Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Jul 2015 13:52

Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Ik ben al regelmatig in Scandinavië geweest en vind de openbare toiletten daar over het algemeen prima geregeld. Maar nu ga ik voor het eerst met de auto die kant op. Heeft iemand ervaring met de toiletvoorzieningen langs de snelwegen in deze landen? Zijn er bijvoorbeeld veel tankstations met nette toiletten, staan er op veel plekken van die toilethuisjes en zijn die een beetje fatsoenlijk? Ik vind het niet erg om ervoor te moeten betalen, maar aangezien ik een erg slechte 'bermplasser' ben weet ik graag van tevoren hoe de voorzieningen zijn :)
<<

Anoniem119

Bericht 17 Jul 2015 14:34

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Ik kan me één plek langs de weg herinneren in Denemarken en dat was echt prima. Koste wel wat geld maar zat ook restaurantje bij.

Van die kleine toilet huisjes ga ik nooit, die zijn vaak zo smerig. Dan ga ik nog liever in de berm.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 17 Jul 2015 15:01

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Ga alsjeblieft gewoon bij een tankstation naar de wc! Vaak moet je dan iets van 50 cent betalen maar dan krijg je een kortingsbon voor hetzelfde bedrag om daar te besteden dus wij haalden dan vaak iets van koffie ofzo.

Die huisjes langs de weg zijn vaak ongelofelijk goor.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Jul 2015 15:17

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Ja, benzinestations hebben ook mijn voorkeur dan hoor. Alleen zijn dat vaak drukkere parkeerplaatsen en daar houden mijn reisgenoten niet van. Maar desnoods doen we steeds dubbele stops :)
Zijn er wel regelmatig tankstations? Ik zag namelijk ergens een waarschuwing dat je in Zweden op tijd miet tanken, omdat de afstand tussen stations vaak groot is.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 17 Jul 2015 15:32

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Er zijn regelmatig tankstations. Zeker in de 'steden' maar omdat de afstand tussen de 'steden' groter is moet je er wel een beetje rekening mee houden.

Wij combineerden vaak een wc bezoekje samen met tanken, bakje koffie of als er een grotere parkeerplaats was met bankjes enzo dan gingen we even pauze houden, even wat eten en drinken etc.
Als ik niet naar de wc moest en vriend wel stopte we ook wel eens waar hij dan in de bosjes kon plassen.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 17 Jul 2015 16:27

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Mijn ervaring is (in elk geval in Denemarken, Zweden zou ik niet weten) dat je echt prima gebruik kunt maken van openbare toiletten, ook van die huisjes op parkeerplaatsen. Heb ik dan ook regelmatig gedaan. Ik vond ze echt super schoon daar, vaak schoner dan in NL bij de V&D ofzo terwijl je daar dan zelfs moet betalen. Dus ik zou persoonlijk gewoon kijken hoe het uitkomt.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Jul 2015 17:29

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Mijn ervaring daar was ook prima toen ik daar was. Ze hebben daar zelfs in de supermarkt nog een wc...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Jul 2015 21:43

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Over het algemeen is alles daar redelijk schoon hoor! Wij gingen echter vaak behoorlijk noordelijk en omdat de tankstations daar steeds verder uit elkaar liggen gingen wij op een gegeven moment gewoon tanken bij bijna elke toko die we tegen kwamen (bij wijze van). En zo druk als die stations in Frankrijk of Duitsland zijn, zo is het daar echt niet hoor :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 19 Jul 2015 21:47

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Okee, dus de rustplaatsen naast de snelweg zijn eigenlijk allemaal wel goed te doen qua netheid? Of doelen jullie dan, behalve Mizz S, vooral op toiletten bij tankstations en restaurants langs de weg?
Thanks trouwens voor alle reacties!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Jul 2015 22:10

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Ik kan me niet heugen dat ik echt naar vieze toiletten ben geweest daar nee, maar ja, op sommige P's heb je wel eens dit soort huisjes:

Afbeelding

Maar zelfs die zijn niet zo vies als je ze wel eens ziet in andere landen :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 19 Jul 2015 22:33

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Normaal vond ik de 'huisjes' langs de weg ook geen probleem. Maar vorig jaar waren ze zo enorm ranzig dat we, na een stuk of 10 geprobeerd te hebben, toch maar besloten om alleen bij tankstations/restaurant etc. te gaan.

Mijn vriend had het ook nog nooit meegemaakt dat er zoveel smerig waren. En die is al een stuk of 10x daar geweest.
Misschien dat het dit jaar wel beter is maar daar kom je pas op het moment zelf achter.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 15 Aug 2015 11:53

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Inmiddels zijn we weer thuis. De huisjes naast de weg vielen erg tegen. Die stonken zo (heb er twee geprobeerd) dat ik er niet verder naar binnen ben gegaan. We hebben verder elke keer pauze gehouden bij een restaurant of pompstation. Die waren er gelukkig genoeg en hadden vaak veel ruimte er omheen (wij hadden zelf eten en stoelen). Bovendien was het toilet bijna overal gratis. Wel goed bevallen dus!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Aug 2015 16:49

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Gelukkig maar! Stom dat die huisjes vies waren, bah!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 16 Aug 2015 17:18

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Jammer dat de huisjes zo smerig waren. Viel ons ook tegen vorig jaar.

Maar inderdaad goed opgelost! Je hebt daar hele fijne plekjes bij een tankstation etc. Daar gingen wij dan ook vaak even een 'pauze' houden.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Aug 2015 17:24

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Ik denk dat je gewoon echt pech hebt gehad met die huisjes. Ik ben echt wel op zeker 5/6 plekken geweest toen en er was er oprecht geen een vies. Maar goed, genoeg andere opties dus fijn dat het allemaal gelukt is.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 16 Aug 2015 23:10

Re: Voorzieningen langs de snelweg Denemarken en Zweden

Jullie nog bedankt voor alle adviezen!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers