Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 14 Jul 2015 11:43

Re: Naai topic

Ik was nieuwe stof altijd zoals ik wil dat het later ook gewassen kan worden. Eigenlijk altijd gewoon 30-40 graden, eventueel een scheutje azijn erbij om de kleur mooi te laten hechten aan de stof.
<<

Anoniem255

Bericht 14 Jul 2015 12:17

Re: Naai topic

Ik was nooit stof van te voren.
Eigenlijk omdat ik te ongeduldig ben en gewoon meteen wil beginnen als ik een leuk stofje.
Ik heb overigens ook nog nooit gehad dat er iets krimpt ofzo.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 14 Jul 2015 13:15

Re: Naai topic

Ik was stof ook altijd vooraf. Heb het helaas al wel enkele keren meegemaakt dat er iets gekrompen was.
Ik was het dan net als Parisienne net zoals ik het daarna ook ga wassen, maar dan zonder de azijn.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem117

Bericht 14 Jul 2015 13:29

Re: Naai topic

UN: hoe heb jij leren naaien? Met tutorials op youtube? Of heb jij echt les genomen? Ik wil het zo graag leren, maar ben niet handig en heb dit soort dingen niet snel door.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 14 Jul 2015 13:40

Re: Naai topic

AnnaK, je kan het jezelf echt heel goed aanleren. Veel tutorials opzoeken en 'bestuderen', maar terwijl gewoon doen. Beginnen met lapjes op elkaar naaien. Recht toe, recht aan. Er is op internet genoeg te vinden. Ik heb het mezelf ook aangeleerd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jul 2015 13:42

Re: Naai topic

Ok tnx voor de tips!

AnnaK, ik ben ook niet handig. Ik heb vorig jaar een naaimachine gekocht bij Blokker, van €90,- geloof ik. Met tutorials op YouTube de draad erop gezet en spoeltje leren opwinden. Toen op een stuk stof alle steken uitgeprobeerd.

En toen ben ik een paar kussenhoezen gaan maken, een dekentje met keergat, een vinktas (die is iets lastiger), en babybroekjes. Als je eenmaal de draad er op kunt zetten kun je in principe al aan de slag met super easy beginneling patroontjes. En ik kan het weten want ik had ook nog nooit zo'n apparaat aangeraakt..

Ben nog steeds een nitwit vergeleken met wat er in dit topic gemaakt wordt. Maar ik kan nu wel dit
Afbeelding
En dat vind ik leuk. Kan het je zeker aanraden om te gaan proberen!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jul 2015 13:45

Re: Naai topic

Ohja het klinkt nu wel erg alsof het van een leien dakje ging. Dat is niet waar. Ik werk het liefst als er niemand thuis is, want ik schreeuw en vloek geregeld heel hard. En dan haat ik het. Maar alles wat mis gaat gaat hoogstens 2 keer mis, daarna kan ik het beter. Iets met een leerproces :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem117

Bericht 14 Jul 2015 14:13

Re: Naai topic

Naaimachine heb ik. Een oude van mijn moeder. Zo goed als ongebruikt want zij is ook geen ster in dit soort dingen. Ik ga er binnenkort dan voor zitten. Ik vind zo'n broekje al een hele kunst. Oh wat zou ik blij zijn als ik dat voor het eerst heb gemaakt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jul 2015 14:58

Re: Naai topic

Ja ik sprong ook een gat in de lucht bij mijn eerste echte dingetjes. En nog steeds maak ik overal foto's van en stuur ze door aan mijn moeder en dan word ik overladen met complimenten, zij is ook niet handig met die machine.

Ik zou als ik jou was beginnen met leuke simpele dingetjes, eerst een speldenkussen maken natuurlijk http://sewnaturalblog.blogspot.be/2012/ ... aaien.html dan leer je meteen het keergat.

En daarna iets leuks als een babydekentje http://cozette-cozette.blogspot.be/2013 ... schap.html (zou je ook kunnen doen met een keergat ipv dat die stof er aan de andere kant overheen komt).

Sowieso op pinterest kun je onwijs veel vinden. Ik heb een bord gemaakt voor al m'n naaiprojectjes.
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 15 Jul 2015 09:01

Re: Naai topic

Eigenlijk moet je gewoon beginnen. Al heb ik makkelijk praten want ik schakelde gewoon mijn moeder in (en nog).
Maar op Youtube staat heel veel uitgelegd en ook op de naaigroepjes op facebook kun je met al je vragen terecht en heb je meestal binnen een minuut antwoord.

Ooooh, ik heb echt zo'n leuk stofje besteld!

Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 15 Jul 2015 10:19

Re: Naai topic

UN, ik word altijd enthousiast over jou berichtjes over hoe je alles uitvindt, je frustratie en hoe blij met het resultaat. Blijf dat vooral doen :-)

Verder zie ik hier echt mooie dingen voorbij komen!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jul 2015 10:32

Re: Naai topic

Haha mooi. Ik voel me altijd wel een kneus in dit topic, maar ik vind het zo relaxt dat ik m'n vragen hier kwijt kan en antwoorden krijg. Dat doe ik liever hier dan op Facebook.
#teammaple🍁
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 15 Jul 2015 10:48

Re: Naai topic

Nee joh, geen kneus, iemand die juist zo van alles probeert en eraan begint!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Jul 2015 11:01

Re: Naai topic

Ik was de stof ook eerst een keer op 30 of 40 graden. Daar doe ik normaal ook de was op.

AnnaK, ik ben ook gewoon maar begonnen en het mezelf aangeleerd. Eerst via de link die hier ook staat met een speldenkussen. Daarna wat knikkerzakken in klein en groot formaat.
Daarna gewoon eens een simpel rokje geprobeerd.
Vooral tutorials op internet vond ik handig. Dan heb je een patroon en meteen stap voor stap uitleg.
Het tornmesje was soms mijn beste vriend, maar ondertussen dus al veel geleerd!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Jul 2015 17:44

Re: Naai topic

Inderdaad een heel leuk stofje Mien!
Ik word er hebberig van als ik steeds die mooie dingen hier en op verschillende fb sites voorbij zie komen :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jul 2015 20:00

Re: Naai topic

Sorry jongens ik heb zomervakantie en dat is te merken. Vanmorgen naar de Albert Cuyp gefietst want ik zag dat ze teddykatoen hadden in m'n favo winkel, voor maar €7.95 per meter. Of nouja het zal eerder polyester zijn maar dat maakt mij niet uit, ik wilde een dekentje maken dus hopla.
Afbeelding

Eerste keer dat ik het zo met een overslagje heb gedaan. Kwam natuurlijk totaal niet uit aan de laatste kant dus aan één zijkant zit de stof er dubbel omheen gefrommeld, maar dat zie je niet. En de hoeken kan ik ook niet. Maar verder ben ik tevreden met poging 1!
#teammaple🍁
<<

Anoniem117

Bericht 15 Jul 2015 20:06

Re: Naai topic

Ik vind het erg mooi! Ik heb nog geen vakantie (weet ook niet wanneer wel), dus nog steeds geen eerste stap gezet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jul 2015 20:12

Re: Naai topic

Ik weet een eerste stap voor je! Maak vast een pinterest bord.
#teammaple🍁
<<

Anoniem117

Bericht 15 Jul 2015 20:14

Re: Naai topic

Urban Naked schreef:Ik weet een eerste stap voor je! Maak vast een pinterest bord.


Ha! Dat is een goede! Daar ben ik wel goed in :smile:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 16 Jul 2015 12:27

Re: Naai topic

Hahaha leuk dat je ook wilt leren naaien Anna!
Volgens mij ben ik een van de weinigen (misschien zelfs wel de enige hier) die wel les heeft gehad. Heel lang zelfs!
En daarnaast is het mij ook wel echt met de paplepel ingegoten. Mijn moeder naaide vroeger alles voor mij en ik kreeg mijn eerste naaimachine toen ik 6 jaar was, een mini Pfaff waar J nu ook mee speelt. En toen ik 14 was heb ik een 'echte' naaimachine gekregen en ben ik samen met mijn moeder op les gegaan. Eerst natuurlijk om de basis te leren maar later ook gewoon voor de gezelligheid, alles bij elkaar zo'n 8 jaar elke week les gehad.

Ik heb er trouwens zelfs bij mijn opleiding veel profijt van gehad dat ik goed met naald en draad overweg kon, leren om (netjes) te hechten was voor mij echt een eitje :thumbup:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 16 Jul 2015 12:31

Re: Naai topic

Dit schortje heb ik trouwens nog als cadeautje voor het dochtertje van een vriendin gemaakt:

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Jul 2015 19:59

Re: Naai topic

Ik post hier bijna nooit omdat ik nooit kleding maak, maar ik zit wel vaak achter de naaimachine. Ik maak de laatste tijd veel voor onze zoon en vriendinnen die zwanger zijn of net bevallen, boxkleden, doeken voor in de maxicosi, knisperdoekjes, of bijvoorbeeld een Dooky ( met een paar douchegordijnringen).

Ik heb vandaag stof besteld om een tipitent voor onze zoon te maken, lijkt me super makkelijk en ik vind het zo leuk ( ventje is pas 7.5 maand, dus kan er voorlopig nog niks mee). http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/s ... rticleId=2

Ik heb deze stof besteld: https://www.kwantum.nl/catalog?params=f ... %3d0412135

En geel flockfolie omdat de stof aan de binnenkant niet bedrukt is ga ik er een sterrenhemel in maken.
Bamboestokken moeten zo te vinden zijn bij de Praxis: https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/ ... ks/2119303

Maandag gaan we een week op vakantie, daarna moet de stof binnen zijn, ik denk dat ik het ding binnen een uur af heb, maar ik baal er van dat ik niet nu meteen kan beginnen, als ik iets in mijn hoofd heb moet het ook meteen af!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Jul 2015 10:35

Re: Naai topic

Oooh leuk die tipi! Ik ben benieuwd en misschien ga ik 'm ook wel maken!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 19 Jul 2015 11:00

Re: Naai topic

Ik wil ook nog een tipi maken voor op J haar kamertje. Maar ik wil een vierkant model maken en dan in het wit met kant
:love:
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 19 Jul 2015 13:22

Re: Naai topic

Even showen hoor. Vanmorgen een jurkje (af)gemaakt voor J. Had eigenlijk gezegd dat ik geen zomerjurkjes meer zou maken maar het stofje was te schattig om te laten liggen en J wilde nog heel graag een extra jurkje met een hartje op de rug:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers