Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rijbewijs halen

<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 22 Jul 2015 00:36

Rijbewijs halen

Mijn vriend heeft geen rijbewijs en heeft er ook nooit behoefte aan gehad, hij woonde in de randstad. Alles waar hij naartoe wilde was te bereiken met de fiets of via het OV. Eenmaal teruggekeerd naar het noorden merkt hij dat het OV niet zo is zoals hij gewend is en de fiets hem overal brengt, maar dat wel erg lang duurt en hard trappen is. Nu wil hij toch zijn rijbewijs halen. En dat steun ik, want er is niets zo belangrijk als een rijbewijs in het noorden. Maar...

Ik heb al 13 jaar mijn rijbewijs en heb hem nog gehaald in de gulden-tijd. Dus ik vraag me af hoeveel het kost als hij zijn rijbewijs gaat halen. Is het voordeliger om een pakket te nemen of is het beter te betalen per rijles? Wat is jullie ervaring?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 22 Jul 2015 02:29

Re: Rijbewijs halen

Volgens mij is een pakket wel voordeliger, mits je goede afspraken maakt. Ik denk dat je minimaal op 1800-, moet rekenen (als je alles in een keer haalt)
<<

Anoniem177

Bericht 22 Jul 2015 02:55

Re: Rijbewijs halen

Sjonge ik forum voor het eerst op mijn telefoon. Na een heel verhaal getypt te hebben...error.

Anyway.
Ik heb 6 jaar geleden gekozen voor losse lessen. Aangezien ik zelf maar 17 lessen heb gehad was het voor mij een stuk voordeliger dan een pakket.
Ik betaalde 17x40 euro voor 60 minuten. Mijn examen aanvraag bij cjib koste geloof ik 120 euro? Niet zeker.

Zelf heb ik geen tussentijdse toets gehad. Dat vonden wij overbodig.Dat zit vaak wel in een pakket.

Mocht je wel voor losse lessen gaan zorg er dan wel voor dat je iig een bedrag hebt gezpaard er voor. En niet dat je na elke les moet kijken of het volgende week wel lukt financieel. Mijn advies voor de nacht
<<

Geeltje

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 22 Jul 2015 08:31

Bericht 22 Jul 2015 08:34

Re: Rijbewijs halen

Ik heb een pakket van 18 lessen plus examen.
Deze kost me €870.
Ik heb in het verleden wel meerdere lessen gehad en ben vier jaar geleden eens gezakt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Jul 2015 08:54

Re: Rijbewijs halen

Ik denk dat je de keuze voor een pakket moet afhangen van de inschatting hoeveel lessen je vriend nodig heeft. De meeste rijscholen maken die inschatting de eerste les en bij mij klopte die inschatting ook heel goed.
Als ik de eerste keer was geslaagd had ik 6 lessen minder gehad dan ingeschat en dat geld had ik dan terug gehad. Ik heb toen een pakket genomen.
Een tussentijdsetoets zat er bij mij niet in en die heb ik ook niet gedaan. Deze zat bij mij ook niet in het pakket.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem122

Bericht 22 Jul 2015 09:47

Re: Rijbewijs halen

Ik denk dat moet rekenen op 2000 euro, alles minder is een meevaller.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Jul 2015 09:53

Re: Rijbewijs halen

Bizar eigenlijk toch, die prijzen tegenwoordig.
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jul 2015 11:28

Re: Rijbewijs halen

Ik ben nu bezig, maar heb al rijlessen gehad. Ik betaal nu in totaal 1.148€ voor 8 uren theoriecursus incl. examen, 15 lesuren, een tussentijdse toets en praktijkexamen. Ik heb voor mijn andere lessen ook al iets van 750 euro betaald, dus in totaal zit ik op een kleine 2000 euro. (ben al 2x gezakt voor m'n theorie dus dat tel ik er ook bij op)
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 22 Jul 2015 20:00

Re: Rijbewijs halen

In de tijd dat ik mijn rijbewijs ging halen was een uur 40 Gulden en anderhalf uur 80 gulden. Nu is het voor een uur 43 euro en voor anderhalf uur 63 euro. In dat opzicht hebben ze het nog netjes rechtgetrokken, ook al rijzen de prijzen de pan uit.

Ik zit enorm te twijfelen aan een pakket of losse lessen. Want straks is hij een natuurtalent en hebben we tegen de 2000 euro betaald terwijl het maar 1000 euro had hoeven zijn. Maar ja, voor hetzelfde geld is hij is een ramp tijdens het autorijlessen en mag je blij zijn met een pakket.

Ik weet niet wie het zei, maar het is sowieso de bedoeling dat hij in één keer door kan gaan met rijlessen. We hebben gelukkig ook de mogelijkheid om het door te laten lopen of het nu in pakket of losse lessen is. Moar ons bint zunig en ik wil het meest goedkope haha. :)

Edit: Vroeger waren er geen pakketten. Dan kon je je rijbewijs enkel halen als je losse lessen nam. Vandaar ook mijn twijfel. Pakketten zijn volgens mij ontstaan tijdens de crisis, vanaf 2009.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 22 Jul 2015 20:09

Re: Rijbewijs halen

Ik ben nu ook bezig met rijlessen, een pakket met 30 rijlessen + examen en her-examen kost 1300 euro. Dus ik heb een pakket genomen. Een losse les kost bij mijn instructeur 39 euro.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Jul 2015 20:11

Re: Rijbewijs halen

Jawel hoor, vroeger waren er ook pakketten. Althans, 12 jaar geleden wel. Ik heb toen een pakket van 30uur les gekocht. Elke dag (ik was net afgestudeerd en had vakantie) anderhalf uur les en binnen een maand had ik mijn rijbewijs.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem193

Bericht 22 Jul 2015 20:53

Re: Rijbewijs halen

Pakketten waren er echt al wel maura. Misschien niet bij jouw rijschool.
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 22 Jul 2015 21:01

Re: Rijbewijs halen

Alibi schreef:Pakketten waren er echt al wel maura. Misschien niet bij jouw rijschool.


Dan zal dat het zijn geweest inderdaad. Iedereen die in mijn woonplaats woonde reed af bij dezelfde rijschool en wij betaalden inderdaad losse rijlessen, examengeld theorie, examengeld praktijk.

En ik moet bekennen dat ik bij onze woonplaats-rijscholen pas sinds vijf/zes jaar pakketprijzen tegenkom. En de woonplaats-rijscholen zijn minstens 700 euro duurder, nu, dan hun 'concurrenten'. Maar natuurlijk wil mijn vriend juist lessen bij zo'n woonplaats-rijschool... En in principe juich ik dat toe, maar had liever dat hij in dit opzicht zou kiezen voor een budgetknaller.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jul 2015 21:50

Re: Rijbewijs halen

700 euro verschil voor hetzelfde pakket? Dat is echt absurd.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Jul 2015 15:42

Re: Rijbewijs halen

Maura schreef:
En ik moet bekennen dat ik bij onze woonplaats-rijscholen pas sinds vijf/zes jaar pakketprijzen tegenkom. En de woonplaats-rijscholen zijn minstens 700 euro duurder, nu, dan hun 'concurrenten'. Maar natuurlijk wil mijn vriend juist lessen bij zo'n woonplaats-rijschool... En in principe juich ik dat toe, maar had liever dat hij in dit opzicht zou kiezen voor een budgetknaller.


Joh, zijn geld, zijn keuze, toch.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers