Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem97

Bericht 22 Sep 2013 06:58

Re: Draagdoekentopic

Feary ik zou idd even voor een bank of bed oefenen, mocht hij dan vallen dan valt hij op de bank of bed.
Je mag ook een keertje hier weer komen om samen even te oefenen? Dan kan ik laten zien hoe ik dochter op mijn rug doe?
<<

Anoniem97

Bericht 22 Sep 2013 06:59

Re: Draagdoekentopic

Mooi Slakje! Ik vind de little frog ook erg fijn. Ze ligt heerlijk bij je op de rug.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 23 Sep 2013 10:33

Re: Draagdoekentopic

We zijn gister naar een vlooienmarkt geweest, en ik heb L in de mei tai op mijn buik gedragen. Na een half uurtje sliep ze als een blok! Echt zo leuk en lief!! Het was daar ook behoorlijk druk, dus ik was heel erg blij dat ik haar in de mei tai bij me had in plaats van met een wandelwagen er doorheen te moeten ploegen! :wink:

Ik ben dus helemaal blij met mijn mei tai, en zeker van plan om hem veel vaker te gaan gebruiken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:49

Bericht 23 Sep 2013 10:54

Re: Draagdoekentopic

Ik heb vandaag ook een Mei Tai besteld! Ik heb sinds kort ook een bakfiets gekocht, dus dan is het ideaal op plaats van bestemming!
Ben heel erg benieuwd of mijn meisje het leuk en prettig vindt!
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Sep 2013 14:16

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:Feary ik zou idd even voor een bank of bed oefenen, mocht hij dan vallen dan valt hij op de bank of bed.
Je mag ook een keertje hier weer komen om samen even te oefenen? Dan kan ik laten zien hoe ik dochter op mijn rug doe?


Dat houd ik in gedachten, bedankt voor het aanbod !

Ik heb enige tijd geleden een poncho (gebreide) gekocht via MP in de hoop er een draagponcho van te kunnen maken. Maar nu vraag ik me af of dat met een gebreide poncho uberhaupt kan. Het is wel een dikke gebreide variant.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Zomerzoen

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 28 Sep 2013 21:57

Bericht 28 Sep 2013 22:04

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een Hoppediz geleend en deze beviel erg goed. Het was gewoon een geweven doek. Maar er zijn meerdere merken die geweven doeken aanbieden, weet iemand wat het wezelijke verschil is? Of is het alleen de kleur?

Ik wil graag die jeans van bykay, maar is die zo anders dan een Hop?

En mijn dochter is nu 6 weken, moet ik haar van de winter in zo'n skipak hijsen als ik haar draag of is dat veel te warm?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 28 Sep 2013 22:50

Re: Draagdoekentopic

Zomerzoen; voor de winter zou ik d'r gewone kleertjes aandoen met een jasje/vestje en eventueel dikke sokken/beenwarmers. . Een skipak gaat wel erg warm zijn!

Veel plezier met de MT, July!

Louise is ondertussen ook helemaal gek op de doek!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Sep 2013 18:59

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook een vraag!

Ik heb nu een geweven draagdoek in huis, waarmee ik F graag draag, maar voor dagjes weg ben ik toch aan't kijken voor een drager. Het is dan makkelijker om hem snel in een drager op mijn rug te doen, als wanneer ik de doek moet knopen. Mijn doek is behoorlijk lang, 5,4 meter geloof ik, dus dan ben ik wel ff aan't knopen ;) F is nu overigens zo'n 13 kilo en het zal vooral rugdragen worden, gok ik zo. Het zou fijn zijn als de drager ook in de toekomst voor een eventueel broertje of zusje te gebruiken is, maar de doek doe ik sowieso niet weg, dus het is geen must om de drager vanaf de geboorte te gebruiken.

Via babybij heb ik nu de Boba Air lichtgewicht drager gevonden. Zou geschikt zijn voor 7-20 kilo. Is er iemand die ervaring heeft met deze drager?

En dan heb ik al regelmatig gelezen over een Mei Tai. Is dat ook nog fijn met een kindje van bijna 2, die dus zo'n 13 kilo weegt..

Rose&Rebellion vind ik ook prachtig, maar eigenlijk ook veel te duur...

Nog een tegen gekomen: Liliputi Mei Tai 3rd Generation
Kortom: twijfels!!!
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem205

Bericht 30 Sep 2013 20:05

Re: Draagdoekentopic

Willen jullie mij helpen. Een vriendin van mij is zwanger en ik zou haar graag een doek kado doen. Ze zouden dan zowel buik als rugdragen willen en bij voorkeur zo snel mogelijk na de geboorte. Welke doeken zijn dan het meeste geschikt? Dan kan ik er alvast voor gaan sparen :-)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Sep 2013 20:07

Re: Draagdoekentopic

Ik zou dan een geweven (niet rekbare) doek geven, er zijn meerdere goede merken. Ik gebruikte mijn Néobulle Manon Rouge het vaakste, maar er zijn nog meer goede merken, zoals Storchenwiege, Didymos, Girasol, et cetera. Ik vind eentje met zo'n mooi werkje erin altijd wel mooi en bijzonder.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem28

Bericht 30 Sep 2013 20:17

Re: Draagdoekentopic

qua merk maakt het inderdaad niet zoveel uit. De meest reguliere maat is een 4.6m. Als ze een normaal postuur heeft kan ze daar vrijwel alle knopen mee doen.
<<

Anoniem205

Bericht 30 Sep 2013 22:24

Re: Draagdoekentopic

Super, dank jullie wel!
<<

Anoniem97

Bericht 01 Okt 2013 08:08

Re: Draagdoekentopic

Wat hier boven genoemd is idd. En als je geen 80 tot 150 euro kwijt wilt zijn dan kan je kijken naar de Little frog doeken, echt hele fijne doeken voor een mooi prijsje. Ik ben echt fan, ze knopen makkelijk en worden snel zacht.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 01 Okt 2013 09:09

Re: Draagdoekentopic

Zomerzoen schreef:Ik heb een Hoppediz geleend en deze beviel erg goed. Het was gewoon een geweven doek. Maar er zijn meerdere merken die geweven doeken aanbieden, weet iemand wat het wezelijke verschil is? Of is het alleen de kleur?

Ik wil graag die jeans van bykay, maar is die zo anders dan een Hop?

En mijn dochter is nu 6 weken, moet ik haar van de winter in zo'n skipak hijsen als ik haar draag of is dat veel te warm?


Ik heb de bykay jeans, erg fijne doek maar best wel dun. Was t een gewone hopp of een das leichte? De bykay is nog wat dunner als de das leichte. Ik gebruik in de winter altijd een draagjas, echt ideaal! Voor beide lekker warm en je hoeft je kleintje niet in een jasje te wurmen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Okt 2013 09:22

Re: Draagdoekentopic

Die santa toss.. Dat klinkt echt heel spannend haha! Ik zie dan een kerstman voor me die een zak met kadootjes op zijn rug slingert. Ik zal eens youtuben haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem97

Bericht 01 Okt 2013 09:50

Re: Draagdoekentopic

Zomerzoen schreef:Ik heb een Hoppediz geleend en deze beviel erg goed. Het was gewoon een geweven doek. Maar er zijn meerdere merken die geweven doeken aanbieden, weet iemand wat het wezelijke verschil is? Of is het alleen de kleur?

Ik wil graag die jeans van bykay, maar is die zo anders dan een Hop?

En mijn dochter is nu 6 weken, moet ik haar van de winter in zo'n skipak hijsen als ik haar draag of is dat veel te warm?



Verschil tussen doeken is er zeker, niet alleen kleur, maar ook draagkracht, stugheid, stof ( met zijde/wol enzv)
Ik heb verschillenden soorten en zo mijn eigen favorieten.
Als je echt wil kijken en voelen zou ik je aanraden om naar een inloopochtend te gaan, dan kan je allerlei verschillende doeken voelen en proberen.
<<

Anoniem 82

Bericht 05 Okt 2013 09:27

Re: Draagdoekentopic

Ik up deze even.. Ik heb net een Hoppediz das Leichte binnengekregen voor de baby (ja, ik ben er vroeg bij, haha). Kon hem overkopen voor een leuke prijs, in mijn favoriete kleurstelling. Alleen had ik bij de eerste een gewone, maar zij is ook in de herfst geboren en heb ik in de winter veel gedragen. Deze baby komt in het voorjaar, met het oog op de zomer leek een dunnere doek me dan wat beter.

Maar nu heb ik hem dus net ontvangen, en ik vind hem echt heel dun vergeleken met de gewone die ik had! Nu vraag ik me dus af, moet je dan nog op iets letten met knopen? Want het zal vast heel anders knopen denk ik.. Ik vind hem gewoon eng dun vergeleken met de normale, haha. Zal wel even wennen worden. Maar zal wel beter zijn voor de zomer, mijn andere heb ik destijds amper gebruikt in de zomer omdat hij best wel dik was.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Okt 2013 09:35

Re: Draagdoekentopic

@Mickey, ik heb alleen ervaring met de Manduca, in het begin vond ik die, hoewel je hem vanaf de geboorte kunt gebruiken, niet zo heel erg fijn. Ik droeg 'm pasgeboren liever in de rekbare doek. Inmiddels ben ik een echte fan. Ik draag hem op mijn buik met gekruiste banden of op mijn rug. Hij is 8,5 kilo en ik vind het echt heel erg goed te doen zo. Ik vind het ook steeds makkelijker om hem op mijn rug te krijgen en ben er inmiddels achter dat ik gewoon moest oefenen en wennen aan het omdoen. Ik vond hem in het begin gewoon niet lekker zitten op de standaard manier. Inmiddels ben ik er achter dat ik dat nog steeds niet vind maar dat ik 'm in andere standen heel fijn vind.

Ik heb ook een geweven doek, maar die gebruik ik toch echt niet meer vaak, ik ben zo veel sneller met de Manduca! Alleen als Lucas verdrietig is en ik hem dan in huis draag gebruik ik wel de doek want dat is toch een wat meer cocongevoel zeg maar.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Okt 2013 09:42

Re: Draagdoekentopic

Waar hebben jullie je draagjas vandaan?
<<

Anoniem28

Bericht 05 Okt 2013 09:52

Re: Draagdoekentopic

Roze: hoe dunner de doek is, hoe secuurder je moet knopen doordat een dunne doek eerder gaat snijden. Op zich valt het qua knooptechniek wel mee hoor, me moet er alleen wat beter op letten dat je alle banen goed en gelijk aanspant.
<<

Anoniem 82

Bericht 05 Okt 2013 09:56

Re: Draagdoekentopic

Rejoy schreef:Roze: hoe dunner de doek is, hoe secuurder je moet knopen doordat een dunne doek eerder gaat snijden. Op zich valt het qua knooptechniek wel mee hoor, me moet er alleen wat beter op letten dat je alle banen goed en gelijk aanspant.

Ok, dan valt het hopelijk wel mee inderdaad. Al moet ik eerlijk bekennen dat netjes knopen me niet heel goed afging volgens mij :laughcry: Vooral in het begin dan, daarna ging het met buikdragen wel prima. Rugdragen bleef een ramp! Eerst maar goed oefenen tegen die tijd en de eerste tijd wil ik toch buikdragen. Daarna zien we wel weer verder :)
<<

Anoniem186

Bericht 05 Okt 2013 09:56

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een hoppediz pune, maar ik kan er echt niet mee overweg. Ik vind zo'n dunne doek echt ingewikkeld om te knopen. Zoon zit er niet lekker in. Ik vind het moeilijk om hem recht te krijgen en het goed aan te spannen zonder dat het gaat snijden. Hij ligt dus ongebruikt in de kast, echt zonde.
<<

Anoniem 82

Bericht 05 Okt 2013 10:00

Re: Draagdoekentopic

O, is die ook zo dun Jans? Zonde hoor, maar het is wel iets wat ik bij mij ook wel zou zien gebeuren. Wilde daarom ook eerst de normale versie nemen, maar die is voor de zomer wel weer erg warm. Dus ik heb de gok maar genomen, en wie weet neem ik nog wel een draagconsult ofzo, als het echt niet wil lukken. En we willen ook nog een gewone drager ernaast. Maar ik hoop toch wel dat ik een beetje met de doek overweg zal kunnen, vind 'm zo mooi! Vorige keer had ik de Miami, lekker roze, en nu de Dublin, lekker blauw :yes:
<<

Anoniem28

Bericht 05 Okt 2013 10:01

Re: Draagdoekentopic

Ik geef juist de voorkeur aan een dunne doek vanwege het knopen. Ik kan minder overweg met een dikke doek, bij een dunne moet ik juist aandacht aan het knopen besteden en zit ze er vaak een stuk beter in.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Okt 2013 10:03

Re: Draagdoekentopic

Ja, volgens mij is de pune net zo dun als de das leichte. Ik had een gewone hopp van iemand geleend en die knoopte echt heerlijk. Dus daar ga ik nu maar voor kijken. Misschien kan ik m'n pune omruilen.
Ik had inderdaad ook voor die gekozen, omdat we toen de zomer in gingen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron