Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dagcafé #1

<<

Anoniem7

Bericht 05 Okt 2013 21:53

Re: Dagcafé

Eredivisie, nu samenvatting PEC-Roda.
<<

Anoniem 53

Bericht 05 Okt 2013 21:55

Re: Dagcafé

Ah oké, heb een hoop gelezen over die wedstrijd op Twitter ;-)
<<

Anoniem7

Bericht 05 Okt 2013 21:56

Re: Dagcafé

Hahaha, ja, daar kan ik me zomaar iets bij voorstellen :lol:
<<

Anoniem 53

Bericht 05 Okt 2013 22:06

Re: Dagcafé

Ik heb het niet gezien, maar ik denk dat het wel de moeite waard is om morgen te kijken haha.
<<

Anoniem9

Bericht 05 Okt 2013 22:19

Re: Dagcafé

Gaat het hier nu ook al over voetbal? :P
<<

Anoniem185

Bericht 05 Okt 2013 22:41

Re: Dagcafé

Ik word hier gek...

Mijn ouders hebben besloten dat ik niet oud genoeg ben om zelfstandig 500/1000 meter naar de stad te lopen om iets met vrienden te gaan drinken. Terwijl ik heel verstandig mijn auto thuis kwam zetten zodat ik een wijntje kon drinken.
<<

Nyx

Bericht 05 Okt 2013 22:43

Re: Dagcafé

En wat willen jouw ouders nu dat je gaat doen dan? Naar bed?
<<

Anoniem185

Bericht 05 Okt 2013 22:44

Re: Dagcafé

Nyx schreef:En wat willen jouw ouders nu dat je gaat doen dan? Naar bed?
Dat is toevallig precies wat ze zeiden. Kruip lekker vroeg je bed in, dan kun je eens een goede nacht slaap pakken ;)

Dus zit ik nu clubsongs te luisteren op zolder, mijn moeder kwam al kwaad naar boven de deur dicht doen die ik 'per ongeluk' had open gelaten.

Ja, als ze een volwassene als een puber gaan behandelen, gaat de volwassene zich ook als puber gedragen he. Waar slaat dit op, ik ben meerderjarig en mag niet eens zelf bepalen wanneer ik de stad in wandel om met vrienden iets te gaan drinken...
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 05 Okt 2013 22:49

Re: Dagcafé

Maar waarom vinden ze dat niet goed dan? Zeker als je al meerderjarig bent?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Nyx

Bericht 05 Okt 2013 22:51

Re: Dagcafé

Haha, ik ben al zo oud dat ik zo ongeveer al weet wat ouder zouden gaan zeggen. Of dat leuk is? :P

Maar misschien wordt het dan langzaamaan tijd om uit te kijken naar iets anders? Ik heb me trouwens nooit wat aangetrokken van mijn ouders. Ik deed gewoon wat ik wilde doen. Heb dus ook nooit meegemaakt dat ze me iets hebben 'verboden', daar deden ze nog niet eens hun moeite voor.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Okt 2013 23:03

Re: Dagcafé

Nouja, ik ben een heel 'braaf' persoon eigenlijk.

En ik ben aan het kijken naar iets anders, maar het is nu gewoon nog niet verstandig omdat ik aan het afstuderen ben en het financieel ook nog niet helemaal kan trekken denk ik. Hier in de buurt zijn ook geen kamers... dan moet ik gelijk al gaan huren of kopen en dus moet ik wachten tot ik een vaste baan heb.

Oh en de reden dat ze het niet goed vinden: "Dan maak ik me zo ongerust als je in het donker alleen loopt!".

En vervolgens krijg je dan: "Het gebeurt gewoon niet. Ga maar naar bed, een goede nacht slaap pakken."
<<

Nyx

Bericht 05 Okt 2013 23:07

Re: Dagcafé

Ik snap ze wel hoor. Het is maar een kleine afstand, maar ook op kleine afstanden kunnen zeer nare dingen gebeuren. En ach, hoe slecht is een nacht van goede slaap? Ik ben dol op slapen!
<<

Anoniem185

Bericht 05 Okt 2013 23:14

Re: Dagcafé

-weg-
Laatst gewijzigd door Anoniem185 op 05 Okt 2013 23:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem273

Bericht 05 Okt 2013 23:17

Re: Dagcafé

Lampenkapje, als ik dit zo lees was ik al lang en breed in de stad geweest... Als ze zo bezorgd zijn, lopen ze maar mee of brengen ze je weg.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Okt 2013 23:19

Re: Dagcafé

-weg-
Laatst gewijzigd door Anoniem185 op 05 Okt 2013 23:40, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem273

Bericht 05 Okt 2013 23:21

Re: Dagcafé

Wat naar zeg. Ben je bijna afgestudeerd zodat je een eigen plekje kunt zoeken?
<<

Nyx

Bericht 05 Okt 2013 23:22

Re: Dagcafé

Ik snap het helemaal, Lampenkapje. Toen mijn ouders in scheiding lagen was ik de dochter die het 'gezeur' aan mocht horen, maar vervolgens wilden ze me wel verbieden om bepaalde stappen te nemen. Nou, je denkt toch niet dat ik na dat geleun nog één seconde naar hen heb geluisterd?

En niet ieder kind krijgt school van hun ouders. Als ik naar school wilde dan mocht ik dat zelf betalen vanaf mijn 17e, want mijn ouders kregen geen kinderbijslag meer. En vonden het daarna veel te duur. :laughcry:
<<

Anoniem185

Bericht 05 Okt 2013 23:22

Re: Dagcafé

-weg-
Laatst gewijzigd door Anoniem185 op 05 Okt 2013 23:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nyx

Bericht 05 Okt 2013 23:28

Re: Dagcafé

Mijn ouders vonden school niet belangrijk. Ik had mijn twee diploma's en toen werd het tijd om fulltime te gaan werken, omdat zij het ook hadden gedaan. Als ik het slim zou spelen, dat waren hun woorden, dan zou het arbeidsbureau mijn scholing betalen, want dat was vroeger ook zo... Maar in mijn tijd niet meer. Toen ik besloot terug te gaan naar school, vond mijn moeder het maar zonde.... Want het was wel 'haar geld' (ook al betaalde ik het zelf) dat ik uitgaf aan scholing, terwijl ik haar beter had kunnen helpen met boodschappen.

Maar goed, dat is oud leed. Zou ik morgen uit mijn huis worden gezet, omdat ik mijn betalingsverplichtingen niet zou zijn nagekomen, dan heb ik geen ouder die me nog maar een dubbeltje zou lenen. Want het is mijn verantwoording, mijn vaste lasten en als ik geen eten heb; Goh, dan eet je toch niet? Mijn familie is gewoon rete hard en mocht ik ooit kinderen krijgen dan hoop ik heel veel milder te zijn.
<<

Anoniem185

Bericht 05 Okt 2013 23:39

Re: Dagcafé

Ik hoop het ook anders te doen, maar nu zit ik hier nog aan vast. En ik kan dus niet weg, ik zit wel te kijken naar iets maar er is gewoon bijna niets te vinden in mijn omgeving.

Wat vervelend dat jouw familie zo hard is...
<<

Nyx

Bericht 05 Okt 2013 23:46

Re: Dagcafé

Ik heb heel lang nog thuis gewoond omdat ik dacht het niet te kunnen redden van mijn klein loontje. Maar ik ging werkloos op mezelf wonen en na vijf jaar red ik het nog steeds. Nooit verwacht, maar met deze wetenschap had ik zo veel eerder op mezelf moeten gaan.

Mijn ouders vinden school gewoon echt niet belangrijk. Ze vinden dat je kennis opdoet uit de praktijk en niet uit een boekje. En ergens, ergens, hebben ze wel gelijk, maar heb nog steeds het gevoel dat er meer in zit. Maar ik ben mezelf aan het oriënteren op een studie en wie weet kom ik nog daar waar ik wil zijn.
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:07

Bericht 06 Okt 2013 07:31

Re: Dagcafé

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 15:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Okt 2013 07:43

Re: Dagcafé

Ja wakker! Alleem komt dat door zoon. Hij heeft ondertussen maar onbeten in ons bed. En nu zijn wagenpark verhuist naar ons bed. Ik mag dus nog blijven liggen! :cheering:
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 06 Okt 2013 07:59

Re: Dagcafé

Goedemorgen, Ik ben er inmiddels uit. Mijn knul heeft me wat langer laten slapen tot kwart voor 8, daarna hebben we nog lekker een half uurtje liggen kroelen
<<

Anoniem17

Bericht 07 Okt 2013 10:01

Re: Dagcafé

Goedemorgen deze morgen!

Hoe was jullie weekend?
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers