Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer wist jij?

<<

Anoniem2

Bericht 02 Okt 2013 15:16

Re: Wanneer wist jij?

Toen ik mijn 1e echte serieuze relatie kreeg..dit was rond mijn 18e al. Toen kriebelde het al wel..maar de relatie was zelf niet juh van het dus maar goed ook dat we er toen der tijd niet aan begonnen zijn.
<<

Anoniem12

Bericht 02 Okt 2013 15:22

Re: Wanneer wist jij?

Zwanger zijn leek me altijd geweldig, maar een kind niet. En dat is nou eenmaal een logisch gevolg ervan. Ik moest er nooit aan denken, kinderen. Terwijl ik wel veel en vaak (dag)droomde over zwanger zijn etc.

Inmiddels na het ontmoeten van de juiste man denk ik wel dat ik 'later' kinderen wil. Zwanger zijn en een baby lijkt me heel fijn, maar ik kan er ook echt tegenop zien als ik van die peuterpuber verhalen lees. Ik ben heel bang dat ik dat helemaal niet aan kan.
<<

Anoniem 49

Bericht 02 Okt 2013 16:46

Re: Wanneer wist jij?

Taeda schreef:Het is bij mij nooit opgekomen dat ik geen moeder wilde worden. Al van kleins af aan was het mijn standaard antwoord op de vraag 'wat wil je worden?'. Het is straks alleen nog even kijken of het echt zo leuk is als ik hoop :wink:

Dit.
Nu eerst nog een partner vinden die ook kinderen wil.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Okt 2013 17:39

Re: Wanneer wist jij?

Ik wilde nooit kinderen. Ten eerste omdat ik geen kinderen deze wrede en overbevolkte wereld in wilde brengen en ten tweede omdat bevallen me een hel leek.

Inmiddels is er geen weg meer terug :laughcry:

Gelukkig had ik zelf ongeveer een jaar geleden al een soort 'omslag' meegemaakt en had ik al besloten dat ik ooit toch wel kinderen wilde, mocht me dat gegund zijn. Maar die echte 'kriebels' heb ik nooit gekend. Ik ben ook blij dat ik er nooit bewust mee bezig heb hoeven zijn.
Nu ik in verwachting ben, voel ik zoveel liefde en verantwoordelijkheid voor mijn ongeboren kind :heart: Ik kan het niet meer wegdenken, de verbintenis is zo sterk. En die bevalling? Ach, dat komt vast wel goed. Ik heb inmiddels zoveel vertrouwen in mijn lijf, dat ik er ook vertrouwen in heb dat ik dat gewoon kan.
<<

Anoniem168

Bericht 02 Okt 2013 20:03

Re: Wanneer wist jij?

Dat heeft wel eventjes geduurd, pas rond mijn 23e ben ik erover na gaan denken en kwamen ook de kriebels steeds meer, ook toen ik me wat ging oriënteren op dat gebied. Daarvoor had ik nooit kriebels, ook omdat het nog zover weg leek, een hele andere wereld zeg maar. Was er totaal niet mee bezig. Ook speelde wel mee, dat we ooit in het eerste jaar van de studie die ik destijds deed, een close-up film moesten kijken van een bevalling. Het was een enge bevalling, er liepen mensen zelfs weg uit de zaal omdat ze er niet goed van werden. Door deze ervaring duurde het echt wel een poos dat ik het 'vergeten' was en het me niet liet tegenhouden.
<<

Anoniem44

Bericht 02 Okt 2013 20:08

Re: Wanneer wist jij?

Ik heb nooit een kinderwens gehad. Pas toen ik mijn huidige man leerde kennen en wij samen een fijne relatie kregen, begon ik het langzaam voor me te zien. Ik zag niet zozeer mijzelf als moeder voor me, maar wel ons samen als ouders en als gezin. Dit gebeurde toen ik een jaar of 23/24 was.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Okt 2013 20:13

Re: Wanneer wist jij?

Ik kan me niet herinneren dat ik altijd heb geroepen dat ik kinderen wil. Maar toen ik wat ouder werd heb ik wel altijd gedacht dat het me iets moois leek als het me gegund was. En toen ik al een poos met mijn vriend samen was had ik het gevoel dat ik met hem kinderen wilde.
:heart: :heart: 2011
<<

Luenca

Noob

Berichten: 34

Geregistreerd: 04 Sep 2013 08:48

Bericht 03 Okt 2013 08:35

Re: Wanneer wist jij?

ik ben nu 26 en weet ook nog steeds niet of ik wel of geen kinderen wil, maar ik denk dat als je eenmaal de juiste partner hebt gevonden en stabiliteit, dat de kinderwens dan vanzelf wel duidelijk word :yes:
11 oktober 2016
<<

Anoniem75

Bericht 03 Okt 2013 09:09

Re: Wanneer wist jij?

Pas toen ik een serieuze relatie kreeg. Toen was ik 19 en van de voren had ik er eigenlijk nog niet eens over nagedacht.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Okt 2013 00:22

Re: Wanneer wist jij?

Er is in miij nooit een seconde de gedachten geweest om geen kinderen te willen eigenlijk. Hoe ouder ik werd hoe groter de wens werd. Helaas liep mijn leven een beetje anders dus jong moeder zat er niet in. Ik wilde gewoon niet studeren en zwanger zijn tegelijk en ik had sowieso ook nog twee heupoperaties tussendoor. Het deed af en toe bijna fysiek pijn dus in die tijd kwam ik bijna nooit in de mammapijler. Inmiddels ben ik moeder en het is gewoon net zo fijn als ik me had voorgesteld. Het voelt fijn en goed, ik voel me relaxed en het voelt allemaal heel natuurlijk. Heb ik op allerlei gebieden een laag zelfbeeld, met mijn zelfvertrouwen als mama is echt hiks mis.
<<

Anoniem57

Bericht 05 Okt 2013 00:27

Re: Wanneer wist jij?

sarah1985 schreef:Ik riep het ook al toen ik jong was. Toen ik verkering kreeg zou ik het ook niet erg gevonden hebben om tienermoeder te worden. Maar tot nu toe geen kinderen


Jij bent oprecht een van de mensen die ik het zó gun, een kindje.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 05 Okt 2013 01:19

Re: Wanneer wist jij?

Ik riep van kleins af aan (ik geloof een jaar of 6) dat ik geen kinderen wilde. Op mijn 18e veranderde dat (door relatieproblemen in misschien), rond mijn 24ste veranderde dat in: niet voordat ik 30 ben en toen ik 26 was veranderde dat compleet doordat mensen in mijn omgeving ook kinderen kregen (vooral door degene die ook altijd riepen geen kinderen te willen) Ik weet niet ineens kreeg ik de kriebels toen ik baby's zag. Toen ik 27 was, wist ik het vrijwel zeker: ik wilde ook graag kinderen, ik wilde niet mijn leven lang alleen met mijn vriend zijn maar samen een gezin stichten. Toen wij ervoor gingen, was ik nog steeds wel af en toe in twijfel maar diep in mijn hart wist ik dat ik het wilde maar er "bang"voor was maar ook voor de reacties (omdat ik altijd riep nooit kinderen te willen) Dit vond ik geen terechte reden en we zijn er dus voor gegaan (weliswaar ben ik een maand later gestopt dan dat mijn vriend toentertijd dacht, ik durfde nog niet) maar ik heb er geen moment spijt van en denk nu over een tweede :) Het gevoel was er gewoon ineens... en toen ik er beter over na ging denken, wist ik het eigenlijk zeker... ik wil(de) graag kinderen met mijn vriend.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron