Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Jul 2015 19:15

Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Als jij extern een training mag volgen die niet op een werkdag van jou valt, en het zijn 3 dagdelen. Mag jij die dan in de baas zijn tijd doen, of moet dat in je eigen tijd of is er een andere constructie?

Ik had vandaag mijn jaargesprek en mijn werkgever is niet heel scheutig met trainingen extern, nu mag ik er toch een volgen, het zijn drie dagdelen op een dag dat geen werkdag van mij is. Ik vroeg aan mijn teamleider hoe het moest met die uren, zijn het over uren of eigen uren. Zij gaf aan dat ze het wel eerlijk vond als het half om half ging. Dus half over uren half eigen uren en zij betalen de training. Ik dacht prima is goed... maar later ging ik er over nadenken en dacht ik is dat wel eerlijk?. Als die training op een van mijn werkdagen was gegaan was het gewoon werktijd geweest. Maar aan de andere kant ik mag eindelijk wat doen en ik wil ook niet moeilijk doen over 4,5 uur.
Dus ik vroeg me af hoe dat bij jullie zat?
:heart: :heart: 2011
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 28 Jul 2015 19:18

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Als het een training op mijn verzoek is dan is het eigenlijk bijna altijd in eigen tijd. In die zin heb ik dan al geluk dst werkgever betaald. Op verzoek van werkgever is in tijd van de werkgever. Dit zijn de ervaringen die ik nu heb bij 3 werkgevers.

Op zich vind ik het wel fair, tuurlijk is het fijner in de tijd van het werk maarja.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Jul 2015 19:31

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Training op eigen verzoek is mijn tijd.
Verplichte training voor de baas is baas zn tijd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Jul 2015 19:56

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Zo had ik het nog niet bekeken, het is idd op mijn verzoek.. maar mijn teamleider had wel bedacht wat ik er dan verder mee moest/kon doen (als in collega's voorlichten enzo)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem142

Bericht 28 Jul 2015 19:59

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Wij hebben per werknemer een vast scholingsbudget. Daarnaast mag je per jaar je contracturen per week aan scholing gebruiken. Als je 24 uur per week werkt, mag je dus 24 uur scholing volgen onder werktijd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Jul 2015 20:27

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Ik volg op dit moment een training op eigen verzoek in de baas zijn tijd. In de eerste plaats gaat het om een training bij gebrek aan coaching vanuit het bedrijf en ten tweede doet het bedrijf er zijn voordeel mee. Het is een verdere ontwikkeling van vaardigheden, het voordeel dat ik er persoonlijk mee op doe is miniem.
L2014 & H2017
<<

Anoniem281

Bericht 28 Jul 2015 20:45

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Bij ons is dat heel gunstig geregeld; wanneer een opleiding/cursus/workshop/wahtever je ontwikkeling en vaardigheden verbetert, betaalt het bedrijf het en mag het in hun tijd. Het moet alleen wel passen in je team, qua tijd e.d. Mijn collega's moeten er niet onder lijden, dat ik een cursus volg bedoel ik.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 28 Jul 2015 20:51

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Bij ons zijn trainingen altijd in je eigen tijd (ook verplichte trainingen). Wel wordt alles door het bedrijf betaalt en reiskosten worden vergoed.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Jul 2015 07:52

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Al onze trainingen zijn binnenhuis, dus ook onder werktijd. Vind ik heel fijn. Maar dat zijn ook verplichte trainingen.

Ik denk dat jouw situatie niet heel ongunstig is.
<<

Anoniem166

Bericht 29 Jul 2015 08:10

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Wij moeten jaarlijks een bepaald aantal PE-punten halen. Dat mag in de tijd van de baas, dus als het op mijn vrije dag valt, mag ik die dag omruilen. Heel fijn dus.
<<

Anoniem137

Bericht 29 Jul 2015 08:16

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Trainingen op kosten van de baas, in de baas z'n tijd en vaak nog met een verzorgde lunch erbij.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Jul 2015 08:55

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Sanne schreef:Wij moeten jaarlijks een bepaald aantal PE-punten halen. Dat mag in de tijd van de baas, dus als het op mijn vrije dag valt, mag ik die dag omruilen. Heel fijn dus.

Zo is het hier ook (maar wij hebben volgens mij dezelfde werkgever, haha).

♥♥
<<

Anoniem178

Bericht 29 Jul 2015 08:57

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Bij ons is het de helft. Cursussen plannen ze vaak van 3 tot 8 (op een werkdag in kantoortijden), dan mag je 8 uur van die dag voor de baas schrijven, rest is eigen tijd. Wel hebben we flexibele werktijden, dus op cursusdagen begint iedereen vaak wat later.
<<

Anoniem166

Bericht 29 Jul 2015 09:45

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Elliot schreef:
Sanne schreef:Wij moeten jaarlijks een bepaald aantal PE-punten halen. Dat mag in de tijd van de baas, dus als het op mijn vrije dag valt, mag ik die dag omruilen. Heel fijn dus.

Zo is het hier ook (maar wij hebben volgens mij dezelfde werkgever, haha).


Haha, klopt. Maar goed dan dat het hetzelfde gaat.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 29 Jul 2015 10:30

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Bij ons zijn verplichte trainingen in de baas z'n tijd, andere trainingen half om half.
<<

Anoniem185

Bericht 29 Jul 2015 10:56

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Verplichte trainingen zijn betaald. Mijn eigen scholing die wel een aanvulling is op mijn functie krijg ik het inschrijfgeld half terug en de helft van mijn lesuren.
Laatst gewijzigd door Anoniem185 op 29 Jul 2015 11:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Jul 2015 11:01

Re: Training; eigen tijd of baas zijn tijd?

Alles eigen tijd. Verplichte trainingen en opleidingen krijg je betaald, maar als je zakt is het daarna voor eigen rekening.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers