Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemmen en oren

<<

Anoniem272

Bericht 14 Jul 2015 20:37

Zwemmen en oren

Wie van jullie heeft er iets zinnigs te zeggen over de combi zwemmen en gevoelige oren?

T. heeft bijna zijn A-diploma (ik schat dat hij nog 5-10 lessen nodig heeft), maar is nu al maanden niet meer naar zwemles geweest doordat er steeds gedoe is met zijn oren. We lopen al een paar jaar bij de KNO-arts met hem. Hij heeft vorig jaar buisjes gekregen. Daarna ging het een tijdje goed, maar een paar maanden geleden had hij steeds een loopoor en bleek hij uiteindelijk een heel vervelende bacterie te hebben opgelopen. Hij heeft toen een dubbele antibioticakuur gehad: en oraal en druppels voor in zijn oor. Gelukkig werkte dat. Loopoor over en hij mocht voorzichtig weer gaan zwemmen, met gebruik van een speciaal aangemeten oordopje.

Nu zijn we op vakantie een paar keer wezen zwemmen, en ja hoor: weer een loopoor. En ik baal er zo van! We kunnen die zwemlessen toch niet blijven afzeggen? Hij heeft bijna zijn diploma. Maar ik wil ook niet dat zijn gezondheid gevaar loopt.

Zelf zegt hij nu steeds heel dapper dat hij helemaal geen last heeft van zijn oor, want hij wil zo graag weer naar zwemles.

Wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem137

Bericht 14 Jul 2015 20:40

Re: Zwemmen en oren

Heeft hij oordopjes in tijdens het zwemmen?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 14 Jul 2015 20:44

Re: Zwemmen en oren

Je woont in H. toch? Loop je met hem in het het gewone ziekenhuis? Ik heb begrepen dat de KNO artsen daar niet al te best zijn. Er is een kliniek waar de artsen een stuk beter aangeschreven staan. Misschien ben je daar al hoor maar anders kun je daar misschien eens advies vragen.
2010 2012
<<

anoniem213

Bericht 14 Jul 2015 20:50

Re: Zwemmen en oren

Had hij op vakantie die oordopjes ook in of toen niet?
<<

Anoniem137

Bericht 14 Jul 2015 20:54

Re: Zwemmen en oren

Oh, wacht, ik heb over het zinnetje heen gelezen dat hij oordopjes aangemeten heeft gekregen. Als hij daar nu nog steeds mee zwemt, dan zou ik noet weten waar het aan zou kunnen liggen. Misschien passen de dopjes niet goed?
<<

anoniem213

Bericht 14 Jul 2015 20:58

Re: Zwemmen en oren

Keet. schreef:Oh, wacht, ik heb over het zinnetje heen gelezen dat hij oordopjes aangemeten heeft gekregen. Als hij daar nu nog steeds mee zwemt, dan zou ik noet weten waar het aan zou kunnen liggen. Misschien passen de dopjes niet goed?

Dit zou inderdaad ook kunnen. Bij mij was het misgegaan met aanmeten (ik zal jullie het verhaal besparen), maar daarna hadden ze de dopjes ook heel kort geknipt aan de onderkant, waardoor er links nog steeds water doorheen komt. Ik gebruik ze om die reden nooit (ik heb in mijn linkeroor nog een buisje).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Jul 2015 21:07

Re: Zwemmen en oren

Ik kreeg ook door oordoppen heen oorontsteking.
Ga nu ook nog, nooit met mijn hoofd onder water.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem127

Bericht 14 Jul 2015 23:32

Re: Zwemmen en oren

Ha, hier weet ik wat vanaf! Heb ooit een vakantiebaantje gehad in een hoorwinkel. Oren veranderen van vorm, dus die dopjes passen maar tijdelijk perfect, zeker bij kinderen niet zo lang. Heb je een dopje van het spul dat ook in zijn oor is gegaan? Soms werd daar een mal van gemaakt en daar weer ander materiaal in gegoten. Die laatste kwamen heel veel klachten over dat ze niet goed afsloten.
<<

Anoniem181

Bericht 15 Jul 2015 05:23

Re: Zwemmen en oren

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 22:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem272

Bericht 15 Jul 2015 09:00

Re: Zwemmen en oren

Lexi, bedoel je de van Linschotenkliniek? Dat is misschien wel een poging waard.

Ik heb gelezen dat looporen veroorzaakt kunnen worden door de bacteriën in een zwembad, die kinderen via neus en mond binnenkrijgen, dus dat oordopjes niet perse de oplossing zijn.

T. zwemt sinds een paar maanden met een op maat gemaakt oordopje van 'beter horen', gemaakt van het spul dat ze in zijn oren spoten. Hij heeft alleen een dopje voor het gevoelige oor, voor het andere oor was niet nodig volgens de KNO-arts.

Vaseline deed ik tot nu toe op het dopje, maar dat moet je dus in het oor smeren? Oeps!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 15 Jul 2015 09:48

Re: Zwemmen en oren

Ja die bedoel ik inderdaad. Ik heb al een aantal goede ervaringen gehoord van mensen die daar behandeld zijn.
2010 2012
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 15 Jul 2015 14:24

Re: Zwemmen en oren

Ik heb hier vroeger zelf heel erg veel last van gehad. Inderdaad ook met diploma's halen veel moeite gehad en oordopjes werkten toen ook niet. Zwemlessen kwam weinig van terecht, omdat ik na 1 keer zwemmen meteen weer oorpijn/ oorontsteking had. Ik heb uiteindelijk zwemles gehad in het buitenzwembad, moest er wat voor over hebben (om 7uur in de ochtend in het koude water) maar dit ging toen wel goed. Misschien dat dit een optie is? En oordopjes moeten inderdaad vaak veranderen omdat ze anders niet goed meer passen.
<<

Anoniem272

Bericht 15 Jul 2015 17:16

Re: Zwemmen en oren

Dat is wel een idee, ik las namelijk ook dat de bacteriën vooral in het verwarmde water zich lekker vermenigvuldigen. In een koud (buiten)zwembad gaat het misschien beter.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 15 Jul 2015 21:55

Re: Zwemmen en oren

Iedere keer wanneer wij gaan zwemmen heeft N een paar dagen later een oorontsteking. Nu gaan we of zonder haar of in een ander bad. Er zijn meerdere kinderen die last van hun oren hebben na het zwemmen in het zwembad hier in de buurt.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers