Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 21:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

:suspect:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jul 2015 21:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Is toch een beetje een domme vraag in dit topic, vind je zelf ook niet?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 21:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het valt me trouwens ook op dat Juist die types van de natuurwinkel/langvoeders veelal kinderen hebben met allerhande kwaaltjes, allergieen en aandoeningen. Lactose intolerantie, eczeem, oorontstekingen, niet tegen koolhydraten/eiwitten/noten/eierproducten kunnen, hypersensitief, noem het allemaal maar op.

Heb er zelf weinig verstand van want mijn kinderen hebben nooit ergens last van gehad.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jul 2015 21:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zelfs niet van jou?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 21:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ga slapen, geef namelijk borstvoeding en heb mijn energie hard nodig. Niet voor een troostslokje en een gezellig onderonsje s avonds voor het slapen, maar gewoon nog hardcore zo'n 6 x, 7x, 8x, 9x? op verzoek, ik tel niet. Jammer dat er zo zwart/wit wordt gedacht hier.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jul 2015 21:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou nooit zeggen dat iemand een slechte moeder is. Maar het is niet de beste keuze die je voor je kind kan maken.
Bv is zoveel meer dan alleen voeding wat ook uit pakjes kan komen, maar dat weet jij ook wel.
<<

Anoniem166

Bericht 23 Jul 2015 21:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Volgens mij ben jij hier nu de zwart-wit-denker, Nougat.

Ik zie in mijn omgeving juist weinig moeders die lang voeden. Ik ken maar één moeder die lang heeft gevoed. De rest heeft of kort gevoed of is gelijk met flesvoeding begonnen. De enig gelijkgestemden tref ik in dit topic.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Jul 2015 21:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Knap van je Spencer, dat je het zolang hebt volgehouden.

Ik ben begonnen met afbouwen, het is mooi geweest. D krijgt helaas niet de verzadiging bij het live drinken en heeft waarschijnlijk daardoor ook veel gehuild. Na de osteopaat werd het huilen al minder maar sinds ik alleen nog voeding geef via de fles heb ik eindelijk een blijde en tevreden zoon. Helaas levert het afkolven inmiddels minder op dan het in eerste instantie deed. Daarbij komt er nu eindelijk ritme in de voedingen en is D tevredener dan dat hij tot nu toe geweest is in zijn jonge leventje. Ik vind het best wel een pijnlijke gedachte dat hij waarschijnlijk de eerste 11 weken veel honger gehad heeft, terwijl ik het idee had dat hij genoeg binnenkreeg. Ook al kwam hij om de twee uren, ik had genoeg voeding en dacht echt dat hij wel verzadigd raakte. Ik kolf inmiddels nog maar twee of drie keer per 24 uur en hoop de productie op deze manier langzaam af te kunnen bouwen. Het doet mijn moederhart ook wel een beetje pijn hoor, het is/was heel bijzonder om hem te zien groeien op mijn voeding.
Laatst gewijzigd door Lady op 23 Jul 2015 22:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jul 2015 22:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

lady voel je aub niet schuldig :hug:
2015 💙
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 23 Jul 2015 22:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Spencer schreef:Het is voor de gezondheid van het kind beter om minimaal twee jaar te voeden.


Dit is achterhaald en geldt volgens de lk alleen in ontwikkelingslanden zoals bijv in Afrika waar de (bij)voeding niet goed of voldoende is (bijv als er alleen rijst te eten is). Door dan heel lang te voeden zoals jij hebt gedaan, kunnen ze kindersterfte indammen omdat het kindje via de borst nog voedingsstoffen binnen krijgt.
Ook is er te weinig of helemaal geen bronwater voor flesvoeding waardoor er ook veel kindjes zijn overleden door slechte kunstvoeding.
Het who advies geldt dus m.n. voor ontwikkelingslanden.
In rijke landen is 6 maanden echt wel prima. Langer natuurlijk ook maar het is niet zo dat moeders die langvoeden betere moeders zijn of meer voor hun kind overhebben. De bijvoedig/flesvoeding is hier van prima kwaliteit namelijk.
Aldus de lk op de voorlichtingsavond over borstvoeding. Ik vroeg expliciet hoe t zat met het who advies van 2 jaar voeden.
Ze zei ook dat het een beetje een hype aan het worden is om zo lang mogelijk te voeden...
04-2014
10-2015
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jul 2015 23:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sorry maar vind dat maar een raar advies van een LK. Even logisch nadenken. Kindje eet nog niet voldoende om volledig zonder melk te kunnen. Waarom dan geen bv en over gaan op kunstvoeding omdat dat ook goed genoeg is. Dat een baby nog niet volledig kan leven zonder melk is toch een signaal dat het nog nodig is.
2015 💙
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jul 2015 23:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hypersensitief door lang borstvoeding! Hahahaha dat is echt vet grappig. :lol:
Waar heb je dat in vredesnaam vandaan?!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jul 2015 23:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans schreef:Hypersensitief door lang borstvoeding! Hahahaha dat is echt vet grappig. :lol:
Waar heb je dat in vredesnaam vandaan?!


geloof nooit dat 15-20% van de mensen 2 jaar borstvoeding heeft gehad ;)
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Jul 2015 04:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Lekkere lk Milou. Ik lees toch echt iets anders.
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem213

Bericht 24 Jul 2015 05:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

Spencer schreef:Zelfs niet van jou?

:laughcry:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Jul 2015 06:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vind dat uiteindelijk elke moederhet voor zichzelf moeten weten of en hoe lang zij willen borstvoeden. En in andere gevallen hangt het af van omstandigheden. Het maakt niemand een slechte moeder of ouder.

Ik geloof zelf wel in de WHO norm (ook voor Westerse landen zogezegd) en volg deze. Ik herken me totaal niet in het beeld dat Nougat schetst van een langvoedster. Het wil niet zeggen dat er geen moeders bestaan die wel aan dat plaatje voldoen, maar ik ken ze niet. Verder heb ik voldoende tijd voor mezelf als ik zou willen. Ik kies echter voor veel tijd met mijn gezin, omdat ik 4 dagen werk. En ja, mijn zoon drinkt nog meerdere keren per dag.

Ik zou het zo fijn vinden als moeders elkaar nou eens met rust laten wat betreft de keuzes die ze maken. <-- dit is trouwens niet tegen iemand in het bijzonder ofzo.
L2014 & H2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Jul 2015 08:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Goed besluit denk ik Lady, en ik kan me voorstellen ook wel moeilijk. Het is een gezellig momentje, alhoewel het hier ook vaak maaien en grommen is haha, niks gezelligs aan :D Ik heb zelf dat gevoel niet zo dat het zo megabijzonder is dat T zo goed groeit alleen door mijn lijf, door wat ik 'm geef zeg maar, maar vriend zegt dat wel steeds en vindt dat bijzonder. Je moet je misschien maar voorhouden dat jij niet alleen maar goed bent voor bv en ook op andere manieren kunt zorgen dat hij groeit en groot wordt :) In D's geval zorg jij er zelfs voor dat je de béste manier vindt/hebt gevonden voor hem om groot te worden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jul 2015 08:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Alibi schreef:En dat is typisch een opmerking van een moeder die na 3/6 maanden stopt omdat ze ook wel weer eens haar eigen lichaam terug wil/tijd voor haar zelf wel hebben.


Is daar iets mis mee? (oprechte vraag!)

Ik wil zoals bekend geen borstvoeding geven, maar ga het wél proberen. In mijn hoofd heb ik dan dat ik voor de 3 maanden wil gaan. Geen idee hoe het loopt of het lukt en of ik dan misschien wel langer borstvoeding wil geven. Maar ik ben er denk ik ook wel een beetje klaar mee, inderdaad 9 maanden zwanger en dan nog borstvoeding geven.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 24 Jul 2015 11:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat jammer dat de WHO norm en het langvoeden nou zelfs in het borstboedingstopic onderuitgehaald wordt. Dat je stopt na een paar maanden omdat je je lichaam terug wilt of dat je 2 jaar voedt omdat je dat wilt moet helemaal niet ter discussie staan in dit topic vind ik. Het gaat hier toch gewoon over bv geven en niet om elkaar te bekritiseren over de duur daarvan?!
Echt stom! :palm:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 24 Jul 2015 12:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nou Milou dat klinkt niet als een IBCLC gecertificeerde LK.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jul 2015 12:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vind discussies over borstvoeding heel erg Vivaforum 2011.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 24 Jul 2015 12:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Happydobby schreef:Nou Milou dat klinkt niet als een IBCLC gecertificeerde LK.


+1
Meteen ontslaan

Verder sluit in me aan bij Zenna.. Tis zonde...

Zenna schreef:Wat jammer dat de WHO norm en het langvoeden nou zelfs in het borstboedingstopic onderuitgehaald wordt. Dat je stopt na een paar maanden omdat je je lichaam terug wilt of dat je 2 jaar voedt omdat je dat wilt moet helemaal niet ter discussie staan in dit topic vind ik. Het gaat hier toch gewoon over bv geven en niet om elkaar te bekritiseren over de duur daarvan?!
Echt stom! :palm:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 24 Jul 2015 16:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Haha, dus iedereen die iets anders beweert dan wat jullie willen horen is niet gecertificeerd? Ik vind het juist en interessante discussie, wil er best en nieuw topic over openen als het hier niet 'mag'.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 24 Jul 2015 17:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik wil graag borstvoeding geven, maar ik vind voor mezelf twee jaar echt te lang.
Ligt eraan hoe ik met het werk zit, maar wil maximaal een jaar zoals ik er nu over denk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 24 Jul 2015 17:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

@Sam elke dag dat je geeft is mooi meegenomen. Ik wil 6 maanden voeden maar ook bv uit de fles kunnen geven. Misschien wordt het langer. Misschien niet.

Zal de lk op dit topic wijzen. Denk dat ze hard moet lachen om de hardcore meningen van langvoeders waardoor er juist vrouwen aan twijfelen om uberhaupt te beginnen met borstvoeding!
Ze houdt de drempel juist laag en benadert alles positief en niet zo drammerig als de meningen hier. Zodat vrouwen het ten minste willen proberen...
04-2014
10-2015
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster