Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fobie voor wespen.

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Aug 2015 11:13

Fobie voor wespen.

Nora heeft opeens vanuit het niets een wespenfobie sinds vrijdag en weigert nog naar buiten te gaan en de ramen en deuren moeten dicht blijven. Gisteren is ze toch mee gelopen naar mijn oma en heeft de hele weg gillend zitten huilen en compleet panisch. Ze is ook nog nooit gestoken oid dus waar het nou opeens vandaan komt?

Ik weiger eigenlijk om hier in mee te gaan. Ze zal over een ruime week toch weer naar school moeten en de andere twee willen ook gewoon lekker naar buiten.

Hoe zouden jullie er mee om gaan?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Aug 2015 11:28

Re: Fobie voor wespen.

Poeh lastig, ik vind ze zelf ook doodeng en dat pikt mijn zoontje ook op.
Ik ben nu ook niet graag buiten in de buurt van wespen. (Terras, afvalbakken enz)
Misschien heeft ze gezien dat andere mensen panisch werden bij een wesp?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

anoniem203

Bericht 06 Aug 2015 15:15

Re: Fobie voor wespen.

Het is nu ook wel heel erg met al die wespen. En heel vaak zie je mensen paniekerig om zich heen slaan. Misschien heeft ze dat de laatste dagen veel gezien en is ze er bang van geworden doordat mensen zo reageren?
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 06 Aug 2015 15:42

Re: Fobie voor wespen.

Hier is N ook opeens panisch voor wespen, en geen idee waar ze dat opeens van heeft want wij reageren niet op wespen. Tenminste we reageren niet extreem ofzo wat dit gedrag zou kunnen verklaren.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem272

Bericht 06 Aug 2015 23:01

Re: Fobie voor wespen.

Ik heb wel een tip, ik ben door mijzelf en mijn zoon nog bekend met fobieen.

De beste manier om van een fobie af te komen, is op een rustige manier toch de confrontatie aangaan. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is een wesp vangen in een jampotje. Vervolgens niet dat potje onder de neus van je dochter drukken, maar heel voorzichtig kijken hoe dichtbij ze durft te komen. Als ze dichtbij genoeg is, kunnen jullie samen de wesp bekijken. Dan vertel je rustig waar de vleugels zitten en de pootjes, wat wespen doen etc. En als ze uiteindelijk durft laat je haar zelf het potje vasthouden en de wesp bekijken. Een beetje humor wil ook wel eens helpen.

Als je heel goed weet hoe iets eruit ziet wordt het minder eng.

Daarnaast kun je haar nog leren wat ze kan doen als er een wesp bij haar in de buurt vliegt (stokstijf stilstaan of zo).
<<

Anoniem185

Bericht 06 Aug 2015 23:03

Re: Fobie voor wespen.

Een wesp in een potje geen probleem, een wesp los vind ik HEEL wat anders. Ik ben ook heel bang voor wespen maar je mag er van mij 1000 in een potje op mijn slaapkamer zetten, geen probleem. 1 los in mijn kamer en ik durf die ruimte niet meer in.
<<

Anoniem272

Bericht 06 Aug 2015 23:27

Re: Fobie voor wespen.

De volgende stap zou zijn om het potje open te draaien en te kijken hoe de wesp wegvliegt ;)

Succes!
<<

Anoniem185

Bericht 06 Aug 2015 23:51

Re: Fobie voor wespen.

Ja en de eerste stap die ik dan doe ik zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg al gillend... Ik ben denk ik een hopeloze zaak.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Aug 2015 05:30

Re: Fobie voor wespen.

Ja haha ik ga ook niet staan kijken hoe die boze wesp uit het potje vliegt. Toch denk ik dat het wel een goede manier is.
R. 2013
D. 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Aug 2015 05:32

Re: Fobie voor wespen.

Is iemand in haar directe omgeving misschien wild geworden van een wesp dat ze gezien heeft?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Aug 2015 07:57

Re: Fobie voor wespen.

R. Is 2 weken geleden in haar handje geprikt en gilt nu bij alles wat vliegt. Gelukkig durft ze nog wel naar buiten. Ik hoop dat het weer over waait..
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Aug 2015 08:58

Re: Fobie voor wespen.

Ik had het topic eerder moeten plaatsen denk ik, ze is gisteren toch mee gegaan naar de braderie en heb haar twee uur niet gehoord, ze probeerde zelfs een ijsje te eten maar na een paar hapjes vond ze dat toch wat eng. Ze heeft wat dode wespen bekeken die in de limo geplakt zaten, of dat nou het verschil heeft gemaakt.

Wel zat er natuurlijk uitgerekend bij haar een wesp op de arm die een voorbijganger eraf haalde, ze heeft het gelukkig niet gemerkt!
Afbeelding

I & N juni 2010

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers