Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amandelen verwijderen als volwassene

<<

Anoniem130

Bericht 23 Jul 2015 08:46

Amandelen verwijderen als volwassene

Ik dacht dat er ooit een topic over was, maar ik kan hem niet meer terugvinden (alleen twee over kindjes). Ik heb weer een tonsillitis. Echt alweer zeker de 8e ofzo sinds eind oktober en ik ben er helemaal klaar mee. Op zich ben ik niet doodziek, klein beetje verhoging en vooral flink pijn en niet fit, maar ik ben ze echt zooo zat gewoon. En dat echt zo ongeveer elke maand wel een dag of 5, soms vaker. En dan reken ik "gewoon 's ochtends keelpijn wat dan in de loop van de dag bijtrekt" waar ik de hele winter mee loop niet eens mee.

Maar ik heb geen reëel beeld van die operatie. Wie heeft zijn tonsillen op volwassen leeftijd laten verwijderen en hoe is dat bevallen? Hoe lang was je uit de running?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Jul 2015 08:54

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik heb er goed last van gehad, heeft zeker 2/3 weken geduurd voor ik echt alles weer kon eten. Ben van vloeibaar naar steeds iets vaster gegaan. Chips en dat soort dingen deden door de scherpe randjes nog vrij lang zeer.

Het was een dagopname, dus ik mocht dezelfde dag al naar huis. Was 21 ofzo. Heb geen last gehad van nabloedingen ofzo gelukkig.
Weet nog dat ik in het ziekenhuis na de operatie een calippo kreeg om op te eten, maar kon mijn mond amper open doen, dus had ook niets aan dat ijsje haha!
Veel drinken, veel ijs eten dat hielp wel.

Hoe lang ik precies uit de running geweest ben weet ik niet meer. Naast de pijn hakt de narcose er natuurlijk ook flink in.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 23 Jul 2015 11:32

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik lees even mee.. Het is mij jaren geleden al een keer aangeraden om er eens over na te denken of ik ze eruit zou willen laten halen. Ik heb ook elk jaar wel een aantal keer last, dus zou in aanmerking komen voor een operatie. Alleen ik ben dus echt een schijterd.. Komt denk ik ook omdat ik van mezelf weet dat ik een grote eigenwijs ben op dit gebied, je moet na de operatie toch echt gaan slikken en ik slik nu al zo min mogelijk wanneer ik last heb. En ik ben bang misselijk te worden en dan te moeten overgeven. Sowieso ben ik daar bang voor, maar helemaal in combinatie met de pijn die je na de operatie zal hebben. Dus ik stel het al een hele tijd uit. Omdat het toch steeds terug blijft komen denk ik wel dat het er vroeg of laat een keer van zal moeten gaan komen..
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 23 Jul 2015 11:35

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 23 Jul 2015 11:59

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik was 17 en mijn zusje was 24 ofzo. Zusje heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en is er echt 3 weken goed ziek van geweest. Nu hadden ze bij haar ook nog eens een ader onder haar tong geraakt waardoor ze bijna een liter bloed had verloren en terug moest naar de OK, daarom lag ze 2 dagen in het ziekenhuis.

Ik lag 2 nachten in het ziekenhuis destijds en ik vond het allemaal reuze meevallen. Eenmaal thuis ging het al snel een heel stuk beter.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 23 Jul 2015 15:20

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Mijn man heeft op latere leeftijd zijn amandelen laten verwijderen. 6jaar terug zijn neus + tussenschot recht zitten en 3jaar terug zijn keelamandelen. Alle 2 waren vrij heftige operaties. Ook flink wat na pijn en zeker 2 tot 3 weken uit de running en bijna niks kunnen doen.

In beiden gevallen moest hij 1 nachtje blijven. Het ligt er ook maar net aan hoe groot de amandelen zijn geworden door de verschillende ontstekingen. Bij elke ontsteking komt er een soort van litteken op en dat is maar wat moeilijk te verwijderen (zo geschiedde dit ook bij onze oudste dochter afgelopen dinsdag ;) vandaar dat ik het zo goed weet nu:P)

Het is hem flink tegengevallen dus, maar hij het resultaat mag er zeker wel wezen nu!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 23 Jul 2015 16:34

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik was 20 of 21. Kon een week tot 1,5 week niet alles eten. Qua pijn is het mij enorm meegevallen, alleen die dag/nacht in het ziekenhuis pijnstilling gepakt en nog 2 dagen erna wat ze me mee hadden gegeven en daarna niets meer. Ik had toevallig vakantie de eerste week maar na die week (geloof zelfs na 5 dagen al) ben ik gewoon gaan werken nergens last van gehad. Ik kende eigenlijk alleen maar slechte verhalen waardoor het mij nog meer is meegevallen.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 23 Jul 2015 16:57

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik heb 3 jaar geleden mijn amandelen laten verwijderen. Ik was toen 24 jaar. Ik heb er een twee weken uitgelegen.
Eerste 5 dagen waren echt killing. Vooral na dag 3 had ik echt onwijs veel pijn. Maar sindsdien eigenlijk nergens last meer van gehad.
Wat ik je wel wil aanraden tenminste daar heb ik mee afgezien. Zuivelproducten. Daardoor maak je nog meer speeksel aan en ik kreeg mijn speeksel echt op een moment niet meer weggeslikt vanwege de pijn. Maar dat deed echt in het begin zeer.
<<

Anoniem127

Bericht 23 Jul 2015 20:56

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Deed echt heel erg zeer, zelfs keizersnedes vond ik minder heftig. Maar... ik kreeg geen fatsoenlijke pijnstilling mee, alleen paracetamol en ik kan me voorstellen dat het met bijvoorbeeld tramadol veel minder pijnlijk is. Maar zelfs met de pijn vond ik het waard, heb in al die jaren nooit meer zo'n keelpijn gehad als ik normaal tig keer per jaar had.
<<

Anoniem130

Bericht 23 Jul 2015 21:03

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik vind het zo lastig in perspectief te plaatsen. Ik ben best een doorbijter met een flinke pijngrens. Wat is hevige keelpijn? Ik heb continu pijn en praten doet pijn omdat je dan je mond beweegt en slikken (speeksel) doet extra pijn en eten is dus echt helemaal vervelend. En het trekt beetje Door naar mijn oren en dan flink zere klieren in mijn hals/submentaal/submandibulair natuurlijk. En ik voel me een beetje lamlendig en zo half koortsig (wat verhoging 37.8 ofzo), maar het is niet dat ik echt hoge koorts heb en doodziek ben (maja mijn vader zegt ook nee dan waren ze er allang uitgewerkt als je doodziek was ervan 7-10x per jaar) maar redelijk beroerd ben je toch wel gewoon een dag of 5. Maar ik ga wel gewoon naar coschap omdat dat moet, als ik college had was ik thuisgebleven zeg maar. Toen ik dus mijn huisartsdocent er vanochtend naar liet kijken wierp ze echt een blik en was het "oh ja, hier moet wel een kuurtje Broxil overheen". Maar ik ga normaal nooit met keelontsteking naar de huisarts want het gaat ook binnen een week weer over en van de 10x kan ik 7x wel gewoon (lamlendig) functioneren en miss 3x dat ik paar dagen in bed kruip.

Is dat die ingreep waard?
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 23 Jul 2015 22:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 23 Jul 2015 21:06

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik had 5 keelontstekingen gehad in een jaar en daardoor waren ze zo opgezwollen geraakt (abcessen) dat ik nauwelijks meer kon slikken, terwijl ik dan niet eens meer keelontsteking had.

Het is nu 12 jaar geleden ofzo en ik heb nooooooit meer keelontsteking meer gehad.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem167

Bericht 23 Jul 2015 21:06

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ja, want als je de operatie doet, is dat sowieso 3x minder ziek in bed kruipen met keelontsteking! Ik was 16, niet helemaal volwassen, maar at 2 dagen na de operatie gewoon normaal, heb ook geen nacht in het ziekenhuis gelegen zelfs. Mijn zusje met 24 jaar geopereerd en 1.5 week goed ziek, maar voelt zich nu echt prima en heeft nergens last meer van nu en had gewild dat ze het veel eerder had laten doen ipv doorkwakkelen.
<<

Anoniem127

Bericht 23 Jul 2015 21:42

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik zou het dat wel waard vinden, Whatever. Het is inderdaad ook die lamlendigheid die je van keelpijn hebt. Na die tijd had ik veel meer energie. Het is een paar dagen echt pijnlijk, maar waarschijnlijk goed te doen met fatsoenlijke pijnstillers. En dan ben je van die ellendige dagen af. Alles opgeteld zijn het gewoon heel wat dagen waarin je je minder voelt als je zo vaak keelpijn hebt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jul 2015 22:37

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Siem schreef:Ik was 20 of 21. Kon een week tot 1,5 week niet alles eten. Qua pijn is het mij enorm meegevallen, alleen die dag/nacht in het ziekenhuis pijnstilling gepakt en nog 2 dagen erna wat ze me mee hadden gegeven en daarna niets meer. Ik had toevallig vakantie de eerste week maar na die week (geloof zelfs na 5 dagen al) ben ik gewoon gaan werken nergens last van gehad. Ik kende eigenlijk alleen maar slechte verhalen waardoor het mij nog meer is meegevallen.


Ik heb dezelfde ervaring! Het is ff kut, maar al met al viel t best mee en ik heb nooit meer keelontsteking gehad! Had t daarvoor ook meerdere keren per jaar. Ik was volgens mij 22 toen ze eruit gingen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem130

Bericht 24 Jul 2015 05:46

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Hmm, de verhalen dat het meevalt zijn er uiteraard ook wel maar nog niet heel veel. :p Den wel dat ik toch volgende week langs mijn eigen huisarts ga voor een verwijzing KNO. Heb vannacht een mega nachtmerrie gehad en daarna geen oog meer dichtgedaan en vanochtend gewoon weer mezelf lamlendig met keelpijn die uitstraalt naar mijn oor en die zere lymfeklieren uit bed slepen. Moet maar eens klaar zijn!
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 20 Nov 2015 11:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 24 Jul 2015 09:47

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Toen ik naar je foto keek zag ik precies hoe mijn keel eruit zag. Na zoveel kuren bleven ze dik en kwa eten en alles deed gewoon zeer. Ik zou er geen moment over twijfelen want hoe langer mijn keel zeer deed deze te klote ging ik mijn voelen. Het enige voordeel vond ik wel ben na de operatie wel 10 kilo afgevallen ;)
Maar als ik jou was zou ik toch echt een doorverwijzing vragen naar de kno arts. Ook al heb je daarna wel even pijn maar deze keelpijn die je nou hebt heb je echt nooit meer.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 06 Aug 2015 09:18

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Na meerdere heftige keelontstekingen te hebben gehad, worden vandaag mijn amandelen verwijderd. Ik zie er gigantisch tegenop. Ben nog nooit geopereerd en vind het onder narcose gaan spannend. Verder bang voor veel pijn na de operatie.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Theezakje13

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:58

Bericht 06 Aug 2015 18:06

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Hoe is het gegaan mardie? Mijn vriend laat ze eind deze maand verwijderen. .
2011 - 2013
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 06 Aug 2015 20:04

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Het is goed gegaan.
Om 14.00 u ging ik naar de operatiekamer. Om 16.00 u werd ik weer wakker.
En om 19.30 u was ik weer thuis.
De pijn valt tot nu toe 100% mee. Ik heb inmiddels al 5 ijsjes op :P! Dat is echt heerlijk!
Hopelijk kom ik de nacht ook goed door.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Theezakje13

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:58

Bericht 07 Aug 2015 06:37

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Dat klinkt niet verkeerd.
Nacht ook goed gegaan?
2011 - 2013
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 07 Aug 2015 08:11

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ja de nacht is ook goed gegaan.
Ik let erg op het op tijd innemen van de pijnstillers.
Afgelopen nacht ook een paar keer de wekker gezet voor koud drinken en een ijsje.
Zodat ik bleef slikken en de keel goed koel bleef. Verder neem ik maar goed mijn rust momenteel.
Pijn valt hierdoor nog steeds erg mee. Hopelijk blijft de man met de hamer weg!!

Heel veel succes gewenst voor je vriend eind deze maand!
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 07 Aug 2015 08:51

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Mardie fijn dat het is meegevallen!

Even compleet oftopic, ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Van de zomer 2014 mama's zitten we in een fb groep dus het topic is doodgebloed. Hoe gaat het met je kinderen? En met jou zelf, met je ogen?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Aug 2015 11:23

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Wat fijn Mardie! Wel even een klein waarschuwinkje, vaak is de 2e dag na de operatie de meest killing dag. Ik hoop voor je dat die mee valt!
<<

Theezakje13

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:58

Bericht 07 Aug 2015 12:12

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Goed om te horen. Ik denk ook dat regelmatig medicatie nemen en blijven drinken enorm scheelt.
Bedankt, mijn vriend ziet er enorm tegenop.
2011 - 2013
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 07 Aug 2015 13:56

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Knillis je hebt een pb

Oei OK Lejow dat zou dan morgen zijn. Hopelijk mag het blijven meevallen!

Theezakje13 ik zag er ook tegen op. Heeft hij veel keelontstekingen gehad?
Ik heb er vaak 1 gehad en zelfs 2x met abces. Ik vond dat veel heftiger dan de pijn tot nu toe.
April 2012 -juni 2014-september 2016
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers