Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 04 Okt 2013 21:06

Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Het valt mij namelijk op dat onze jongste dochter heel erg veel slaapt. Overdag slaapt ze erg veel en 's nachts wordt ze wel regelmatig wakker.... Ik kan het niet gaan vergelijken met mijn oudste dochter want die was altijd 's nachts wakker en moest er wel zo'n 10 keer per nacht uit.... Hoeveel sliep/slaapt jullie kindjes van ruim 1 maand?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem11

Bericht 04 Okt 2013 21:10

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Onze dochter is juist heel veel wakker. Kan zo twee/drie voedingen door zonder te slapen. Ligt dan ook vaak maar een beetje te liggen en om zich heen te kijken. Helaas betekent dat niet dat ze de nachten door slaapt. S nachts huilt ze helaas veel.
<<

Anoniem171

Bericht 04 Okt 2013 21:12

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Mijn zoontje is 9 weken en slaapt ook erg veel. Hij is na een voeding ongeveer een uur wakker en gaat dan slapen. Tussen 19.00 en 21.00 is hij vaak ook wakker, 's nachts slaapt hij door (soms nog een voeding tussen 03.00 a 05.00 uur),
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 04 Okt 2013 21:12

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

N was véél wakker in die tijd en deed alleen maar hazeslaapjes. T sliep van voeding tot voeding en was hoogop een kwartiertje wakker ergens overdag. Groot verschil bij ons dus!!
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem33

Bericht 04 Okt 2013 21:18

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

RioolSpook schreef:Onze dochter is juist heel veel wakker. Kan zo twee/drie voedingen door zonder te slapen. Ligt dan ook vaak maar een beetje te liggen en om zich heen te kijken. Helaas betekent dat niet dat ze de nachten door slaapt. S nachts huilt ze helaas veel.


En misschien huilt ze s nachts wel veel omdat ze oververmoeid is van het slechte slapen overdag.

Hier is hij net 2, 5week oud maar slaapt hij ook heel veel, sinds we inbakeren is hij ook veel tevredener, rustiger en huilt hij minder.
<<

Anoniem11

Bericht 04 Okt 2013 21:22

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Geen idee, zou heel goed kunnen. Maar weten ook niet goed hoe we dat om moeten keren. Alhoewel ze wel goed slaapt als ze bij mij of mijn vriend ligt. Maar dat trekken wij beiden niet.
<<

Anoniem33

Bericht 04 Okt 2013 21:24

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Rioolspook, dat is ook heel lastig hoor.., is ze verder wel rustig en tevreden overdag?
<<

Anoniem11

Bericht 04 Okt 2013 21:25

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Ja, sinds ik over ben op flesvoeding is ze behoorlijk tevreden de rest van de dag, eigenlijk helemaal geen gehuil. As we speak zijn we aan het proberen haar 20 minuutjes in dr wiegje te laten huilen *moeilijk*. Volgens het cb kon dat best..
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 04 Okt 2013 21:34

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Mijn zoontje slaapt heel verschillend, maar 9 van de 10 keer krijgt hij om 22.30 de fles en slaapt dan tot 3.00, krijgt dan de fles en dan slaapt hij tot 9.00, dan krijgt hij de fles en valt hij rond 11.00 pas in slaap en dan rond 13.00 de fles en dan slaapt hij tot 18.00 en dan is hij van 18.00 tot 21.30 wakker en zo weer door.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 04 Okt 2013 21:35

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

RioolSpook schreef:Ja, sinds ik over ben op flesvoeding is ze behoorlijk tevreden de rest van de dag, eigenlijk helemaal geen gehuil. As we speak zijn we aan het proberen haar 20 minuutjes in dr wiegje te laten huilen *moeilijk*. Volgens het cb kon dat best..


Als mijn zoontje snachts aan het huilen is, laat ik hem ook wel 15 a 20 min huilen en dan ga ik er weer naartoe en dan wacht ik weer 20 min, mocht hij dan nog huilen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Okt 2013 21:38

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Geen idee, hier sliepen ze beide heel weinig overdag.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 04 Okt 2013 21:38

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Netjes hoor Annemie, mijn dochter krijgt rond 22.15 uur ongeveer de laatste fles en komt meestal tussen 02.30/03.15 voor de volgende fles. Na deze fles duurt het een poos voordat ze in slaap valt en huilt ze ook regelmatig. Daarna wordt ze meestal weer rond 06.15 uur wakker voor de volgende fles maar daarna wil ze echt niet meer slapen. Vervolgens zitten we hier dan rond die tijd beneden *gaaaap*, en mijn oudste dochter wordt dan ook wakker. Hier krijgt ze om de 4 uur een fles
Laatst gewijzigd door mida4you op 04 Okt 2013 21:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem33

Bericht 04 Okt 2013 21:40

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

RioolSpook schreef:Ja, sinds ik over ben op flesvoeding is ze behoorlijk tevreden de rest van de dag, eigenlijk helemaal geen gehuil. As we speak zijn we aan het proberen haar 20 minuutjes in dr wiegje te laten huilen *moeilijk*. Volgens het cb kon dat best..


Oew..., wat een advies. Zou mijn keuze niet zijn. Ben benieuwd of het werkt voor jullie...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 04 Okt 2013 21:42

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Oh dat is wel vermoeiend mida, dat ze na die fles rond 3.00 niet echt wil slapen. Mijn zoontje krijgt 5 flessen, meestalzo'n 4 a 5 uur ertussen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 04 Okt 2013 21:59

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Mijn keuze ook niet pien, maar dat wordt denk ik een eindeloze discussie over wel/niet laten huilen.

Ik wil je alleen als advies geven rioolspook, luister naar je gevoel! Iedereen heeft goed bedoelde adviezen maar als het niet goed voelt dan voelt het niet goed. T was in de avonduren ook erg onrustig ik kroop dan lekker met hem op de bank of in bed. Na 2/3 weken was die onrust weer over en nu slaapt hij goed.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem11

Bericht 04 Okt 2013 22:06

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

Nou.. Ik heb wel zoiets van; als zij in mijn armen direct in slaap valt dan is ze moe en moet ze Ook in dr wiegje kunnen slapen. Voor nu lijkt het te werken. Ze slaapt nu al ruim 20 minuten voor het eerst savonds zelfstandig in haar wiegje. Als zij in mijn armen klaar wakker is dan ga ik haar ook niet dwingen te slapen en blijf ik gewoon lekker met dr zitten en knuffelen.
<<

Anoniem 42

Bericht 04 Okt 2013 23:19

Re: Hoeveel slaap heeft een baby van ruim 1 maand nodig?

De twee jongsten sliepen toen zo'n 20 uur per etmaal. En de oudste veel minder: ze had dat ook wel nodig maar kon moeilijk in slaap komen tot ik met zes weken ging bakeren en de draagdoek gebruiken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers