Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem313

Bericht 20 Jul 2015 07:00

Re: Draagdoekentopic

Bedankt allemaal! Ik ga het ook eens op verschillende tijdstippen proberen. Volgens mij doe ik het onbewust altijd net op een moment dat hij chagrijnig is, dat is misschien ook niet zo handig.
Vandaag ben ik snipverkouden met verhoging, dus aan dragen moet ik even niet denken.
<<

Anoniem 146

Bericht 20 Jul 2015 08:54

Re: Draagdoekentopic

Heeft er iemand interesse in de Little Frog Opal Stone, maat 6. Hij staat al meerdere keren aangeboden op draagdoekenmarkt, vandaar nog een poging hier. :wink:

Ik wil hem graag ruilen. Verkopen mag ook voor €55 incl verzenden.

Afbeelding
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 20 Jul 2015 10:20

Re: Draagdoekentopic

Gefeliciteerd Claufield! P. Draag ik vanaf dag 4 al en ze vind het eigenlijk altijd heerlijk. Gebruik het ook op de (spaarzame) momenten dat ze onrustig is en heeft tot nu toe altijd meteen gewerkt. (Helemaal sinds ik erachter ben dat ze het niets vind om met dr hoofd erachter te zitten, rol nu dus gewoon een doekje erin als nekwteun en trek de doek pas over haar hoofd als ze slaapt.

Ik heb zojuist mijn eerste geweven doek gekocht! Een Ellevil Theo via facebook (thnx voor de tip muppetje!) Heb je doek volgens mij wel voorbij zien komen Mrs. Janssen maar was opzoek naar een wat rustiger printje om mee te beginnen :)
Expres en wat betaalbaardere doel uitgezocht om mee te beginnen, zulke mooie doeken maar zo duur! Lijkt me geen goed plan als ik nog niet weet of het bevalt.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jul 2015 17:00

Re: Draagdoekentopic

Oehh heel mooi Guus. Ik hou wel van die wat simpelere! Duh, want ik heb zelf deze:
*

Gewoon een simpele donkergrijze van Bykay :)

Mrs. Jansen; heel mooi hoor! Maar mij nog iets te 'opvallend' zeg maar :D
Laatst gewijzigd door Zora op 23 Jul 2015 13:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 20 Jul 2015 17:42

Re: Draagdoekentopic

Die heb ik ook :) volgens mij een tintje lichter... Erg fijne doek!

Afbeelding

T kijkt altijd zo mooi fotomodellig in de camera! P kijkt stug de andere kant op en houd op met lachen zodra mn telefoon erbij komt haha
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Jul 2015 18:53

Re: Draagdoekentopic

Guus, is dat handig met de hond uitlaten, een doek/zak? Heb m vooral daarvoor gekocht, maar bv met riem vastklikken enzo?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Jul 2015 19:33

Re: Draagdoekentopic

Ik antwoord even voor Guus want hond uitlaten doe ik altijd met Naomi in de doek, maar dat gaat wel oké hoor. Je kan niet voorover bukken maar ik ga dan gewoon door mijn knieën. Onze eigen hond is best groot maar hondje van schoonvader is klein en ook daarbij lukt het wel. Handig is anders, maar het kan wel. Billy staat ook al bij de deur als ik de doek pak, die weet dan al dat we gaan wandelen :-D
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Jul 2015 19:36

Re: Draagdoekentopic

Top! Dan kan ik door mn knieen inderdaad. Bo is een middelmaat met tuig op de rug dus komt goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jul 2015 19:55

Re: Draagdoekentopic

Als T z'n nekrolletje stevig zit kan ik op zich wel voorover bukken! Jullie dus niet? Misschien omdat t nog best klein is?

Haha Guus idd, T leent zich goed voor foto's idd...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem151

Bericht 20 Jul 2015 20:04

Re: Draagdoekentopic

In theorie, als je goed geknoopt hebt, kan je voorover bukken met je kindje op de buik. Bij de fwcc zou je kindje niet los van jou mogen komen. Zo netjes/strak knoop ik niet helaas
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 20 Jul 2015 20:49

Re: Draagdoekentopic

Ideaal, hier ook speciasl gekocht voor wandelingen met de hond door bos en over strand.
Ik kan met haar in de doek ook ver genoeg bukken om Nala los en vast te doen en verder ga ik idd door de knieen.

Kan het iedere hond eigenaar aanraden! P. Slaap er ook zo lekker in dat slaapje en loopje goed te combineren zij
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Jul 2015 21:44

Re: Draagdoekentopic

Wordt enthousiast van je verhalen en de anderen hier.
Vooral ook omdat veel leeftijdsgenoten en mede mamas zeggen dat ik die zak voor niks gekocht heb, omdat 'je dat toch nooit gebruikt'. Maar mij lijkt het juist heerlijk..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Jul 2015 21:50

Re: Draagdoekentopic

Echt Bleu Phone? Zo strak kan ik dus ook niet knopen.

Heb ik ook meteen een vraag over rugdragen, ik heb het gisteren geprobeerd maar kreeg luidkeels protest, haar beetjes zaten ook hoog en het zat te strak. Had haar mbv de santa toss op mijn rug "geslingerd" wat doe ik fout? Hoef ik alleen de bovenrail aan te spannen en de rest niet, dat het daardoor te strak zat? Ze kijkt zo graag om zich heen, hangt helemaal scheef omdat ze Elena en de hond wil zien, dus ik dacht dan kan ze beter op mijn rug, maar t wil niet echt.
<<

Anoniem166

Bericht 20 Jul 2015 22:07

Re: Draagdoekentopic

Ik draag mijn zoon (en eerder mijn dochter) ook altijd in de doek of drager tijdens het uitlaten van de hond. Mijn zoon is vandaag precies 5 maanden en ik heb de kinderwagen slechts één keer gebruikt. Een kinderwagen vind ik juist onhandig, je hebt je handen niet vrij, zit te hannesen met de riem etc. In de draagdoek heb ik mijn handen vrij voor de riem, kan ik dochter een handje geven. Ik knoop wel zo strak dat ik voorover kan buigen zonder dat mijn zoon los komt van mijn buik. Zo test ik het altijd, als er ruimte vrij komt, span ik nog wat strakker aan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Jul 2015 00:14

Re: Draagdoekentopic

Sam, ik denk dat als je het verschil tussen ergonomisch en een bungel niet weet dat je dan idd kan denken dat je die zak voor niets gekocht hebt. Zag laatst iemand lopen met een stokke Carrier. Dat leek me zo oncomfortabel dat ik me kan voorstellen dat dat als miskoop word gezien. Het kindje hing heel laag, de voetjes bungelden bij de knieën en moeder stond echt niet ontspannen met dat ding.

Hier is het zo grappig dat ik dus een nichtje heb die compleet door geslagen is met de doeken en de hele familie zegt ja wel zo'n ding aanschaffen hoor wij vonden het vroeger ideaal. Het was dan wel geen ergonomische drager maar ben zelf ook gedragen en iedereen vond het fantastisch. Geloof dat er maar 1 tante is geweest die haar kindjes niet gedragen heeft.
2015 💙
<<

Anoniem151

Bericht 21 Jul 2015 07:08

Re: Draagdoekentopic

Ayla, ik vond een consult erg fijn voor het rugdragen. Het is toch wat lastiger omdat je het niet ziet.

Ik ben ook weer wat aan het hannesen met de ruck, zonder spiegel lukt het niet zo goed
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Jul 2015 07:39

Re: Draagdoekentopic

A die kleintjes in de doek :heart:
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jul 2015 14:26

Re: Draagdoekentopic

Hier ligt inmiddels een tevreden slapend jongetje in de doek. Bedankt voor alle tips!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Jul 2015 21:14

Re: Draagdoekentopic

Sam schreef:Wordt enthousiast van je verhalen en de anderen hier.
Vooral ook omdat veel leeftijdsgenoten en mede mamas zeggen dat ik die zak voor niks gekocht heb, omdat 'je dat toch nooit gebruikt'. Maar mij lijkt het juist heerlijk..


Ik zou juist bijna nog een kind willen gewoon alleen al vanwege dat dragen. Vond dat zo heerlijk, mis het wel een beetje. Draag L. nog wel eens hoor, maar ja hij is 14,5 kg en twee jaar dus hij wil meestal liever lopen en echt lang houd ik het niet meer vol.

Vandaag trouwens wel een uur gewandeld, L. heeft een klein stukje gelopen, maar hij had meer interesse in de bloemetjes dus we kwamen nauwelijks vooruit. J. heeft hem de rest van de weg in de Tula gedragen, ging prima, L. zat heerlijk te kletsen en alles te benoemen wat hij zag (hij noemt alle grote dieren koe, maar de koeien noemt hij schapen haha), was echt heel gezellig. Dan ben ik zo blij dat wij dat dragen allebei graag doen en dat ik nu een sterke vent heb die voor me kan dragen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Jul 2015 21:25

Re: Draagdoekentopic

Ah, die lieve foto's!
Ergens lijkt dragen mij ook wel wat, maar zo'n doek vind ik wat eng door het knopen (geen idee of ik dat wel goed zou kunnen), dus dan denk ik eerder aan een drager als de Tula. Die dingen zijn alleen zo duur, dus wat als het toch niet bevalt.. Lastig hoor!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Jul 2015 21:34

Re: Draagdoekentopic

Die kleine baby's in die doeken zijn echt te schattig!

Cinnamon, bij veel webshops kan je een drager ook eerst huren of je kan naar een inloopochtend waar je verschillende dragers kunt proberen. Ik ben zelf bij ikdraag geweest in Haren. Zij heeft regelmatig inloopochtenden en dan kan je dragers en doeken uitproberen :)

En in Groningen heb je ook nog Musjes, die winkel zit in de Zwanestraat, daar hebben ze ook doeken en dragers en kunnen ze je ook adviseren.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Jul 2015 21:46

Re: Draagdoekentopic

Caulfield schreef:Hier ligt inmiddels een tevreden slapend jongetje in de doek. Bedankt voor alle tips!


Wat fijn!
L2014 & H2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Jul 2015 22:46

Re: Draagdoekentopic

Oeps, heb net een kokadi larissa im wunderland weten te kopen. moet dat maar als investering zien denk ik dan zo. Wel echt superlief al die kleine kindjes in de doek
2015 💙
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 23 Jul 2015 15:40

Re: Draagdoekentopic

AfbeeldingWat is katoen fijn luchtig en lekker stevig zeg! Obze nieuwe doek is pure liefde :)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Jul 2015 15:45

Re: Draagdoekentopic

Wat een lieve foto en wat een mooie doek. Zo lief hoe die kleintjes compleet KO in een doek kunnen zitten.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron