Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Jul 2015 20:51

Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Mijn grote hobby is interieur inrichting. Ik kan hier heel erg van genieten en oprecht heel blij zijn met spullen die ik koop of bezit. Er zijn nog een aantal dingen in mijn huis die me irriteren en ik graag zou willen vervangen. Nu weet ik dat wij over een paar jaar (ik denk 2) weer zullen gaan verhuizen. Dit doet me twijfelen over de aanschaf van deze dingen, ik wil ook graag wat sparen en wie weet past wat ik nu koop wel helemaal niet goed in het nieuwe huis. Máár ik word er zo blij van!

Nu heb ik dus een dilemma:
- verander ik geen grote dingen meer (van meer dan 100 euro en spaar ik dit)
- of geef ik toch wat geld uit en heb ik daar nog 2 jaar plezier van (en koop ik zo nodig gewoon weer iets nieuws over twee jaar)

Wat zou jij doen? En waarom?
<<

Anoniem119

Bericht 26 Jul 2015 20:55

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Waarom verander je zo vaak van inrichting? Verandert je smaak ook echt? Ben je snel op dingen uitgekeken? Als ik jou was zou ik de komende tijd dan geen grote uitgaven doen, niet je grote meubels vervangen maar eerder kleine dingen waarmee je je huis al beetje kan veranderen. Dan is het met een paar dingen alweer anders en kan je intussen toch een beetje sparen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Jul 2015 21:04

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Het is meer dat ik nog steeds spullen heb die ik 2e hands heb gekregen en die graag wil vervangen naar mijn eigen smaak. En ja, ik verander ook wel vaak, maar dat zijn meestal wat kleinere dingen zoals accessoires.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Jul 2015 21:06

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Oh ja in dat geval kan ik me het goed voorstellen. Maar wie zegt dat je die spullen niet kunt gebruiken in een nieuw huis? Misschien past het net wat anders, maar als je nu nieuw spul koopt, hoef je het natuurlijk niet perse te vervangen over paar jaar.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 26 Jul 2015 21:14

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Ik vind het er wat van afhangen hoeveel spaargeld je hebt. Voor een ander huis en nieuwe inrichting ben je ook heel wat kwijt straks. Heb je dat geld al op de spaar staan en kun je zo meteen de dingen doen die je graag wilt doen zonder nu op je geld te moeten letten dan zou ik blijven uitgeven om dat je dat op korte termijn ook plezier oplevert. Als ik straks nog spaargeld nodig zou zijn dan zou ik nu even stoppen en sparen om straks de dingen te doen die ik echt graag zou willen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem154

Bericht 26 Jul 2015 22:07

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

maar wat doe je met de spullen die je vervangt?

Je zou de spullen ook kunnen verkopen, en dat geld bijleggen in de aanschaf van iets nieuws/anders.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Jul 2015 23:40

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Spaargeld heb ik eigenlijk niet :palm:, ik spaar voor vakanties en dan is het weer op.

Ik probeer wel dingen te verkopen maar het is vaak niet veel soeps dus levert niks op of ik geef het terug aan de mensen die het me gegeven hebben. Nu wil ik bijv een nieuwe fauteuil en er staat nu een leren uitklap fauteuil (niet mijn smaak) die we gehad hebben. Die zou misschien nog best wat opbrengen maar dat geld vind ik dan eigenlijk niet voor mij.
<<

Anoniem173

Bericht 27 Jul 2015 06:54

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Als je geen spaargeld hebt lijkt het me duidelijk toch? Eerst sparen en dan uitgeven. Voor een koophuis mag je straks nog maar 100% lenen van de aankpopwaarde. Dus je hebt sowieso spaargeld nodig om de kosten koper te financieren.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Jul 2015 08:46

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Ons huis heeft 3jr te koop gestaan. Het enige wat wij nieuw kochten waten dingen die ook mee naar het nieuwe huis zouden gaan, zoals een boxspring. Verder soms wat accessoires maar spaarden wij gewoon lekker verder. Als je geen spaargeld hebt zou dat ook zéker doen, bij verhuizen komt een hoop geld kijken kan ik je vertellen.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Jul 2015 08:50

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

In dat geval zou ik inderdaad eerst sparen, als je nu geen spaargeld hebt. Anders kan je je huidige huis nog zo leuk inrichten, maar houd je weinig geld over voor uberhaupt een nieuw huis. Dan kan je beter gaan sparen zodat je een nieuw huis helemaal naar smaak kan inrichten.

Zelfs wij met een goed gevulde spaarrekening hebben niet alles in één keer vervangen aan meubels. Wat SoGood ook zegt, er komt zó veel bij kijken bij een verhuizing (zeker met verbouwing). dat voor mij meubels een lagere prioriteit hebben. We hebben een aantal prachtige nieuwe meubels gekocht, en een paar anderen doen we over een tijdje wel.
<<

Anoniem148

Bericht 27 Jul 2015 09:04

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Sparen maar vooral zodat je ook een buffet hebt voor het geval dat je wasmachine stuk gaat ofzo
<<

Anoniem166

Bericht 27 Jul 2015 09:53

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Ik zou sparen. Ik weet niet hoe snel jullie kunnen sparen, maar als je over twee jaar wilt verhuizen, vind ik het eigenlijk een gek om niet te sparen. Een verhuizing kost toch ook geld? Als je een instapklaar huis koopt, valt het misschien nog mee, maar de kans dat je moet verven, behangen en gordijnen etc. moet aanschaffen, is natuurlijk wel aanwezig.

En met een beetje pech passen de spullen die je nu koopt straks toch niet zo goed in je nieuwe huis (en smaak) en wil je dan weer nieuwe spullen kopen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Jul 2015 11:00

Re: Geld uitgeven of sparen voor nieuw huis?

Als je nu geen spaargeld hebt, zou ik zeker gaan sparen.
Sowieso heb je bepaalde kosten als je gaat verhuizen aan verf ed. Ik weet niet of je dan wilt gaan kopen of huren? Als je wil kopen, hebben ze het er namelijk ook over dat je dan gelijk al een bepaald percentage moet betalen. Het zijn volgens mij nu alleen nog plannen hoor, dus misschien gaat dat helemaal niet door, maar het is wel goed om rekening mee te houden in je plannen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers