Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem148

Bericht 04 Aug 2015 19:29

Re: Weight Watchers

Mijn traktaties heb ik altijd in de teamkamer gelegd. Dan was het op en ik at het niet. Ze moesten wel trakteren voor de pauze en dan meteen naar buiten als het op was. Viel het niet op dat ik het niet at.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Aug 2015 21:21

Re: Weight Watchers

Bij de barbeque bieden we aan om een salade te maken (puntenbeheer), blijf ik bij kip en vis (soms wel een hapje van mijn man) en geen, ik herhaal geen stokbrood. Dat is echt mijn valkuil. Oh en vooraf houd ik de punten laag. Dus groente/fruit tussendoortjes, salade of iets anders met een laag aantal punten. Maar dat had je vast zelf al bedacht :facepalm:

Ook handig Dandelion!
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Aug 2015 21:32

Re: Weight Watchers

Ja, alleen hadden we nu tot 2 keer toe 'verzorgde schotels'. Had dus niet veel te kiezen.

Morgen gaat de chinees niet door, die is dicht haha! Dus het wordt braaf macaroni.
Vandaag weer 6,5 km gefietst. We wilden wel verder, maar B was in slaap gevallen in het stoeltje en was onwijs aan het bungelen met haar hoofd. Dus maar naar huis gefietst.

en ben even aan het bedenken hoe ik sport weer kan invoegen!

Oeh ja en stokbrood, oh damn dat is zo lekker. Het stokbrood wat gister bij de barbecue zat ook. Mals (kun je dat zeggen over stokbrood?), vers, heeeeeerlijk!
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2015 11:55

Re: Weight Watchers

Ik ben begonnen met WW! Wie wil wat simpele tips met mij delen?

Is het beter om eerst je weekextra op de maken of je actieve points? Als je er dus overheen gaat?

Ik zit nu op dag 1 en dit is een stomme dag omdat ik alleen met lunch en ontbijt al er overheen ga. Maar morgen is het anders natuurlijk. Wie helpt? Wie heeft tips?
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2015 12:09

Re: Weight Watchers

Kan je bij rund gehakt dan rauw rekenen als je het bakt zonder olie enzo?
<<

Anoniem301

Bericht 17 Aug 2015 12:40

Re: Weight Watchers

Yadira schreef:Ik tel het ook niet altijd mee in m`n app, maar bij producten waar ik geen boter of olie hoef te gebruiken doe ik het ook niet. Dat vind ik gewoon onnodig haha.

Ben een beetje aan het meelezen maar inderdaad, voor gehakt heb je absoluut geen boter of olie nodig, want er komt van zichzelf al genoeg vet vanaf. Zonde! Gewoon pan heet laten worden en het gehakt erin. Net als met spekjes, is ook absoluut geen boter voor nodig. Ik giet het vet dat van het gehakt komt zelfs nog af (omdat ik het geen lekker idee vind, niet vanwege de calorieen)
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2015 12:48

Re: Weight Watchers

Carrie schreef:
Yadira schreef:Ik tel het ook niet altijd mee in m`n app, maar bij producten waar ik geen boter of olie hoef te gebruiken doe ik het ook niet. Dat vind ik gewoon onnodig haha.

Ben een beetje aan het meelezen maar inderdaad, voor gehakt heb je absoluut geen boter of olie nodig, want er komt van zichzelf al genoeg vet vanaf. Zonde! Gewoon pan heet laten worden en het gehakt erin. Net als met spekjes, is ook absoluut geen boter voor nodig. Ik giet het vet dat van het gehakt komt zelfs nog af (omdat ik het geen lekker idee vind, niet vanwege de calorieen)

Dat doe ik ook dat afgieten. En met spekjes al helemaal, daar komt zoveel vet vanaf, jasses.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Aug 2015 12:53

Re: Weight Watchers

Yadira schreef:
Carrie schreef:
Yadira schreef:Ik tel het ook niet altijd mee in m`n app, maar bij producten waar ik geen boter of olie hoef te gebruiken doe ik het ook niet. Dat vind ik gewoon onnodig haha.

Ben een beetje aan het meelezen maar inderdaad, voor gehakt heb je absoluut geen boter of olie nodig, want er komt van zichzelf al genoeg vet vanaf. Zonde! Gewoon pan heet laten worden en het gehakt erin. Net als met spekjes, is ook absoluut geen boter voor nodig. Ik giet het vet dat van het gehakt komt zelfs nog af (omdat ik het geen lekker idee vind, niet vanwege de calorieen)

Dat doe ik ook dat afgieten. En met spekjes al helemaal, daar komt zoveel vet vanaf, jasses.

Ja met spekjes ook, brrr. Verder hou ik echt van spekjes :D
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2015 12:59

Re: Weight Watchers

Stamppot zuurkool met spekjes haha, heerlijk. Verder ben ik er niet zo gek op.

Joan heeft me echt eeuwen proberen te overtuigen dat ik WW moest gaan doen, maar ik wilde nooit. Nu waren we vorige week met het werk gaan mountainbiken en ik heb foto's gezien. Om te huilen! Ik ben nog zwaarder dan vorig jaar toen ik 8 kilo afgevallen was. :laughcry:

Is wel even wennen met punten tellen en producten uitzoeken, maar ik hoop dat jullie me willen helpen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 17 Aug 2015 14:55

Re: Weight Watchers

Wat zonde hè Yadira! Dus die 8 kilo is er weer bij?
Dan moet je inderdaad gewoon rauw rundvlees invullen. Ik giet het extra vet er ook altijd af, bah!
Maar ik heb al een tijd geen gehakt gegeten.

Ik ben een beetje inspiratieloos qua eten. Elke keer kom ik op hetzelfde uit.
Ik eet ook regemlatig alleen en dan neem ik meestal roerbakgroente met een lepel woksaus. En soms nog wat champignon met tomaat uit de oven erbij. Maar ik neig verder dan toch naar iets makkelijks als ik zo laat thuis ben.
Als ik met de kinderen eet ( en dat is merendeel van de week gelukkig ), dan heb ik wel zin om gezond te koken.
En tussen de middag eet ik meestal brood of crackers of yoghurt met muesli.
Saai! ;)

Oja wat ik wel echt een aanrader vind, is de 0 punten tomatensoep.

500 gram tomaten snijden, de zaadjes eruit halen.
Even kort aanbakken, met knoflook erbij.
Ondertussen bouillon maken ( groente ), er staat 500 ml, maar ik doe een liter.
De tomaten giet je bij de bouillon en laat je even koken.
De blender erdoor en soepgroente erbij en weer even laten koken tot de groente zacht is.
Ik doe er ook nog wat kruiden bij.
Echt super lekker en makkelijk!
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 17 Aug 2015 16:30

Re: Weight Watchers

Ik ben ook al even bezig en nu in 2 weken 5 kilo afgevallen. Bleef erg hangen na de zwangerschap.
wie heeft er tips? Heb al gemerkt dat ik niet afval als ik aan de weekextra kom. Dus daar blijf ik nog vanaf.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 17 Aug 2015 19:06

Re: Weight Watchers

Ik zweer bij roggebrood als lunch, je moet er even doorheen qua smaak maar dan is het daarna echt wel lekker. Roggebrood vult zo goed dat je lang een verzadigd gevoel hebt.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem148

Bericht 17 Aug 2015 19:26

Re: Weight Watchers

Ja roggebrood vind ik zelf wel lekker. Maar wat doe je er dan op? Ik heb vaak toch niet een echt vullend gevoel.
Vind het zelf altijd lekker met stroop of rauwe ham. Ik ga een boodschappenlijstje maken voor woensdag, morgen moet ik werken. Dus ga alvast van alles bedenken en uitzoeken wat nu de beste keuze is.
Ik heb vanmorgen bijvoorbeeld ontbeten met Griekse yoghurt en aardbeien maar het vulde niet genoeg. Morgen maar eens proberen met een banaan. Ontbijt met een glas water en een kop thee. Ik lust geen muesli ofzo dus dat valt allemaal af. Kan ik er iets anders mee doen om het vullend te krijgen?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 17 Aug 2015 20:41

Re: Weight Watchers

Ik doe er 30+ kaas op of kipfilet met bieslook. Vind ik prima met een beetje boter. Ik eet er elke (werk)dag Eem bak salade bij. Op dagen dat ik niet werk eet ik dan een pistoletjes of zo, dat is dan een nog meer een traktatie.

Ik ontbijt met magere yoghurt of kwark en granola. Vult goed en ik vind het lekker.

Granola smaakt anders dan müsli, is dat een optie? Anders een groene smoothie maken als ontbijt?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2015 20:46

Re: Weight Watchers

Roggebrood met kaas! Lekker, ga morgen ook roggebrood halen. Haha!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2015 21:18

Re: Weight Watchers

Succes Yadira!! Goede keuze om WW te doen.

Ik at graag wraps (volkoren), met gerookte kip en sla, tomaat, paprika, komkommer enz enz er tussen met wat honing mosterd. Dit is in punten goed te doen.
Al moet ik zeggen dat ik dingen als jus, boter, honing mosterd, tomaten purree enz nooit mee telde in mijn punten.

De lays pop chips is maar 2 punten voor 20 gram en heel lekker!

En ik ontbeet.. en nog steeds eigenlijk, met optimel vanille yoghurt met havervlokken en verse aardbeien/bramen/frambozen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 17 Aug 2015 21:51

Re: Weight Watchers

Oja wraps kan ik ook wel vaker eten. Heerlijk!!
Die Lays pops is inderdaad heerlijk!!

Roggebrood kan ik helaas echt niet aan wennen. Die structuur ook, bah!!

Wat ook heel lekker is in je Griekse yoghurt Dandelion, is een paar walnoten, een stuk of 3, want het is best veel punten. En een beetje honing erbij. Een eetlepel is 1 punt geloof ik, of tot 1 eetlepel geen punten, ben het even kwijt.
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2015 22:04

Re: Weight Watchers

Ik eet ook graag een groente omelet. 2 of 3 eieren (is 4 of 6 punten) en dan een shitload aan groenten erdoor.
Van bijv een italiaans groentewok pakket, of zelf gesneden, dit even aanbakken, eitje klutsen en goed kruiden, er overheen en klaar!

Oh en tuinkruiden bouillon, een potje van maggi. 0 punten, en ik deed er altijd best veel in, ik hou wel van het zoutige. Handig om 4u als je net zon momentje hebt.

Rijstenwafels met eru balans tuinkruiden smeerkaas, ook maar weinig punten.

En inderdaad soep, groente soep, tomatensoep, vers gemaakt en met veel groenten en 0 punten!
<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2015 09:28

Re: Weight Watchers

_Lana_ schreef:Wat zonde hè Yadira! Dus die 8 kilo is er weer bij?
Dan moet je inderdaad gewoon rauw rundvlees invullen. Ik giet het extra vet er ook altijd af, bah!
Maar ik heb al een tijd geen gehakt gegeten.

Huilen. Ja. Ik woog bijna 76 toen ik vorig jaar ging afvallen en nu woog ik 77. :laughcry: :laughcry: Doodzonde. En toen ik foto's zag kon ik helemaal wel huilen. Ik was echt zo slank, voor mijn doen dan, met 67 kilo.

Siep maak je die granola zelf?

Lejow, nam je die wraps dan mee naar het werk? Of maakte je het daar in de keuken? We hebben hier wel een keuken én een koelkast en alles. Maar vind het prettiger als ik het zo uit m`n trommel kan pakken haha.

Groente omelet is ook een goed idee, die lust ik ook wel koud. En bouillon ook. Goede tips hier, dankjewel.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Aug 2015 09:33

Re: Weight Watchers

Die nam ik mee ja, maak ik de avond er voor klaar, in mijn broodtrommeltje en hoppekee daar in de koelkast!

Zelfde geldt voor groente omelet.
Als je nog ruim in je punten zit kun je daar ook wat geraspte aardappel aan toevoegen!
<<

Anoniem193

Bericht 18 Aug 2015 09:36

Re: Weight Watchers

Heel veel succes Yadira!
<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2015 09:38

Re: Weight Watchers

Oh dat klinkt wel goed! Met lekker veel groentes is het mooi laag in punten en vult het toch goed. :ja:

*Ik leer al over de punten, haha*
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Aug 2015 09:40

Re: Weight Watchers

Ja, is echt ideaal! Lekkere kruiden er doorheen, jammie!
En eventueel kunnen er ook achterham of kipfilet blokjes doorheen.

En bijv als je nasi maakt, iets minder rijst erdoorheen, maar juist extra groente.
Kipfilet (ook gerookt) en hamblokjes zijn erg mager in punten. Dat is ideaal in roerbakmie, nasi, enz.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 18 Aug 2015 20:37

Re: Weight Watchers

Nee ik heb ordinaire granola van de appie, smaakt super. Maar wil het nog wel keer zelf maken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem304

Bericht 19 Aug 2015 09:48

Re: Weight Watchers

Siep schreef:Nee ik heb ordinaire granola van de appie, smaakt super. Maar wil het nog wel keer zelf maken.

Haha lekker ordinair. Nee, prima toch? :ja:

Ik weet dat het voornamelijk vocht is, maar ik was vanochtend (ja ik kon het niet laten) gewoon 1 kilo lichter dan maandag! 1 hele kilo! Waar ik de afgelopen weken alleen maar aan kwam of bleef steken ben ik nu gewoon een kilo lichter.

M`n buik maak ook heel vaak vreemde geluiden. Heb tot nu toe maar 1x echt trek gehad, gisteren voor het avondeten. Maar mijn lunch was niet zo groot, dus dat heb ik nu een beetje beter verdeeld. Had gisteren ook 2 punten over en dat moet eigenlijk ook niet.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Noor