Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog een topic over India. ;-)

<<

Anoniem282

Bericht 23 Jul 2015 22:33

Nog een topic over India. ;-)

Hey, omdat het toch wel fijn is om onafhankelijk advies te krijgen, heb ik maar even weer een account aangemaakt.

Ben me aan het oriënteren op een vakantie en aanvankelijk dacht ik aan Marokko, maar nu blijkt dat mijn werkgever toestemming geeft om langer te gaan dan ik hoopte en kan ik dus na 10 jr. weer eens terug naar m'n geboorteland. Heel tof dat ik die toestemming heb gekregen! Ben ik erg blij mee. Ik twijfel alleen wat ik zal doen: een georganiseerde rondreis en dan kom ik niet eens in de buurt van mijn geboortestad, wat voor mij heel gek voelt. Het zal ook iets prijziger zijn dan zelf een route uitstippelen en ik hoor wel vaak enthousiaste verhalen over groepreizen, maar ben best wel gehecht aan m'n eigen plan kunnen trekken. Dan blijft er dus de optie over om zelf te gaan en dan kan ik mijn geboortestad in de route verwerken, maar is het veel meer regelen vooraf.

Ik weet niet goed wat wijsheid is, want er gaan geen rondreizen naar o.a. mijn geboortestad. Ik moet dus echt kiezen en daar ben ik niet zo goed in. :) Uit gemakzucht denk ik dan al snel: "Laat maar hangen, ik ga wel gewoon naar Marokko", terwijl dat echt niet m'n eerste keus zou zijn.

Wat zouden jullie doen? Kan niet goed een knoop doorhakken, merk ik...
<<

Anoniem119

Bericht 23 Jul 2015 22:36

Re: Nog een topic over India. ;-)

Kun je niet een rondreis boeken bij een reis organisatie waarbij je een deel vrij kunt indelen? Dan zou je t misschien zo kunnen plannen dat je die tijd gebruikt om naar je geboorteplaats te gaan.
<<

Anoniem282

Bericht 23 Jul 2015 22:41

Re: Nog een topic over India. ;-)

Heb al gekeken, maar het is echt ver uit de buurt van de rest van de reis en zoveel vrije delen zitten er niet in dergelijke reizen. Hooguit een dagdeel of in de avond, maar in mijn geval gaat het om 3/4 dagen. :) Toch bedankt voor het meedenken!
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jul 2015 22:45

Re: Nog een topic over India. ;-)

Dan zou ik het zelf plannen, met behulp van iemand die dat vaker heeft gedaan, zodat ik sowieso naar mijn geboortestreek zou kunnen gaan.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Jul 2015 22:46

Re: Nog een topic over India. ;-)

Ja dan zou ik dat ook doen wat Alibi zegt. Je bent er al eens eerder geweest, dus wellicht kan je het voor een deel wel zelf regelen evt met behulp van iets of iemand. Zou die kans wel aangrijpen denk ik!
<<

Anoniem282

Bericht 23 Jul 2015 22:54

Re: Nog een topic over India. ;-)

Ik neig er ook naar om het zelf te regelen. Heb al hulp aangeboden gekregen van iemand die jarenlang in India heeft gewoond en er nog regelmatig komt.

Zou idd wel heel leuk zijn als het lukt dit jaar en anders begin volgend jaar. :)
<<

Anoniem127

Bericht 23 Jul 2015 22:54

Re: Nog een topic over India. ;-)

Mhm, reactie geschreven en ineens is 'ie weg.

Again: zou zeker je eigen weg daar kiezen! Rondreizen is makkelijk in India en het is zo bijzonder om je geboorteplaats te bezoeken! Bijna al die tours zijn zo'n gehaast van toeristische trekpleister naar toeristische trekpleister en als je zelf gaat, kun je tenminste in je eigen tempo genieten van de dingen die voor jou betekenis hebben. En als je alleen gaat, heb je meestal ook snel genoeg contact met andere mensen die alleen reizen.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 24 Jul 2015 10:16

Re: Nog een topic over India. ;-)

Even een snelle reactie tussendoor. Weet niet of het mogelijk is, maar mss is het ook nog een optie om bij indiaonline.nl na te vragen of zij mss een 'speciale guattari bouwsteen' kunnen maken; zij werken met reisbureaus in het land waar je naar toe gaat, wellicht kunnen zij een niet bestaande bouwsteen toevoegen. En anders wellicht gewoon ergens tussen de orginele bouwstenen door een aantal dagen niets plannen zodat je dan je geboortestad kunt bezoeken. Deden ze bij ons ook niet moeilijk om met onze reis naar India/Sri Lanka.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jul 2015 13:24

Re: Nog een topic over India. ;-)

Twellie: dank je wel! Ik ben ook niet zo van met een groep reizen, geloof ik. Daarom neig ik ook naar zelf een route uitstippelen of naar wat Ellusss zei vind ik ook een goede! Daar ga ik me in verdiepen. Jij ook bedankt, Ellusss!
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 27 Jul 2015 09:04

Re: Nog een topic over India. ;-)

Absoluut voor India kiezen, wie weet wanneer je weer de mogelijkheid hebt voor een langere reis. Zeker als het enige bezwaar het extra regelwerk vooraf is. :)

Ik denk dat dat het zeker wel waard gaat zijn, want én lekker je eigen plan trekken, én je geboorte stad aandoen. Ik zou het wel heel zonde vinden om richting India te gaan en dan niet je geboortestad te kunnen bezoeken. Daar zou ik dan toch aan blijven denken tijdens zo'n groepsreis denk ik.

Ik heb een aantal jaar geleden ook alleen door India gereisd voor ruim 2 maanden (midden en noord India voornamelijk) en vond het heel makkelijk bereisbaar. Nu weet ik niet waar jouw geboortestad is en of dat nog extra moeilijkheden qua planning oid met zich meebrengt maar ik denk niet dat India, in zijn algemeenheid, veel meer regelwerk nodig heeft dan een ander land.

Als je specifiekere vragen hebt, let me know :) Ik ken trouwens ook nog wel wat mensen daar.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers