Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Okt 2013 18:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

En Mikado hoe was het bij jou?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem198

Bericht 02 Okt 2013 18:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn die goede echo's!

Succes voor de gene die vandaag nog moeten.

Stampy jij loopt 1 dag voor op mij! Leuk!

Ik heb 14 oktober de eerste echo nog even wachten dus!

Moa welkom!

Ik ben nog steeds vreselijk misselijk en moe. Hebben jullie veel last van kwaaltjes?
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 03 Okt 2013 10:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Moa, welkom!

Swampy en Knillis, wat super, twee mooie echo's! Gaan jullie het nu ook al vertellen of houden jullie het nog geheim?

Hier ook goed nieuws. De termijn klopte nog steeds precies, gister 11w3d. We zaten een hele stevige en regelmatige hartslag en hij/zij was druk aan het bewegen. Draaide steeds zijn ruggetje naar ons toe en de echoscopiste kon toen al met zekerheid zeggen dat er geen open ruggetje te zien was. Ook het hoofdje is mooi gesloten en qua groei loopt alles precies zoals het hoort.

We zouden ook de nekplooimeting hebben gister, maar dat was erg lastig omdat hij/zij zo onrustig was. Nu mogen we dinsdag weer, dat vinden we niet erg natuurlijk!

Van ons mag iedereen het vanaf nu weten. We gaan de komende dagen zo veel mogelijk mensen persoonlijk langs, vind het zo leuk om het eindelijk te kunnen delen.

Victoria, vervelend he die kwaaltjes. Ik ben wel eens misselijk maar het is te overzien, wel ben ik nog steeds heel erg moe. Op mijn werk gaat het wel maar 's middags stort ik echt in als ik thuis kom, ik probeer dan wakker te blijven maar ga nu ook steeds vroeg naar bed, gister al om 20.30 uur. Wel lekker hoor, merk echt dat ik het nodig heb.
2014 2016 2019
<<

Anoniem25

Bericht 03 Okt 2013 11:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jeeeeeeeeej, wat fijn al die mooie echo's met kloppende hartjes! :D :D

Mikado, leuk dat jullie het nu met de wereld gaan delen!

Victoria, vervelend dat je zo misselijk en moe bent. Hier valt het wel mee, soms met vlagen ineens misselijk maar niet extreem. Ik heb meer last van mijn humeur.
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 03 Okt 2013 12:49

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik kan me hier ook langzaam gaan melden, ben als het allemaal klopt rond de 5 weken zwanger nu! Spannend allemaal pffff :dance:
Het is ons eerste kindje en ik ben 27 en mijn man 30. Het is nu gelukt in de 4e maand dus mag totaal niet klagen.



Wat fijn dat er zoveel goede echo's zijn! Knap hoor dat sommige zolang hun mond kunnen houden, vind het nu al moeilijk haha
<<

vlindertje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 16 Sep 2013 17:03

Bericht 04 Okt 2013 16:17

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

super voor de meiden met een goeie echo!!!!!! :cheering: :cheering:

en victoria ik mag ook ma 14 okt voor de 1e echo... zoo spannend!!
en ik heb ook last van kwaaltjes hoor, erg misselijk en zo ontzettend moe en mn borsten doen zoo pijn.....

en welkom voor de nieuwe meiden die zwanger zijn en natuurlijk gefeliciteerd
26-01-14 Jaysen mijn mooie vlindertje........ je leeft voort in mama`s hart

Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 04 Okt 2013 17:16

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Poeke welkom en gefeliciteerd!

Mikado fijn dat de echo goed was!

Hier weten inmiddels een aantal mensen het al wel, waaronder mijn collega's van mijn afdeling. Zij wisten ook van het ziekenhuis traject omdat ik soms onder werktijd naar het ziekenhuis moest. Toen we woensdag de echo hadden heb ik het ze verteld, ze hebben al die tijd zo meegeleefd dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om nog langer te zwijgen. En verder weten onze ouders + broers en zussen en drie goede vrienden het. De rest van de wereld lichten we in na de 2e echo.

Vandaag de verloskundige gebeld, 22 oktober hebben we de echo en intake. Intake zal niet zolang duren omdat ik daar natuurlijk al 2x eerder ben geweest!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem198

Bericht 04 Okt 2013 18:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Vlindertje, leuk wij zijn even ver! :yes:
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 04 Okt 2013 20:12

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn dat de echo' s goed waren! En wat mogen sommige meiden al vroeg komen voor een echo! Ik moet nog 3 weken wachten tot de eerste afspraak.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 04 Okt 2013 20:44

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Piertje ik mocht zo vroeg komen omdat ik in het ziekenhuis loop, daar zijn ze sowieso sneller met echo's, en omdat ik eeb miskraam heb gehad. Bij de verloskundige doen ze hier pas rond 10-11 weken de eerste echo. Mijn schoonzusje is even ver zwanger als ik en mag pas met 12 weken.... pfff dat is echt lang wachten!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 04 Okt 2013 21:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis, oké dan snap ik het.
12 weken is echt wel laat ja, dan ben ik nog blij dat ik al met 9 weken mag!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 04 Okt 2013 21:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

ik mocht al met 6weken komen omdat ik zwanger ben geworden dmv ICSI.
Dan kijken ze of het op de goede plek zit.
Het traject is natuurlijk niet leuk maar ik krijg nu extra veel echo's waar natuurlik wel erg leuk is!
Ik mag 15oktober nl weer!
Vanmorgen waren mijn borsten niet meer pijnlijk dus ik zat direct in de stress!
Later werd ik kotsmisselijk en was ik iets gerustgesteld! haha, hoe dom! maar bleh...hoe heftig!
Ach,word gewoon gek van die onzekerheid!
Mijn buik is trouwens niet normaal opgezet!
hebben jullie daar ook zo last van?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Okt 2013 21:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat een leuke berichten allemaal!
Ik ga even niet op iedereen persoonlijk reageren, maar vind al die positieve berichten erg leuk om te lezen.

Over die kwaaltjes: ik heb totaal geen last van kwaaltjes :dance: . Dus ik mag niet klagen.

En wij gaan dit weekend ook bij iedereen langs die we het persoonlijk willen vertellen. Daar heb ik erg zin in, het goede nieuws delen. Ik ben dan bijna 11 weken.


Hier had de eerste echo al vanaf acht weken gemogen, ik wilde zelf in week negen, dan kunnen ze wat meer zien. En dan binnenkort weer voor de twaalf weken en de test.
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 05 Okt 2013 12:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat veel goede echo's wat fijn!

Ik heb maandag contact met de vk voor het inplannen van een echo!

Ik ben me toch moe zeg.. Dat had ik bij T. Ook zo erg. Maak me soms wel zorgen of het wel goed zit. Vier maanden geleden heb ik een mk gehad.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 05 Okt 2013 16:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Moa die onzekerheid herken ik helemaal, ik heb hiervoor ook een miskraam gehad. Bij de eerste echo kwamen we daar pas achter. Ik was nu dan ook zo verschrikkelijk zenuwachtig voor de echo. Het gekke is wel dat ik bij de miskraam al die tijd het gevoel heb gehad dat het niet goed zat, en ik heb er nu wel een goed gevoel over. Ik ben blij dat het tot nu toe klopt :) Maar het is gewoon onzeker, dat is een feit! Ik zie nou alweer op tegen de 2e echo, ben bang dat het dan alsnog fout blijkt te zijn...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 05 Okt 2013 21:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

hoi meiden

ook ik heb afgelopen week positief getest.
We waren al een paar maanden bezig voor een tweede kindje.
Het voelt allemaal heel dubbel, omdat we voor anderhalve week geleden ook erg slecht nieuws hebben gekregen ( dat ik een oogziekte heb waardoor ik steeds minder zal gaan zien).
Maar dit kindje is enorm welkom!
Ik probeer het te zien als een lichtpuntje! Iets moois waar ik me op kan richten (maar pff het is toch een achtbaan van gevoelens).

Eigenlijk ben ik meer een meelezer op het forum. Maar wil nu toch gaan proberen actief mee te gaan schrijven.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 05 Okt 2013 22:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mardie gefeliciteerd! Ik heb je verhaal gelezen, wat onwijs heftig zeg. Ik hoop dat je hier lekker je ei kwijt kan.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:44

Bericht 06 Okt 2013 18:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

zijn er hier meiden die ook een innestelingsbloeding hebben gehad? en hoe ging dat? ik twijfel namelijk of ik dit heb gehad of dat het iets anders is. ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt, altijd een regelmatige cyclus gehad. Ik moet over 9 dagen weer ongesteld worden en het ging echt om een paar druppeltjes bloed.... zeer minimaal.
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 06 Okt 2013 19:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb er een gehad.

Een week na eisprong had ik een veeg bloed. Was heel weinig. Een week later positief getest.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 06 Okt 2013 20:10

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb het ook gehad,de dag dag ik ongesteld moest worden. Twee dagen ervoor nog negatief getest. Week later positieve test. Denk dat me eisprong later is geweest dan normaal.
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:44

Bericht 06 Okt 2013 20:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb ook last van een licht zeurend gevoel in mijn onderbuik, met name in de ochtend. en krijg opeens puisten haha. Ik wil niet teveel hopen, want straks is het niets.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 06 Okt 2013 20:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hier geen innestelingsbloeding gehad.

Nu nog geen last van klachten en dat maakt het wel moeilijk te geloven dat ik zwanger ben.
Hebben/hadden jullie direct al klachten?
Volgens mij kreeg ik bij mijn zoontje ook pas met 6 weken klachten (zere borsten).
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem25

Bericht 06 Okt 2013 20:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb bij Luuk pas na de 4 weken een innestelingsbloeding gehad. En dat was een flinke bloeding, inclusief stolsels en krampen. Hoop dat het bij jou ook positief is, Jasmina!

Mardie, Gefeliciteerd met je zwangerschap! je verhaal klinkt wel heel heftig. Ik had ook niet meteen al klachten, nog niet heel erg. Behalve grotere borsten, dikke buik en af en toe wat misselijk.

Ik mag 14 oktober alweer voor een echo, spannend!
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:44

Bericht 06 Okt 2013 20:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Thanks Aimee! :)

ik vind het gewoon heel vreemd, wat er vandaag gebeurde. Het is wel precies 6 dagen na mijn ovulatie. Ik heb net een online berekening erop los gelaten en die gaf ook vandaag aan als innestelingsdatum. Al was het wel echt een minimale bloeding, ik moest goed kijken.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 07 Okt 2013 14:19

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mardie, gefeliciteerd! maar idd een heftige tijd zeg.
Jasmina, hier ook geen innestelingsbloed. Een keer drie dagen gekleurde afscheiding gehad. Meer niet.

Alle (belangrijke) familie en vrienden zijn op de hoogte! Erg leuk om er met iedereen over te kunnen praten. Wij hebben er voor gekozen om gewoon heel de dag bij iedereen langs te gaan en te bellen. Nu weet iedereen het en hoeft niemand tegen elkaar zijn mond te houden.
Er waren twee mensen die zeiden dat ze het al wisten... Voelde en zagen het blijkbaar aan mij.

Volgende week mag ik al aan het andere topic!

Edit: toch maar even een ticker aangemaakt :yes: Toch wel leuk...
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers