Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 19:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat is voor mij een reden om niet zolang door te gaan, lijkt me helemaal niks om dan daarover drama te hebben. Lijkt me ook niks als een kind erom kan vragen en ook niet om met zo'n groot kind aan de borst te zitten. Voor mij is een jaar bv geven dan ook echt het maximum, maar vooralsnog wil ik het eerst een half jaar geven, daarna kijk ik wel weer verder. Op een bepaald moment is het ook wel weer heel lekker om je eigen lijf terug te krijgen is mijn ervaring.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jul 2015 19:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Voor mij was gezondheid belangrijker dan "mijn lichaam terug hebben".
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 20:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gezondheid? Hoe bedoel je dat?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jul 2015 20:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het is voor de gezondheid van het kind beter om minimaal twee jaar te voeden.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 20:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Beter dan wat?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jul 2015 20:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Beter dan minder dan twee jaar borstvoeding.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 20:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Haha, ja en 2 jaar en 4 maanden en 5 dagen is beter dan 2 jaar en 4 maanden en 4 dagen. Zo kun je wel blijven doorgaan.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 23 Jul 2015 20:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

De who norm is 2 jaar.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 20:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Langer zou zelfs nog gezonder zijn:

Dettwyler publiceerde tal van studies omtrent borstvoeding en stelde vast dat de meeste kinderen wereldwijd borstvoeding krijgen tot ze drie tot vijf jaar zijn. Volgens Dettwyler is het niet uit te sluiten dat de mens om evolutionaire redenen is beginnen borstvoeding geven tot vijf of zes jaar. Borstvoeding is een van de weinige bronnen van poly-onverzadigde vetzuren, die verantwoordelijk zijn voor de groei van hersenweefsel. "Pas op de leeftijd van vijf tot zes jaar is 95 procent van de hersengroei voltooid en ook rond die levensfase begint het immuumsysteem van het kind volop te werken".
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 20:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als je het dan toch doet voor de gezondheid van je kind, dan zou ik er nog een paar jaar aan vast plakken, want twee jaar vind ik toch wat onverantwoord als ik de artikelen mag geloven.

En iets voor jezelf doen? Je eigen lichaam weer voor jezelf? Och nee, waar heb ik het ook over, dienstbaar zijn zal je. Met je kind als middelpunt van het universum.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jul 2015 20:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Waarom kan je ook al weer niks voor jezelf doen als je borstvoeding geeft aan een peuter?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jul 2015 20:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Spencer schreef:Waarom kan je ook al weer niks voor jezelf doen als je borstvoeding geeft aan een peuter?


Die hangt toch de hele dag aan je tiet?!
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 21:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Je kan vast wel eens iets voor jezelf doen, maar wat ik vooral hoor (en zie) van vrouwen die langvoeden is dat ze op den duur erg uitgeput raken. Ik vind het best schrijnend om te zien dat vrouwen hun eigen gezondheid ondergeschikt maken aan dat van hun kind. Uiteindelijk heeft een kind ook meer aan een fitte moeder.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jul 2015 21:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zie even niet zo in waarom je uitgeput kan raken door het geven van borstvoeding aan een peuter... Zo vermoeiend is dat toch niet?!
<<

Anoniem180

Bericht 23 Jul 2015 21:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Huh? Jij pretendeert toch ook regelmatig wat voor jezelf te doen en werkt met sporten toch ook aan het terug krijgen van je lichaam? En dat in combinatie met borstvoeding?

En hoezo uitgeput raken van lang voeden? Dat hangt toch maar net af van de hoeveelheid voedingen?
<<

Anoniem 146

Bericht 23 Jul 2015 21:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sanne, mijn blaar is inmiddels weg. Het heeft een paar dagen flink pijn gedaan, vooral met aanhappen. Ik had een productiedip. Kan goed zijn dat het ka door vele aanleggen + kolven.

Spencer, knap dat je het zo lang hebt volgehouden!
Waar staat de who norm precies voor?
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 21:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik hoor echt niet anders. En ook van jou bijvoorbeeld Jans, weet ik dat je daar een tijdje geleden nog een topic over opende, dat je zo vermoeid was en er echt ouder uit bent gaan zien. Borstvoeding geven kost veel energie.

Tegenwoordig is het een trend om zo lang mogelijk te voeden, het lijkt wel alsof vrouwen elkaar aftroeven, wie heeft het langst gevoed, wie heeft het meeste over voor haar kind? Ik snap die hype niet zo goed. Natuurlijk wil iedere moeder het beste voor haar kind, maar waar ligt de grens? Is het als moeder juist ook niet belangrijk om aan je kind te laten zien dat jij ook jouw persoonlijke grenzen hebt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jul 2015 21:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Negen van de tien keer dronk hij als ik nog even verder sliep. Nu moet ik gelijk uit bed, veel vermoeiender.

Mrs. Jansen, who is de Engelse naam van de wereld gezondheids organisatie. Die adviseert om alle kinderen ter wereld minimaal twee jaar borstvoeding te geven.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem 146

Bericht 23 Jul 2015 21:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Een trend? Waarom zou dat een trend zijn?
Ik zie het niet in mijn omgeving. En ik hoor of lees er ook niets over. Het zal vast meevallen.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 21:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Die norm is in het leven geroepen met kijk op toestanden in ontwikkelingslanden waar vervuild drinkwater en andere onhygiënische toestanden ervoor zorgen dat de babysterfte erg hoog ligt. Daarom wordt die 2 jaar geadviseerd. Gelukkig wonen wij in een land met schoon drinkwater en voldoende gezonde voeding.
<<

Anoniem180

Bericht 23 Jul 2015 21:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Lang voeden een trend? Ik zie in mijn omgeving meer dat kunstvoeding een trend is. Borstvoeding langer dan een half jaar zie ik weinig.

En hoezo heb je het over grenzen aangeven. Je doet alsof het voeden alleen maar een last is. Gelukkig heb ik het niet zo ervaren
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jul 2015 21:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

En dat is typisch een opmerking van een moeder die na 3/6 maanden stopt omdat ze ook wel weer eens haar eigen lichaam terug wil/tijd voor haar zelf wel hebben.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 21:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

In mijn omgeving is het echt een trend ja. Hoe langer je bv geeft, hoe hipper je bent. Beetje zelfde types als die chiazaad eten en alle goji bessen oppeuzelen.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2015 21:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Alibi schreef:En dat is typisch een opmerking van een moeder die na 3/6 maanden stopt omdat ze ook wel weer eens haar eigen lichaam terug wil/tijd voor haar zelf wel hebben.

Ik vind bv heel belangrijk, maar na 6 maanden + 9 maanden zwangerschap vind/ vond ik het inderdaad wel heel fijn om mezelf weer te zijn, inclusief hormonen, libido, tijd, energie, etc. etc. En nu? Ben ik nu een slechte moeder?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jul 2015 21:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het is niet je beste keuze nee.
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster