Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broer heeft contact verbroken

<<

Botje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 27 Jul 2015 22:52

Bericht 03 Aug 2015 23:26

Broer heeft contact verbroken

Mijn broer heeft een erg instabiel leven. Hij heeft veel problemen, en er is altijd drama.
Het contact tussen ons is nooit super geweest, dat komt in mijn ogen vooral doordat hij alleen maar aan zichzelf denkt. Als hij hulp nodig heeft weet hij me te vinden, maar hij zal nooit iets voor mij doen of überhaupt interesse tonen. Daar komt bij dat hij erg manipulatief is. Als ik hem niet wil helpen noemt hij me egoïstisch en zegt hij dat hij niet snapt hoe iemand van mij kan houden, dat soort crap.

Niet een al te beste broer dus. Maar och, het is wat het is, ik heb geleerd het me niet persoonlijk aan te trekken als hij weer eens zo'n bui heeft. En omdat het toch mijn broer is probeerde ik eens in de paar weken even te appen over koetjes en kalfjes.

Nu kreeg ik vannacht out of the blue een appje dat hij geen contact meer met me wil. Zonder aanleiding, uitleg of wat dan ook.
Nu heeft hij dat dit jaar al 2x eerder gezegd, en beide keren heb ik na een aantal weken op verzoek van familie toch iets van me laten horen, waarop hij aangaf er spijt van te hebben en het niet te menen.

Maar nu ben ik er klaar mee. Het enige wat hij toevoegt aan mijn leven is negativiteit. Ik heb me voorgenomen om het hier ook echt bij te laten en hem los te laten.
Maar toch doet het veel pijn. Ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan. Ik blijf maar nadenken over wat ik anders had kunnen doen, terwijl ik tegelijkertijd weet dat het niets met mij te maken heeft.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb al gezocht op het forum maar vond alleen ervaringen van mensen die zelf het contact verbreken.
Wat ik me afvraag: Hoelang duurt het voordat je het kunt accepteren?
Heeft familie er begrip voor? Kiest je familie een kant of blijven ze neutraal?
Doe je ook je best om elkaar te ontlopen of denk je 'hij wil geen contact, dan zorgt hij maar dat hij uit mijn buurt blijft'?
Andere tips/ervaringen..?
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 03 Aug 2015 23:41

Re: Broer heeft contact verbroken

Snap dat dit wel heel dubbel is.. dat je aan de ene kant er wel klaar mee bent maar het is en blijft toch je broer dus logisch dat het ook wel veel pijn doet.

Heb geen advies maar wil je wel veel sterkte wensen!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Aug 2015 23:51

Re: Broer heeft contact verbroken

Jij moet door het stof omdat hij rare sprongen maakt? Beetje omgekeerde wereld. Zoals je het omschrijft herken ik behoorlijk wat van dit gedrag, alleen dan niet van mijn broer maar van mijn ex. Super lastig want jij kan er niets aan doen. Blijf vooral richting de familie open communiceren. Jij snapt niet waar het vandaan komt dus je kan er ook niet zo veel mee.
2015 💙
<<

floske

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 30 Jul 2015 00:43

Bericht 04 Aug 2015 00:17

Re: Broer heeft contact verbroken

Weet je ook waarom je broer het contact wil verbreken?

Misschien speelt er iets waarvan jij je niet bewust van bent.

Laat trots je er in ieder geval niet van weerhouden om het gesprek aan te gaan.
Her contact verbreken kan altijd nog.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Aug 2015 07:56

Re: Broer heeft contact verbroken

*weg*
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 16 Sep 2015 16:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 04 Aug 2015 09:39

Re: Broer heeft contact verbroken

Jee, wat lijkt me dat akelig. Wat raar dat hij geen toelichting geeft. Misschien kun je hem beter een tijd niet zien en hem tijd geven om na te denken over alles wat bij hem speelt? Ik snap wel dat het pijn doet, hij duwt je weg. Heel naar...

Oohlala, wat een verhaal... Ik ben heel benieuwd wat zijn beweegredenen zijn, (maar dat hoef je uiteraard niet te vertellen) om op zo'n radicale manier iemand uit het leven te bannen.

Ik heb geen ervaringen hiermee. Ja, ik heb een vriendschap beëindigd, maar dat heb ik helder weten toe te lichten, mijns inziens. Dat is ieder mens ook verschuldigd vind ik. Negeren is zo'n pijnlijk iets!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Aug 2015 10:03

Re: Broer heeft contact verbroken

*weg*
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 16 Sep 2015 16:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 04 Aug 2015 10:36

Re: Broer heeft contact verbroken

Jeetje, wat erg. Het klinkt alsof hij gehersenspoeld is. Alsof hij zich laat overheersen en zijn eigen mening en gevoel heeft uitgeschakeld. Wat moeilijk. Onbegrijpelijk dat hij jullie zo de rug heeft toegekeerd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Aug 2015 10:38

Re: Broer heeft contact verbroken

Ja precies dat. 6 jaar lang.
En dat is ook hetgeen ik moeilijk kan accepteren. Waarom sta je zoiets toe?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 04 Aug 2015 10:41

Re: Broer heeft contact verbroken

Dat kan ik me indenken, dat het moeilijk te accepteren is. Je kunt het ook niet echt een plekje geven. Het is gewoon niet te bevatten lijkt me :(
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Aug 2015 10:43

Re: Broer heeft contact verbroken

Nee inderdaad.
En ik heb al vaak geprobeerd te vragen waarom, maar daar krijg ik denk ik nooit antwoord op.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem125

Bericht 04 Aug 2015 10:47

Re: Broer heeft contact verbroken

TO: Wat is er dan aan de hand met je broer? Ik vind het wat vaag klinken: een instabiel leven. Hoe ziet dat er dan uit? Is hij depressief/verslaafd, of is er iets anders waardoor hij moeite heeft met het leven? Een bepaalde stoornis ofzo?
<<

Anoniem148

Bericht 04 Aug 2015 18:51

Re: Broer heeft contact verbroken

Nougat je hoeft niet alles te willen weten.

Mijn broer is ook zo door een vriendin. We hebben geen contact gehad en nooit geaccepteerd. Blijf er last van hebben. Wij praten niet met elkaar maar praat nu wel met zijn nieuwe vriendin. We komen bij elkaar op de verjaardag en feliciteren elkaar. Vervolgens praten we gewoon met de gasten.
Jammer maar helaas. Probeer er wel wat aan te doen door familie dagen te organiseren.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 04 Aug 2015 19:10

Re: Broer heeft contact verbroken

Wat een heftige verhalen zeg :(
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem125

Bericht 04 Aug 2015 19:11

Re: Broer heeft contact verbroken

Ik vind het wel relevant.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Aug 2015 12:08

Re: Broer heeft contact verbroken

Dandelion: wat een rare terechtwijzing naar Nougat. In dit geval lijkt het me wel degelijk relevant om te weten wat er aan de hand is met deze jongen. Niemand verbreekt zonder reden het contact en vaak valt het samen met gemoedstoestand. Als je familie boos op je is, lijkt het me wel zo fair dat je iig weet waarom dat zo is. Wellicht is er dan ook meer rust en begrip voor degene die het moet ontgelden.

De conclusie is heel anders bij de volgende scenario's:
- Geen reden: dan ben je gewoon een mafklapper en dan hoef je ook niet expliciet het contact te verbreken.
- Wel een reden door bijv. gemoedstoestand: verklaart vaak waarom iemand zich afsluit van bepaalde mensen om zich heen --> te confronterend, et cetera et cetera.

Ik zou er iig heel erg van ontdaan zijn als mijn familie geen contact meer wil en ik geen idee heb waarom, hooguit wat kan gissen en dus aannames kan doen.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Aug 2015 13:45

Re: Broer heeft contact verbroken

Ja, precies. Ik vroeg het, omdat ik dit soort gedrag wel herken uit de periode dat het niet goed met mij ging. Ik heb nooit expliciet het contact met mijn familie doorbroken, maar sloot me wel voor hen af. Ik wilde niet dat ze zagen dat het slecht met mij ging. Ik wilde hen geen pijn doen en ik wist dat het hen pijn zou doen als ze zagen hoe slecht het met mij ging. Daarnaast was er ook veel schaamte. Ik wist wel dat ik verkeerd bezig was, maar was er nog niet aan toe om dat onder ogen te zien. Juist de mensen die van je houden zullen je daarmee confronteren en die confrontatie durfde ik (nog) niet aan.

Als mijn broer zich voor mij zou afsluiten zou het voor mij heel belangrijk zijn om te weten waarom hij dit doet. Op die manier zou ik het beter kunnen accepteren.
<<

Botje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 27 Jul 2015 22:52

Bericht 05 Aug 2015 20:15

Re: Broer heeft contact verbroken

@Nougat: Hij gebruikt inderdaad drugs, maar wat en hoevaak weet ik niet. Hij loopt ook bij een psychiater en krijgt medicatie, maar wat er precies speelt vertelt hij niet. Wel weet ik dat als hij zijn medicatie niet slikt, dat hij dan depressief en soms zelfs agressief wordt (met spullen gooien, hij doet geen mensen pijn).

Met instabiel bedoel ik eigenlijk dat zijn leven allesbehalve huisje-boompje-beestje is. Hij is sinds vorig jaar werkloos. Hij heeft een knipperlichtrelatie, steeds als zijn vriendin genoeg van hem heeft woont hij weer een paar weken bij mijn ouders en dan gaat hij weer terug maar haar. Hij is een paar jaar terug geëmigreerd, maar kwam na 3 maanden weer terug naar NL. Dit jaar stond hij weer op het punt om te emigreren, hij had al afscheid genomen van iedereen maar besloot op het laatste moment dat het toch te duur was en is niet gegaan.
Hij weet dus niet goed wat hij wil in het leven. Hij heeft altijd grootste plannen, maar hij geeft altijd op bij de eerste de beste tegenslag, waardoor hij eigenlijk niets heeft opgebouwd (hij is bijna 30).

Ik denk dat hij het moeilijk vindt dat het met mij wel goed gaat. We zijn even oud en hebben dezelfde kansen gehad in het leven, maar ik heb (in zijn ogen) wél alles wat ik wil; goede baan, leuk huis, leuke hobby's, geld genoeg, leuke vriend, etc. Maar hij ziet niet hoe hard ik daar voor werk, en de problemen die ik wel degelijk heb.
Dat denk ik omdat hij mijn 'successen' altijd bagataliseert. Als ik iets bereik dan zal het wel heel makkelijk zijn geweest. Zijn 'falen' daarentegen is altijd de schuld van iemand anders. Hij heeft nu geen baan omdat ik m laatst geen 50€ wilde lenen toen hij geen geld had om te tanken, en daardoor kon hij niet naar een sollicitatiegesprek, bij wijze van spreken. Dat soort logica.

Maar een echte reden heb ik niet. Ik denk niet dat die er is.
Het ligt in elk geval niet aan zijn vriendin, dat is gelukkig een schat van een meid.

Fijn om jullie verhalen te lezen, en fijn om het even van me af te schrijven.
Knuffel voor Ooh La La en Dandelion!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron