Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

<<

Anoniem301

Bericht 07 Aug 2015 15:48

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Ja dat boek was wel erg mooi Azi, heb ik ook gelezen in het Engels.
<<

Anoniem137

Bericht 07 Aug 2015 16:00

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Tegenwoordig maken boeken zoveel minder indruk op me dan vroeger, dat vind ik zo jammer. Ik kan nog steeds helemaal in een boek opgaan, maar zo intens als ik het vroeger mee beleefde, dat is nu toch minder.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 07 Aug 2015 16:02

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Mijn woestijn van Waris Dirie zal ik ook nooit vergeten.

Verder De overgave van Arthur Japin. Een schitterend gebrek, ook van Arthur Japin.

Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini, net als De vliegeraar.
04-2014
10-2015
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 07 Aug 2015 18:30

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Ik kan me bij een aantal boeken aansluiten die al genoemd zijn. Zelf vind ik boeken van jodi picoult erg goed, ze zijn niet allemaal even sterk. Mijn favorieten van deze schrijfster zijn: '19 minuten', 'de tweede dochter' en 'het tere kind'
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 07 Aug 2015 19:53

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Zonnetje schreef:Voor jou van Jojo Moyes. Echt zo'n mooi boek!



Sluit ik mij bij aan.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 07 Aug 2015 20:14

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

De schaduw van de wind door Carlos Ruiz Safon vond ik echt prachtig!
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Aug 2015 20:15

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Voor ik doodga van Jenny Downham en voor jou van Jojo Moyes.
Ik lees graag waargebeurde verhalen, littekens van mijn leven vind ik ook een erg aangrijpend verhaal.

De verhalen van Esther Verhoef lezen ook goed weg, zit wat spanning in, vooral de kraamhulp en lieve mama.
<<

Anoniem273

Bericht 07 Aug 2015 20:44

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Sucre schreef:De schaduw van de wind door Carlos Ruiz Safon vond ik echt prachtig!


Ja, die inderdaad ook!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 07 Aug 2015 21:04

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Haar naam was Sarah vond ik erg mooi, al vond ik de film (die ik eerder zag dan dat ik het boek las) misschien nog wel indrukwekkender.

Vlucht uit het land van de vrijheid van een Nederlandse vrouw bij een Amerikaanse sekte vond ik ook 'mooi'.

En in een heel ander genre de millenium reeks van Stieg Larsson. Heb alledrie de boeken in een week uitgelezen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem131

Bericht 07 Aug 2015 21:14

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Schaduw over Eden- Noreen gillpatrick. Ik heb nog nooit zo met een boek mee kunnen leven terwijl ik echt op het oog veel betere boeken heb gelezen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Aug 2015 21:46

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

hersenschimmen van bernlef. niet een mooi boek maar dat boek heeft zo verschrikkelijk veel indruk gemaakt. Heb het boek gelezen toen ik net 16 was voor mijn boekenlijst op school.

Wat ook een behoorlijk indrukwekkend boek is, is het dagboek van Christiane F.
2015 💙
<<

floske

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 30 Jul 2015 00:43

Bericht 07 Aug 2015 23:23

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Paaz en Up van Myrthe van der Meer

Valse Salie
<<

Anoniem275

Bericht 08 Aug 2015 07:23

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Een aantal die hierboven genoemd werden:
- de man die naar Auswitz wilde
- de Reünie, Simone vd Vlugt (ben benieuwd naar de film!)
- de kraamhulp, Esther Verhoef

Maar ook
- zonder een woord, Linwood Barclay
- gebroken, Michael Robotham

Ik hou wel van een spannende thriller of waar gebeurd boek (de dag dat ik door ging of leef! vond ik inspirerend, hoe mensen ermee om gaan ernstig ziek te zijn..)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 08 Aug 2015 11:34

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Chocolate schreef:Ik kan me bij een aantal boeken aansluiten die al genoemd zijn. Zelf vind ik boeken van jodi picoult erg goed, ze zijn niet allemaal even sterk. Mijn favorieten van deze schrijfster zijn: '19 minuten', 'de tweede dochter' en 'het tere kind'


Mee eens, mijn lievelingsboek is 19 minuten, zo knap beschreven.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem313

Bericht 08 Aug 2015 14:54

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Ik ben dol op het boek waar ook mijn nick vandaan komt: The Catcher in the Rye. Verder nog:
- Revolutionary Road;
- The Corrections;
- Nooit Meer Slapen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 08 Aug 2015 19:25

Getting Off Clean - Timothy Murphy als ik er eentje moet kiezen.

Verder:
Lolita - Vladimir Nabokov
Twee vrouwen - Harry Mulisch
Het meesterstuk - Anna Enquist
<<

Anoniem272

Bericht 10 Aug 2015 11:02

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Als kind was ik weg van:
Afbeelding

Een recente favoriet:
Afbeelding

En zonder twijfel het mooiste boek dat ik gelezen heb is:
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Aug 2015 13:20

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Oh wat lastig! Ik heb niet echt één all time favourite, er zijn zoveel mooie boeken.

Als kind was ik heel erg fan van Roald Dahl, vooral de boeken 'Matilde' en 'de Heksen' vond ik heel leuk, maar ook 'de GVR' en een boek waarvan ik de titel ben vergeten, ging over een jongetje die met zijn vader fazanten ging jagen en toen slaapmiddel in rozijnen had gedaan met een paardenhaar zodat de rozijn in hun keel bleef steken. En natuurlijk Sjakie en de Chocoladefabriek en Sjakie en de Grote Glazen lift.

Toen ik wat ouder werd verslond ik de boeken van Carry Slee, met name 'Razend', 'Spijt' en 'Afblijven' vond ik heel mooi. 'Blauwe plekken' van Judith Visser heb ik ook meerdere keren gelezen.

Inmiddels ben ik vooral fan van waargebeurde verhalen en literaire thrillers. Mijn favoriete thrillerschrijfster is Sophie Hannah, haar boeken zijn zo goed! Elk jaar rond oktober komt er een nieuw boek uit en die krijg ik dan altijd voor Sinterklaas van mijn moeder :)
Wat ik ook een mooi/goed boek vond was 'Vlucht naar het land van de vrijheid', over een vrouw die door haar vader naar een sekte wordt gestuurd in Amerika, en daar trouwt en uiteindelijk met haar kinderen vlucht uit deze sekte.

♥♥
<<

Anoniem273

Bericht 10 Aug 2015 13:22

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Elliot, dat boek met de fazanten is Daantje, de Wereldkampioen.
Ik ben ook helemaal fan van de kinderboeken van Roald Dahl, heb ze bijna allemaal en ben begonnen met een verzameling in het Engels :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Aug 2015 13:43

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Whatever schreef:De man die naar Auschwitz wilde vond ik echt een dikke tegenvaller. Grappig hoe meningen toch verschillen. Haar naam was Sarah vond ik ook prachtig inderdaad! En the Book thief ook trouwens.


Ik ben het met je eens!. De man die naar Auschwitz wilde vond ik voornamelijk te langdradig in het begin. Van het boek 'Haar naam was Sarah' ben ik wekenlang van slag geweest, net als van de film. Die vond ik wel minder dan het boek, maar alsnog erg heftig.
<<

Anoniem140

Bericht 10 Aug 2015 14:00

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Haar naam was Sarah inderdaad, wat een mooi en indrukwekkend boek.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Aug 2015 14:05

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Aziraphale schreef:Elliot, dat boek met de fazanten is Daantje, de Wereldkampioen.
Ik ben ook helemaal fan van de kinderboeken van Roald Dahl, heb ze bijna allemaal en ben begonnen met een verzameling in het Engels :)

Ohja Daantje de Wereldkampioen! Thanks! Ik vond dat zo'n spannend boek toentertijd, vooral doen die vader een been brak en Daantje met die auto moest rijden :D
Ik heb nu echt zin om al die boeken weer te gaan lezen, zo leuk :)

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 11 Aug 2015 11:36

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Elliot schreef:
Aziraphale schreef:Elliot, dat boek met de fazanten is Daantje, de Wereldkampioen.
Ik ben ook helemaal fan van de kinderboeken van Roald Dahl, heb ze bijna allemaal en ben begonnen met een verzameling in het Engels :)

Ohja Daantje de Wereldkampioen! Thanks! Ik vond dat zo'n spannend boek toentertijd, vooral doen die vader een been brak en Daantje met die auto moest rijden :D
Ik heb nu echt zin om al die boeken weer te gaan lezen, zo leuk :)


Ja ik vind de boeken van Roald Dahl inclusief bovenstaande ook geweldig!
<<

Anoniem140

Bericht 15 Aug 2015 10:52

Re: wat is het mooiste boek dat je ooit gelezen hebt?

Parisienne schreef:De hele reeks van Bloemen op zolder. Ook hebben de tienerboeken van Carry Slee altijd erg veel indruk op me gemaakt.


Ik heb de reeks van Bloemen op zolder besteld, en kreeg een gigantisch boek binnen van bijna 1400 pagina's. Dat was afgelopen woensdag, en ik heb nu al 1/3 uit. Wat een prachtig verhaal inderdaad.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers