Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

<<

Artemis

Bericht 03 Okt 2013 19:18

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

Darcy schreef:Maar, nogmaals, het gaat toch niet alleen om het nu? Mijn vriend en ik gaan ook redelijk gelijk op qua inkomen nu, wat we hebben is van ons samen, of juist van duidelijk van de een of juist van de ander. Maar wat (rampscenario) als 1 van de 2 over, zeg, tien jaar verslaafd raakt aan coke. Dat heeft de ander in het begin misschien niet door, er komen hele hoge schulden. Daar ben je OOK verantwoordelijk voor. Misschien begint 1 van de 2 over 15 jaar een enorm goedlopend eigen bedrijf, misschien krijgt je promotie en raakt je man zijn baan kwijt, of wordt hij depressief.

Ik ben me ervan bewust dat dit (soms) extreme scenario's zijn. En ook dat trouwen onder huwelijkse voorwaarden geen utopie is waarbij je alles kunt uitsluiten. Ik ben trouwens verder een behoorlijk romantisch mens :P Maar ik snap niet zo goed dat mensen zeggen dat het een gevolg is van de situatie NU. Juist als je een huwelijk aangaat kijk je toch naar de toekomst, positief of negatief?

Edit: Artemis, jij vindt toch juist dat je op jezelf aangewezen bent als persoon? Ook bijvoorbeeld als het gaat om inkomen voor jezelf genereren etc?


Klopt hoor, dat vind ik idd. Maar binnen ons huwelijk is alles van ons samen. Als een van ons een eigen bedrijf begint laten we alsnog huwelijkse voorwaarden opmaken, dat kan gewoon.
Verder zijn alle doemscenarios niet zo heel realistisch, als een van ons depressief raakt of zijn baan kwijt raakt dan zorgt de ander daarvoor, dat is nou eenmaal wat bij een huwelijk hoort lijkt me. Daar ben ik me van bewust. En ja, theoretisch zou het kunnen dat één van ons ongelooflijke schulden maakt en de ander daarmee opzadelt, maar dat vind ik niet echt tot de realistische scenario's behoren. Ik ben totaal niet romantisch, en ik weet dat bij een scheiding mensen elkaar van alles kunnen aandoen ,maar ik heb altijd genoeg verdiend om mezelf te onderhouden en dat blijf ik bij gezondheid ook doen, net als mijn man. We hadden en hebben geen schulden op studieschulden na, en we zijn ook beiden wel zo volwassen dat ik geen coke verslavingen of iets dergelijks zie aankomen.

Ik heb wel even gekeken met wíe ik trouwde uiteraard, en hoewel geen garantie durf ik deze gok wel aan hoor. Ik geloof niet dat het risico dusdanig groot is dat ik daadwerkelijk een enorm probleem krijg.
Nogmaals: zou ik nú trouwen, dan zou ik het misschien anders doen, maar ik ben nu al 9 jaar getrouwd, en ik heb niet direct redenen om te denken dat ik een risico loop.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Okt 2013 19:27

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

Artemis schreef:en we zijn ook beiden wel zo volwassen dat ik geen coke verslavingen of iets dergelijks zie aankomen.

Wat heeft een coke verslaving met de mate van volwassenheid te maken?
<<

Artemis

Bericht 03 Okt 2013 19:32

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

-ED- schreef:
Artemis schreef:en we zijn ook beiden wel zo volwassen dat ik geen coke verslavingen of iets dergelijks zie aankomen.

Wat heeft een coke verslaving met de mate van volwassenheid te maken?

Verslaafden zijn kinderachtig, nou goed?

Nee, we hebben beiden nooit drugs gebruikt en de meeste mensen raken verslaafd als ze in of vlak na de puberteit zitten. Er zijn maar weinig mensen die na de 30, zonder een voorgeschiedenis opeens verslaafd aan drugs raken.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Okt 2013 19:36

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

Wonderlijke gedachtegang en ook niet geheel juist.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Okt 2013 20:30

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

wij zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd dat moest ivm eigen bedrijf van mijn man. Snap niet dat mensen zeggen dat het niet romantisch is. Word er niet bij gezegd als je trouwt
Afbeelding
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 03 Okt 2013 21:02

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

Wanneer je partner en/of zijn ouders heel veel geld hebben kun je het beste in gemeenschap van goederen trouwen. Wanneer je zelf een stuk meer hebt dan hij, is mijn advies onder huwelijkse voorwaarden. :P
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Okt 2013 23:51

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

Lenthe schreef:Wanneer je partner en/of zijn ouders heel veel geld hebben kun je het beste in gemeenschap van goederen trouwen. Wanneer je zelf een stuk meer hebt dan hij, is mijn advies onder huwelijkse voorwaarden. :P


:thumbup:
<<

Anoniem173

Bericht 04 Okt 2013 05:29

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

Wij trouwens wss in gvg. Misschien naïef maar wij vinden het goed zo. Alleen hooguit evengoed controleren met erfenissen van ouders dat dat eigen geld blijft mochten die overlijden. Schoonouders hebben best vermogen dus dat moet wel god geregeld zijn.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Okt 2013 07:03

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

Lenthe schreef:Wanneer je partner en/of zijn ouders heel veel geld hebben kun je het beste in gemeenschap van goederen trouwen. Wanneer je zelf een stuk meer hebt dan hij, is mijn advies onder huwelijkse voorwaarden. :P


Kijk, dan heb ik het toch goed aangepakt :p
Insta: je_ei_kwijt
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 04 Okt 2013 09:31

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

Ik zou niet eens willen trouwen onder gemeenschap van goederen. Dan gaat het hele feest gewoon niet door. In mijn omgeving is het dan weer heel normaal om onder huwelijkse voorwaarden te trouwen.

Ik wil dat mijn spaargeld en bezittingen gewoon van mij zijn en van mij blijven mochten we uit elkaar gaan. Vriend denkt er net zo over (en heeft ook een eigen bedrijf). We helpen elkaar financieel gezien wel en delen de vaste lasten naar rato, alles wat over blijft is voor onszelf en hoeven we geen verantwoording over te geven. Dit wil ik in een huwelijk ook zo houden.
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Okt 2013 15:27

Re: trouwen onder huwelijksvoorwaarden of niet?

Het lijkt me heel verstandig om in sommige gevallen onder huwelijkse voorwaarden te trouwens.
Zelf zijn wij in gemeenschap van goederen getrouwd. Meer dan 'wat zullen we doen? nou, in gemeenschap van goederen' is er ook eigenlijk niet over gezegd. Wij hebben het huis op beide namen staan en hadden ongeveer evenveel spaargeld. Hij iets meer dan ik, maar hij had weer een studieschuld. Voor ons was er geen reden om onder huwelijkse voorwaarden te trouwen. In de praktijk zou het voor mij wel iets voordeliger uitvallen dan voor hem mochten we uit elkaar gaan.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers