Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bezoek ouders kraamweken

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 03 Aug 2015 11:59

Re: Bezoek ouders kraamweken

De eerste dagen kwamen ze om de dag avondeten brengen, super lief. Vaak bleven ze dan ook even om de baby vast te houden zodat man en ik iig rustig konden eten. Ze hebben mij nooit in de weg gezeten.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Patsy

Bericht 03 Aug 2015 12:29

Re: Bezoek ouders kraamweken

De eerste week zijn zowel mijn vader als mijn schoonouders veel geweest, volgens mij iedere dag wel eventjes.

De oudste lag de eerste 3 weken in het ziekenhuis, daar is nog wel wat gedoe over geweest want mijn schoonmoeder hield zich niet aan de bezoektijden. Nadat haar meerdere keren duidelijk gemaakt was dat dat niet de bedoeling was kreeg ik nog de opmerking dat wij dan maar moesten zorgen dat we er iedere dag tijdens de bezoekuren voor haar waren. Er mocht een maximaal aantal bezoekers bij hem en we wilden ook andere mensen de kans geven om onze zoon te bewonderen. Dit is dus best een dingetje geweest en nadat mijn man boos geworden is kwam de boodschap over.

Toen de jongste geboren werd was ik bang voor een soortgelijke situatie maar die bleef uit gelukkig.

Verder is mijn schoonmoeder heel leuk hoor, echt waar!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Aug 2015 12:34

Re: Bezoek ouders kraamweken

Zo vaak als dat ze maar wilden, we hebben daar nooit moeilijk over gedaan. Bij ons was gewoon iedereen welkom. Vooral na de geboorte van R waren ze er veel omdat mijn man toen ernstig ziek was.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Aug 2015 12:39

Re: Bezoek ouders kraamweken

De eerste dagen kwamen mijn ouders eigenlijk wel elke dag, maar vaak even een halfuurtje ofzo. Vond ik prima, vaak kwamen ze ook even wat langsbrengen als ze in de buurt waren. Schoonouders zijn geloof ik 3x geweest in de eerste week wel wat langer, maar dat hadden ze van te voren overlegd dus vond dat ook wel prima. Ik ging toch naar boven om te voeden, dus dan had ik wat rust.
<<

Anoniem118

Bericht 03 Aug 2015 12:45

Re: Bezoek ouders kraamweken

x
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 19 Aug 2015 19:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Aug 2015 13:16

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn ouders zijn in het ziekenhuis even langs geweest, volgens mij een uurtje. Daarna is mijn moeder nog 1 keer in de kraamweek geweest (met een tas vol eten voor ons). Mijn schoonouders pas na een week, toen zijn ze 2 uurtjes geweest.

Alles altijd vooraf met een belletje.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 03 Aug 2015 15:05

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn ouders en schoonouders zijn in de kraamweek elke dag eventjes langs geweest. Telkens een halfuurtje ongeveer. Was helemaal prima. Ze belden niet van te voren. Wij hebben aangegeven dat we na 20.30 uur geen bezoek meer wilden ontvangen (ik was erg verzwakt en mocht de eerste dagen bijvoorbeeld ook niet uit bed) en daar hield iedereen zich aan. Ze hoefden ook niet van te voren te bellen, alleen als ze nog iemand meenamen (opa's en oma's ofzo).
Laatst gewijzigd door Isabel_ op 03 Aug 2015 20:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11587

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Aug 2015 15:24

Re: Bezoek ouders kraamweken

Ouders zullen hier elke dag zijn, kan ze moeilijk hun eigen huis uit sturen ;).

Stiefvader/moeder ex wil ik het liefste max 2 keer langs hebben. Die kosten me normaal al veel energie, maar die willen dus in een hotel gaan zitten.

Vader/stiefmoeder ex verwacht ik 1 a 2 keer. Die hebben een eigen bedrijf en zijn echt super druk altijd.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 03 Aug 2015 16:03

Re: Bezoek ouders kraamweken

Ouders en schoonouders kwamen de volgende ochtend beide langs (eerst mijn ouders, daarna schoonouders) in het ziekenhuis en in de kraamweek ook nog een keer bij ons thuis. Altijd met een telefoontje vooraf.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 03 Aug 2015 17:02

Re: Bezoek ouders kraamweken

Ik ben smiddags om 15.06uur bevallen van onze dochter. Anderhalf uur later heb ik zelf mijn ouders gebeld en gevraagd of ze om 20.00uur wilde komen, daarna mijn schoonouders gebeld en die zouden om 19.00uur komen.
Om half zes ging ik naar de OK om mijn placenta te laten verwijderen en een uur later lag ik te vechten voor mijn leven op de IC. :cry:
Toen mijn schoonouders en -zus binnenkwamen is mijn man in elkaar gezakt. Het enige wat hij toen wist was dat het heel erg slecht met mij ging en dat er niemand bij mij mocht.
Een uurtje later waren ook mijn ouders in het ziekenhuis, en die kregen de schrik van hun leven! Uiteindelijk mochten mijn man en ouders wel naar mij toe, al lag ik toen ik coma. Mijn ouders zijn zelfs meegegaan naar Utrecht waar ik 4 dagen gelegen heb, waarvan 3 dagen in coma. Mijn (stief)moeder heeft heel erg veel foto's van mij gemaakt toen. En daar ben ik haar nog steeds heel erg dankbaar voor!! Hierdoor heb ik toch wat materiaal van de dagen dat ik mij niks meer kan herinneren.

In Utrecht mochten alleen mijn ouders en man bij mij en toen ik weer op de IC lag in mijn eigen ziekenhuis kwamen er langzaamaan een aantal ooms en tantes bij mij op bezoek. Toen ik na 8 dagen naar de kraamafdeling mocht, was iedereen welkom!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 03 Aug 2015 17:26

Re: Bezoek ouders kraamweken

Oh, wat een leuk en herkenbaar topic.

Hoewel wij nog geen kindjes hebben (we zijn hier wel mee bezig), weet ik wel dat mijn schoonouders van plan zijn om elke dag langs te komen. Ik zie dat dus echt niet zitten. Evenals van mijn ouders niet hoor, maar die kan ik beter handelen ;)Ik heb ook aan mijn man aangegeven dat wij dat t.z.t. wel subtiel duidelijk moeten gaan maken, omdat ze nogal opdringerig zijn. Mijn man begreep gelukkig precies wat ik bedoelde en was het met mij eens hierin.

Gelukkig lees ik hier dat ik niet de enige ben die ze liever niet elke dag over de vloer heeft ;)
<<

Anoniem331

Bericht 03 Aug 2015 17:37

Re: Bezoek ouders kraamweken

Hier waren ze er beide elke dag wel even. Heb er geen moeite mee gehad.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Aug 2015 21:30

Re: Bezoek ouders kraamweken

Ze kwamen af en aan, maar wel na een belletje/berichtje.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Aug 2015 21:49

Re: Bezoek ouders kraamweken

Schoonouders kwamen elke dag met name in de avond. Maar bleven maar eventjes. Ze belden wel altijd van te voren. 1 keer zijn ze niet geweest. Omdat ik toen erg moe was. Mijn ouders kwamen iets minder vaak. Ik heb het niet als vervelend ervaren. Mijn zus kwam ook vaak.
2014 2016
<<

anoniem203

Bericht 04 Aug 2015 18:50

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn ouders kwamen de eerste 2 weken meestal om dag even. Vaak maar even een kwartiertje. Even knuffelen en weg. Mijn moeder kwam vaker maar dat was ook dat ze mij hielp met het huishouden en boodschappen. Erg fijn vond ik dat. Ik heb een hele goede band met mijn ouders en ik vond het het fijn dat ze langskwamen/hielpen.

Mijn schoonouders kwamen de eerste weken 1-2 keer in de week en dan meestal een uurtje. Vond ik ook prima. Mijn schoonmoeder hielp mij dan ook bijv. door een mandje was te strijken of om gewoon even op te passen zodat ik even weg kon of even kon rusten. Of mijn schoonvader kwam de oudste even halen om even naar de speeltuin te gaan oid.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 04 Aug 2015 19:00

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn schoonouders en zusje kwamen geregeld, zeker 4 keer per week toen we eenmaal thuis waren. In het ziekenhuis zijn ze 2 keer geweest. Ik vond het heel leuk en was trots mijn baby te showen.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Theezakje13

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:58

Bericht 04 Aug 2015 19:26

Re: Bezoek ouders kraamweken

Bij de oudste in het ziekenhuis. Toen we thuis waren om de dag ongeveer. Schoonouders wonen vlakbij dus die bleven telkens kort. Mijn ouders wonen verder weg dus bleven ook wat langer. Mijn moeder hielp toen ook wat in huis dus daar was fijn.

Bij de jongste mijn ouders alleen op de dag van de geboorte. Mijn moeder was ernstig ziek en kon eigenlijk niet meer komen. Laatste dag van de kraamweek zat ik dan ook in de auto naar hen toe. Helaas overleed ze 8 weken later.
Schoonouders bij de jongste hetzelfde als bij de oudste.
2011 - 2013
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 04 Aug 2015 19:35

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn vader, schoonvader en schoonmoeder zijn 1x geweest. Prima. Mijn moeder woont niet in NL dus die kwam in de week erna. Toen is ze denk ik elke dag even geweest.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem134

Bericht 04 Aug 2015 21:00

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn ouders zijn een paar uur na de bevalling met de oudste langsgekomen. Bij beiden meiden zijn ze meerdere keren in de week langsgekomen. Moeder+stiefvader van mijn man zijn langsgekomen in het ziekenhuis en daarna hebben we ze geloof ik na een week of 2/3 weer gezien. Vader van mijn man is 1x langsgeweest in de eerste week, daarna nog 1x en sindsdien niet meer... misschien a.s. zaterdag op haar eerste verjaardag.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 04 Aug 2015 21:05

Re: Bezoek ouders kraamweken

Bij de oudste de eerste week om de dag denk ik, zoon lag toen op de nicu. Toen we thuis waren elke dag wel eventjes. Mijn moeder deed ook van alles in huis voor me toen.

Bij mijn dochter elke dag eventjes de eerste 4 dagen en daarna om de dag denk ik.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 04 Aug 2015 21:10

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn ouders kwamen vrijwel iedere dag, soms om de dag maar ze gaven altijd even een belletje om te vragen of het uit kwam. Schoonmoeder kwam iets minder vaak maar ook haar hadden we verzocht eerst even te bellen.
Ging prima zo.
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 04 Aug 2015 21:29

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn ouders en schoonouders kwamen ongeveer om de dag eventjes heel kort. Soms zomaar, soms om eten te brengen (dat vond ik vooral heel erg fijn). Ze belden altijd wel even van te voren. Ik heb me er ook wel druk om gemaakt van te voren, dat ik voora geen bemoeienissen wilde of irritatie doordat ik ze zo vaak ze zien. Maar ze gingen er heel relax en respectvol mee om.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 05 Aug 2015 11:52

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn schoonouders zouden hier het liefst elke dag hebben gezeten maar dat wilde ik zelf niet. Ik wilde dat andere mensen ook de kans zouden krijgen om langs te komen en anders komen ze ook niet vaak hier op de koffie. Bovendien is het wel fijn om ook wat verschillende mensen te zien en een ander praatje te hebben. Achteraf gezien waren ze hier nog regelmatig. Mijn ouders zijn juist niet zoveel langs geweest maar we waren daarvoor ook niet zo close, dit is pas later wat hersteld.

Ze bleven dan ongeveer 1,5 uur. We hebben ook een paar keer aangegeven liever geen bezoek te willen dus we hadden het gelukkig wel zelf in de hand.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Aug 2015 12:29

Re: Bezoek ouders kraamweken

Mijn ouders hebben we snachts nog gebeld en zijn de volgende ochtend in het ziekenhuis gekomen, mijn schoonouders zijn ook gebeld maar het kwam hun niet uit om de dag te komen (zoo domper voor mijn vriend) die zijn dag later geweest. De meiden hebben drie weken in het ziekenhuis gelegen het advies wat wij kregen was niet te veel bezoek in het ziekenhuis. Mijn ouders zijn denk ik om de dag om de twee dagen geweest, later brachten ze mij naar het ziekenhuis omdat mijn vriend moest werken en liepen ze meestal even mee naar binnen,of bij het ophalen kwamen ze even binnen. Mijn schoonouders zijn een keer in het ziekenhuis geweest.

Eenmaal thuis kwamen mijn ouders vooral mijn vader om foto's te maken wel lang maar altijd na een berichtje. We gingen al snel op pad dus we gingen ook naar hun. Mijn schoonouders zijn een keer geweest in de week dat de meiden thuis kwamen en dat was ook de laatste keer dat zij ze gezien hebben.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem258

Bericht 05 Aug 2015 13:36

Re: Bezoek ouders kraamweken

Jans schreef:Ouders en schoonouders kwamen veel, bijna iedere dag. Ik voelde me prima en vond het bezoek juist heel gezellig.
Als ik er geen zin in had, dan zei ik dat gewoon.


Hier net zo. Bij de eerste was alles sowieso anders, toen was mijn moeder terminaal en ben ik juist dáár veel geweest. Ben om 23u bevallen in het ziekenhuis en om 2.00 's nachts was ik bij mijn moeder. De kraamweek ook een aantal keer. Achteraf teveel geweest voor me maar blij dat ik het gedaam heb, week na mijn bevalling overleed ze.
De kraamperiodes van de tweede en de tweeling kwam mijn vader elke dag even, en schoonouders zo vaak mogelijk. Die moeten eerst een uur rijden. Ik vond het juist erg fijn.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers