Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Constant bevestiging vragen

<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 04 Aug 2015 11:32

Constant bevestiging vragen

Mijn dochter van net vijf jaar, wil overal graag bevestiging bij/op dat ze het goed gedaan heeft. Dus ze verteld me dan wat ze allemaal gedaan heeft en dan komt er standaard achteraan 'knap he' of 'goed van mij he'. En dat terwijl wij nooit echt hebben geroepen 'goed zo' en 'wat knap van jou' enz. Heel erg met mate in ieder geval. Ik wil dit graag positief ombuigen, dat ze niet steeds op deze manier bevestiging vraagt want eerlijk gezegd vind ik het super irritant. Ze doet dit overigens bij iedereen en overal. We benoemen altijd wat ze gedaan heeft en niet lukraak alleen maar 'goed zo!'
Wie heeft tips?
<<

Anoniem286

Bericht 04 Aug 2015 12:01

Re: Constant bevestiging vragen

Misschien wil ze juist een paar keer ' goed zo' horen en wordt het daarna minder?
<<

Pitty

Bericht 04 Aug 2015 12:40

Re: Constant bevestiging vragen

Ik vind de kernbegrippen relatie, competentie en autonomie erg belangrijk. Als mijn kinderen bijvoorbeeld zeggen: 'ik heb de schoenen opgeruimd, goed hè?' Dan probeer ik daar op te reageren met: 'Wat fijn dat je zelf je schoenen hebt opgeruimd, ik hoef het niet meer te doen en je kunt straks snel je schoenen pakken als we weg gaan.' Probeer het een beetje positief en blij te zeggen en waarschijnlijk waait het over een tijdje weer over.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Aug 2015 13:21

Re: Constant bevestiging vragen

Ik weet dat mijn nicht op het gymnasium zat en altijd heel trots thuis vertelde dat ze een acht had gehaald voor wiskunde bijv. mijn oom en tante hadden helemaal niks met cijfers en vonden dat dus niet zo boeiend. Dat vond mijn nicht verschrikkelijk! Blijkbaar heb je gewoon kinderen die wat meer prestatiedrang hebben dan anderen. Zou dat kunnen?
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 05 Aug 2015 11:33

Re: Constant bevestiging vragen

Bedank Pitty, gaan we eens proberen. En inderdaad Zenna ik wil niet te koel reageren maar om nou de hele tijd haar 'goed he' zomaar te beamen. Ik ga Pitty's suggestie gewoon eens in praktijk brengen.
Dat 'goedzo' hoort ze inderdaad wel veel bij de opa's en oma's, ik heb daar soort van moeite mee. Snap je, wat is er goed aan alledaagse dingen die ze zo vaak doet. Tuurlijk worden het geen narcisten van een paar keer 'goedzo', maar toch
<<

Anoniem272

Bericht 05 Aug 2015 20:53

Re: Constant bevestiging vragen

Wat je eens zou kunnen proberen is haar die aandacht al geven voordat ze er zelf om vraagt. Als ze aan het tekenen is benoem je bijvoorbeeld 'je gebruikt veel rood', of je vraagt 'waar gaat die weg die je tekent naartoe?'
Dan leert ze dat ze niet persé het eindresultaat hoeft te laten bewonderen om aandacht te krijgen voor wat ze doet.
Of doe je dat al zo?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers