Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 02 Okt 2013 07:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zat op het wachtbankje. Maar de eerste tekenen van een ongesteldheid waren er gisteren al. Nu ook al flinke buikpijn. Denk dat ik het morgen of vrijdag word. Hopelijk niet zaterdag, want heb dan een vrijgezellenfeest en kan dan waarschijnlijk niet mee door de buikpijn. Dus hoop dat het snel doorzet.
Maandag eindelijk weer naar het ziekenhuis.
Ons boefje 24-08-2010
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 02 Okt 2013 13:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje: He bah, dat hoop ik ook niet voor je. Heb je er altijd zo''n last van?

Olijfje: De keren dat ik dacht ik ben zwanger was ik het niet, en als ik dacht nou ik voel niks was ik het wel.. Mijn duimen draaien nog voor je!

Shally: Ook jij veel succes en hopen.

Linnie: Ook ik heb tarwekiemolie gebruikt maar ik kreeg steeds nog meer bloedingen. Ben er nu deze ronde dus mee gestopt en wacht het zo maar even af. Hoop zo voor je dat het deze ronde raak is.

Weegschaal: Dank je wel. Las in je andere topic je berichten. Dat klinkt redelijk hoopvol!? Veel succes straks en ik ben benieuwd.....

Hier nog steeds aan het wachten, moet volgende week donderdag ongesteld worden... (of hopelijk niet natuurlijk) Heb zondag / maandag wat oud bloed en roze slijm verloren.. Vaak geen goed teken bij mij.. Maar we moeten maar weer geduld hebben...
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 02 Okt 2013 19:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal: bij mijn zoon was is in de 5e ronde zwanger. Ik las je topic. Wat 'fijn' dat er een oorzaak is gevonden! Ik hoop heel erg dat er iets aan te doen is en dat het dan eindelijk een keer goed mag gaan!

Sapje: ohh wat balen meid! Bij mij kondigd m'n menstruatie zich ook al vaak ruim van te voren aan. Zou balen zijn als het door ging zetten...

Meiden die moeten wachten: houden jullie het nog vol? Haha vervelend hè. Bij mij is het nooit een goed teken als ik iets voel. Maar hoop voor jullie wel!

All: ik ben ook begonnen met tarwekiemolie. Tja, je pakt alles maar aan hè? Baad het niet, schaad het niet zullen we maar zeggen. Aankomende dagen verwacht ik mijn eisprong. Merk dat ik er nu toch weer meer mee bezig ben. En dat is best vervelend eigenlijk!
Verder hebben we veel druktes gehad. We zijn afgelopen zaterdag verhuisd, dus nog veel dozen uit te pakken!
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Okt 2013 19:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nilou schreef:Weegschaal: bij mijn zoon was is in de 5e ronde zwanger. Ik las je topic. Wat 'fijn' dat er een oorzaak is gevonden! Ik hoop heel erg dat er iets aan te doen is en dat het dan eindelijk een keer goed mag gaan!

Sapje: ohh wat balen meid! Bij mij kondigd m'n menstruatie zich ook al vaak ruim van te voren aan. Zou balen zijn als het door ging zetten...

Meiden die moeten wachten: houden jullie het nog vol? Haha vervelend hè. Bij mij is het nooit een goed teken als ik iets voel. Maar hoop voor jullie wel!

All: ik ben ook begonnen met tarwekiemolie. Tja, je pakt alles maar aan hè? Baad het niet, schaad het niet zullen we maar zeggen. Aankomende dagen verwacht ik mijn eisprong. Merk dat ik er nu toch weer meer mee bezig ben. En dat is best vervelend eigenlijk!
Verder hebben we veel druktes gehad. We zijn afgelopen zaterdag verhuisd, dus nog veel dozen uit te pakken!


Door mijn stukje tarwekiemolie gaan slikken ;).

Ik heb het idee dat ik er ietsje pietsje minder mee bezig ben dan vorige maanden. En om de een of andere reden heb ik er een goed gevoel over. Misschien omdat ik een half uur voor de inseminatie waarschijnlijk mijn eisprong voelde en toen ik in de stoel lag had ik geen last meer. Hopelijk dus een goed teken!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 02 Okt 2013 19:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Linnie, ik duim voor je! Wanneer mag je testen?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Okt 2013 20:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

CCC schreef:Linnie, ik duim voor je! Wanneer mag je testen?


Over 15 dagen, maar mijn man wil dat ik het niet doe en gewoon het ZH bellen. Ik heb hem al gezegd dat ze dan toch gaan vragen of ik al getest heb en het dan alsnog moet doen of hij nou wil of niet...

Mannen logica ofzo?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Okt 2013 20:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik ga volgende week vrijdag testen als ik nog niet ongesteld ben geworden. Ik word helemaal gek en weet niet hoe ik de komende week door moet komen. Ik zit ook op een ander forum en daar waren we met een clubje van 6 ongeveer tegelijk begonnen met de behandelingen en 4 ervan zijn inmiddels zwanger. Ik denk dat ik me terug trek van dat forum want het valt me telkens weer zwaar om te lezen als iemand zwanger is. En dat heb ik hier ook wel een beetje maar dat trek ik beter.

Hoe gaan jullie met de teleurstelling om? Ik hoop het natuurlijk zo dat ik zwanger ben maar wat als het niet zo is. Weer een teleurstelling,weer een maand voorbij. Als ze me nou de garantie konden geven dat ik zeker zwanger zal worden dan zou ik dit veel beter kunnen handelen.

Pff genoeg geklaagd.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 03 Okt 2013 19:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Linnie: Ik had al eerder over tarwekiemolie gehoord en gelezen, maar toen ik het hier las ben ik het ook maar meteen gaan halen! haha
Hopelijk is je positieve gevoel goed!

Shally: De week voor mijn menstruatie maak ik me helemaal gek. Waarschijnlijk een beetje zoals jij je nu voelt! Echt heel vervelend. Meestal voel ik me de eerste dag van mn menstruatie flink k*t maar kan daarna wel redelijk de knop omzetten en uitkijken naar de volgende ronde. Al merk ik dat ik nu wel vaker stil sta bij het feit dat het allemaal niet zo vlot loopt en dat ik ook wel een beetje 'vrees' voor de komende tijd. Want wie weet hoe lang het nog duurt.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 03 Okt 2013 19:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nilou schreef:Linnie: Ik had al eerder over tarwekiemolie gehoord en gelezen, maar toen ik het hier las ben ik het ook maar meteen gaan halen! haha
Hopelijk is je positieve gevoel goed!

Shally: De week voor mijn menstruatie maak ik me helemaal gek. Waarschijnlijk een beetje zoals jij je nu voelt! Echt heel vervelend. Meestal voel ik me de eerste dag van mn menstruatie flink k*t maar kan daarna wel redelijk de knop omzetten en uitkijken naar de volgende ronde. Al merk ik dat ik nu wel vaker stil sta bij het feit dat het allemaal niet zo vlot loopt en dat ik ook wel een beetje 'vrees' voor de komende tijd. Want wie weet hoe lang het nog duurt.


+1 ik heb precies hetzelfde. En soms (vind ik best wel rot) denk ik wel eens waarom gaat het bij andere stellen wel makkelijk en lukt het hun wel in een keer (dat laatste i.v.m. de miskraam die ik vorig jaar gehad heb), en is het alweer een jaar geleden en dat het nu weer zo lang duurt.
De eerste dag van mijn menstruatie ben ik ook een emotionele doos...

En blijft ook vaak door mijn hoofd malen dat we vorig jaar zonder hulp ik spontaan zwanger was. En nu hebben we hulp nodig omdat het maar niet lukt...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 04 Okt 2013 11:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik herken het gevoel ook heel erg. In december zijn wij alweer 2 jaar bezig om te proberen zwanger te raken. 2 jaar, dat had ik nooit verwacht! Iedereen om ons heen raakt zwanger. De meesten na 1 of een paar pogingen, en sommigen hebben ook in de medische molen gezeten, maar eenmaal in de medische molen waren ze ook snel zwanger. Wij zitten nu al bijna 1,5 jaar in de medische molen en er is zo veel gebeurd in die periode, maar het lijkt maar niet te lukken. Ook nu voel ik alweer de menstruatiepijn die ik elke maand voel en dus weet ik eigenlijk alweer genoeg. Ben het zo zat soms! Zelfs aan m'n vriend die altijd positief was en is, kan ik merken dat hij het er soms moeilijk mee heeft en er zo naar uitkijkt om zelf een kindje te hebben. Bah!

Misschien dat ik volgende maand ook maar eens die tarwekiemolie ga proberen. Baadt het niet dan schaadt het niet toch!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Okt 2013 19:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bij de volgende ronde spuiten ga ik de tarwekiemolie ook proberen. Ik moet wel eerst aan de internist vragen of ik dit mag gebruiken in combi met de medicijnen voor mijn schildklier en de menopur.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Okt 2013 12:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik kom ook hier meeschrijven. In het andere topic schrijf ik inmiddels als één van de langsten mee en dat wordt confronterend.
Donderdag zijn we bij de huisarts geweest en gisteren hebben we een potje bij het lab kunnen afgeven. We beginnen met onderzoek bij mijn man. Nu dus afwachten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem328

Bericht 05 Okt 2013 14:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda 'welkom' hier. Ik had je hier wel een beetje verwacht aangezien ik ook soms meelees in het topic 2013 (nieuwsgierigheid omdat ik ook lang meeschreef in het topic 2012) en ik heb je teleurstelling elke ronde dus ook meegekregen. Als je net begint met proberen zwanger te raken dan is het allemaal nog zo leuk en ben je zo verwachtingsvol, maar als het zo lang niet lukt dan is het leuke er op een gegeven moment wel vanaf he!
Wanneer krijgen jullie de uitslag? En gaan jullie vervolgens verder in de fertiliteitskliniek?
Ik duim voor jullie voor een goede uitslag, want dat zou al een zorg minder zijn!
<<

Anoniem328

Bericht 05 Okt 2013 14:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wij gaan vanavond trouwens op bezoek bij m'n goede vriendin die nu zwanger is en ook via de medische molen. Heb net een superlief knuffeltje voor ze gekocht in een winkel met allemaal mooie kinderkleertjes, knuffeltjes, cadeautjes etc. en dat vond ik wel een beetje lastig. Ik merk dat ik al een paar dagen in een dipje zit waar ik me moeilijk overheen kan zetten. Het zal wel komen door m'n krampen en de conclusie die ik daaruit kan trekken, en ik word een beetje moe van mezelf. Vanavond gezellig borrelen en bowlen en m'n gedachten even op iets anders en dan maar hopen dat ik volgende week snel duidelijkheid heb.

Voor zover m'n egoberichtje :P

Hoe is het verder met iedereen hier? Fijn weekend in ieder geval allemaal!
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 05 Okt 2013 14:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Linnie; Dankjewel voor het doorgeven van de informatie die je gevonden had! Ik ben zelf ook al in Gent geweest, ze zijn daar wat verder met hun kennis/proberen van dingen op meerdere miskramen gebied. De kinderaspirines willen ze me eventueel geven als er al een kloppend hartje is, omdat het daarvoor vaak tegenwerkt.
Tarwekiemolie is idd iets wat echt kan helpen, er waren meerdere meiden die hier eerder meegeschreven hadden en er baat bij hadden. Dus goed dat je het gebruikt! Ik vind het echt ontzettend spannend voor je, mijn duimen blijven draaien.

@ Olijfje; Dat heb ik dan helemaal gemist! Ik wist dat je op het vorige forum sinds kort meeschreef in dit topic, vandaar dat ik aan je moest denken. Maar voor jou is het ook weer spannend dan, hoop het zo!

@ ShallY; Heel logisch dat je hoop hebt en ook nog meer gaat krijgen van kwaaltjes. Ik duim dat het gewoon ook echt iets betekend!! En wat betreft je 'klagen' , dat is het niet hoor! We herkennen de gevoelens van verdriet en teleurstelling allemaal, dus deel ze hier vooral. Het is gewoon frustrerend als iedereen om je heen 'maar' zwanger wordt. Als we idd maar wisten dat we het allemaal niet voor niks deden en het ons ook ooit gegund is!

@ Sabje; Het bah, wat ellendig weer. Heel veel succes maandag in het ziekenhuis!

@ Vlinder; Zou een innestelingsbloeding kunnen zijn! Maar als jou ervaringen er anders mee zijn is dat natuurlijk niet fijn om weer te hebben...

@ Nilou; Niet mee bezig zijn is idd zo moeilijk.. Wat leuk dat jullie verhuisd zijn!

@ Taeda; Wat verdrietig jou ook hier te zien. Ik herken het overblijven in het topic waarin iedereen langzaam maar zeker maar zwanger wordt. Veel succes en sterkte met de onderzoeken, ik hoop echt dat je hier snel weer kunt vertrekken!

Jullie hebben het misschien al gelezen in mijn eigen topic. Maar er is in het eerdere miskramenweefsel dus een sterke aanwijzing aangetroffen voor een afstotingsreactie. In de cellen die moeten uitgroeien tot de placenta zitten allemaal kleine bloedstolsels. De gedachte was al dat dit gebeurde en daarom heb ik de laatste keer bloedverdunners gekregen. Nu ga ik er de volgende keer prednison bijkrijgen, om mijn afweer te onderdrukken. Er is nog wel een kans dat ik een afwijking heb, waardoor het nooit zal gaan lukken. Dit hoor ik eind oktober. We wachten maar af!

Verder wacht ik ook nog steeds op mijn miskraam. Mijn hcg is dalende, dus ze hopen dat het loskomt als deze 0 is. De laatste keer was het 65, dus het wordt over 2 weken weer gecontroleerd. Ik kreeg woensdag wel flinke buik- en rugpijn met rood bloedverlies, maar het is helaas weer gestopt. Wel heb ik sinds vanmorgen weer ontzettend gevoelige borsten, dus misschien komt de menstruatie er toch wel aan?!
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 05 Okt 2013 14:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Olijfje; Heel herkenbaar! Rondlopen in een winkel waar je zo geconfronteerd wordt met je wens, hoe graag zouden we daar niet voor onszelf willen shoppen. Lief dat je toch zo met haar zwangerschap bezig bent door ook een cadeautje voor ze te gaan kopen. Ik doe het ook, maar weet hoeveel moeite het soms kost. Helemaal als je zelf weer een teleurstelling voelt/ziet aankomen.
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 05 Okt 2013 15:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dag allemaal,

Al een tijdje twijfel ik of ik de stap uit het 'voor een kindje 2013' naar dit topic zou maken en ik heb nu de knoop doorgehakt :)

Helaas ben ik nog niet van al jullie situaties op de hoogte dus ik ga natuurlijk proberen om even bij te lezen en alles te onhouden.

Een kleine uitleg over onze situatie: vorig jaar augustus met de pil gestopt en tot op heden nog niet zwanger.
Inmiddels onder behandeling van een gynaecoloog en al een paar onderzoeken achter de rug.
Tijdens het bloedprikken zijn deze maand te weinig hormonen gevonden die een eisprong aantonen maar 2 uur na het prikken werd ik ook ongesteld. Mijn 2e deel van de cyclus is voor mijn gevoel te kort, mijn eisprong zou namelijk rond dag 20 moeten zijn en de totale cyclus is 28-30 dagen.

A.s. dinsdag krijg ik een hsg onderzoek en meteen daarna staat ook weer een afspraak bij een gynaecoloog ingepland.
Ben benieuwd naar het verdere verloop....
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 05 Okt 2013 18:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda en Ilovthe90s, 'welkom'. Ik weet inmiddels alweer een tijdje dat zwanger worden niet bij iedereen vanzelfsprekend is. Hopelijk hebben jullie snel de uitslag taeda en helpt bij jou het hcg onderzoek ilovethe90s.

Olijfje,wat lief dat je een cadeautje hebt gekocht voor je vriendin. Ik herken het. Een vriendin van mij die heeft ook in de mmm gezeten en is nu zwanger. (we hebben het toch niet over dezelde he;)!). Itoon ook steeda minder belangatellingrn naar zeqngeren. Ik kan er soms slecht tegen.

Met mij gaat het best wel weer goed. Ga er vanuit dat ik binnen een paar dagen ongesteld ga worden. Dqt kan wel tich? Eerder ongesteld worden dan 14 dagen na je eisprong?
Sinds donderdag erg duizelig. Ik ben verkouden dus komt daardoot maar het duurt wel erg lqng. Maandag of dinsdag even bloeddruk op laten meten bij de dokter.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 05 Okt 2013 19:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: wat vervelend allemaal. Lief van je om een cadeautje te kopen maar dan wordt het gemis naar een eigen kindje ook weer groter..

Taeda: ook van mij een 'welkom'. Ik heb jullie topic niet gevolgd dus ken weinig van jullie situatie. Is er een reden waarom eerst je vriend onderzocht wordt?

Weegschaal: wat een spannende tijden! Hoop heel erg voor je dat je geen afwijking bij je draagt en dat het met prednison wel lukt om een kindje te krijgen.

Ilovethe90's: ook 'welkom'! Zie je op tegen het hsgonderzoek? Hopelijk brengt de mm jullie meer geluk!
Mijn lf is vaak rond de 10 dagen, wat als oké wordt beschouwt. Doe je ook ovulatietesten om je eisprong vast te stellen?

Shally: ik wordt meestal na 10, soms 12 dagen ongesteld. Het hoeft dus niet perse 14 dgn te zijn.

All: gister m'n eisprong weer gehad. Verder blijf ik een dipje houden. Ik wil ZO graag zwanger worden maar ben ook weer zo bang voor opnieuw die teleurstelling. Om mij heen komen ook weer steeds meer zwangeren. Bij de een was het een ongelukje, de anderen binnen een paar maanden raak. En wij blijven maar 'stil staan'.
Mocht het deze maand weer niet lukken dan ga ik overwegen om weer te starten met de medicatie voor de reuma. Proberen om dat helemaal rustig te krijgen in de hoop dat dat een zwangerschap niet meer in de weg kan staan.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 06 Okt 2013 08:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal, nu ik ga eerst eens op jouw reageren. Ik lees en reageer meestal met m'n telefoon en daar kan ik niet op terug lezen.

maar wel fijn dat ze eindelijk een oorzaak hebben gevonden. Kunnen ze ook vertellen hoe dit kan? En komt het vaker voor? Heb er nog nooit van gehoord. Hopelijk blijk je geen afwijking te hebben. Spannend weer dat wachten.

Naar dat je nog steeds op je miskraam zit te wachten. Wordt dit dan ook weer onderzocht?
Heel veel sterkte meid!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Okt 2013 09:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat jammer om jullie in dit topic te zien Taeda & Ilovethe90's. Ik hoop dat jullie hier meer herkenning vinden en het weer 'leuker' wordt om mee te schrijven. Ik kan me ontzettend voorstellen dat het moeilijk is om het beeld dat je bij zwanger worden had, bij te stellen en elke keer iemand uit het andere topic zwanger zien worden - ook al gun je het ze enorm. Ik hoop dat het traject waar jullie mee bezig zijn, binnenkort leidt tot het gewenste resultaat. :hug:

Voor alle andere meiden ook een dikke :hug:
L2014 & H2017
<<

Anoniem328

Bericht 06 Okt 2013 10:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal, jeetje wat een toestand! Van een kant fijn dat je nu weet waar het aan ligt, maar de gedachte dat het daardoor misschien nooit zou lukken is zo verdrietig! Hebben ze enig idee waar die afwijking door komt? Hopelijk gaat het juist positief uitpakken en komt er nu eindelijk een oplossing voor die miskramen steeds!
Hoe gaat het nu verder met je? Hopelijk komt de miskraam nu snel op gang, hoe cru het ook klinkt. Deze situatie moet toch ook vreselijk voor je zijn!

Ilovethe90s, 'welkom' hier. Spannend dinsdag een hsg onderzoek. Kijk je er tegenop? Wel fijn dat er nu tenminste wat gedaan wordt he! Dat afwachten kon/kan ik altijd erg slecht tegen.

Shally aangezien we gelijk op lopen moet ik regelmatig even aan je denken en ik duim zo voor je! Waarom denk je dat je ongesteld gaat worden? Heb je herkenbare klachten? Wie weet duidt de duizeligheid wel op iets anders. Spannend he die laatste dagen! Ik kan bijna nergens anders aan denken, heel vermoeiend!

Nilou ik ken jouw verhaal niet helemaal. Je hebt reuma? En op welke manier kan dat een zwangerschap in de weg staan? Ik zie dat je een zoon hebt uit 2011 :) Hoe is het destijds gegaan de zwangerschap, was je toen wel snel zwanger?

Linnie hoe is het met jou? Nog een weekje he! Heb je al ergens last van of nog helemaal niks?

Ik heb echt continu vreselijke buikpijn, nog erger dan de vorige keer, ik moet er soms gewoon een paracetamol voor slikken. Ik snap gewoon niet waarom ik steeds al 1.5 week voor m'n menstruatie zoveel klachten krijg, het is echt elke keer hetzelfde verhaal. Dus ik zie erg tegen deze week op omdat ik verwacht pas vrijdag ongesteld te worden, dus dan houdt die buikpijn nog wel even aan.
Verder echt een superleuke avond gehad gister bij m'n zwangere vriendin. Enorm gelachen en ze vonden het cadeautje super. Op de een of andere manier kan ik er nu ineens ook beter mee omgaan en echt blij voor ze zijn. Gelukkig maar want ik voelde me wel een beetje een slechte vriendin.

Nou meiden een fijne zondagmiddag allemaal en ik hoop zo op goed nieuws deze week!!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 06 Okt 2013 10:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: ik had eigenlijk nog geen klachten wat kan duiden op een menstruatie maar nu ik dit schrijf beginnen de krampen in buik en rug te komen. Het zal me benieuwen. Mocht ik woensdag nog niet ongesteld zijn ga ik testen.
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 06 Okt 2013 10:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Ilovethe90's; Ook balen jou hier te moeten verwelkomen... Spannend het onderzoek dinsdag. Heb je de zorgen over de tweede fase van je cyclus al met de gyn besproken?

@ ShallY; Ik word zelf altijd 14 dagen na mn eisprong ongesteld, niet eerder. Veel eerder dan 2 weken na je eisprong ongesteld worden is volgens mij niet goed. Heb je vaker klachten met je bloeddruk gehad?
De oorzaak waar ze bij mij aan denken is een goede aanname, maar nog niet erkent. Er wordt gewoon te weinig onderzoek naar gedaan. Maar ik heb 2 specialisten gevonden die er echt in gedoken zijn en helemaal achter deze oorzaak en eventuele behandeling staan. Mijn immuunsysteem werkt te hard, het wil het vruchtje af stoten omdat het niet volledig lichaamseigen weefsel is -> gedeeltelijke genen van mijn man. Alleen werkt de behandeling niet voor iedereen, na de prednison hebben ze de ook geen opties meer. Dus het blijft wel heel spannend! Als ik dit miskraamweefsel spontaan verlies, wat we allemaal willen, gaan ze er geen onderzoek op doen. Daar is het ondertussen te vervallen/oud voor.

@ Nilou; Kan me voorstellen dat de spanning en het zo graag willen een druk geven en je verdrietig maakt :hug: Wat erg dat je reuma hebt, heb je daar veel last van?

@ Olijfje; Wat erg dat je idd zo'n last hebt van de pijnklachten, en zo vroeg ook! Heb je dit ook al besproken met de gyn? Ik heb als ik pril zwanger ben ook menstruatieklachten/buikpijn, dus ik blijf gewoon voor je duimen! En wat fijn dat je gisteren zo'n fijne avond hebt gehad!!

Nou hier geen tekenen van een menstruatie, maar een eisprong. Voel nu duidelijk dat het eitje ieder moment kan gaan springen. Vandaar dus gisteren de enorm gevoelige borsten en mijn goede humeur. En zo ontzettend stom, maar wij hebben gisteren onbeschermde seks gehad. Heel erg dom in ons geval, maar ik had echt niet verwacht nu te gaan ovuleren. Ik hoop maar dat er geen innesteling mogelijk is nu, in een baarmoeder vol met prut.
Voel me trouwens heel opgelaten dit zo te typen, in een topic vol met meiden die zo graag zouden willen dat er een keer iets innestelt.. :(
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem328

Bericht 06 Okt 2013 12:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal als iemand zich niet opgelaten hoeft te voelen om dat soort dingen te typen dan ben jij het wel! Ik gun jou het meest van allemaal eindelijk een keer positief nieuws! Zou het trouwens een probleem zijn als je in innesteling zou hebben op dit moment? Mag dat absoluut niet nu het andere vruchtje er nog zit?

Shally, spannend joh. Ook zo lastig dat menstruatiekrampen ook erg op zwangerschapsklachten lijken. Alsof het allemaal niet al verwarrend genoeg is :laughcry:

Ik ga het inderdaad de volgende keer maar eens met m'n gyn bespreken, maar ik denk niet dat er veel aan gedaan kan worden. Ik had ook zoveel last toen ik zonder medicijnen een eisprong kreeg dus het is denk ik niets anders dan m'n eigen lichaam die dit veroorzaakt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers