Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

<<

Anoniem291

Bericht 21 Jul 2015 18:42

BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Heeft iemand deze toevallig? Ben je er tevreden over? Ik kan er eentje vernemen van iemand maar wil graag wat ervaringen horen
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jul 2015 18:48

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Ik zie plaatjes op internet waarbij de beentjes bungelen. Deze zou ik je afraden, omdat het niet goed en ergonomisch is voor je kindje. De beentjes zitten niet in de m-houding.

Dus deze zou ik zelf never nooit kopen of aanraden
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jul 2015 18:51

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Inderdaad, niet aan beginnen! Alle draagzakken die in de gewone babyzaken te koop zijn en waar de kindjes in het kruis hangen zijn heel slecht voor de heupjes en rug van het kind.
Die merken zeggen ook dat je het kindje vooruit kan laten kijken op je buik hangend en dit is ook enorm slecht voor de rug, een baby ruggetje wordt op die manier teveel overstrekt.
<<

Anoniem260

Bericht 21 Jul 2015 19:28

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Het enige wat ik weet van Babybjörn, is dat er nogal wat kritiek is over de niet-ergonomisch-heid ervan. Ik zou dus even verder zoeken!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Jul 2015 19:32

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

mpr dat is niet helemaal meer waar. Er komen steeds meer winkels die de goede verkopen. Zelf zou ik inderdaad nooit aan een bb beginnen. Niet alleen voor het comfort voor je baby en de ontwikkeling daarvan maar ook voor je eigen comfort. Het heet ergonomisch maar het is voor jezelf alsnog loeizwaar.

En een ander voordeel van de goede dragers is ook nog, er is veel meer keuze. Zowel in modellen als in kleurtjes. En voor de prijs hoef je het niet te doen (tenzij je een of andere limited edition tula wil kopen die niet meer te krijgen is)

dit is dan wel een webshop maar kijk voor de gein eens bij de keuze:
http://www.babybij.nl/draagzak
2015 💙
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Jul 2015 19:40

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Niet doen hoor, zoals eerder gezegd niet fijn voor jou, niet goed voor je kindje. Ik heb de eerste er weleens in gehad, nouja, waarschijnlijk in een iets andere, maar het idis echt heel zwaar dragen ook
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jul 2015 19:44

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Minx schreef:mpr dat is niet helemaal meer waar. Er komen steeds meer winkels die de goede verkopen. Zelf zou ik inderdaad nooit aan een bb beginnen. Niet alleen voor het comfort voor je baby en de ontwikkeling daarvan maar ook voor je eigen comfort. Het heet ergonomisch maar het is voor jezelf alsnog loeizwaar.

En een ander voordeel van de goede dragers is ook nog, er is veel meer keuze. Zowel in modellen als in kleurtjes. En voor de prijs hoef je het niet te doen (tenzij je een of andere limited edition tula wil kopen die niet meer te krijgen is)

dit is dan wel een webshop maar kijk voor de gein eens bij de keuze:
http://www.babybij.nl/draagzak



Dat is goed om te weten, dat winkels steeds vaker de goede draagzakken verkopen. Helaas zie je bij Prenatal etc allemaal die bungelzakken als BB, Chicco, Stokke etc.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Jul 2015 19:50

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Ja idd, prenatal verkoopt wel de bykay doeken. Dus er zit vooruitgang in. Nog zie je wel veel van de verkeerde dragers ook hoor, helaas.
Maar er komen steeds meer stenen winkels die doeken en dragers verkopen.

edit: heb even opgezocht wat de bb miracle kost. Die is nieuw 120 euro, de ergonomische beginnen al bij 60
2015 💙
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jul 2015 20:35

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Minx schreef:Ja idd, prenatal verkoopt wel de bykay doeken. Dus er zit vooruitgang in. Nog zie je wel veel van de verkeerde dragers ook hoor, helaas.
Maar er komen steeds meer stenen winkels die doeken en dragers verkopen.

edit: heb even opgezocht wat de bb miracle kost. Die is nieuw 120 euro, de ergonomische beginnen al bij 60


Wow 120 euro! En als het even tegen zit krijg je er een baby met heupprobleempjes er gratis bij! :thumbdown:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Jul 2015 21:06

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Ik zou deze ook niet aanraden, de echt ergonomische draagzakken zijn niet alleen voor je kind het prettigst maar ook voor jezelf. Door dat je je kind dicht tegen je aan draagt zit het zwaartepunt dichtbij, ben je stabieler en wordt het gewicht beter verdeeld.

Goede ergonomische draagzakken zijn bijvoorbeeld:

Tula (hier ben ik erg fan van, ze hebben veel verschillende kleuren, ik heb de peuterdrager, die draagt heerlijk, voor een newborn moet er wel een baby-insert bij):
http://www.hipengroen.nl/tula-baby-colorwheel.html

Manduca (deze heb ik L. het eerste jaar mee gedragen, vond hem in het begin niet zo fijn als mijn rekbare draagdoek (zoals bykay), later vond ik hem fijner, ook omdat ik toen beter ontdekte hoe ik hem goed kon instellen):
http://www.pinkorblue.nl/Onderweg/Draag ... AuEP8P8HAQ

Boba (deze heeft mijn vriend gebruikt met zijn dochtertje, hij vond het een fijne drager en heeft haar er erg veel in gedragen):
http://www.babybij.nl/boba-babydrager-4g-glacier

Ergobaby (geen ervaring mee, is wel een goed merk):
http://www.pinkorblue.nl/Onderweg/Draag ... Black.html

Marsupi (heeft een vriendin van mijn gekocht in plaats van de babybjörn, ze vond hem erg fijn en nog een stuk goedkoper. Is alleen geschikt om jongere baby's mee te dragen, gaat dus niet heel erg lang mee, maar hangt van je eisen af wat je wil):
http://www.pinkorblue.nl/Onderweg/Draag ... blauw.html
<<

Anoniem291

Bericht 21 Jul 2015 22:12

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Bedankt voor jullie reacties. Ik had me er nog niet goed in verdiept toen ik dit aangeboden kreeg dus vandaar mijn vraag. Had wel aangegeven dat ik het wilde uitzoeken, maar met de informatie die ik hier lees ga ik wel kijken voor een andere.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Jul 2015 22:34

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Lees anders het draagdoeken topic eens door, hoeft niet alles natuurlijk maar daar staat ook een hoop info in over ergonomische dragers :)
2015 💙
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 22 Jul 2015 07:41

Re: BabyBjörn Miracle Draagzak - Zwart / Zilver

Ik kan de marsupi voor Naomi eigenlijk al niet meer gebruiken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron