Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dingen die je niet mag als je zwanger bent

<<

Anoniem25

Bericht 02 Sep 2013 20:19

Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Hoe strikt zijn jullie daarmee (geweest)?

Aten jullie nooit meer filet american en softijs? Dronk je af en toe nog een wijntje? At je nog voorverpakte groente uit de supermarkt?
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 02 Sep 2013 20:22

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

softijs eet ik gewoon, maar alleen van plaatsen waarvan ik het vertrouw en er veel gebruik van wordt gemaakt zodat softijs niet te lang in het apparaat staat. Vooral in het begin was ik heeel strikt. Nu eet ik heel af en toe weleens metworst of salami of een keertje paar plakjes leverworst op een verjaardag...Maar echt rauw dingen enzo niet hoor. Vlees zorg ik altijd dat het echt goed gaar is. Dan maar geen halfrood biefstukje (helaas kwijl kwijl). Ow en groente voorverpakt eet ik wel, maar die kook ik altijd eerst. Ik eet nooit rauwe groente.
Afbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 02 Sep 2013 20:24

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik ben vegetarier, dus het niet eten van bepaalde vleeswaren was geen probleem.
Wel softijs gegeten, voorverpakte groente gegeten, alle soorten kaasjes op feestjes. Ook kaneel, daar gaan ook de wildste verhalen over rond.
Alcohol na de positieve tests niet meer.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem166

Bericht 02 Sep 2013 20:28

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

.
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 13 Mei 2015 14:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem144

Bericht 02 Sep 2013 20:29

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik laat alcohol en sigaretten staan. Ook filet american en ander (half) rauw vlees. Ik eet wel brie ( geen verse van de kaasboer) , softijs ( van plekken waarvan ik weet dat het apparaat vaak gebruikt wordt). Ook drink ik cola en thee. Hele blikjes red bull laat ik ook maar staan, maar pak wel eens een slokje van mijn man.
<<

Anoniem144

Bericht 02 Sep 2013 20:30

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Maar.... je bent dus zwanger, zie ik nu :D

Gefeliciteerd !! Hoe voel je je?
<<

Anoniem16

Bericht 02 Sep 2013 20:30

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Rauwe producten, alcohol etc heb ik echt niet gegeten maar voor de rest... je hoort tegenwoordig zoveel dingen die opeens niet meer zouden mogen..ik hoorde laatst hier groente uit een zakje ofzoiets? Alles met mate.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Sep 2013 20:31

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Gefeliciteerd!!!!!!!!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem103

Bericht 02 Sep 2013 20:33

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik was wel strikt, ik at niks wat volgens het voedingscentrum niet mocht.

Gefeliciteerd! Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 02 Sep 2013 20:34

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik eet geen rood vlees en drink geen alcohol. Van softijs houd ik niet zo dus dat heb ik nog niet gemist, maar van mcdonalds ofzo zou ik dat wel gewoon eten. Voorverpakte groenten maak ik extra goed schoon. Kaasjes en brie lust ik niet.
<<

Anoniem103

Bericht 02 Sep 2013 20:35

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Printje schreef:Rauwe producten, alcohol etc heb ik echt niet gegeten maar voor de rest... je hoort tegenwoordig zoveel dingen die opeens niet meer zouden mogen..ik hoorde laatst hier groente uit een zakje ofzoiets? Alles met mate.


Rauw vlees, groente uit zakjes, softijs enz. daarbij heeft met mate natuurlijk geen zin. Daarbij gaat het om de bacteriën die er kunnen zitten dus die kan je van 1 hap al binnen krijgen.
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:45

Bericht 02 Sep 2013 20:37

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Softijs nog wel, voorverpakte groente ook gewoon, Gewoon nog cola light
Geen rauw of half rauw vlees, zalm, carpaccio, alcohol of red bull meer.
Al heb ik wel af en toe nog snijworst/salami gegeten. Dat vind ik zoo lekker!
Kaasjes/brie, filet american lust ik al niet.
Afbeelding
<<

anoniem39

Bericht 02 Sep 2013 20:38

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Wat leuk aimee.
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
<<

Anoniem16

Bericht 02 Sep 2013 20:38

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Tania schreef:
Printje schreef:Rauwe producten, alcohol etc heb ik echt niet gegeten maar voor de rest... je hoort tegenwoordig zoveel dingen die opeens niet meer zouden mogen..ik hoorde laatst hier groente uit een zakje ofzoiets? Alles met mate.


Rauw vlees, groente uit zakjes, softijs enz. daarbij heeft met mate natuurlijk geen zin. Daarbij gaat het om de bacteriën die er kunnen zitten dus die kan je van 1 hap al binnen krijgen.



Ik bedoelde rauw en soft ijs dus sowieso niet... maar groente uit een zakje? Ik vind dat allemaal wel erg overdreven. Overigens heb ik het nooit gehoord toen ik zwanger was.
<<

Anoniem33

Bericht 02 Sep 2013 20:38

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik ben daar heel strikt in.... Ik heb altijd gedacht, die 9 maanden in mijn leven kan ik er in ieder geval alles zelf aan doen dat mijn kindje de meest gezonde start in mijn buik krijgt. Ook heb ik foliumzuur geslikt van 4 weken voor de zwangerschap tot nu, aangevuld met de nodige vitamine´s. Ik eet gezonder als normaal én ik eet 3 stuks fruit per dag en veel groente.
<<

Anoniem33

Bericht 02 Sep 2013 20:39

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Wij hebben overigens al een paar weken 2 flessen wijn in de koelkast en blikjes red bull!! Kan niet wachten tot ik mag aanvallen...
<<

Anoniem286

Bericht 02 Sep 2013 20:40

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Gfeliciteerd!

Ik heb 1 toastje filet en 1 glaasje champagne gedronken. Met voorverpakte groenten keek ik in zoverre uit dat ik het dag 1 wel at maar daarna niet meer.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Sep 2013 20:44

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Gefeliciteerd! Wat leuk!

Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel cola gedronken, softijs gegeten (met name Macflurry) en tonijn. Wel met mate. Voor de rest liet ik alles wel staan. De gerookte zalm heb ik het meeste gemist en dus weer als eerste gegeten na mijn bevalling.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2013 20:44

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Wat leuk! Gefeliciteerd!!

Ik rookte niet, dronk geen alcohol en ik at geen rauwe vis, vlees en eieren (hoewel ik wel eens cakebeslag gesnoept heb).

Voor de rest deed ik alles wel. Een softijsje bij een afgelegen cafetaria niet, maar bij een drukbezochte Mac wel.
<<

Anoniem144

Bericht 02 Sep 2013 20:46

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Ik kijk echt uit naar een glaasje rosé en een blikje red bull haha :lol:
<<

Anoniem16

Bericht 02 Sep 2013 20:47

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Cola mag toch gewoon? Ik dronk ook gewoon koffie,thee etc.

Ik heb ook een keertje cakebeslag gepakt, ik vind dat zoooo lekker.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 02 Sep 2013 20:48

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Rauw vlees en alcoholische dranken helemaal niet meer. Softijs alleen op plekken waarvan ik weet dat het apparaat veel gebruikt wordt, maar dat eet ik niet zo veel. Rauwe groenten en ook fruit was ik heel goed af.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2013 20:49

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Printje schreef:Cola mag toch gewoon? Ik dronk ook gewoon koffie,thee etc.

Ik heb ook een keertje cakebeslag gepakt, ik vind dat zoooo lekker.


Hahaha ja ik ook! Het lekkerste van de cake!
Ik nam het beslag en m'n man de cake.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 02 Sep 2013 20:50

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Elektra schreef:Vrij strict, alcohol drink is sowieso al nooit en met rauwe etenswaren keek ik ook uit.
Geen rauw vlees, wel rauwe groenten, maar ik waste het wel altijd goed.

Maar Aimee, je bent zwanger! Leuk zeg, van harte gefeliciteerd!


Eigenlijk zegt Elektra al alles wat ik wilde zeggen. :) en vooral dat laatste! super zeg!
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem16

Bericht 02 Sep 2013 20:51

Re: Dingen die je niet mag als je zwanger bent

Jans schreef:
Printje schreef:Cola mag toch gewoon? Ik dronk ook gewoon koffie,thee etc.

Ik heb ook een keertje cakebeslag gepakt, ik vind dat zoooo lekker.


Hahaha ja ik ook! Het lekkerste van de cake!
Ik nam het beslag en m'n man de cake.


hahha ik heb ooit, echt heel lang geleden, met vriendinnen echt heel zo'n beslag opgegeten ipv te bakken... Maar toen was ik 14 ofzo..dan mag dat nog ;)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom