Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer ben je volwassen?

<<

Anoniem44

Bericht 04 Okt 2013 15:16

Re: Wanneer ben je volwassen?

Ik refereerde naar andere topics waarin dit ter sprake is gekomen. Ik kan ze wel quoten hoor, als jullie dat graag willen, alleen mensen hebben daar altijd problemen mee, als je gaat quoten vanuit andere topics. Ik dacht juist, laat ik het eens netjes houden. Heel volwassen allemaal.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Okt 2013 15:20

Re: Wanneer ben je volwassen?

:popcorn:
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Okt 2013 15:28

Re: Wanneer ben je volwassen?

-ED- schreef:Ik refereerde naar andere topics waarin dit ter sprake is gekomen. Ik kan ze wel quoten hoor, als jullie dat graag willen, alleen mensen hebben daar altijd problemen mee, als je gaat quoten vanuit andere topics. Ik dacht juist, laat ik het eens netjes houden. Heel volwassen allemaal.


Ik geloof best dat dat soort uitspraken gedaan zijn hoor. Alles is ooit wel eens gezegd hier :D Om je gelijk te halen mag je best een topic aanhalen wat mij betreft. Echter, wij willen ook graag ons gelijk halen door aan te geven dat jij dus blijkbaar echt niet leest, en ongeacht de antwoorden, je toch weer gewoon je veroordelende mening doordramt. Tja, lastig lastig.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem185

Bericht 04 Okt 2013 16:13

Re: Wanneer ben je volwassen?

Silly-One schreef: :popcorn:
Je was me net voor.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Okt 2013 16:15

Re: Wanneer ben je volwassen?

Ik zou het eigenlijk echt niet weten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Okt 2013 16:16

Re: Wanneer ben je volwassen?

Lampenkapje schreef:
Silly-One schreef: :popcorn:
Je was me net voor.

Eigenlijk is het een klein beetje de taak van Lejow, maar die was er even niet :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem185

Bericht 04 Okt 2013 16:32

Re: Wanneer ben je volwassen?

Silly-One schreef:
Lampenkapje schreef:
Silly-One schreef: :popcorn:
Je was me net voor.

Eigenlijk is het een klein beetje de taak van Lejow, maar die was er even niet :D.
Maar ik lust ook popcorn :(
<<

Anoniem315

Bericht 04 Okt 2013 17:31

Re: Wanneer ben je volwassen?

Biologisch gezien is iemand volwassen als hij of zij lichamelijk volgroeid is. Een ander kenmerk van biologische volwassenheid is het zich kunnen voortplanten. Beide definities zijn in de huidige tijd enigszins achterhaald, omdat nu ook vooral het hebben van een betaalde baan meestal pas mogelijk is (omdat een opleiding moet worden gevolgd) op een leeftijd (ca. 22 tot 30 jaar) die jaren na de seksuele (ca. 16 jaar) en lichamelijke (ca. 20 jaar; beide leeftijden variëren onder meer in functie van het klimaat) volwassenheid wordt bereikt.

Psychologisch is iemand volwassen wanneer hij of zij een stabiele identiteit ("persoonlijkheid") heeft gevormd. Deze wordt gevormd tijdens de verschillende fasen van de kindertijd en in het bijzonder tijdens de adolescentie (circa 14 jaar tot midden twintig). Toch is ook je identiteit dynamisch.

Gedrag kan een ijkmaat vormen. Wanneer iemand blijk geeft van zelfstandigheid en een zekere bedachtzaamheid in zijn gedrag, dan noemen we dit volwassen gedrag. Hiertegenover staat onvolwassen gedrag, waarmee we gedrag bedoelen waaruit duidelijk blijkt dat iemand nog niet zelfstandig is.



Nou, met bovenstaande ben ik het eens. Bedankt Wiki!

Anyway, er is niks feitelijks te benoemen in combinatie met het woord volwassenheid.

Lief Engels Dropje: Ik noemde in het 'hoe oud voel jij je' topic dat ik me 'volwassener' voel dan een paar jaar geleden. Dat merk ik doordat ik bijvoorbeeld minder ga stappen. Jij vond dat een vreemd iets. Stappen is toch voor alle leeftijden? Sorry dat ik je daarmee heb geconfused. Ik zal specifieker zijn. Met minder uitgaan/stappen bedoel ik dat ik minder drink, meer slaap pak, me meer bewust ben van mijn verantwoordelijkheden, me minder baldadig en gek gedraag, want dat is hoe ik stappen zie. Ik ga nog wel uit, maar niet naar een discotheek of naar kroegen om een avond de beest uit te hangen. Des temeer om te ontspannen en met vrienden te praten.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 04 Okt 2013 18:02

Re: Wanneer ben je volwassen?

Lampenkapje schreef:Maar ik lust ook popcorn :(


Ahw, ik vind je wel vaker zulke schattige opmerkingen maken :heart:
Make happy memories
<<

Nyx

Bericht 04 Okt 2013 18:39

Re: Wanneer ben je volwassen?

Volgens mij houdt iedereen iets van een kind in zich. Ik voel me volwassen, maar zet Bassie en Adriaan erop en ik schijn in een klein kind te veranderen incl. vonkelende ogen en brede glimlach.

Ik voel me nog vaak jong en onvolwassen, omdat ik omga met oudere mensen en zij continu zeggen dat ik nog van niets weet en dat mijn tijd nog wel komt dat ik het snap. Blijf het vreemd vinden, zou dat ooit overgaan?

Volwassen voel ik me als ik het gesprek met mijn vader aanga. We luisteren naar elkaar, kunnen kritiek van elkaar aanvaarden en dat alles zonder dat ik naar mijn kamer wordt gestuurd of een pets tegen mijn kop krijg. :laughcry: Vroeger was ik volgens mij vader een snotneus die nergens iets vanaf wist, zelfs als ik gelijk had, en nu vraagt hij zelfs weleens hulp. Dat voelt heel volwassen.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Okt 2013 19:29

Re: Wanneer ben je volwassen?

Volgens mij heeft iedereen een andere definitie van volwassenheid. Ik ken ook mensen met huisje boompje beestje die zichzelf zo volwassen voelen terwijl ze vreselijk kinderachtig zijn!
<<

Anoniem185

Bericht 04 Okt 2013 19:44

Re: Wanneer ben je volwassen?

Ik denk dat ik nog een kind ben.

Ik houd van verkleden en spelen en toneelstukjes opvoeren en heel hard zingen en mensen irriteren en ik douche veel te lang omdat het me niet kan schelen dat het water ook geld kost.

En ik drink alleen maar oploslimonade en taksi.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Okt 2013 19:59

Re: Wanneer ben je volwassen?

Haha oploslimonade :)

Ja weetje, ik denk dat het een vreselijk leuke combinatie hebt wanneer je volwassen bent, en toch je kinderlijkheid niet verliest!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Okt 2013 02:35

Re: Wanneer ben je volwassen?

Ranja!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 05 Okt 2013 03:09

Re: Wanneer ben je volwassen?

Ik kan hier een heel lang en waarschijnlijk een niet toepasselijk antwoord op geven. Toch ga ik het (poging tot) kort houden. Ik vind iemand volwassen wanneer hij/zij de volledige verantwoordelijkheid neemt voor zijn of haar leven en dus ook voor de (eventuele) consequenties van zijn of haar keuzes staat.
Afbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 05 Okt 2013 08:51

Re: Wanneer ben je volwassen?

Ik ben volwassen, leid een volwassen leven met kind, studie, werk, verantwoordelijkheden maar ik voel me niet volwassen. Vroeger vond ik mensen van 28 al ontzettend oud maar nu ben ik zelf bijna 29 en voel me nog precies hetzelfde als toen.
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Okt 2013 14:58

Re: Wanneer ben je volwassen?

Ik snap het punt van ED wel geloof ik wat betreft het hele uitgaan gekoppeld aan volwassenheid. Ik hou niet van 'stappen' in de zin van in een kroeg of discotheek staan. Nooit gedaan. Op m'n 16e ook niet. Veel mensen koppelen dat blijkbaar aan volwassenheid, want omdat ik liever thuis was en een boek las, en nu liever met vrienden uit eten ga wordt ik 'serieus en volwassen' genoemd. Mensen schatten mij altijd ouder dan ik ben, vanwege dit gedrag. Toch geloof ik echt niet dat ik op mijn 16e zoveel volwassener was dan mijn leeftijdsgenoten. Eerder kinderlijker denk ik. En ook nu voel ik me lang niet altijd volwassen (gelukkig niet zeg).
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers