Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleding fysio

<<

Sorella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 13 Nov 2014 21:28

Bericht 03 Aug 2015 19:13

Kleding fysio

Morgen ga ik voor de eerste keer naar een fysiotherapeut. Ik heb sinds vorig jaar oktober een overbelaste schouder. Inmiddels heb ik een slijmbeursontsteking en kan ik niet veel meer met m'n arm, ook mijn nek en rug zijn heel erg pijnlijk.

Wat dragen jullie naar de fysio? En zou ik echt in m'n beha moeten of zou ik een topje aankunnen?
Mijn hond is heel leuk 🥰 https://www.instagram.com/floyd_the_blonde_doxie/
<<

Anoniem122

Bericht 03 Aug 2015 19:24

Re: Kleding fysio

Ga er maar van uit dat je in je BH moet, hij/zij moet toch ook je rug goed kunnen bekijken.
Verder maakt het niet uit wat voor broek je aan doet, zou alleen niet een te lage broek aan doen (voor als je moet zitten op de behandelbank)

En vergeet ook geen grote handdoek mee te nemen voor op de behandelbank.
<<

Sorella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 13 Nov 2014 21:28

Bericht 03 Aug 2015 19:25

Re: Kleding fysio

Dank je wel! Hier heb ik wat aan :) Zou het heel vreemd zijn om in m'n sportbeha te gaan? Ik voel me vreselijk ongemakkelijk met weinig kleding aan en een sportbeha bedekt net iets meer dan een gewone.
Mijn hond is heel leuk 🥰 https://www.instagram.com/floyd_the_blonde_doxie/
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Aug 2015 19:27

Re: Kleding fysio

Als je over je bh een strak hemdje aan doet, mag je dat soms ook aanhouden omdat je dan de meeste bewegingen ook goed kunt zien. Wat voor bh je aan hebt maakt de fysio weinig uit denk ik, dus als jij je fijner voelt in een sportbh zou ik dat gewoon doen.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 03 Aug 2015 19:28

Re: Kleding fysio

Bij mij is het wisselend, soms moet ik tot op ondergoed uitkleden, soms kan ik gewoon in een topje (heb verschillende spieren die behandeld worden, en niet altijd alles tegelijk, vandaar)
Ik let wel een beetje op mn ondergoed, dat het er een beetje redelijk uitziet, maar verder interesseert het me echt vrij weinig. Zorg wel dat als ik een shirtje aan heb dat ik er iets van een hempje onder doe. Dat heb ik sowieso wel vaker, maar moet wel vaak mn shirt uit en dat ik mn hempje aan kan laten.
Verder heb ik gewoon een spijkerbroek aan, volgens mij maakt dat verder niet uit.
<<

Anoniem122

Bericht 03 Aug 2015 19:29

Re: Kleding fysio

Zou het persoonlijk niet doen, juist omdat deze meer bedekt. Een fysio moet toch goed je rug kunnen bekijken. Is het een sportbh die wel gewoon open kan aan de achterkant? Want soms moet je BH ook los op het moment dat je op je buik ligt en dan is het helemaal onhandig als dat niet kan.

Je moet echt zo denken, een fysio is een hele hoop gewend hoor, dus geen reden om je ongemakkelijk te voelen :)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Aug 2015 20:00

Re: Kleding fysio

Ik ga voor mn knie en heb dan altijd een sportbroek aan met een kort sportbroekje eronder. De ene keer volstaat mijn broek oprollen, de andere keer moet ie toch echt uit.

Dus ja, moeilijk...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Aug 2015 20:19

Re: Kleding fysio

Gewoon een normale bh aantrekken. Sportbh bedekt vaak een deel van het schouderblad en daardoor kun je niet goed beoordelen hoe het schouderblad beweegt. Wat er uit moet zal per fysio verschillen. De eerste keer moet vaak het meeste uit. Als fysio zie je dagelijks mensen met minder kleding dan normaal aan.
2015 💙
<<

Sorella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 13 Nov 2014 21:28

Bericht 03 Aug 2015 20:43

Re: Kleding fysio

Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik heb een sportbeha die aan de achterkant eruitziet als een gewone beha, alleen aan de voorkant is het meer bedekt. Ik heb een flinke D cup dus dat voelt dan prettiger. Ik snap dat zo iemand de hele dag halfnaakte mensen ziet maar ik voel me zo ongemakkelijk in m'n eigen lijf dat het voor mij een hoge drempel is. Niet alleen zo weinig kleding aan maar ook nog aangeraakt worden. Ik neem in ieder geval een gewone beha mee, mocht de sportbeha niet goed zijn. En een handdoek!
Mijn hond is heel leuk 🥰 https://www.instagram.com/floyd_the_blonde_doxie/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Aug 2015 20:49

Re: Kleding fysio

uhm je realiseert je dat als de sportbh te veel bedekt je je gewone bh aan moet trekken en dat dat dan nog ongemakkelijker gaat zijn. Ik zou zelfs adviseren om een gewone bh aan te trekken en niet een sportbh. Heel veel schouderklachten staan ook in verhouding met nekklachten. Als dat bij vrouwen voorkomt kijk ik zelf wel ff naar de bh. Ik weet dat er heel veel fysio's zijn die dat niet doen dus dat zegt ook niet alles, maar heb wel eens iemand onder behandeling gehad die elke keer zulke belabberde bh's aan had dat de oplossing een nieuwe bh was.
2015 💙
<<

Sorella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 13 Nov 2014 21:28

Bericht 03 Aug 2015 20:56

Re: Kleding fysio

Hm, oké, je hebt me overtuigd. Ik trek wel een gewone beha aan dan, omkleden is inderdaad nog vervelender. Bah, ik wou dat ik me niet zo vreselijk onzeker voelde over mezelf.
Mijn hond is heel leuk 🥰 https://www.instagram.com/floyd_the_blonde_doxie/
<<

Anoniem122

Bericht 03 Aug 2015 20:57

Re: Kleding fysio

Inderdaad, gewoon een gewone BH aan doen. Wat wil je dan, in de behandelkamer waar je fysio bij is je BH wisselen?

Edit: we plaatsten tegelijk een reactie.
Enne je hoeft je echt nergens onzeker over te voelen. Ik herken het gevoel wel hoor, ik ben ook enorm onzeker over mijn lichaam. Dankzij mijn opleiding weet ik gelukkig wel dat een fysio (of andere (para)medici) echt niet op die manier naar je kijkt.
Wanneer ik met een patiënt bezig ben, kijk ik ook op een hele andere manier naar een lichaam, dat gebeurt gewoon automatisch. En dat leer je ook op de opleiding.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Aug 2015 21:00

Re: Kleding fysio

Komt vast helemaal goed, heb je een mannelijke of een vrouwelijke fysio. De meeste praktijken hebben wel foto's op hun site staan. Kan vaak nog wel eens een stukje spanning weg halen. De fysio zal eerst je klachten uitvragen en dan gaan kijken. Geef ook gewoon aan dat je het allemaal spannend vind en niet zo op je gemak bent.
2015 💙
<<

Sorella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 13 Nov 2014 21:28

Bericht 03 Aug 2015 21:07

Re: Kleding fysio

Zelf heb ik ook een baan gehad waarbij ik de hele dag naakte mensen zag, en inderdaad, ik keek nergens naar en vond het ook allemaal heel gewoon. Maar nu sta ik aan de andere kant en word ik inene nerveus. Het is een man, dat maakt me op zich niet eens uit. Zou het bij een vrouw ook een vervelend idee vinden. En bedankt voor de tip, ik ga even op de website kijken!
Mijn hond is heel leuk 🥰 https://www.instagram.com/floyd_the_blonde_doxie/
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Aug 2015 22:21

Re: Kleding fysio

Ik ben ook bij de fysio geweest voor nekklachten. Ik had dan een BH aan en een hempje met lage rug (die dus tot het BH bandje loopt). Fysio deed dan altijd de bandjes van BH en hempje omlaag en kon dan bij mijn rug/nek. Ik werd dan zittend behandeld. Als ik op de bank lag deed ik mijn hempje uit en soms mijn BH bandjes omlaag en BH sluiting los.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers