Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Altijd druk en herrie maken

<<

anoniem203

Bericht 30 Jul 2015 10:57

Altijd druk en herrie maken

Mijn oudste is altijd erg druk en alles moet met geluid. Normaal de trap oplopen gaat niet en moet altijd stampend. Lopen in huis gaat niet en moet altijd rennend. Slaan met de deuren. Rustig spelen met auto's gaat niet. Er moeten altijd harde botsingen gemaakt worden incl. geluiden van een sirene. Hij kan nooit zijn mond houden. Vaak uit het niets een harde gil, een race geluid of luid zingen. En noem maar op. Op school ben ik hier al een keer op aangesproken. Als ze een uitje hadden bij de bieb of bij het bejaardetehuis kon hij gewoon niet rustig doen. En daar is natuurlijk niet altijd iedereen van gediend. Hij doet het dus zowel thuis als ergens anders. Hij moet gewoon continue aandacht hebben en van zich laten horen. Als hij aan het spelen is snap ik het en laat ik hem gewoon zijn gang gaan tot een bepaalde hoogte maar in de supermarkt of tijdens het eten is het gewoon ontzettend vervelend en ik kan er niet zo goed mee om gaan. Vaak moet ik hier 50x op een dag roepen doe nou eens rustig en ik spreek hem dan ook streng toe. Ik heb een paar dagen volgehouden om hem gewoon echt te straffen dmv in de hoek te zetten maar daar raakt hij niet van onder de indruk. Hij kijkt me echt zo glazig aan en niks dringt door. Dus ik weet het gewoon even niet meer.

Iemand ervaring met een druk een aanwezig kind? Ik ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan.

Hij kan trouwens ook heel lief en rustig spelen of geboeid tv kijken. Hij kan het dus wel maar die momenten zijn schaars.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jul 2015 11:01

Re: Altijd druk en herrie maken

Rare vraag misschien, maar hoort hij wel goed?
<<

anoniem203

Bericht 30 Jul 2015 11:05

Re: Altijd druk en herrie maken

Ja volgens mij wel. Bij de laatste hoortest bij het cb was het in orde. Maar dat is natuurlijk alweer lang geleden..
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 30 Jul 2015 13:17

Re: Altijd druk en herrie maken

N. heeft het niet, maar mijn vriend wel. Ik heb het maar op persoonlijke eigenschappen gegooid omdat ik zelf ook heel gevoelig ben voor geluid, dus zal hier een combinatie zijn.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Jul 2015 13:32

Re: Altijd druk en herrie maken

Mijn oudste heeft ook die buien, nu met het slechte weer en niet buiten rennen merk ik het goed. Kan hij zijn energie wel goed kwijt? En eet hij veel suiker/kleurstoffen waardoor hij druk kan worden?
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem134

Bericht 30 Jul 2015 14:09

Re: Altijd druk en herrie maken

Mijn neefje laat/liet dit gedrag zien omdat hij niet heel goed hoort. Mijn dochter is zo met slecht weer en het niet buiten uit kunnen leven zoals bij Happydobby, oh en inderdaad met kleurstoffen heeft ze het ook, merk het zo goed als ze ergens heeft gesnoept.
<<

anoniem203

Bericht 30 Jul 2015 16:02

Re: Altijd druk en herrie maken

Met suiker en kleurstoffen valthet eigenlijk wel mee. Alleen in de vakantie (dus nu) letten we er wel minder op. Maar er is nauwelijks verschil. We proberen iedere dag wel weg te gaan zodat hij zijn energie kwijt kan maar het is sowieso een kereltje die niet moe te krijgen is.

Misschien is het wel slim om zijn oren eens na te laten kijken. Ik ga morgen gelijk een afspraak maken voor dinsdag.

CCC ik kan daar ook niet zo goed tegen dus hier zal het ook wel een soort van combinatie van zijn.
<<

Anoniem121

Bericht 30 Jul 2015 17:40

Re: Altijd druk en herrie maken

Onze zoon heeft het ook heel erg. Hier is het gewoon een vorm van aandacht vragen en te veel energie. We zijn nu op vakantie en zolang hij een hele dag buiten kan spelen en wat onverdeelde positieve aandacht krijgt gaat het vrij goed. M'n broers hadden het vroeger ook en het gaat ook weer over...
<<

anoniem203

Bericht 30 Jul 2015 19:53

Re: Altijd druk en herrie maken

Pluis schreef:Onze zoon heeft het ook heel erg. Hier is het gewoon een vorm van aandacht vragen en te veel energie. We zijn nu op vakantie en zolang hij een hele dag buiten kan spelen en wat onverdeelde positieve aandacht krijgt gaat het vrij goed. M'n broers hadden het vroeger ook en het gaat ook weer over...


Met welke leeftijd ongeveer? :laughcry:
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 30 Jul 2015 21:42

Re: Altijd druk en herrie maken

Mijn zoon heeft dit ook, hij is alleen iets jonger dan jou zoon..
Voor mijn zoon maakt het ook niet uit of hij al een dag gerend en gespeeld heeft of niet, hij is altijd zo druk en zo aanwezig qua geluid.
Nou moet ik wel zeggen dat mijn zoon het op het kdv of op de psz niet doet/deed en in de winkel ook niet.
Mijn zoon hoorde ook niet goed, heeft al 3x buisjes gehad, maar heb niet het idee dat het geholpen heeft voor zijn aanwezige geluid...
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 30 Jul 2015 23:27

Re: Altijd druk en herrie maken

Mijn 2 oudsten zijn ook zo. Rennen, gillen, stampen om gek van te worden. De oudste praat daarnaast vaak met een heel hoog en hard stemmetje (kopstem) mateloos irritant!

Ik denk overigens niet dat het (bij ons) een vorm van aandacht vragen is. Meer een gewoonte ofzo, een manier van doen. En afleren is ontzettend lastig. Van kleurstoffen wordt hij trouwens helemaal wild, daar let ik goed op.

Gelukkig volgende week weer mooier weer, want de hele dag thuis zitten met z'n vijven is een behoorlijke uitdaging.
Mother of 3 adorable children
<<

anoniem203

Bericht 04 Aug 2015 14:49

Re: Altijd druk en herrie maken

Nou vanochtend naar de huisarts geweest en zijn oren zitten idd gewoon verstopt. Omdat het niet uitgespoten mag worden op die leeftijd zijn we doorgestuurd naar de kno arts in het ziekenhuis. En daar kunnen we aanstaande vrijdag al terecht. Dit verklaard ws dan ook het luide praten en het niet begrijpen dat hij soms dingen te luidruchtig doet. Ik ben blij dat we naar de huisarts zijn gegaan!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 04 Aug 2015 14:52

Re: Altijd druk en herrie maken

'' Fijn''' Ava dat er toch iets uitgekomen is en dat hij dus gewoon zo slecht hoort. Hopelijk is het dadelijk opgelost als hij bijv. buisjes krijgt oid.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Aug 2015 16:33

Re: Altijd druk en herrie maken

Ah wat goed dat jullie gegaan zijn! Hopelijk komt er een oplossing!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 04 Aug 2015 16:50

Re: Altijd druk en herrie maken

Mag dat niet op zijn leeftijd? Bij Isam zijn ze twee keer uitgespoten, volgens mij zijn ze van dezelfde leeftijd.

Verder herken ik het ook wel. Wat een rust als ze zo weer naar school gaan!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

anoniem203

Bericht 04 Aug 2015 18:29

Re: Altijd druk en herrie maken

Geen idee Choas. Ze begonnen over uitspuiten maar toen ze zijn leeftijd hoorde krabbelde ze terug en vertelde dat dat zo jong nog niet mocht. Nu gaan ze vrijdag ook een soort van zijn oren reinigen maar dan op een andere manier. Ik ben wel benieuwd hoe dan.

Maeve buisjes zal hij niet krijgen want hij heeft geen oorpijn. In z'n leven ook maar 2-3 keer gehad. Hij hoort alleen slecht. Dan zullen ze toch geen buisjes plaatsen toch?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Aug 2015 19:44

Re: Altijd druk en herrie maken

Ava, ik denk uitzuigen.
Fijn dat er iets uit gekomen is.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers