Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan jij op je vingers zitten?

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 07 Aug 2015 12:54

Kan jij op je vingers zitten?

En dan niet letterlijk ;)
Ik vind het soms zo moeilijk om zoveel domheid op bijvoorbeeld facebook te negeren. Er komt bijvoorbeeld net op mijn tijdlijn voorbij dat de Koepel (gevangenis Haarlem) gaat sluiten. Dan reageren er mensen met opties waar het gebouw voor gebruikt zou kunnen worde, reageert er iemand met 'of stop alle asielzoekers er in, zitten ze meteen op de goeie plek'. Ik kan me daar dan echt boos om maken, maar probeer er niet op te reageren omdat het uiteindelijk toch niets uithaald.
Reageer jij wel op dat soort dingen?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Aug 2015 12:57

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Heel soms. Over het algemeen probeer ik het te negeren, maar soms laat ik me gaan en reageer ik er wel op. Ik vind het zo moeilijk te begrijpen dat sommige mensen ZO kortzichtig zijn. Pff! Ik kan me er nu alweer kwaad over maken, haha.
Overigens kan ik me ook heel erg ergeren aan mensen die altijd maar klaagtweets/-facebookberichten achterlaten. Ik weet wel dat je via SM vaak snel reactie krijgt, maar sommige mensen klagen echt over alles en laten ook echt onfatsoenlijke berichten achter. Dat vind ik ook vreselijk. Echt zo'n klaagcultuur, bah.

Edit, met heel soms reageer ik op de vraag 'Reageer jij wel eens op dat soort dingen', niet op de vraag of ik op mijn vingers kan zitten. Haha het staat er nu een beetje onduidelijk als je niet de hele OP hebt gelezen.
Laatst gewijzigd door Elliot op 07 Aug 2015 13:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Aug 2015 12:58

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Steeds minder goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem137

Bericht 07 Aug 2015 13:02

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Wij hebben hier zo'n lokale Facebookpagina, daar komt zoveel domheid voorbij. Met als dieptepunt eigenlijk wel de eerste paar dagen na die brugdek-ramp. Mensen zaten gewoon te dreigen anderen een knal voor de kop te verkopen.
Ik probeer niet te reageren, maar ik merk wel dat sinds ik ooit eens één keertje ergens gereageerd heb, die drempel wel wat lager is en ik me dus sneller in een discussie meng waar ik achteraf eigenlijk helemaal niet in wil zitten.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 07 Aug 2015 13:02

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ik herken precies wat je zegt!

Op fb negeer ik het, gewoon omdat als ik al lees dat iemand er op in gaat deze vaak zo afgemaakt wordt of dat het ineens persoonlijk wordt gemaakt, en daar heb ik geen zin in, helaas zitten er teveel 'domme' mensen op fb. Wat je ook zegt, het haalt waarschijnlijk niets uit.

In het dagelijks leven ga ik wel graag de discussie aan, bijvoorbeeld met collega's of als mensen naast mij in de kroeg zulke dingen zeggen. Ik heb bijv een collega die makkelijk meepraat en ook dat soort uitspraken had. Heb op een rustige manier uitgelegd dat er ook een andere kant is en dat proberen uit te leggen. Ze had al snel zoiets van ja je hebt eigenlijk ook wel gelijk. Het was van haar ook niet kwaad bedoeld, pure onwetendheid en niet zelf in zaken verdiepen. Vind het dan fijn dat ik dat niet uit de weg ga.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 07 Aug 2015 13:02

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Nee dat kan ik echt niet. Probeer het zo. Maar ik lees zoveel bekrompenheid op Facebook dat haalt het slechtste in mij naar boven. Ik ben ook expres van al die nieuws pagina's gegaan. Maar in het echte leven hoor je die bekrompen mensen nooit. Waar zijn ze toch? :laughcry:
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 07 Aug 2015 13:11

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Toevallig zit ik nu op mijn vingers om mijn handen te warmen. Het is zo koud op kantoor. :(

Maar ik laat het meestal gaan. Ik woon in een dorpje en hier hebben de mensen best bekrompen opvattingen. En die worden ook wel eens op Facebook gedeeld. Ik ga me er niet in mengen. Ik bereik er niks mee en ik word als de gek beschouwt.

Ik las toevallig net het bericht over Tanja Jess die de halve PVV clan over zich heen heeft gekregen omdat ze op twitter had gereageerd op Wilders. Die reacties die ze heeft gekregen zijn echt bizar. Eng zelfs.
<<

Anoniem315

Bericht 07 Aug 2015 13:19

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ja, dat kan ik meestal. Ik weiger me te mengen in zoveel domheid. Uit zelfbescherming lees ik niet al te veel van dat soort berichten.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 07 Aug 2015 13:27

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Exogenesis schreef:Ja, dat kan ik meestal. Ik weiger me te mengen in zoveel domheid. Uit zelfbescherming lees ik niet al te veel van dat soort berichten.

Dat is maar beter ook. Alleen ik ben vaak weer te nieuwsgierig.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem124

Bericht 07 Aug 2015 16:59

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ik kan het steeds beter :).
<<

Anoniem304

Bericht 07 Aug 2015 18:09

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ik moet soms echt moeite doen, maar blijf liever op niveau. Moet op m'n werk ook al zoveel domme mensen helpen haha, dat scheelt ook, dan heb ik m'n portie weer gehad.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Aug 2015 19:12

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ligt er aan waar het is, ben me er over het algemeen redelijk bewust van dat ik een baan heb waarbij ik mensen moet helpen. Ik heb nogal een duidelijk mening die niet altijd goed kan vallen. Zeker als ik me krom uitdruk. Heb verder weinig zin om daar gezeur over te krijgen. Met dat in mijn achterhoofd houd ik me vaak wel in. Dus ja kan behoorlijk goed op mijn vingers zitten.
2015 💙
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 07 Aug 2015 19:16

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ja, daar ben ik best goed in eigenlijk. Ik heb meestal geen zin om daar energie in te steken. Gun het die mensen niet erop te reageren.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Aug 2015 19:28

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ik erger me dood aan van die aandachttrekkers op Facebook. Verschrikkelijk. Net als MDU negeer ik dit.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Aug 2015 19:30

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ik moet trouwens wel echt op m`n vingers zitten als ik bij een bericht van Netflix voor de duizendste keer de vraag zie wanneer Game of Thrones er nou een keer op komt (niet, want HBO) of wanneer ze nou eindelijk eens seizoen dit en dit van die serie gaan toevoegen (geduld, rechten blabla). En als je het dan netjes uitlegt hoe het zit, dat je dan echt een kut reactie krijgt i.p.v. gewoon 'oh bedankt, zit het zo'. In het begin reageerde ik er nog wel eens op, maar nu nooit meer.
<<

Anoniem275

Bericht 07 Aug 2015 20:56

Re: Kan jij op je vingers zitten?

haha, ik heb er hard m'n best voor moeten doen, maar ik kan nu wel zeggen dat ik het kan. ik heb me in de tijd dat hier een behoorlijk aanwezige forumster was heel erg in gehouden en niet één keer op haar gereageerd.. :cheering: :nerd:
<<

Anoniem131

Bericht 07 Aug 2015 21:24

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Op FB verwijder ik de persoon die domme opmerkingen maakt over asielzoekers en stuur ze als ik ze persoonlijk ken wel even de reden waarom ik ze verwijder want anders sturen ze steeds weer een vriendschapsverzoek.
In het echt maak ik meestal wel een botte opmerking en negeer ze verder. Leuk op sommige feestjes: "met jou wens ik niet te communiceren."
<<

Anoniem154

Bericht 07 Aug 2015 21:53

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ik kan mij heel erg ergeren aan berichten op FB als:

xxxx is gefrustreerd
En dan daaronder iets van "Argh...niet weer...zucht"

En dan reageren mensen daarop met "wat is er?", en op een enkeling geeft de betreffende FB-er dan als reply "ik stuur je wel een pb".

Echt serieus, wat wil je dan...even aandacht en in de spotlights staan? Post gewoon niets, of hetgeen je kwijt wilt.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 07 Aug 2015 22:42

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ik erger mij er heel erg aan, maar reageer er niet op. Ik heb een paar mensen in mijn fb die de "Nederland mijn vaderland" pagina en iets met dat Rutte moet opstappen hebben geliked en zij liken ook af en toe een status. Dan moet ik echt mijn best doen om niet uitgebreid erop te reageren of om een spelfout uit zo'n bericht te halen en iets te noemen over Nederlandse grammatica.
Maar ik wil geen betweter uithangen op fb, dus ik negeer het maar gewoon
<<

Anoniem275

Bericht 07 Aug 2015 22:44

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Wolbol, dat is ontzettend irritant inderdaad.
Toch heb ik geen moeite niet te reageren, dat is wat ze willen; aandacht..
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 07 Aug 2015 22:58

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Nog zo'n status als Wolbol noemt: Op facebook inchecken in een ziekenhuis en erbij zeggen "Even een nachtje overnachten" en iedereen die weet waar het over gaat wenst beterschap en op vragen waarom ze in het ziekenhuis is, wordt niet gereageerd.

En laatst zette een van mijn fb-"vrienden" een foto van een dood konijn op facebook! WTF??!
<<

Anoniem154

Bericht 07 Aug 2015 23:03

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Bizar Lenthe...een dood konijn...
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 08 Aug 2015 23:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zero

Bericht 07 Aug 2015 23:39

Re: Kan jij op je vingers zitten?

Ik zeg eigenlijk nooit online wat ik denk in dit soort gevallen, zeker niet op facebook. Ik heb een eigen bedrijf in een klein dorp, het is gewoon niet slim voor mijn business om andere mensen te gaan wijzen op hun domheid.

Maar ik zou het heel graag willen soms. Er zit een hardnekkige 60+ generatie op facebook die regelmatig aan het mopperen is in heel slecht geschreven Nederlands waar mijn ogen automatisch van gaan rollen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers