost te bellen. Vlak daarna is hij eindelijk in slaap gevallen en heb ik het laten zitten. Het is nu echter de volgende dag niet verbeterd. Hij heeft wel afgelopen donderdag 1 prikje gehad, maar had daar tot zaterdagavond dus geen last van.

zouden jullie bellen of het even aankijken?
Misschien hoort het bij het baby zijn.
<<

Patsy

Bericht 17 Aug 2015 10:41

Re: Wanneer huisarts bellen?

Ik zou gewoon bellen en overleggen met de assistente. Ik maak niet snel een afspraak voor mijn zoons, maar als iets me niet helemaal lekker zit of ik twijfel over iets bel ik regelmatig voor advies. Dat vinden ze, hier iig, niet erg.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 17 Aug 2015 10:42

Re: Wanneer huisarts bellen?

Ik zou bij zo n kleintje wel even de huisarts bellen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem255

Bericht 17 Aug 2015 11:18

Re: Wanneer huisarts bellen?

Bij zo'n kleintje zeker even bellen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 17 Aug 2015 11:19

Re: Wanneer huisarts bellen?

Ik zou ook bellen, vooral omdat hij nog zo jong is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Aug 2015 15:54

Re: Wanneer huisarts bellen?

Ze hebben mij op het hart gedrukt bij >38 graden tot de 3 maand altijd de ha te bellen. Je zit qua leeftijd een beetje op het randje dus zou zeker bellen.
2015 💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 17 Aug 2015 15:56

Re: Wanneer huisarts bellen?

Bellen kan toch geen kwaad. Zou ik zeker doen met zo'n ukje.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 17 Aug 2015 19:18

Re: Wanneer huisarts bellen?

Ik, als assistente, moet kindjes < 3 maanden met koorts laten komen. Kindjes op de rand laat ik ook gewoon komen. Laatst een kindje van 3,5 maand: Ik ga het risico niet nemen, en dan liever een bezoekje teveel dan te weinig hoor. Gewoon bellen!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 17 Aug 2015 20:18

Re: Wanneer huisarts bellen?

Ja, zit nu op de huisartsenpost. Ws gewoon het prikje van donderdag.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Aug 2015 20:33

Re: Wanneer huisarts bellen?

Waarom heb je vandaag niet je huisarts gebeld? HP is zo ontzettend duur en alleen voor spoed..
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 17 Aug 2015 21:11

Re: Wanneer huisarts bellen?

Omdat mijn huisarts op vakantie is en het vanmiddag beter leek te gaan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers