Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met borstvoeding

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jul 2015 09:40

Stoppen met borstvoeding

Ik wil graag stoppen. Heb er geen zin meer in en vind hem te oud.

Iemand tips hoe dit aan te pakken? Ik denk dat hij het er erg moeilijk mee gaat krijgen.
R. 2013
D. 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 16 Jul 2015 09:52

Re: Stoppen met borstvoeding

Geen idee maar tips welkom.
Wij hebben bij de oudste de speen met bijna 2 jaar weggelaten. Dit was ff brullen maar na 2 weken was hij eraf.
Gewoon niet meer aanbieden?
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem137

Bericht 16 Jul 2015 10:31

Re: Stoppen met borstvoeding

Hoe vaak krijgt hij nu nog? Zou hij het begrijpen als je uitlegt dat hij nu alleen nog voor het slapen gaan bij jou aan de borst mag? En dan doe je dat nog een paar weken, en dan maak je er geleidelijk aan een ritueeltje van dat hij voordat hij gaat slapen nog even bij jou of papa op schoot even rustig iets mag drinken (dus iets anders dan borstvoeding, tzt).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jul 2015 10:43

Re: Stoppen met borstvoeding

Hij krijgt het alleen 's ochtends en niet als ik er niet ben dan.

Hij komt zelf bij ons liggen dus met papa uit bed lukt niet. Sowieso niet want die moet of snel naar het werk of uitslapen omdat hij tot laat heeft gewerkt
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem255

Bericht 16 Jul 2015 10:45

Re: Stoppen met borstvoeding

En als je het probeert om om de dag te geven? En zo langzaam af te bouwen?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 16 Jul 2015 11:44

Re: Stoppen met borstvoeding

Of misschien iets anders in de plaats aanbieden waar je hem mee kunt 'verleiden'? De ene dag wel laten drinken, de dag daarna een leuk/lekker alternatief aanbieden en dan steeds vaker het alternatief in plaats van de borstvoeding.

Edit: ik heb trouwens makkelijk praten, ik krijg het bij de middelste van ruim 3 ook niet afgebouwd :-( Vooral als ik de jongste zit te voeden, lukt het me niet om haar af te wijzen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik momenteel niet heel erg mijn best doe om het haar af te leren, ze eet weinig groente en fruit nu en ik ben blij dat ze in ieder geval via de borstvoeding wat gezonde voedingsstoffen binnen krijgt.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 16 Jul 2015 12:24

Re: Stoppen met borstvoeding

Ik heb toen gewoon gezegd dat het op was. Dus dan kwamen ze in de ochtend en zei ik het is op, kom dan gaan we wat anders drinken. Dan kregen ze gewoon een normaal ontbijt. De ene keer pap, andere keer melk met brood.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jul 2015 13:43

Re: Stoppen met borstvoeding

Ik zou hetzelfde doen als wat mamsie zegt. Ik zou niet gaan afbouwen, maar juist gewoon in 1 keer stoppen.
Je kan hem nu wel al zeggen dat het bijna op is, een dag of 2 ofzo. En dan op de derde dag zeggen dat het nu echt op is.
En dan volhouden..
<<

Anoniem 146

Bericht 16 Jul 2015 16:37

Re: Stoppen met borstvoeding

Ik wil alleen even zeggen dat ik het knap vind, ruim twee jaar bv. :)
Ik hoop stiekem dat het me ook lukt. Eerst proberen een jaar vol te maken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jul 2015 17:32

Re: Stoppen met borstvoeding

Eerst was het knap, nu is het lui. Vanaf het jaar is het nooit, nooit lastig geweest. Niet meer kolven, geen stuwing.. Het wordt elke dag makkelijker en helemaal als je tegen het jaar loopt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem136

Bericht 16 Jul 2015 18:39

Re: Stoppen met borstvoeding

Ik ben ook gestopt rond dezelfde leeftijd. Gezegd dat het de laatste keer was. Ik ging alleen de dag erna voor twee weken weg, dat maakte het wel makkelijk. Daarna heeft hij er nooit meer om gevraagd. Nu heb ik weer melk en dat vindt hij wel interessant, heeft ook een keertje geproefd, maar verder heeft hij geen interesse.
<<

Anoniem 146

Bericht 16 Jul 2015 22:20

Re: Stoppen met borstvoeding

Ik hoop het Spencer. Mijn productie is niet super stabiel. Ik kom net een uit dip die een paar weken heeft geduurd. (Hele voorraad is er aan opgegaan) Wil graag het jaar volmaken. (Minimaal) Hopelijk stabiliseert het straks wat. Ik geniet zó van de voedmomenten en soms lijkt het wel een verslaving?!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 16 Jul 2015 22:30

Re: Stoppen met borstvoeding

Dipjes horen erbij Mrs. Jansen, hoe vervelend ook. Dat zo enorm genieten van de voedmomenten is herkenbaar, al is dat na 1 jaar bv (voor mij althans) wel anders dan het eerder was toen ze nog iets jonger was. Ik vind de momenten 's nachts soms nog wel erg fijn, als alles om je heen stil is en je dat halfslaperige koppie tegen je aan hebt liggen om bij je te drinken.

Spencer, sorry, geen tips. Zelf ook aan het dubben hoe ik bv af ga bouwen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem166

Bericht 17 Jul 2015 07:53

Re: Stoppen met borstvoeding

Ik heb in twee fases afgebouwd, eerst de nachtvoedingen cold turkey. Dat was echt heel zielig. Ze is zo boos en verdrietig geweest dat ze er de volgende dag schor van was en bijna een week niet fatsoenlijk heeft kunnen praten. Daarna ben ik gestopt met de ochtendvoeding, weer later de middagvoeding en toen heb ik nog een maand of 2 voor het slapen gaan 's avonds voeding gegeven. Dat was een fijn en gezellig moment. H. rende ook gelijk naar haar slaapkamer als ik zei dat het tijd was om naar bed te gaan. Ik heb haar op een gegeven moment gezegd dat het de laatste keer was. De dag daarna een bekertje melk gepakt en precies hetzelfde moment in bed gehad, maar dan met een bekertje melk. Dat ging zonder problemen. De dag daarna ging het weer wat moeilijker, maar daarna was het echt over. Ze heeft het zich nog wel een hele tijd herinnerd. Vlak voor D. werd geboren, zei ze zelfs nog dat de baby straks de ene kant mocht drinken en zij dan de andere kant. Ook toen D. er eenmaal was, zei ze dat zij ook altijd gedronken heeft bij mama.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 18 Jul 2015 11:10

Re: Stoppen met borstvoeding

Ik heb hetzelfde probleem. Ik vind het genoeg geweest maar dochter valt elke middag en avond aan de borst in slaap en is niet gevoelig voor alternatieven dus zit er denk ik maar 1 ding op en dat is de harde manier. En dat zie ik dus niet zitten. Dus zo sukkelen we door....
En het verhaal van jou, Sanne, staat me ook nog iets te helder bij. Echt een vreselijke situatie lijkt me dat.. :(
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Jul 2015 11:55

Re: Stoppen met borstvoeding

Ik denk veel over het moment na, wanneer? En hoe? Tot nu toe gaat het een beetje zoals bij Zenna. 'S Morgens nodigt mijn zoon me ook uit op de bank, alsof hij wil zeggen 'Melk aub!'. Hij praat nog niet (terug) dus ik weet niet in hoeverre het gaat helpen als ik het hem uitleg of zeg dat het op is. Ik zie ook op tegen drama.
L2014 & H2017
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jul 2015 12:07

Re: Stoppen met borstvoeding

Ik ben op een gegeven moment alleen nog maar op z'n kamer gaan voeden. Ik wilde niet dat hij het beneden zijn met uit de borst drinken zou associeren. Dat werkte hier heel goed.
Dochter is met 2 jaar gestopt, omdat ik zwanger was van zoon en de melk op was (toen was ik 25 weken zwanger ongeveer). Zoon is ook met 2 jaar gestopt, hij vroeg er plotseling niet meer naar en bood ik het niet meer aan. Na een week of 2 niet gedronken te hebben vroeg hij er zelf wel naar, ik liet het toe, maar hij was de techniek al verleerd. Echt grappig hoe snel dat kan gaan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers