Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neusspray doet pijn

<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 16 Jul 2015 17:43

Neusspray doet pijn

Ik vind dit zo suf maar misschien heeft iemand een idee.

Ik heb dit jaar voor het eerst veel last van hooikoorts. Nu gebruik ik o.a. een neusspray die goed helpt, alleen het doet zo'n pijn! Het trekt wel vrij snel weg alleen op het moment van sprayen doet het zoveel pijn dat ik bijna niet meer durf. Ik heb al verschillende sprays geprobeerd en ze doen allemaal pijn, ook de gewone verkoudheidsspray trouwens, maar daar heb je gelukkig ook druppels van.
Doe ik het soms gewoon verkeerd? Ik heb al geprobeerd hem minder diep in mijn neus te steken en alleen naar de zijkant te sprayen, maar het blijft gewoon pijn doen, zo stom!
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 16 Jul 2015 17:50

Re: Neusspray doet pijn

Gebruik je al een langere tijd neusspray? Dan kan het zijn dat je neusslijmvliezen geïrriteerd raken door de neusspray. Probeer anders eens te druppelen met een pipetje.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jul 2015 18:11

Re: Neusspray doet pijn

Dat kan gebeuren als je het te lang gebruikt. Ik krijg er zelfs zo'n pijn door dat ik het jarenlang niet gebruikt heb. Mijn tandvlees gaat er ook enorm pijn van doen.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 16 Jul 2015 18:16

Re: Neusspray doet pijn

Ik heb eens die van Dr Vogel gebruikt (speciaal voor hooikoorts) en die deed echt heel veel pijn, dat was ook zo erg dat ik het niet meer wilde gebruiken. Ook werkte het niet. Nu gebruik ik die van de Aldi, ze hebben drie verschillende verpakkingen en ik heb de groene. Die doet helemaal geen pijn (terwijl alle andere neussprays altijd wel een beetje pijn doen bij mij) en werkt redelijk goed tegen hooikoorts! En kost ook maar 1,49 euro, super goedkoop.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 16 Jul 2015 18:20

Re: Neusspray doet pijn

Ik gebruik het nog niet heel lang en het deed gelijk de eerste keer al pijn. Ik denk inderdaad dat mijn neusslijmvlies is geirriteerd, maar dat komt door de allergie. Als ik geen neusspray gebruik zit alles dicht en krijg ik erge hoofdpijn. Dus niet gebruiken is geen optie.

Pipetje is wel een idee ja, kun je dat ergens los kopen? Wel irritant dat het flesje niet openkan :nopompom:
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 16 Jul 2015 18:22

Re: Neusspray doet pijn

Phileine schreef:Ik heb eens die van Dr Vogel gebruikt (speciaal voor hooikoorts) en die deed echt heel veel pijn, dat was ook zo erg dat ik het niet meer wilde gebruiken. Ook werkte het niet. Nu gebruik ik die van de Aldi, ze hebben drie verschillende verpakkingen en ik heb de groene. Die doet helemaal geen pijn (terwijl alle andere neussprays altijd wel een beetje pijn doen bij mij) en werkt redelijk goed tegen hooikoorts! En kost ook maar 1,49 euro, super goedkoop.


Oh dat is wel heel goedkoop, dat is nog wel het proberen waard. Ik heb het nog nooit zien liggen, maar ik ga eens kijken morgen. Maar is die wel voor hooikoorts dan?
<<

Anoniem137

Bericht 16 Jul 2015 18:23

Re: Neusspray doet pijn

Welke neusspray gebruik je? Een speciale neusspray op doktersvoorschrift (nasonex, fluticason) kun je veilig langer gebruiken. Ik denk indraai wel dat je neusslijmvliezen geirriteerd zijn, waarschijnlijk door de hooikoortsklachten. Dan krijg je zo'n soort vicieuze cirkel. Misschien even vragen of die neusspray die je gebruikt, er ook in druppelvorm is?
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 16 Jul 2015 18:33

Re: Neusspray doet pijn

Ik heb eerst een spray met corticosteroïden voorgeschreven gekregen, maar ik had hier een allergische reactie op :nopompom: Daarna allergodil op recept en nu heb ik prevalin zelf gekocht (wel op aanraden van de apotheek) omdat die allergodil pijn deed. De corticosteroïden en allergodil was vorig jaar en nu ben ik sinds 2 weken met prevalin bezig. Niet echt heel lang dus.

Ze zijn er niet in druppelvorm, dat heb ik meteen al gevraagd bij de apotheek omdat ik een spray sowieso niet fijn vind.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Jul 2015 18:44

Re: Neusspray doet pijn

Waarschijnlijk komt het omdat je neusslijmvliezen kleiner worden door het te gebruiken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem203

Bericht 16 Jul 2015 18:53

Re: Neusspray doet pijn

Je hebt bij het Kruidvat een spray van eigen merk met Calendula. Dat verzacht de boel en prikt niet in je neus.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 23 Jul 2015 10:32

Re: Neusspray doet pijn

Catnip schreef:
Phileine schreef:Ik heb eens die van Dr Vogel gebruikt (speciaal voor hooikoorts) en die deed echt heel veel pijn, dat was ook zo erg dat ik het niet meer wilde gebruiken. Ook werkte het niet. Nu gebruik ik die van de Aldi, ze hebben drie verschillende verpakkingen en ik heb de groene. Die doet helemaal geen pijn (terwijl alle andere neussprays altijd wel een beetje pijn doen bij mij) en werkt redelijk goed tegen hooikoorts! En kost ook maar 1,49 euro, super goedkoop.


Oh dat is wel heel goedkoop, dat is nog wel het proberen waard. Ik heb het nog nooit zien liggen, maar ik ga eens kijken morgen. Maar is die wel voor hooikoorts dan?


Ja, de groene en de paarse zijn speciaal voor hooikoorts. Er is ook nog een blauwe variant, die is voor neusverkoudheid. Ik vind het wel ideaal, een neusspray die tenminste iets doet.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

floske

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 30 Jul 2015 00:43

Bericht 31 Jul 2015 01:35

Re: Neusspray doet pijn

niet tegen je neustussenschot spuiten maar recht naar boven wil ook wel helpen
<<

Anoniem130

Bericht 31 Jul 2015 06:06

Re: Neusspray doet pijn

floske schreef:niet tegen je neustussenschot spuiten maar recht naar boven wil ook wel helpen

Nooit recht naar boven spuiten met neusspray. Je neus loopt recht naar achteren. Dus je moet die kant op spuiten. Evenwijdig aan je verhemelte zeg maar.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers