Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

<<

anoniem203

Bericht 15 Jul 2015 19:06

Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Mijn vader was vanmiddag hier en vertelde dat hij een of andere uitslag had op beide benen. Het wordt iedere dag groter en roder en het jeukt flink. Afgelopen week is hij wel precies op die plekken gestoken door waarschijnlijk een mug. Normaal heeft hij amper last van muggenbulten. Ik heb vanmiddag van vsm creme voor hem gehaald misschien dat dat verlichting geeft en hem aangeraden om morgen toch even langs de huisarts te gaan. Maar heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Zijn huid is daar ook hard voelt een beetje ruw aan (net als bij eczeem) op sommige plekken.

*
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 19 Jul 2015 12:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem130

Bericht 15 Jul 2015 19:09

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Is je vader bekend met eczeem/hooikoorts? En was er voor die insektenbeet niets te zien? Het is geen tekenbeet geweest (in het bos wezen wandelen oid met blote kuiten)?

Huidafwijkingen zijn echt heel moeilijk te beoordelen vanaf een foto maar ik denk zo op het eerste oog aan een tekenbeet of huidschimmeltje (kan ook eczeem zijn hoor). Ik denk dat het niet onverstandig is even langs de huisarts te gaan. :)
<<

anoniem203

Bericht 15 Jul 2015 19:33

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Nee hij heeft nooit last van eczeem en hij heeft ook geen hooikoorts. En het begon als een klein bultje (wat leek op een muggenbult en is nu een korstje rechts boven) en er heeft zeker geen teek gezeten.

Zou het misschien iets van Netelroos zijn ofzo?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Jul 2015 19:48

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Ik moest ook aan een huidschimmel denken, vooral door de donkerrode rand.
L2014 & H2017
<<

Anoniem137

Bericht 15 Jul 2015 19:50

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Ik moet eigenlijk vooral direct aan een teek/Lyme denken...
<<

Anoniem258

Bericht 15 Jul 2015 20:13

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Mijn stiefmoeder is met zo'n soort plek een heel traject ingegaan en uiteindelijk blijkt het toch lyme.
Het kan ook heel goed een schimmel oid zijn, maar ik zou er iig even mee langs de huisarts gaan en ook zeker lyme benoemen. Hier kwam de huisarts daar zelf nl niet op, maar bij de tweede ronde bloedonderzoek kwam het er wel uit.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 15 Jul 2015 20:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Jul 2015 20:15

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Kan het geen beet van een horzel/wesp of zoiets zijn?
Lijkt op allergische reactie op een beet, ook al is t lastig te beoordelen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem130

Bericht 15 Jul 2015 20:17

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

mzcharlotte schreef:Ik moest ook aan een huidschimmel denken, vooral door de donkerrode rand.

Ik twijfel ook over randactiviteit inderdaad maar vind het patroon en dat het dan vanuit dat korstje zou komen en de rand dan juist aan de kant zit waarvandaan het zich uitbreidt ipv waarheen het zich uitbreidt beetje gek. Zie ook geen eilandjes voor de kust. Qua verspreidingspattoon vanuit dat wondje lijkt het wel echt een erythema migrans. Alleen dus onwaarschijnlijk een teek? Qua beeld denk ik of teek of schimmel de twee meest waarschijnlijke dingen.

Nogmaals, je kan echt niet alles van een foto goed zien en ik zou even langs je huisarts gaan want ik zou dit goed willen bekijken en misschien wel doxycycline of miconazol willen starten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Jul 2015 21:04

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Ik zie er ook wel een schimmel in (ringworm) Maar hij moet echt naar de huisarts vind ik . Voor ons blijft het gissen
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/ringworm.htm
2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Jul 2015 21:47

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Mijn vader heeft als hij (veel) heeft gezwommen van die plekken die er heel erg veel op. Hij heeft dan ringworm.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

anoniem203

Bericht 15 Jul 2015 22:04

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Ik heb net nog een keer op google zitten kijken en het lijkt idd wel op een schimmel maar toch raar dat het met een klein jeukend bultje begint. En het bultje waar het eerst mee begon zit idd meer aan de zijkant. Mijn vader weet echt 100% zeker dat het geen teek is. Maar ik ben nu dan wel zeer benieuwd wat dan wel. Hij gaat morgen of vrijdag naar de huisarts. Ligt eraan wanneer hij even weg kan van zijn werk. Bedankt voor het meekijken!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Jul 2015 22:21

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Je kan ook een tekenbeet gehad hebben zonder dat je hebt gemerkt dat het een teek was. Ik heb ook een tekenbeet gehad waar ik pas achter kwam toen er een kring verscheen. Bij mij zat er ook zo'n plekje waar de teek gezeten had en er kwam een kring omheen, wel veel lichter dan bij jouw vader.
Ik zou als ik hem was hier zeker mee naar de huisarts gaan.
<<

Anoniem255

Bericht 16 Jul 2015 11:12

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Maar een beet van een mug/teek/wesp/daas/horzel etc. straalt toch niet uit naar beide benen?
Ik zou eerder aan ringworm of wondroos denken.

Maar de huisarts lijkt me niet onverstandig.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Jul 2015 14:25

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Mijn eerst gedachte is ook een tekenbeet.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem203

Bericht 19 Jul 2015 13:00

Re: Wie weet wat dit is? (huiduitslag) + foto

Het was ringworm. Mijn vader heeft nu een zalfje mee gekregen en al na een dag smeren zag het er al beter uit.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers