Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vrijgezellenfeestje met speur element

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Aug 2015 12:39

vrijgezellenfeestje met speur element

Mijn zusje gaat trouwen en ik ben samen met nog een paar anderen die het allemaal net als ik enorm druk hebben aan het proberen om een vrijgezellenfeestje te organiseren. Waarschijnlijk al voor 30 augustus dus erg kort dag, vooral ook omdat ik 15 augustus op vakantie ga en 29 augustus terug kom.

Dus ik kan wel wat hulp gebruiken! Wie o wie heeft er ideeën? Tips, must do's en dont's?

- Er staan nu 11 mensen op mijn lijstje, ik weet pas van 4 dat ze kunnen, maar ik ben dus vast op zoek naar dingen die ook met 11 mensen leuk zouden zijn. Groepen die opgesplitst moeten worden vind ik minder leuk.
- Het feestje is gemengd mannen en vrouwen (mijn zusje heeft meer vrienden dan vriendinnen)
- Ik zoek iets een beetje spannends en raadselachtigs met speurelementen. Mijn zusje is forensisch onderzoeker en houd wel van een goeie puzzel of raadsel. Ik denk aan een moorddiner, escaperoom etc.
- Omgeving Lage Vuursche, Hilversum, evt. Almere
- evt. willen we 's avonds haar en haar vriends vrijgezellenfeestje combineren.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Aug 2015 12:41

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Ik moest inderdaad aan een escaperoom denken. Dat lijkt me ook nog gaaf om eens te doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 05 Aug 2015 12:42

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Ooh jammer ik wilde het forteiland ijmuiden aanraden maar dat ligt niet echt in de buurt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Aug 2015 12:57

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Als het echt iets geniaals is dan kunnen we ook wel verder weg gaan. Maar het vrijgezellenfeest van haar vriend is in lage Vuursche waarschijnlijk, dus als we het willen combineren is daar in de buurt natuurlijk wel handig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Aug 2015 13:12

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

escaperoom is echt supertof om te doen, alleen moet je de groep dan wel echt opsplitsen de meeste kun je maar in met max 6 personen.
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Aug 2015 13:23

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Het spel 'the phone' dat heb je door meerdere steden heen.

http://www.uitjes.nl/uitje/the-phone
<<

Anoniem185

Bericht 05 Aug 2015 16:47

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Ik heb ooit zelf een moordspek geschreven voor in het bos te spelen. Bij mij deed er wel 30 man mee dus weet niet of dat geschikt is. Wil het wel eens nakijken en eventueel toesturen als je interesse hebt? Het is wel voorbereiding voor jezelf en je moet een bos en gebouw daarbij tot beschikking hebben...
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 05 Aug 2015 17:37

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

In Loosdrecht heb je de avontuurfabriek.
Daar hebben ze ook escaperooms.
Maar ook arrangementen voor vrijgezellenfeesten voor dames.
(www.avontuurfabriek.nl)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Aug 2015 17:42

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

In Bunschoten zit een organisatie die twee escaperooms aanbied. Ik heb er 1 gedaan en die zat zo ontzettend sterk in elkaar en onverwachts ook. Heel leuk.

Je kan op die locatie ook rustig wat drinken en alles terug bekijken.
http://www.escaperoom.nl
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Aug 2015 23:37

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Heel leuk hoor een escaperoom, maar dat kan niet met elf mensen dus daar heb je denk ik weinig aan.
Met mijn vrijgezellenfeest hebben we een stepspeurtocht gedaan, dat was leuk! Dat was alleen in Den Bosch, dus niet in de richting, maar wellicht kan zoiets ook bij jou in de buurt.
Ook kun je op meerdere plekken in NL speurtochten door de stad doen met een ipad (iig Utrecht en Amersfoort) maar eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat ook kan met grotere groepen. Ik ga dit binnenkort doen met vriendinnen dus nog geen idee of het leuk is.
En anders misschien een Wie is de mol spel? Maar dat is misschien weer niet leuk met heel weinig mensen.
Lastig dat je nog niet weet hoeveel mensen er komen! Kun je geen deadline geven, dan weet je iig waar je aan toe bent!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Aug 2015 23:53

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Siep schreef:In Bunschoten zit een organisatie die twee escaperooms aanbied. Ik heb er 1 gedaan en die zat zo ontzettend sterk in elkaar en onverwachts ook. Heel leuk.

Je kan op die locatie ook rustig wat drinken en alles terug bekijken.
http://www.escaperoom.nl


De meisjeskamer schijnt heel gaaf te zijn maar niet een standaard escape room. Heb een aantal maanden terug een van de escaperooms in nijmegen gedaan en we spraken na die tijd nog met de ontwerper van die kamer en die zei ook dat het heel gaaf was maar de beleving heel anders is als bij een heel aantal andere escaperooms en dat hij zeker pittig is. Hij staat overigens nog wel op mijn lijstje om te doen.
2015 💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Aug 2015 08:54

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Wij gaan met mijn werk een escaperoom doen, maar dan met een twist. We doen het via TB events, misschien kun je eens op hun site kijken. Het is in een restaurant en we gaan daar ook meteen eten. We zitten dus niet echt opgesloten in een kamer, maar verder is het exact hetzelfde. We hebben hiervoor gekozen omdat je dan gewoon met een grote groep kan (wel onderverdeeld in teams, maar volgens mij kunnen er wel 10 personen in een team, dus dan zal 11 ook wel kunnen lijkt mij). Volgens mij biedt deze organisatie het door het hele land aan. En op hun site staan sowieso heel veel van dit soort kant en klare arrangementen.

Oh en een moorddiner vind ik ook echt heel erg leuk, dat heb ik ook eens gedaan op een vrijgezellenfeest en dat was een groot succes.

Zit nu even op die site te kijken en ik zie ook nog dit: https://www.tbevents.nl/uitjes/gps-moordspel
Lijkt me ook echt ontzettend leuk! Wordt in 181 steden/dorpen aangeboden, dus vast ook bij jullie in de buurt :)

♥♥
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Aug 2015 11:52

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Lampenkapje schreef:Ik heb ooit zelf een moordspek geschreven voor in het bos te spelen. Bij mij deed er wel 30 man mee dus weet niet of dat geschikt is. Wil het wel eens nakijken en eventueel toesturen als je interesse hebt? Het is wel voorbereiding voor jezelf en je moet een bos en gebouw daarbij tot beschikking hebben...


Dat klinkt leuk, geen idee of het geschikt is inderdaad.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Aug 2015 22:27

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Inmiddels weet ik meer:

We zijn met 9 personen en 's avonds gaan we eten samen met het andere vrijgezellenfeestje van haar vriend in Hilversum of omgeving.

Helaas zijn we daardoor eigenlijk nét met te veel mensen voor een escaperoom. Er is wel de kippenschuur in Woudenberg, daar kun je met maximaal 16 personen in. Iemand daar toevallig geweest? Is van valleisport, ze hebben ook boerenfrisbee en dat soort dingen.
Ik ben een beetje bang dat de escaperooms die horen bij zo'n groter evenementengeval minder goed/leuk zijn. Iemand bijvoorbeeld ervaring met die escaperooms van de avontuurfabriek in Loosdrecht/Hilversum?
<<

Anoniem272

Bericht 10 Aug 2015 20:20

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Ik woon in H. en ken de avonturenfabriek, maar heb de escaperooms nooit gedaan.

Lijkt een Wie is de Mol middagje je ook leuk eventueel?

Zit echt heel hard te denken wat er nog meer voor leuks is in de buurt hier. Het laatste vrijgezellenfeestje waar ik was, gingen we naar een kunstcentrum en daar een mannelijk naaktmodel schilderen :thumbup:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Aug 2015 20:48

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Inmiddels heb ik wat knopen doorgehakt, het gaat volgens mij echt heel leuk worden!
We gaan allebei de escaperooms van de avontuurfabriek spelen, daarna gaan we lekker uit eten en terwijl we eten spelen we een moordspel. Dit is zonder spelleiding, we krijgen vanaf 2 weken van te voren nu en dan aanwijzingen en het spel is zo geschreven dat de personages het spel rollende houden.

Het ging alleen niet helemaal goed met het boeken van de avontuurfabriek, dus daar hoor ik als het goed is morgen meer over. Heb inmiddels het restaurant gereserveerd en ik ga nu het moordspel bestellen.

Ik moet nog iets bedenken voor tussen de escaperoom en het eten, daar zit een 'gat' van iets van 2 uur, hoewel we ons ook nog moeten verplaatsen en ik ook niet denk dat we klokslag 16 uur weg zijn bij de spellocatie.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 10 Aug 2015 21:00

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Escaperoom is erg leuk dus goed dat je dat gekozen hebt :)

In de tussentijd zou ik het gewoon simpel houden, ergens een drankje op het terras ofzo? Dan hoef je ook niet zo te haasten, wat je al zegt je moet ook van de ene naar de andere locatie en vaak ben je nog even aan het nakletsen. Heb zelf 3 escaperooms gedaan en daarbij was het wel zo dat je meteen weg was (wij sloten het dan af met elders een drankje) Misschien dat er in zo'n hal wel gelegenheid voor is. Eventueel kun je nog wat kleine grappige opdrachten voor de vrijgezel bedenken.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 10 Aug 2015 21:20

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Je kan bij de avonturenfabriek ook prima een drankje doen, ik ben daar vorig jaar geweest en ze hebben een relaxed café waar je kan zitten.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Aug 2015 21:41

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Ja, dat had ik inderdaad gezien, hangt ook van het weer af en hoe laat het is wat we doen, we eten in de binnenstad dus we kunnen daar prima in de buurt een drankje drinken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Aug 2015 09:20

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Ik krijg net een berichtje van de avontuurfabriek dat ze de kamers inmiddels een aantal keer goed hebben uitgeprobeerd en dat je het makkelijk met 9 kunt doen dus we gaan met z'n allen in 1 kamer. Ik vind het leuk dat we het met z'n allen gaan doen!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 11 Aug 2015 11:46

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Klinkt leuk! Ik zou denk ik niets meer plannen tussen de escape room en het moorddiner, maar gewoon nog ergens een drankje doen, want anders wordt het ook misschien te veel nadenken de hele tijd. Even ontspanning is denk ik wel fijn en dan kun je ook nog even napraten enzo over hoe de escape room was voordat het diner begint.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Aug 2015 11:51

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Bailando schreef:Klinkt leuk! Ik zou denk ik niets meer plannen tussen de escape room en het moorddiner, maar gewoon nog ergens een drankje doen, want anders wordt het ook misschien te veel nadenken de hele tijd. Even ontspanning is denk ik wel fijn en dan kun je ook nog even napraten enzo over hoe de escape room was voordat het diner begint.


Ja in principe wil ik dat ook, gewoon ergens wat gaan drinken, even rust. Maar ik wilde nog iets achter de hand hebben voor als we op een bepaald moment toch iets 'nodig' hebben.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 11 Aug 2015 11:55

Re: vrijgezellenfeestje met speur element

Misschien nog een soort speurtocht van de ene naar de andere locatie zelf maken?

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers