Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling #4: waarom dierproeven als het ook op mensen kan

<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 16 Jul 2015 08:43

Stelling #4: waarom dierproeven als het ook op mensen kan

Afbeelding

====
Bekijk hier de andere stellingen:

Stelling #1 - De herkomst van kleding
Stelling #2 - Stiekem alcohol drinken kun je voorkomen
Stelling #3 - Grexit is een dieptepunt voor Europa
<<

anoniem213

Bericht 16 Jul 2015 08:46

Re: Stelling #4: waarom dierproeven als het ook op mensen ka

Dat is geen stelling :P.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Jul 2015 08:49

Re: Stelling #4: waarom dierproeven als het ook op mensen ka

Haha
#teammaple🍁
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 16 Jul 2015 08:49

Re: Stelling #4: waarom dierproeven als het ook op mensen ka

Klopt. We slaan even een andere hoek in. De andere stellingen kwamen namelijk niet helemaal van de grond. Mogelijk is deze vraag wel populairder op het forum.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Jul 2015 08:50

Re: Stelling #4: waarom dierproeven als het ook op mensen ka

Omdat niet alles op mensen kan.
Het zou wat zijn als ineens alle medicijnen gelijk op mensen worden getest.
Daarbij is het testen van medicijnen op dieren wel zo gruwelijk administratief. Dat houden ze heel goed in de gaten. Zelf op dieren die zijn overleden door het testen, moeten ze aanvraag doen of ze die mogen ontleden en zo verder te onderzoeken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem137

Bericht 16 Jul 2015 08:56

Re: Stelling #4: waarom dierproeven als het ook op mensen ka

Ik vond die andere stellingen prima, maar zoals de tweede: dat topic is dus nooit in m'n lijst van topics verschenen, die zie ik nu pas voor het eerst. Ik heb dat wel vaker met topics.
<<

anoniem213

Bericht 16 Jul 2015 09:00

Re: Stelling #4: waarom dierproeven als het ook op mensen ka

Keet. schreef:Ik vond die andere stellingen prima, maar zoals de tweede: dat topic is dus nooit in m'n lijst van topics verschenen, die zie ik nu pas voor het eerst. Ik heb dat wel vaker met topics.

Ze staan telkens gewoon bovenaan ook in de pijler Algemeen, dus daar kun je ook af en toe kijken. Als er weinig reacties in zijn, zakt het bij actieve topics en ongelezen berichten snel naar beneden natuurlijk.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jul 2015 19:43

Re: Stelling #4: waarom dierproeven als het ook op mensen ka

Tja, dieren hebben nu eenmaal geen mening, dus dat is gemakkelijk en uiteraard ook goedkoop. Ik denk dat er weinig mensen zijn die zich voor proeven lenen.

Ik vind dierproeven vreselijk, maar hoe moeten nieuwe medicijnen anders worden getest?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jul 2015 20:00

Re: Stelling #4: waarom dierproeven als het ook op mensen ka

op mensen testen is nou eenmaal te duur en kan ook niet zo precies op dieren. Bepaalde lange termijn effecten worden bij kort levende dieren nou eenmaal sneller bereikt dan bij mensen. Daarbij is het van belang om de omstandigheden zo stabiel mogelijk te houden. Dat is bij mensen niet mogelijk. Zij hebben misschien in de voorgeschiedenis iets zitten of veranderen wat waardoor de uitkomst van het onderzoek niet zuiver is. Voor dierproeven is heel veel administratie nodig. Je krijgt het er niet zo maar door. Voor bepaalde producten vind ik het niet nodig om dat op dieren te testen. Andere dingen snap ik dat het gebeurt.
2015 💙

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers