Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 08 Aug 2015 10:04

Re: Het hardlooptopic

Goed hoor Pippin! Het begin is er :)

Ik heb gisterochtend hardgelopen, was al flink warm. Net een uurtje crossfit gedaan en misschien nu morgen weer lopen.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Aug 2015 09:37

Re: Het hardlooptopic

Vanmorgen maar weer eens gelopen. Over 11 dagen een 5k run en ik heb afgelopen maanden pas 2x echt 5k gelopen. Meestal stop ik bij 3,5/4.
Het ging redelijk. 37 minuten geloof ik. De run wil ik wel onder de 35 uit lopen. Dat zou moeten lukken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Aug 2015 07:10

Re: Het hardlooptopic

Mijn ervaring met georganiseerde lopen is vaak dat je je mentaal optrekt aan de moedelozere, dus die 35 minuten moeten ervoer in zitten.

Ik had het idee om donderdag bij thuiskomst weer te beginnen. Ik heb alleen zondag met afstappen mijn volgepakte motor geprobeerd op te vangen met mijn knie. Hardlopen lijkt me nog niet verstandig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 11 Aug 2015 08:56

Re: Het hardlooptopic

Balen Silly!

Ik heb ook wel de ervaring dat je tijdens een wedstrijd altijd wel wat harder loopt :)
Je wordt toch gemotiveerd door alle andere lopers (vooral inhalen werkt goed bij mij ;) ) en het publiek en evt. muziek langs de route helpen mij ook altijd heel erg.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Aug 2015 09:02

Re: Het hardlooptopic

Ja denk ook dat het wel lukt. Al ben ik helemaal kapot, dan loop je toch sneller door.
Het nadeel is alleen dat het een avond loop is. Hoe vullen jullie dag je dag in qua eten, wat eet je wel, wat eet je niet. etc?

@Silly: Dat is wel een beetje silly ;) Rustig aan doen! Is je motor gevallen?
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 11 Aug 2015 09:07

Re: Het hardlooptopic

Owja, een avondloop... Die heb ik ook 2 keer gedaan.
Ik at dan sowieso na het ontbijt geen zuivel meer. Dan krijg ik altijd last van extra speekselvorming.
Verder at ik eigenlijk gewoon wat ik normaal ook at. Geen bijster grote porties.
En ik zorg er altijd voor dat ik mijn avondeten 1,5u voor het begin van de loop op heb. Een half uurtje van tevoren eet ik dan nog een banaan.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Aug 2015 09:52

Re: Het hardlooptopic

Tnx voor de tips! En ja speekselvorming hangt dat samen met zuivel?
Ga ik ook eens uittesten. Ik heb zo vaak last van een overmaat aan speeksel dat ik weer ordinair langs de kant sta te rochelen :P
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Aug 2015 10:31

Re: Het hardlooptopic

Een avondloop vind ik over het algemeen fijner. Je spieren zijn dan meer wakker dan een loop die begint om 11.00 u zoals de meeste lopen rond dat tijdstip beginnen. Ik eet meestal 2 uur van te voren een lichte maaltijd en een glas water. Een uur van te voren drink ik nog 1 of 1,5 glazen water (dit ivm transpireren tijdens de run om zo uitdroging te voorkomen, met warm meer wellicht meer).

Voor de run loop ik een beetje in (hakkenbillen en knieheffen, ieder zo'n 15 keer) en zachtjes rennen. Ga niet strekken vlak voor de start, dat is niet goed voor je spieren.

Als de wedstrijd met een chip (die je aan je schoen vastmaakt) is dan maakt het niet uit waar je start, omdat dan de werkelijke tijd wordt gemeten. Zo niet dan moet je proberen zo dicht mogelijk bij de startstreep te komen voor de start ook al gaan dan meteen de snelle mensen je voorbij. Tijdwaarneming is dan namelijk minder en dat kan zo 10 seconden of meer schelen als je achteraan start (ligt aan de hoeveelheid deelnemers).
<<

Anoniem193

Bericht 11 Aug 2015 11:12

Re: Het hardlooptopic

Bedankt voor de tips Fred.
De officiële tijd maakt mij niet zoveel uit. Ik start en stop mijn eigen runkeeper wel ;)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Aug 2015 14:37

Re: Het hardlooptopic

Alibi schreef:Ja denk ook dat het wel lukt. Al ben ik helemaal kapot, dan loop je toch sneller door.
Het nadeel is alleen dat het een avond loop is. Hoe vullen jullie dag je dag in qua eten, wat eet je wel, wat eet je niet. etc?

@Silly: Dat is wel een beetje silly ;) Rustig aan doen! Is je motor gevallen?


haha, Motor stond volgepakt met bagage, tent en zo en ik stapte aan de verkeerde kant af. Ik dacht dat de motor stevig stond en ik moest behoorlijk hard naar de WC. Het was een beetje te goden verzoeken, maar ja. Dus tijdens het afstappen viel de motor op en mijn knie zat er onder omdat ik hem toch probeerde tegen te houden. Motor zelf geen schade door alle bagage die erop zat. Zal als ik echt thuis ben wel foto's plaatsen van mijn vakantie. Plus mijn motor haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 13 Aug 2015 13:50

Re: Het hardlooptopic

Zowww, dat was les 22 van Evy. 2 keer 15 minuten rennen met 2 minuten wandelen tussendoor.
Zag er erg tegenop, maar is me uiteindelijk toch gelukt. Heb in de 32 minuten 5.2km gelopen. Het was wel warm :sunny:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Aug 2015 17:17

Re: Het hardlooptopic

Goed snirp! Weer een overwinning!

Ik heb op vakantie wat kleine eindjes gerend, nothing much. Eergisteren thuis weer een rondje van 7 km geprobeerd. Na 20 minuten speelde m'n knie weer op en daarna kon ik nog maar kleine stukjes rennen. Gisteren was m'n knie finaal verrot, kon de trap niet meer af en harder lopen dan slentersnelheid ging ook niet. Wat ik er over gevonden heb is dat het nog het meest op een runnersknee lijkt.
Vandaag is het weer vrijwel weg gelukkig. Ik ga een afspraak met een bekkenfysio maken om te checken of m'n heupen nog recht staan. Heb zo'n vermoeden dat m'n knie voort komt uit scheve heupen.
Echt balen, ik was vol goede moed om er weer vol tegenaan te gaan deze week!
#teammaple🍁
<<

Anoniem193

Bericht 20 Aug 2015 21:44

Re: Het hardlooptopic

Balen Un! Maar uh 7 km is toch ook niet een klein stukje? :p misschien voor jou wel, maar normaal niet.
Misschien is het wat om helemaal opnieuw op te bouwen met evy of renate of een ander opbouw schema van 0-5 en als dat Pijn vrij gaat van 5-10?


Vandaag meegedaan aan een run. Ik wilde 5 km onder de 35 minuten. De run was 5,3 km en ik liep hem in 35.05 dus uitstekend gedaan qua tijd. Alleen had mijn opbouw echt veel beter gekund. De eerste 2 km ging ik veel te hard, van 2,5 tot 3,5 km was het echt een martelgang. Daarna een rustiger tempo aan weten te houden en zo uitgelopen. Dat rustiger was nog sneller dan mijn normale tempo, maar prima te doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Aug 2015 10:28

Re: Het hardlooptopic

Goed gedaan Alibi!

Ik heb over twee weken de Strong Sister Run maar ik heb nauwelijks meer kunnen trainen op het hardlopen zelf. Door dat hormoon gedoe was ik gewoon wekenlang echt compleet op en uitgeput en kon ik praktisch niks doen. Heb wel wat gesport, maar dus niet gaan hardlopen. Ik zie het wel over twee weken ;-).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Aug 2015 10:35

Re: Het hardlooptopic

Goed dat je toch gaat Caro!

Alibi misschien heb je wel gelijk dat het teveel was. Goeie tip om weer rustiger aan te beginnen.
Heb net een rondje van 4 km gedaan, heel rustig steeds 2 min rennen en 2 min lopen. En een betere warming up. Had nergens last van deze keer. Ben blij!
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Aug 2015 10:43

Re: Het hardlooptopic

Dat is ook fijn UN! Niks zo frustrerend als dat je wordt tegengehouden door een blessure :-|.

Ah joh. het is 7 km.. de obstakels tussendoor onderbreken ook de lange afstanden en de vorige keer redde ik het ook. En toen had ik een blaasontsteking + was ik zo hard gevallen. En desnoods kom ik kruipend over de finish ;-)

Overigens.. ik blijf het gewoon niet echt léuk vinden. Ik vind sporten in de sportschool dus wel leuk, maar hardlopen doe ik echt voor het 'moetje'
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2015 11:10

Re: Het hardlooptopic

UN: Fijn dat je zonder pijn hebt gelopen! Intervallen is sowieso goed om te doen. Tijdens het wandelen kun je dan ook goed aanvoelen of je weer ergens last van krijgt.

Caro: 7 km heftig hoor. Maar al loop je een paar stukken onderweg is dat toch ook niet erg.
Als je hardlopen zo'n "moetje" vindt, waarom doe je het dan? Er zijn zoveel andere (cardio) sporten die je kan doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Aug 2015 11:20

Re: Het hardlooptopic

Alibi schreef:UN: Fijn dat je zonder pijn hebt gelopen! Intervallen is sowieso goed om te doen. Tijdens het wandelen kun je dan ook goed aanvoelen of je weer ergens last van krijgt.

Caro: 7 km heftig hoor. Maar al loop je een paar stukken onderweg is dat toch ook niet erg.
Als je hardlopen zo'n "moetje" vindt, waarom doe je het dan? Er zijn zoveel andere (cardio) sporten die je kan doen.


Omdat ik die obstacle runs dus wel léuk vind! Ik vind het klauteren, klimmen enzo echt geweldig, alleen het rennen tussendoor niet ;-). 7 km heb ik al eens gedaan he. Juist omdat je tussendoor klautert en klimt en dus niet 7 km aan een stuk loopt, kan ik het doen. Anders begon ik er niet eens aan ;-).
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2015 11:24

Re: Het hardlooptopic

Oh zo ;)
Kun je niet gaan bootcampen dan ipv gewoon hardlopen?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Aug 2015 11:36

Re: Het hardlooptopic

Ik doe vanalles momenteel (als mijn lijf zich goed genoeg voelt): Kayla, 1x per twee weken specifieke training voor de run, en dan los af en toe hardlopen. En dat zal toch moeten :-). Bootcamp alleen bereidt je niet voor op zo'n run: daarvoor moet je echt wel stukken achter elkaar kunnen rennen. Maar gelukkig voor mij zijn dat vrij korte stukjes ;-). En af en toe kan je ook niet hardlopen op het parcours: of omdat er teveel mensen zijn. Of omdat het te glad is.. en juist die diversiteit maakt het voor mij leuker dan alleen 'saai' een 7 km run.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2015 11:41

Re: Het hardlooptopic

Begrijpelijk ja. Het lijkt mij ook super leuk! Ik ga in oktober mijn eerste obstacle run doen.
Volgende week een klein voorproefje met een prutloop. Door sloten en weilanden :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Aug 2015 11:59

Re: Het hardlooptopic

Welke ga je doen in oktober?
<<

Anoniem193

Bericht 21 Aug 2015 13:16

Re: Het hardlooptopic

Fun obstacle run K.ampen ;) 6 km.
<<

Anoniem255

Bericht 26 Aug 2015 19:23

Re: Het hardlooptopic

Wow... Wat lopen jullie goed zeg!!
Hoop dat ik het volhoud en er plezier in ga krijgen om net zo ver en snel te lopen.

Vandaag was mijn 2e evy les (toch maar alleen begonnen, de dichtstbijzijnde loopgroep is te ver). Heb al wel mijn tijd verbeterd ten opzichte van vorige week *joepie*.

Ik wil gaan proberen om 2x per week te gaan.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 27 Aug 2015 07:52

Re: Het hardlooptopic

Goed zo Mien!

Alibi en Caro, door jullie word ik toch ook wel een beetje enthousiaster over obstacle runs! Misschien mezelf ook maar eens aan wagen :)

Ik heb dinsdag les 24 gelopen, 10 minuten hardlopen - 1 minuut wandelen - 20 minuten hardlopen.
Het ging erg goed, al was het erg warm en stond er erg veel wind.
Ik weet nog niet wanneer ik weer ga lopen, nu de scholen weer begonnen zijn en ik weer volop aan de bak ben op mijn werk, vind ik het moeilijk om de energie ergens vandaan te halen, haha. Plus dat ik echt een hekel heb aan hardlopen ná het eten... Maar tussen werk en eten lopen wordt ook vaak lastig, omdat ik gewoon trek heb als ik thuis kom.
Misschien op het werk dan maar wat extra eten en thuis wat later warm eten :)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers