Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


verhuizen naar een andere provincie.

<<

Anoniem255

Bericht 21 Jul 2015 17:44

verhuizen naar een andere provincie.

Zouden jullie dat doen?

Het zou inhouden dat we met twee kinderen van Brabant naar Zeeland of naar Drenthe zouden gaan. We hebben zó'n behoefte aan rust en ruimte en bij ons is dat onbetaalbaar. Onze kinderen zouden daar ook goed bij gedijen. Onze dochter (met name zij) heeft daar ook echt behoefte aan. Maar ook aan ritme en regelmaat en houd van vastigheid. Verhuizen naar een andere provincie houd ook een andere school in... En daar zit dan ook mijn grootste twijfel. Ze kan zo onzeker zijn... Maar daarentegen maakt ze wel snel contact. In Zeeland hebben we nog mijn zus, in Drenthe niemand.

Mijn man zal dan nog 3 dagen in Brabant blijven werken tot hij in de andere provincie werk zou hebben. Hij kan dan bij zijn vader of moeder blijven slapen.

Voor we ons huidige huis kochten hebben we aan Duitsland gedacht. Dat is veel dichterbij maar daar speelt de taal nog eens mee...

Dus... Wie heeft er ooit deze stap gezet met kinderen en heeft succesverhalen?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Jul 2015 18:05

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Geen ervaring, maar school zou ik denk ik niet zo zwaar mee laten wegen als er tegenover staat dat je dochter zich veel beter gaat voelen met de rust en ruimte om haar heen. Het wennen aan een nieuwe school is maar een korte periode, de rust en ruimte blijven.
Ook Duitsland en dus de taal zou me niet tegenhouden. Kinderen pakken dat zo snel op. En als dat veel dichterbij familie enzo is zou ik daar eerder voor kiezen dan Drenthe.

Maar misschien denk ik te makkelijk hoor. Kan me voorstellen dat je het een moeilijke keus vindt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 21 Jul 2015 18:16

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Wij gaan eind dit jaar(hopelijk) van Hoofddorp (Noord-Holland, bij Amsterdam) naar een klein dorpje in Friesland verhuizen. Kan dus nog geen ervaringen delen, maar ik heb wel onlangs een zelfde soort topic geopend misschien kan je hem vinden.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Jul 2015 18:18

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Dat lijkt me heerlijk!
Zou me ook door de school niet tegen laten houden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 21 Jul 2015 18:27

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Wij gaan over een paar weken naar Venlo verhuizen, we wonen nu in Gelderland. We hebben beide een nieuwe baan gevonden daar in de buurt. We vonden het wel even lastig omdat we onze huidige woonplaats heel fijn vinden en het niet meteen onze eerste keus zou zijn qua provincie/omgeving (we hadden altijd gedacht dat we naar het noorden zouden gaan of naar de Utrechtse heuvelrug), maar gezien de reistijd hadden we eigenlijk geen keus. En nu hebben we er ook wel zin in! Maar wij hebben geen kinderen, dat maakt de keuze wel makkelijker. Maar eigenlijk zou ik me daar denk ik ook niet zo snel door laten tegen houden, zeker niet als ze nog klein zijn.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 22 Jul 2015 02:42

Re: verhuizen naar een andere provincie.

In Brabant zijn toch ook genoeg dorpjes waar je dat hebt?
Als je dan toch naar een anderen provincie wil zou ik er ook niet te zwaar aan trekken, ik denk dat je zeker in een dorp snel gaat wennen aan je omgeving en redelijk soepel kan 'inburgeren' afhankelijk van hoe je jezelf opstelt natuurlijk.
<<

Anoniem147

Bericht 22 Jul 2015 11:01

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Volgens mij gaat het met name om de huizenprijzen. Die zijn in dorpen in Noord Brabant volgens mij nog altijd hoger dan in Zeeland of Drenthe.

TO: Waar wonen jullie nu in Brabant? Als je in het oosten woont dan zou ik eerder kiezen voor Drenthe of Duitsland. Als je bij Roosendaal ofzo woont dan zou ik eerder voor Zeeland gaan. Persoonlijk zou ik Drenthe dan wel erg ver vinden.
<<

Anoniem166

Bericht 22 Jul 2015 11:17

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Ik zou er niet snel voor kiezen om in Drenthe te gaan wonen (zeg ik terwijl ik in Drenthe woon). En dan niet zozeer om de school, maar wel om de werkgelegenheid. Die is hier slecht, en het trekt ook niet aan. Huizenmarkt trekt ook niet aan, zoals in de rest van het land. Mensen trekken hier juist weg heb ik het idee. Ligt er misschien aan wat voor werk je man doet, maar ik kan hier amper werk vinden, dus wij trekken juist de andere kant op.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 22 Jul 2015 11:24

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Ik zou me niet teveel tegen laten houden. Al heb ik geen kinderen, dan is het misschien makkelijker, maar als ze nog jong zijn passen ze zich vrij snel aan.

Ik ben op mijn 18e verhuist van Overijssel naar Groningen. Nu ben ik 23 en ga ik waarschijnlijk binnen nu en een jaar (ruim genomen) verhuizen naar Gelderland, Overijssel of Brabant (dit is afhankelijk van waar mijn vriend een baan vindt). Het is spannend en een beetje eng om alles weer achter te laten, maar het biedt natuurlijk ook veel mooie nieuwe kansen.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 23 Jul 2015 22:20

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Ik woon ook in Drenthe en vindt het hier heerlijk wonen. We wonen in een bosrijke omgeving en hebben een gezellige omgeving! Het ligt er ook maar net aan waar je in Drenthe bent.

Net als wat Sanne zegt, op het werkgebied valt het hier wel erg tegen.....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem127

Bericht 23 Jul 2015 22:26

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Persoonlijk zou ik dat niet doen, ik zie teveel beren op de weg. Sowieso de werkgelegenheid in het noorden en het feit dat het daar aan het leegstromen is. Hoe kom je dan weer van je huis af als het niet bevalt? En ook voor de kinderen zou ik het teveel verandering vinden. Ik ben heel erg plaatsgebonden, ik zou volgens mij niet eens naar een andere wijk in deze stad willen verhuizen :palm: .
<<

Anoniem123

Bericht 24 Jul 2015 10:59

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Sanne schreef:Ik zou er niet snel voor kiezen om in Drenthe te gaan wonen (zeg ik terwijl ik in Drenthe woon). En dan niet zozeer om de school, maar wel om de werkgelegenheid. Die is hier slecht, en het trekt ook niet aan. Huizenmarkt trekt ook niet aan, zoals in de rest van het land. Mensen trekken hier juist weg heb ik het idee. Ligt er misschien aan wat voor werk je man doet, maar ik kan hier amper werk vinden, dus wij trekken juist de andere kant op.


Hier zat ik ook meteen aan te denken.
Qua natuur zou ik het in drenthe prachtig vinden.

Zeeland weet ik niet hoe het zit met werkgelegenheid.

Ik zou zo verhuizen naar een andere provincie met kinderen. Maar wel als we zeker weten werk zouden hebben daar.
Ik zou er niet voor kiezen om 1 van ons elke week heen en weer te laten rijden.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 24 Jul 2015 12:09

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Ik kan je Zeeland aanraden,maar ligt eraan waar je wilt Gaan wonen. Misschien is het goedkoper als Brabant,maar in sommige plaatsen betaal je ook de hoofdprijs voor een mooi huis. Ik weet niet wat voor werk je doet/zoekt,maar is wel veel seizoenswerk.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Jul 2015 17:27

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Wat gaaf dat jullie het gaan doen Gijs! Hebben jullie al kijkers/kopers voor jullie huis hier?

Wij overwegen het nog steeds en ik wil voordat de oudsten naar groep 3 gaan eigenlijk wel een keuze gemaakt hebben en dan moet ik ook wel eerst de verbouwing hier af hebben en dat is best lastig met een baby. Als we het doen dan wordt het Gelderland. Maar op dit moment vind ik het hier toch wel wat gezelliger worden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem255

Bericht 26 Jul 2015 09:00

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Bedankt voor alle reacties.

In Brabant betaal je al snel een ton meer voor een vrijstaand huis met wat grond...

De school is voor mij nog steeds een twijfelpunt. Maar dat zal het altijd wel blijven. We kunnen ons redelijk snel aanpassen maar zullen niet kiezen voor een gereformeerd dorp bijvoorbeeld. We willen wel onszelf kunnen blijven.

Het werk is ook nog een puntje maar daar komen we uiteindelijk ook wel uit. We kunnen voor onszelf beginnen maar we zijn ook niet vies om onze handen uit de mouwen te steken... Mijn man wil ook best op het land gaan werken als daar zoveel rust en ruimte tegenover staat.

Maar goed, eerst moet ons eigen huis nog verkocht worden dus we hebben nog tijd om er over na te denken en dingen uit te zoeken en op een rijtje te zetten.
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jul 2015 09:16

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Nee, dat zouden wij niet zo snel doen. We wonen in de randstad, maar dan wel in een rustige plaats. Vlakbij Haarlem, Alkmaar en Amsterdam. Bovendien hebben we alles in de buurt; familie, vrienden, werk.. Ik zou dat niet achter willen laten.

Oh en ook niet geheel onbelangrijk; ik ben gek op de kust. Ik zou absoluut niet op een uur afstand van het strand willen wonen!
<<

Anoniem142

Bericht 26 Jul 2015 09:53

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Hebben jullie wel een echt goed beeld van wonen in bijvoorbeeld Drenthe?
<<

Anoniem255

Bericht 26 Jul 2015 10:18

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Wat bedoel je?
<<

Anoniem142

Bericht 26 Jul 2015 10:19

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Kun je eens een plaats noemen waar je eventueel wel zou willen wonen?

Edit: ik heb het idee dat je het wonen in een provincie als Drenthe romantiseert.
Laatst gewijzigd door Anoniem142 op 26 Jul 2015 10:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jul 2015 10:22

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Ik denk dat Desalniettemin hint naar 'het groene gras'? Drenthe adverteert natuurlijk met rust en ruimte, maar als je kinderen hebt, wil je denk ik wel ergens wonen met een school en voorzieningen en kom je dan niet net zo snel terecht in een dorp/plaats, als dat je in een buitenwijk hebt in de randstad bijv?
<<

Anoniem255

Bericht 26 Jul 2015 10:30

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Ik heb het er ook niet over om helemaal afgesloten te zitten van de buitenwereld waarbij je 20 minuten moet rijden om bij een basisschool te komen of bij een supermarkt....

Desalniettemin: zo ver zijn we nog helemaal niet. Daarom geef ik ook aan dat we alles aan het uitzoeken zijn, aan het informeren en alles goed op een rijtje moeten zetten. We gaan heus niet over 1 nacht ijs. Het is een enorme stap en we denken echt niet: dan doen we wel even.
<<

Anoniem170

Bericht 26 Jul 2015 11:38

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Zeeland is mooi, Middelburg kan ik je dan wel aanraden.
Misschien kan je dit filmpje eens kijken: http://www.rtlxl.nl/#!/_mijn-stad-32335 ... 428750cfb0

Dichtbij het strand, genoeg winkels, werkgelegenheid is ook goed, en huizenprijzen zijn ook normaal.
Echter, in de winter is het redelijk uitgestorven, in de zomer overspoelt het met voornamelijk duitse toeristen.
<<

Anoniem273

Bericht 26 Jul 2015 15:56

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Als je naar Drenthe wilt, raad ik je aan om naar zand- en brinkdorpen (esdorpen, met klinkerpaadjes en een brink) te kijken. Niet de veendorpen. De zand- en brinkdorpen zijn iets duurder maar dat vind ik het echt waard. Wij wonen zelf in een brinkdorp met een leuk, klein centrum met alle voorzieningen en wat eetgelegenheden. Ook zijn er twee basisscholen. En het is hier écht heerlijk wonen, precies zoals ik me wonen in Drenthe had voorgesteld. Dus niet overgeromantiseerd, haha.

Toen we nog in een woonwijk van een relatief groot dorp (een stad is het officieel niet) woonden in Drenthe, voelde het alsof ik gewoon nog in Z-H woonde, alleen minder file, ik kon de mensen slecht verstaan én ik was ver verwijderd van m'n familie en vrienden.
<<

Anoniem185

Bericht 28 Jul 2015 01:19

Re: verhuizen naar een andere provincie.

Zeeland is heerlijk, ik kan je mijn stadje wel aanraden, maar wil het liever niet hier online zetten. Wij zitten heel afgelegen, maar toch heel centraal. Werkgelegenheid is ook niet écht een probleem. Roosendaal drie kwartier/uurtje rijden geloof ik.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers