Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 26 Jul 2015 12:49

Re: Fotografie Topic

luthien schreef:Ik kom nooit in dit topic, maar ik heb een vraag en als er iemand hier iets zinnigs over kan zeggen komt ze denk ik in dit topic.

Ik heb een Canon 1000D van ruim 5 jaar oud. Vorige week kwam ik erachter dat de shutter blijft hangen. Is het nog de moeite waard om hem ter reparatie naar een winkel te brengen of kan ik het geld beter in een nieuwe camera steken? Dat laatste zit wel in m'n hoofd, maar als het met een kleine (niet heel dure) reparatie nog even een paar jaar uitgesteld kan worden ga ik liever daar voor omdat ik nu niet het geld heb voor iets betere camera (alles zou nu al wel beter zijn dan een 1000D, maar net even een stapje meer dan een beginnersmodel zeg maar).


Ik heb het aan mijn vriend gevraagd (die zit in de fotografie branche) en die zegt dat je hem sowieso op kunt laten sturen, je ontvangt een prijsopgave. Maar hij zei wel dat je rekening moet houden dat het minimaal 100€ of (veel?) meer gaat kosten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 27 Jul 2015 08:58

Re: Fotografie Topic

Even een Canon-vraag. Bij de Mediamarkt hebben ze de accu CANON BP-511A. Er staat alleen bij dat deze geschikt is voor een spiegelreflexcamera, maar geldt dat dan voor alle? Ik heb een 60D. Voor een aantal andere camera's worden specifiek accu's genoemd namelijk, voor deze niet.

En anders zat ik te denken om de CANON EF 50mm f/1.8 II te kopen, is dat wat?

(Ik heb 75 euro om bij de MediaMarkt te besteden aan iets van Canon :D)

@Luthien, ik heb geen idee of repareren het waard is. Ik heb zelf nog een 1000d liggen, werkt nog prima alleen de flitser blijft hangen als je em uitklapt, maar werkt wel gewoon. Je mag em overnemen, maar geen idee wat een reeele prijs is.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Jul 2015 16:03

Re: Fotografie Topic

Die lens wordt wel de plastic fantastic genoemd, Jorja. Lekker lensje, zeker als je voor een fijn prijsje met scherptediepte wilt oefenen. Ik gebruik m nu vrijwel nooit meer (alleen als back up), maar ik vond m altijd wel fijn.

Qua batterij zou ik goed kijken voor welke batterij in welke camera gaat. Ze zijn niet allemaal hetzelfde namelijk.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 27 Jul 2015 18:57

Re: Fotografie Topic

Thanks. Welke lens gebruik je nu dan met veel scherptediepte?

Ik ben nu thuis en zal eens naar mijn accu kijken. Zat op mijn werk en dacht misschien weet iemand het. Vind het zo'n rare beschrijving 'geschikt voor spiegelreflex'.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Jul 2015 19:09

Re: Fotografie Topic

De Canon EF-S 17-55mm F2.8, dus een zoom objectief, gebruik ik meestal.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Jul 2015 19:12

Re: Fotografie Topic

Ik heb de sigma art 50 mm 1.4
Wel duurder maar zoooo scherp.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 27 Jul 2015 19:36

Re: Fotografie Topic

Mmm die jullie hebben liggen nog wel buiten mijn budget :)
De accu lijkt totaal niet op de mijne en gezien ze geen andere canon dingen hebben voor dit bedrag ga ik misschien roch voor plastic fantastic:) ik kan nu tot max f/3.5, en merk dat ik het af en toe te weinig vind.
<<

Zero

Bericht 27 Jul 2015 21:57

Re: Fotografie Topic

Jorja schreef:Even een Canon-vraag. Bij de Mediamarkt hebben ze de accu CANON BP-511A. Er staat alleen bij dat deze geschikt is voor een spiegelreflexcamera, maar geldt dat dan voor alle? Ik heb een 60D. Voor een aantal andere camera's worden specifiek accu's genoemd namelijk, voor deze niet.

En anders zat ik te denken om de CANON EF 50mm f/1.8 II te kopen, is dat wat?





Nee, is niet voor alle camera's geschikt. De 60D heeft de LP-E6 nodig.

De lens - die is opgevolgd en ik zou zijn opvolger kopen. Ik heb nu de oude versie en die maakt me toch een lawaai... zijn foto's zijn prima verder, maar ik zou echt voor de STM versie gaan. Die herrie met scherpstellen gaat me steeds meer irriteren...
Laatst gewijzigd door Zero op 27 Jul 2015 22:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zero

Bericht 27 Jul 2015 22:00

Re: Fotografie Topic

luthien schreef:Ik kom nooit in dit topic, maar ik heb een vraag en als er iemand hier iets zinnigs over kan zeggen komt ze denk ik in dit topic.

Ik heb een Canon 1000D van ruim 5 jaar oud. Vorige week kwam ik erachter dat de shutter blijft hangen. Is het nog de moeite waard om hem ter reparatie naar een winkel te brengen of kan ik het geld beter in een nieuwe camera steken? Dat laatste zit wel in m'n hoofd, maar als het met een kleine (niet heel dure) reparatie nog even een paar jaar uitgesteld kan worden ga ik liever daar voor omdat ik nu niet het geld heb voor iets betere camera (alles zou nu al wel beter zijn dan een 1000D, maar net even een stapje meer dan een beginnersmodel zeg maar).



Ik zou geen geld meer in een 1000D steken als ik heel eerlijk mag zijn. Dan zou ik eerder ergens een tweedehands body vandaan toveren - de kosten van het laten onderzoeken zijn vaak al min. € 50,00. Is het echt alleen de shutter, dan zou dat misschien nog mee kunnen vallen, maar ook dat is afhankelijk of het om slijtage gaat of niet. Want als je al aan je aantal clicks zit, dan is het trekken aan een dood paard.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 30 Jul 2015 11:07

Re: Fotografie Topic

Ik heb in de vakantie de meeste foto's geschoten met mijn nieuwe lens (10-18 f4.5) en daar ben ik heel blij mee! Mijn vriend schoot al eerder met zijn 5D met een 12-24 en dat vond ik altijd gave foto's geven en nu kan ik het zelf! :D
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 31 Jul 2015 22:16

Re: Fotografie Topic

@Sam: Ik ken het helaas ook. In mei een zwangerschapsreportage gedaan van een vriendin. Mijn man waarschuwde nog... zou je dat nou wel doen. Vorige keer moest je bij hen ook al leuren om je geld (ook een zwangerschapsreportage). hele leuke en gezellige shoot. Maar ook dit keer dus niet het afgesproken bedrag. Nou ja... dan komt het wel als jullie je bestelling door geven. Dat was eind mei. Ondertussen beginnen we aan augustus en heb ik dus nog steeds niet de gekozen nummers binnen. Ze heeft wel laten weten dat ze ze prachtig vind. Ik denk dat ik haar binnenkort gewoon de factuur stuur voor 10 foto's en veder mag ze het uitzoeken.

Zelf heeft ze ook een eigen zaak... ik neem toch aan dat zij zo ook niet door haar klanten behandeld wil worden :-(. Maar ik ben er klaar mee. Ik doe het niet meer. Volgende keer gaan ze maar naar iemand anders.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Aug 2015 16:08

Re: Fotografie Topic

Zero schreef:
Jorja schreef:Even een Canon-vraag. Bij de Mediamarkt hebben ze de accu CANON BP-511A. Er staat alleen bij dat deze geschikt is voor een spiegelreflexcamera, maar geldt dat dan voor alle? Ik heb een 60D. Voor een aantal andere camera's worden specifiek accu's genoemd namelijk, voor deze niet.

En anders zat ik te denken om de CANON EF 50mm f/1.8 II te kopen, is dat wat?





Nee, is niet voor alle camera's geschikt. De 60D heeft de LP-E6 nodig.

De lens - die is opgevolgd en ik zou zijn opvolger kopen. Ik heb nu de oude versie en die maakt me toch een lawaai... zijn foto's zijn prima verder, maar ik zou echt voor de STM versie gaan. Die herrie met scherpstellen gaat me steeds meer irriteren...


Thanks. Nog maar even goed kijken wat ik ga doen. Die nieuwe versie hebben ze niet bij de mm en ging er juist om dat ik daar iets van canon moet kopen. Misschien dat ik dan toch voor de 45 cashback ga ipv 75 store credit.

Overigens net een sling gekocht en er nu al blij mee! Was zo klaar met die camera om mijn nek!
<<

Zero

Bericht 02 Aug 2015 11:17

Re: Fotografie Topic

Canon tegoed mag je overal gebruiken hoor, dat hoeft niet perse bij dezelfde winkel.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 02 Aug 2015 18:58

Re: Fotografie Topic

Dit is van de actie die nu loopt. Er staat duidelijk dat je het bij dezelfde winkel moet uitgeven helaas.
Tenzijjij andere info hebt? :smile:
<<

Zero

Bericht 04 Aug 2015 19:24

Re: Fotografie Topic

Maar MM heeft meerdere vestigingen, daar zit je niet aan vast lijkt me?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 04 Aug 2015 19:47

Re: Fotografie Topic

Nee, maar volgens de website heeft mm sowieso dat model niet, vandaar!
<<

Zero

Bericht 05 Aug 2015 13:17

Re: Fotografie Topic

Deze niet?

Of bedoel je de nieuwe? Want die komt ongetwijfeld nog. Al zijn ze wel laat dat ze die nog niet hebben...

stelletje slackpiraten zijn het daar...
<<

Anoniem119

Bericht 07 Aug 2015 19:51

Re: Fotografie Topic

Whohoo, ik heb een leuke opdracht! Volgende week komt de grote baas langs bij ons op kantoor en ik ben gevraagd om hem een dag te schaduwen en te fotograferen bij de ontvangst en de bezoeken aan alle afdelingen, waaronder de onze. Vet leuk!
<<

Anoniem211

Bericht 07 Aug 2015 22:40

Re: Fotografie Topic

Ladies, help me out here... Ik ga maandag 5 dagen naar Rome. Welke lens zal ik meenemen? Heb de 18-55, 50 mm f2.8 en 55-200...
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 07 Aug 2015 22:46

Re: Fotografie Topic

55-200 zou ik sowieso niet doen, tenzij je veel lange afstanden wilt schieten. Wil je met scherptediepte spelen? Dan kan de 50 helpen, anders zou ik lekker alleen de 18-55 meenemen.

Vorig jaar in Amerika heb ik bijna alleen mijn 18-55 gebruikt en nu in Toscane alleen mn 10-18.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zero

Bericht 07 Aug 2015 22:52

Re: Fotografie Topic

Hm wat ga je doen in Rome?
Als je voornamelijk de stad gaat fotograferen dan is eigenlijk een 18-55 genoeg. De 50 mm f2.8 (? bedoel je niet 1.8?) is nou niet echt geschikt eigenlijk voor stadsfotografie.
Je telelens zou handig zijn als je nog portretten wil maken van de locale bevolking, maar waarschijnlijk loop je meer toeristen tegen het lijf dan oude Italiaanse mannetjes met een karakteristieke kop.


@ Marin: Leuke opdracht!! Succes :thumbup:
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 09 Aug 2015 11:39

Re: Fotografie Topic

Zero schreef:Deze niet?

Of bedoel je de nieuwe? Want die komt ongetwijfeld nog. Al zijn ze wel laat dat ze die nog niet hebben...

stelletje slackpiraten zijn het daar...


Ja de nieuwe bedoelde ik. De cashback actie van canon is tot 1 oktober, dus geen idee of die nieuwe op tijd is :eyes:
En anders kies ik maar gewoon voor de 45 euro contant, want verder hebben ze niet echt canon dingen die ik nodig heb (accessoires of accu oid hebben ze niet van canon zelf:s)

Ik ben deze zomer veel aan het fotograferen (betaald :smile: ), dus ben hard aan het nadenken wat ik wil doen om er vaker geld mee te verdienen. Zou gaaf zijn als het (een deel van) mijn inkomen kan zijn.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 09 Aug 2015 11:43

Re: Fotografie Topic

Marilyn schreef:Ladies, help me out here... Ik ga maandag 5 dagen naar Rome. Welke lens zal ik meenemen? Heb de 18-55, 50 mm f2.8 en 55-200...


Ik had jn Rome mijn 18-55 en 28-300 mee. Die laatste geloof ik niet heel veel gebruikt. Geloof in het Colloseum en bij de sint pieter om de paus te spotten (gelukt:))
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 09 Aug 2015 20:52

Re: Fotografie Topic

Wat leuk marin, wie weet opent het weer nieuwe 'deuren'. Ik ben gestopt om voor mijn werk te fotograferen. Die willen altijd voor een dubbeltje op de voorste rij zitten. Ik mocht voor 40 euro twee uur fotograferen en alles opleveren. Nou dank je de Koekkoek.
<<

Anoniem137

Bericht 09 Aug 2015 21:04

Re: Fotografie Topic

Ik neem voor een citytrip eigenlijk alleen maar m'n 18-55mm mee, ik zou het er zelf op gokken dat ik daar wel voldoende aan heb in Rome.

Iets anders: ik ben zelf echt totaal niet thuis in sluitertijden en diafragma's. Hoe kan ik hier op eenvoudige manier mee leren werken? Het lijkt me namelijk zo mooi om in de nacht ook mooie foto's te kunnen maken. Ik heb ook vrij standaard objectieven, kan dat daar uberhaupt wel mee? Ik zie geregeld zo'n mooie maan (al krijg ik doe aardig oo de foto) en mooie sterrenhemels enzo en die wil ik gewoon vast kunnen leggen, haha.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers