Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Prijzen eten - agriturismo

<<

Anoniem282

Bericht 14 Aug 2015 18:44

Prijzen eten - agriturismo

Volgens mij zijn er een aantal forummers wel eens in een agriturismo verbleven en dat gaan wij ook doen, alleen was ik even benieuwd naar wat je ongeveer kwijt bent aan eten? :) Dat wordt nergens vermeld. Graag lees ik jullie ervaringen, want het lijkt me zo leuk!
<<

Anoniem119

Bericht 14 Aug 2015 20:31

Re: Prijzen eten - agriturismo

In een agriturismo heb je vaak een eigen keukentje, dus kan je zelf eten koken.

Maar wij hebben op huwelijksreis ook een agriturismo gehad waar je met de pot mee kon eten, dat was 20 of 25 euro per persoon voor een drie gangen maaltijd incl drank. Spotgoedkoop dus, zeker gezien er twee flessen grappa doorheen zijn gegaan naast alle wijn. En bij andere agriturismo's kon je een gewoon a la restaurantprijzen mee eten, dus tussen de 5 en 10 voor een voorgerecht, tussen de 10 en 20 voor een hoofdgerecht (pastaatjes zijn vaak zelfs nog rond de 8 euro, of rond de 10) en toetje voor 5 a 10.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2015 20:33

Re: Prijzen eten - agriturismo

Wij hebben er ook maar 1 gehad waar je savonds een diner mee kon eten. Was organisch gekookt.
4 gangen diner voor 25 euro. Incl water excl andere dranken.
Je kon dan wel een wijnarrangement nemen voor 10 euro pp ongeveer geloof ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2015 20:35

Re: Prijzen eten - agriturismo

In Italie hebben wij trouwens 4 weken lang tussen de 19 euro (3 gangen) en 60 euro (3 gangen) in restaurants gegeten. Wij vonden het uit eten gaan er echt heel goedkoop.

Edit: die van 60 euro was echt in een luxe restaurant. Gemiddeld waren we 35 euro kwijt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 14 Aug 2015 20:41

Re: Prijzen eten - agriturismo

Ik vond het eten in Italië ook niet heel erg duur. We namen wel elke avond een fles wijn (of twee) dus dat tikte wel aan maar het eten zelf was goed te doen, beetje de prijzen die ik hierboven aan gaf.

Willen jullie ook uiteten in andere restaurantjes dan de agriturismo? Want dan heb ik een hele leuke tip voor een App voor je.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2015 20:43

Re: Prijzen eten - agriturismo

Ja de wijn zal t duurder maken. Dat drinken wij eigenlijk allebei niet.
Leuk he Marin al die restaurantjes. Het was onze huwelijksreis, daarom denk ik extra speciaal, maar toch sowieso te mooiste reis die ik ooit heb gemaakt. Zou het zo weer over doen. Was zo gaaf.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 14 Aug 2015 20:48

Re: Prijzen eten - agriturismo

Ja de ene dag hadden we een fles van 15 en de andere van 40 ofzo. Maar daar genieten we allebei van. En in Italië kun je zoooo lekker eten, juist in die simpele restaurantjes. Osteria's. Wij hadden een App gedownload met de leukste Osteria's en daar hebben we zo vaak lekker door gegeten. Elke keer was het echt top! Super lekkere pastaatjes, vlees, toetjes. Zo lekker!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2015 20:50

Re: Prijzen eten - agriturismo

Osteria's ja :heart:
Ook ooit echt bij van die oude mensen waar je dan onderhand kn de woonkamer zat.
Kan hier een heel topic vullen..

Sorry voor de vervuiling Guattari!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem282

Bericht 14 Aug 2015 21:00

Re: Prijzen eten - agriturismo

Leuk dat jullie reageren, thnx!

Kost idd echt niet veel. :) Zelf koken gaan we niet doen, dat doe ik thuis als ik niet op vakantie ben.;-) Maar een kookles doen lijkt me wel erg leuk!

We gaan de eerste week naar een agriturismo en tweede week superrelaxt appartement hartje centrum van Florence. Zin in!
<<

Anoniem119

Bericht 14 Aug 2015 21:07

Re: Prijzen eten - agriturismo

Heerlijk genieten dus!

Als je uiteten gaat zou ik in dat geval dan dus zeer deze app downloaden:

https://itunes.apple.com/nl/app/osterie ... 78700?mt=8 voor iPhone
https://play.google.com/store/apps/deta ... 2015&hl=nl voor Android

Dat is de app van de Osterie d'Italia van de Slow Food Consortium, waar je dus allerlei super leuke osteriaatjes kunt vinden. De app kost wel geld en is in het Italiaans maar wij vonden 'm zo leuk. Waar je ook bent in Italie, staan overal tips van restaurantjes in de buurt daar. En in de app staat ook aangegeven welke gerechten zij per restaurant aanraden. Echt elke keer was het geslaagd, vonden wij!
<<

Anoniem282

Bericht 16 Aug 2015 14:17

Re: Prijzen eten - agriturismo

Hey Marin,

Thanks voor het idee van deze app! Leuk! Beetje late reactie, want ik voel me niet fit.

Ik ga deze app zeker installeren! Mocht je nog agriturismos kunnen aanraden, waar jullie zijn geweest, hoor ik het ook graag. We hebben nu een leuke gevonden, maar ik heb er liever eentje waarbij je dagelijks kunt eten. Dat is niet bij deze het geval en dat leek me wel handiger. Overdag zijn we namelijk dagtripjes aan het maken met de auto en dan is alcohol en rijden natuurlijk niet aan te raden. Dus het is fijn dat als we terugkomen bij de agriturismo dat we nog kunnen eten en dan beiden een wijntje kunnen drinken. :)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers