Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vlooien

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Sep 2013 19:59

Vlooien

Onze kat heeft vlooien. We hebben hem een paar weken geleden steeds dagelijks ontvlooid met een kam en twee keer zo'n pipetje met anti-vlooienmiddel gegeven en onze bank + vloerkleed + stoelen ingesprayed. Nu heeft hij ze weer, gisteren weer iets van 10 vlooien uit z'n vacht gehaald en daarna maar weer een pipetje gegeven en vanochtend alles ingesprayed. En we stofzuigen regelmatig.

Deze keer is de plaag alleen wat hardnekkiger en bijten ze mij ook :(. Gisteren zag ik er gewoon eentje op me zitten, niet te vangen natuurlijk. Ze bijten op hele vervelende plekken, zoals aan de binnenkant van m'n elleboog en bij de rand van mijn broek.

Wat kunnen we nog meer doen dan we nu al doen? Ik word er echt knettergek van en voel me niet zo lekker meer in m'n eigen huis. Ik vind het ook gewoon vies :shock:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem122

Bericht 02 Sep 2013 20:01

Re: Vlooien

Welk merk anti vlooien middel gebruik je? Frontline etc werkt vaak niet goed meer. Het beste kan je Stronghold of Advantage kopen. Die eerste is alleen met recept te krijgen via de dierenarts.

Verder heel veel stofzuigen, en een vlooienbandje kapot knippen en deze in de stofzuigerzak stoppen. Zo gaan de vlooien die je opzuigt ook dood.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Sep 2013 20:44

Re: Vlooien

Advantage gebruiken we. Dat van het vlooienbandje in de stofzuigerzak kunnen we nog proberen ja!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem122

Bericht 02 Sep 2013 20:46

Re: Vlooien

Dan zou ik toch nog een ander merk proberen. Kijken of dat wel werkt. Als je te lang hetzelfde middel gebruikt, kan het minder goed gaan werken / worden de vlooien resistent.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 02 Sep 2013 21:22

Re: Vlooien

Heb je goed direct op de huid in de nek gedruppeld (ipv half erop wat vaak gebeurt omdat die beesten nou eenmaal niet stilzitten)? En goed in kieren en op naden gesprayed? Zo ja, dan zit er niks anders op dan even volhouden. Eitjes kunnen nou eenmaal wel tegen spray en pas als ze uitkomen en je katten gaan bijten zullen ze doodgaan van het gif, niet eerder. De al levende vlooien gaan als het goed is wel allemaal dood de komende dagen door de spray en pipetjes. Hier heeft het ook een tijd geduurd, maar de aanhouder wint en nu is m'n huis bijna een jaar vlovrij (*even afkloppen*)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Sep 2013 21:33

Re: Vlooien

Ja, ik heb echt z'n vacht aan de kant geduwd en het pipetje op z'n huid leeggeknepen. Hij was ook gewoon aan het chillen op dat moment, dus het is wel goed opgenomen.

We hebben een houden vloer met wat kieren, die hebben we nog niet eerder ingesprayed. Misschien ook nog even doen vannacht. En dan maar hopen dat het gauw werkt, of winter wordt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

anoniem39

Bericht 02 Sep 2013 21:36

Re: Vlooien

Wat vervelend sterre. Die kiepten in de vloer zou ik even goed in sprayen, want dat zijn juist plekken waar die rot beesten het goed hebben. En iedereen dag goed stofzuigen. Heb je wel een middel gebruikt die ook de eitjes meeneemt?
<<

Merel

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:26

Bericht 02 Sep 2013 21:37

Re: Vlooien

Ik zou ook voor Stronghold gaan. Dat werkt naar mijn mening altijd nog het beste.

Ik wil je overigens wel aanraden om niet aan de gang te blijven met telkens opnieuw pipetjes geven. Als het werkt, zou het zeker 4 tot 6 weken moeten werken. Zo niet, dan moet je echt minstens twee weken wachten voor je iets anders gaat gebruiken. Het spul dat je erop smeert is eigenlijk gewoon een landbouwgif en dat is is gewoon niet goed voor je kat. Het kan nare bijwerkingen geven bij overdosering.

Om vlooien in huis weg te krijgen moet je alles goed stofzuigen, misschien spray gebruiken en ook niet vergeten om zaken zoals mandjes, dekens en evt. je beddengoed goed heet te wassen. Vlooien zijn hardnekkig en vlooieneitjes kunnen op veel plaatsen zitten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Sep 2013 21:46

Re: Vlooien

Het laatste pipetje was nu drie weken geleden, en die daarvoor een week eerder. Er stond op de verpakking dat dat kon bij een hardnekkige plaag. Maar als het nu blijft, is het inderdaad wel een idee om te switchen naar stronghold. Dat heeft 'ie als kitten ook gehad.

Volgens mij doodt onze spray ook de eitjes, dat moet ik even nakijken.

Echt bizar, mijn vriend wordt dus niet gebeten door de vlooien, alleen ik :roll:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem57

Bericht 03 Sep 2013 07:58

Re: Vlooien

Oh vervelend, wij hadden het vorig jaar, ze zaten bij mijn dochter op haar hoofd, sprongen zo weg! Zo vies!
We hebben de kat met een heel hardnekkig middel van de dierenwinkel gewassen, samen in bad gedaan, kat vastgehouden, de kat stribbelt normaal tegen maar nu was ze zo stil als wat, liet het gebeuren (was vast ook blij dat ze eraf was!) Met alleen kammen en zo'n pipetje ga je het niet redden, die pipetjes zijn voor voorkomen, niet genezen.

Daarnaast hebben we bij de dierenarts/dierenwinkel van die spray gehaald en alles ingesprayd, het HELE huis. Ze zitten namelijk vooral in kieren en gaten, en op dingen als hoge plinten enzo. Dat moest volgens mij 24 uur intrekken (wij deden het dus een nachtje) en dan ALLES stofzuigen. Dit meerdere keren, en uiteindelijk waren we er vanaf. Vreselijk is het, sterkte!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Sep 2013 08:04

Re: Vlooien

Hier ook een probleem en k kan ook nog eens geen gif spuiten want baby in huis...bluh!
<<

Artemis

Bericht 03 Sep 2013 08:08

Re: Vlooien

Vlooeinbandje in de stofzuigerzak heeft geen enkel nut. Daar krijg je niets mee dood en het voorkomt ook niets.

Wat hier afdoende werkte, naast sprayen en pipetjes: vlooienanticonceptie.

Dat doe je eens in de maand in een hapje eten van de poes, die eet het op, en de vlooien kunnen zich niet meer voortplanten. Dus je moet alleen nog de bestaande vlooien uitroeien en de eitjes kwijtraken, maar zelfs al lukt je dat niet: vlooien leven niet lang, en als ze zich niet kunnen voortplanten ben je er binnen een paar weken helemaal vanaf.

Je koopt dt bij de dierenwinkel, 15,- voor 3 maanden, ik heb het ooit een half jaar gegeven, werkte perfect. Daarnaast goed stofzuigen, stofzuigerzak weggooien, vlooienspray gebruiken in huis en de kat goed ontvlooien. 3 maanden zo'n pipetjes anticonceptie door het voer en je bent er echt vanaf.
<<

Anoniem17

Bericht 03 Sep 2013 08:12

Re: Vlooien

Parel schreef: Met alleen kammen en zo'n pipetje ga je het niet redden, die pipetjes zijn voor voorkomen, niet genezen.



Toen wij Willem kregen zat hij onder de nestvlooitjes. Gelukkig zagen we het bijna meteen, dus hebben we hem in de badkamer opgesloten totdat alle vlooien dood waren. Ik heb hem toen ook zo'n pipetje gegeven en een dag later lag de hele vloer vol dooie vlooien. Hij is toen dus wel 'genezen' van de vlooien door alleen kammen en pipetjes.
Maar goed, ik heb toen natuurlijk de schade beperkt tot de badkamer, en zodra de vlooien van Wimpie af waren heb ik de hele badkamer van boven tot onder geschrobt en ingespoten. Als de vlooien door het hele huis zitten zal dat niet meer helpen denk ik.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 19:46

Re: Vlooien

Ik up deze even. Ik heb thuis een vlooienplaag. Zo smerig! Toen we terugkwamen van vakantie kwamen we erachter dat de katten (die een week daarvoor nog druppels hadden gekregen) vlooien hadden. Ik heb ze toen een extra dosis druppels gegeven, gekamd, het huis heel uitgebreid gestofzuigd, vlooienspray gebruikt en de stofzuigerzak direct weggegooid. Een paar dagen geen last gehad maar toen ik net thuis kwam zag ik in één oogopslag 5 vlooien over de vloer lopen. Meteen het hele ritueel weer herhaald (katten alleen gekamd, zo kort op elkaar nogmaals druppels leek me niet goed) en nu hoop ik dat we er snel vanaf zijn. Iemand een idee hoe lang dit kan duren? En dat vlooienanticonceptiespul, is dat een aanrader?

♥♥
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 20 Jul 2016 20:42

Re: Vlooien

Welke druppels gebruik je? Bij mijn katten hielp alleen Advantage (http://www.medpets.nl/advantage+kat/) toen we een vlooienplaag hadden.
En ik heb ze toen echt een tijdje onder de douche gezet, heel zielig, maar daar schijnen vlooien ook niet tegen te kunnen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 20:48

Re: Vlooien

Ik had ze de vorige keer beaphar gegeven. Heb nu stronghold in huis gehaald voor de volgende keer, daar hoor ik goeie verhalen over.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 20:49

Re: Vlooien

Sorry ik lieg. Niet stronghold maar frontline!

♥♥
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 20 Jul 2016 20:50

Re: Vlooien

Frontline werkt vaak niet, vlooien schijnen er resistent voor te zijn. Deed bij ons iig helemaal niks.
<<

Anoniem211

Bericht 20 Jul 2016 20:53

Re: Vlooien

Ik heb 1 keer een plaag gehad, zaten zelfs in mijn bed....Sindsdien alleen maar stronghold. Enige middel wat echt werkt volgens mij. En dagelijks stofzuigen, dweilen, spullen insprayen etc. Ja het is echt rot, maar dit consequent minimaal 2/3 weken volhouden gaf bij ons resultaat. En daarna in de zomermaanden altijd stronghold geven. Augustus is de vlooienmaand, dus zorg dat je op tijd begint met pipetjes. Zo rond eind mei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jul 2016 21:05

Re: Vlooien

Mm, ik heb juist alleen maar positieve ervaringen gehoord over frontline. Stronghold is alleen op recept te krijgen toch?
Ik heb zojuist ons vloerkleed ook maar even naar buiten gemikt. De bank en stoelen zijn allemaal ingesprayd en de gordijnen ook. Ik stofzuig normaal al heel vaak (bijna dagelijks), maar zal het nu echt consequent iedere dag doen. Vrijdag ben ik vrij, misschien dat ik dan nog even de gordijnen en andere stoffen dingen zoals kussenhoesjes van de bank enzo in de wasmachine gooi. Al gaan de vlooien pas dood bij 60 graden geloof ik, en ik durf m'n gordijnen niet zo warm te wassen.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jul 2016 21:07

Re: Vlooien

Ik heb altijd een paars pakje met gouden opdruk. Weet het merk niet, maar die komt gewoon van Pets Place en werkt goed tegen vlooien.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jul 2016 21:08

Re: Vlooien

Bolfo Gold denk ik.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 20 Jul 2016 21:13

Re: Vlooien

Google maar eens op Frontline :)
Enne die spray die je op de banken sprayt, is dat zo'n spray dat je daarna je bank ook moet stofzuigen? (Bepaalde tijd laten intrekken en daarna zuigen) Die werkte hier iig wel heel goed.
<<

Anoniem211

Bericht 21 Jul 2016 06:34

Re: Vlooien

Ik heb dat jaar frontline gebruikt. En daarn kreeg ik een vlooienplaag haha. Nee het enige middel wat ik koop is stronghold. Kun je gewoon kopen bij de DA. Hoef je geen recept voor te krijgen, het is alleen niet meer te koop via internet. En dan verschilt het ook nog per DA wat het kost. Dus als je het overweegt, even rond bellen. Stronghold is een middel voor vlooien, maar ook wormen etc. Stronghold is zo'n middel dat als vlooien het dier bijten, ze ook meteen doodgaan.

Volgens mij is spuiten genoeg hoor. Het is tegen de eitjes ook. Die komen naar een bepaalde tijd weer uit en dan moet je gesprayd hebben. Staat me iets bij van 7 dagen. Dus elke dag gewoon die vlooien blijven wegzuigen en dat consequent elke dag en na een paar weken zijn ook die uitgekomen eitjes weggezogen en als het goed is heb je dan alles weg.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jul 2016 07:48

Re: Vlooien

Hmm, nu ga ik twijfelen aan die Frontline. Mijn ouders gebruiken het altijd en zij hebben nog nooit vlooien gehad en een collega was er ook heel enthousiast over. Ik vind overigens nu wel overal (half) dode vlooien, dus ik geloof dat de spray in ieder geval werkt. Het is inderdaad zo'n spray die je gebruikt, en het moet dan iets van 12-24 uur inwerken en dan kun je stofzuigen. Volgens mij zaten de meeste vlooien in ons hoogpolige vloerkleed, want nu we dat naar buiten hebben gemikt zie ik al bijna geen vlooien meer in huis lopen. Nu maar gewoon consequent stofzuigen en de katten blijven kammen, dan komen we er wel weer vanaf. Wat een ellende. Koop in ieder geval nooit die druppels van Beaphar, die werken dus duidelijk NIET :nerd:

♥♥
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers