Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem181

Bericht 26 Jul 2015 09:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nougat schreef:Je vergelijkt het met roken...


Word jij nooit moe van jezelf? :palm:
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 18:57

Bericht 31 Jul 2015 14:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik mag hier nu ook gaan meeschrijven :)

Na de keizersnede 9 dagen geleden is mijn dochter meteen begonnen met borstvoeding, en vanaf het eerste moment lukte dat heel goed. Binnen een paar dagen had ik enorm last van stuwing, heeft enkele dagen geduurd voordat dit weer wegtrok (man wat pijnlijk is dat zeg, ik had echt van die enorme meloenen haha). Nu lijkt het allemaal meer in balans te komen.

Ik heb een paar vraagjes voor jullie:

Ik weet niet hoe het kan, maar ik ben nu al zoveel afgevallen dat ik 2 kg minder weeg dan voor mijn zwangerschap. Gedurende de zwangerschap was ik ongeveer 10 kg aangekomen. De kilo's vliegen er dus af, en ik eet daarbij goed. Dit kan alleen niet zo doorgaan lijkt me. Hebben jullie hier ervaring mee?

Mijn dochter drinkt heel kort aan de borst. Slechts 5, max 10 minuutjes per keer (en dan elke 3 uur ongeveer) In deze tijd haal ik haar ongeveer 2 a 3 keer van de borst af om even een boertje te laten. Dit boeren heeft ze echt nodig, anders wordt ze heel onrustig. Vervolgens valt ze meteen in diepe coma. Is dit niet veel te kort? In het ziekenhuis zeiden ze dat ze ongeveer 20 minuten zou moeten drinken. Ze groeit verder goed.

Hoop dat jullie wat ervaringsadvies hebben! Ik ben een enorme leek op dit gebied :)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 31 Jul 2015 14:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Heeeeeeeel herkenbaar Tommie.
Ook ik heb bv gegeven na een ks. Kwam bij mij pas goed op gang na 3-4 dagen veelvuldig aanleggen. Voor die tijd werd ze bijgevoed met nutrilon via cupfeeding omdat ze veel was afgevallen.
Ook dronk ze bij mij heel kort aan de borst. Vaak maar een paar minuten.
En om het 1,5 uur. Vreselijk onzeker werd ik ervan. Helemaal omdat er daarna wel een hele fles afgekolfde melk nog in ging.
Ik heb verder geen tips maar als de groei goed is en baby is tevreden dan lijkt ne er weinig aan de hand te zijn.
Na 2 maanden ben ik gestopt met livevoeden en ging ik alleen nog kolven en dat via de fles geven omdat het voor ons geen doen meer was.
Bij de tweede ga ik het weer proberen en een goede lk inschakelen mocht de tweede weer zo kort en vaak willen drinken. Misschien was er iets met het tongriempje of lipbandje.
Succes!
04-2014
10-2015
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2015 14:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als ze elke 3 uur drinkt, lijkt me dat ze voldoende binnen krijgt, Tommie. Anders zou ze veel vaker willen drinken.
Groeit ze goed?
Gijn dat het na een ks zo goed op gang gekomen is!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 31 Jul 2015 14:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Amani is ook altijd (al) heel snel klaar met drinken, binnen 5 min is ze voldaan, alleen in de avond als ze naar bed gaat ligt ze nog lang na te tutten. Is eigenlijk al vanaf het begin zo.
Zou ik mij niet druk om maken als ze er ook 3u op vooruit kan.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 31 Jul 2015 20:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Tommie, als ze er ongeveer 3 uur tussen laat dan zou je toch denken dat ze genoeg heeft en blijkbaar maar kort drinkt. Hier ook een korte drinker gehad. Alleen heel in het begin duurde het wat langer omdat ik hem steeds wakker moest maken omdat hij constant in slaap viel tijdens het drinken, maar dan ook stopte met drinken. Toen dat een beetje liep, dronk hij ook eigenlijk nooit lang. In elk geval bij lange na niet de tijd die ze er gemiddeld voor aangeven. Dus als het zo goed lijkt te gaan, zou ik het even aankijken. En binnenkort wordt ze bijvoorbeeld vast gewogen op het CB en dan kun je ook aan de groei zien of dat een beetje goed gaat.

Dat afvallen herken ik (helaas) niet, maar ik heb er wel vaker over gelezen. Het is in elk geval belangrijk dat je voldoende eet (waarschijnlijk is dat nu meer dan je voor de zwangerschap gedaan zou hebben) en het zou kunnen helpen om veel volle producten te gebruiken zoals roomboter op brood, volle melk drinken, handje noten eten, etc. Meer dan dat weet ik er ook niet over, ik hou nog steeds vrolijk alle kilo's vast na 17 maanden :nopompom:
<<

Pitty

Bericht 31 Jul 2015 20:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik denk dat ze gewoon heel effectief drinkt. Zolang ze goede plakluiers heeft, zou ik me niet druk maken. Misschien een keertje extra wegen?

Over het afvallen: het helpt al veel door roomboter te smeren en ook tijdens de nachtvoeding nog 1 of 2 boterhammen te eten. Een vriendin van me viel ook veel af en zij gebruikte van die drankjes van Nutricia. Ze kocht dan via Marktplaats. Je zou natuurlijk ook gewoon eens een shake er extra bij kunnen drinken. Ik bedoel zo'n shake die je eigenlijk gebruikt om af te vallen, maar nu drink je het er dus als extra bij, dat zijn dan toch weer 500 calorieën extra.
<<

Anoniem151

Bericht 31 Jul 2015 21:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ohja! De eerste weken at ik inderdaad ook 's nachts! Boterhammen met pindakaas, nootjes of zelfgemaakte bounty's haha :)
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2015 14:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Blue Phone schreef:Ohja! De eerste weken at ik inderdaad ook 's nachts! Boterhammen met pindakaas, nootjes of zelfgemaakte bounty's haha :)

Ik snap nooit dat mensen daar tijd voor hebben. Loop je dan s nachts naar beneden om te voeden, of heb je die spullen op de slaapkamer staan?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Aug 2015 15:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

he maar dat kost toch hooguit 10 minuten, zelfs als je naar beneden moet. Wakker liggen van de honger duurt uiteindelijk vaak langer
2015 💙
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2015 15:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als ik half slapend lig te voeden, dan komt het echt niet in me op om naar beneden te gaan, dan ben je daarna toch hartstikke wakker?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Aug 2015 15:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Terwijl ik slaperig lag te voeden stond mijn man slaperig voor mij in de keuken.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 01 Aug 2015 15:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Spencer schreef:Terwijl ik slaperig lag te voeden stond mijn man slaperig voor mij in de keuken.


En dat is nou echte liefde! :love:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Aug 2015 15:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Spencer schreef:Terwijl ik slaperig lag te voeden stond mijn man slaperig voor mij in de keuken.

Haha, hier net zo! Ik was zo hongerig die eerste periode.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Aug 2015 15:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

In de kraamweek deed hij dat ook voor me.
Daarna had ik s nachts liga's en flesjes water bij mn bed staan. Ideaal.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2015 16:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het is niet bij me opgekomen eigenlijk om s nachts te eten. Gek dat het per persoon zo verschilt.
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 18:57

Bericht 01 Aug 2015 16:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ze groeit goed, en lijkt ook niet erg hongerig dus ik denk ook dat het wel goed zit. Ik vind het vooral soms wat lastig om op mijn eigen gevoel af te gaan als de ' deskundigen' om mij heen wat anders zeggen.

Dat eten, er moeten gewoon meer calorieën in inderdaad. Volle producten staan nu op het boodschappenlijstje. ' s Nachts eten zie ik mezelf ook niet doen, maar ik zorg er wel voor dat mijn havermoutje de avond van tevoren al in de koelkast klaarstaat zodat ik die 's morgens in ieder geval op normale ontbijttijden op kan eten. Anders komt het er ook niet van haha.
<<

Pitty

Bericht 01 Aug 2015 16:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb in de eerste maanden na de bevalling ook vaak rond 22 uur nog een bord havermout leeggegeten. Lekker een warme, gevulde maag voordat ik ging slapen. Nog even douchen voor ik naar bed ga en dan kwam ik prima een nacht door, zonder dat ik naar beneden moet om wat te eten op te halen. Al ervaar ik dat niet als moeite hoor, net wat Minx zegt, ik loop liever naar beneden dan dat ik wakker lig van de honger. Het werkt net hetzelfde als plassen, als ik steeds loop te piekeren dat ik moet plassen, dan kan ik maar beter gaan.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Aug 2015 16:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nougat schreef:Het is niet bij me opgekomen eigenlijk om s nachts te eten. Gek dat het per persoon zo verschilt.


Ik heb het ook nooit gedaan, maar ik had het ook niet nodig. Ik viel niet extreem af en ik had genoeg aan m'n normale hoeveelheid aan calorieën.
Ik kan het me wel voorstellen als je echt honger heb en veel calorieën op een dag moet eten om op gewicht te blijven.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2015 16:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans schreef:
Nougat schreef:Het is niet bij me opgekomen eigenlijk om s nachts te eten. Gek dat het per persoon zo verschilt.


Ik heb het ook nooit gedaan, maar ik had het ook niet nodig. Ik viel niet extreem af en ik had genoeg aan m'n normale hoeveelheid aan calorieën.
Ik kan het me wel voorstellen als je echt honger heb en veel calorieën op een dag moet eten om op gewicht te blijven.

Dit dus. Hoe zou dat nou komen dat het per persoon zo verschillend is? Ik heb ook nooit van die enorme hoeveelheden gegeten en toch altijd gewoon borstvoeding gegeven.
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 18:57

Bericht 01 Aug 2015 17:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Tja, waarom wordt de een dik en de ander niet. Stofwisseling lijkt me, die is niet bij iedereen hetzelfde.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 01 Aug 2015 17:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb ook nooit 's nachts gegeten, maar ik had ook niet echt extra veel trek en viel ook niks af. Als dat anders was geweest dan kan ik me zeker voorstellen dat je ook 's nachts wat eet, en ook ik zou dan liever wat eten pakken en verder slapen dan wakker liggen van de honger. Daarbij was ik toch wel moe genoeg om weer in slaap te vallen daarna.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Aug 2015 17:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik at 's nachts ook niet, maar moest in de eerste maanden wel meer eten om niet te snel af te vallen.
L2014 & H2017
<<

Pitty

Bericht 01 Aug 2015 20:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nougat schreef:
Jans schreef:
Nougat schreef:Het is niet bij me opgekomen eigenlijk om s nachts te eten. Gek dat het per persoon zo verschilt.


Ik heb het ook nooit gedaan, maar ik had het ook niet nodig. Ik viel niet extreem af en ik had genoeg aan m'n normale hoeveelheid aan calorieën.
Ik kan het me wel voorstellen als je echt honger heb en veel calorieën op een dag moet eten om op gewicht te blijven.

Dit dus. Hoe zou dat nou komen dat het per persoon zo verschillend is? Ik heb ook nooit van die enorme hoeveelheden gegeten en toch altijd gewoon borstvoeding gegeven.


Als je borstvoeding geeft, maakt je lichaam meer insuline aan. Insuline heeft te maken met je bloedsuiker. Als ik niet op tijd eet (en dus ook ' s nachts moet eten, anders zit er een te lange tijd tussen) word ik helemaal slap en flauw.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Aug 2015 21:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja, maar ik heb dat dus niet en ik geef ook borstvoeding. Ik vind het gewoon interessant waarom dat kennelijk zo verschillend werkt voor mensen. Ik eet niet zoveel en ik sport ook nog en heb verder een actief leven, maar mijn gewicht blijft vrij stabiel en ik heb genoeg energie. Voel me ook niet slap ofzo, gewoon prima.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde