Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jul 2015 14:10

We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Wij krijgen sinds een maand ongeveer post van een persoon over van alles en nog wat. Eerst stuurde we het terug en nog krijgen we het. Gister van Tele2 dat we afgesloten worden als we niet betalen. We gaan ze nu openen, want wij hebben ook Tele2 en anders worden we afgesloten.

Wij hebben daar nu problemen door door het gezeik van een ander. Nu hebben we ook weer post en is mijn man weer aan het bellen. Ik heb gezegd dat het te gek voor woorden is dat hij daar geld aan kwijt is dmv telefoontjes te plegen.

Straks komt de deurwaarder ofzo.

Hiervoor woonde een gezin en daar hebben we jaren lang ook nog post voor gehad gelukkig is dat al een tijd opgehouden en nu dit weer.
We vermoeden dat het van de mensen daarvoor is die het huis zijn uitgezet mbt overlast ed.
Mijn buurman heeft hun gekend en dus ben ik aan hem gaan vragen of hij die naam kende, maar hij wist het niet. De naam is niet te achterhalen dus ik weet ook niet waar ze wonen.

Wat kunnen we hier aan doen?
<<

Anoniem137

Bericht 14 Jul 2015 14:13

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Blijven bellen en zeggen dat het niet om jullie gaat, en de persoon om wie het wel gaat, niet bij jullie woont . Als de deurwaarder aan de deur komt, hoef je -lijkt mij- ook niets te vrezen, want je kunt dmv je legitimatie wel laten zien dat jij iemand anders bent.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jul 2015 14:18

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Dat zei ik ook al tegen mijn man paspoort laten zien, maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat wij daar moeite voor moeten doen.
Stel als wij niet thuis zijn, dan komen ze misschien binnen.
<<

Anoniem193

Bericht 14 Jul 2015 14:19

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

De naam staat toch op de brieven?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Jul 2015 14:22

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

caribbeanlover schreef:Dat zei ik ook al tegen mijn man paspoort laten zien, maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat wij daar moeite voor moeten doen.
Stel als wij niet thuis zijn, dan komen ze misschien binnen.


Dat mogen ze niet zomaar doen hoor. En wil het ZO ver komen, dan heb je al 100 brieven gehad.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jul 2015 14:24

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Weet ik.Z oals gister bij Tele2, dan waren we geblokkeerd op den duur. Het is toch belachelijk dat wij daar nu belkosten aan kwijt zijn.
Tele2 zijn dat het fraude is.



http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... plichting/
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 14 Jul 2015 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Jul 2015 14:29

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Ik vind het ook vreselijk dat ik rekeningen krijg op mijn adres. Helaas zijn ze ook nog eens voor mij :nopompom:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jul 2015 15:02

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Hier krijgen we naar 11 jaar nog steeds post van de vorige bewoner. En dan ook echt bankafschriften, heb het wel 100000x terug gestuurd maar blijf het ontvangen. Ook van incassobureaus die dreigen al 11 jaar om langs te komen. Nou kom maar langs kan aantonen dat wij het niet zijn

Er staat op jou brieven toch een naam op? Zo kan je aantonen dat jij het niet bent
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 14 Jul 2015 15:20

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

sarah1985 schreef:Hier krijgen we naar 11 jaar nog steeds post van de vorige bewoner. En dan ook echt bankafschriften, heb het wel 100000x terug gestuurd maar blijf het ontvangen. Ook van incassobureaus die dreigen al 11 jaar om langs te komen. Nou kom maar langs kan aantonen dat wij het niet zijn

Er staat op jou brieven toch een naam op? Zo kan je aantonen dat jij het niet bent


Hier precies hetzelfde. Helaas kan je er niet veel aan doen want blijkbaar is het teveel moeite om dat in hun systeem te veranderen. Ook als je hun nieuwe adressen weet.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Jul 2015 15:24

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Heb je al eens met Tele2 gebeld? Probeer de situatie uit te leggen en als jullie gewoon netjes betalen, dan zou er niks aan de hand moeten zijn.
Wel vervelend trouwens, nu hebben jullie er de moeite en het gedoe van.

En mocht er een deurwaarder ingeschakeld worden, dan checkt hij de gemeentelijke basisadministratie voordat hij langsgaat. Hij kan dan zien dat degene om wie het gaat daar niet meer woont. Dus als het goed is komt hij dan niet bij jullie langs.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 14 Jul 2015 16:30

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Vervelend!

Over de deurwaarder hoef je je niet druk te maken. Als je daar brieven vsn krijgt moet je gewoon even bellen (ja dat kost dan wel weer geld) en zeggen dat de geadresseerde niet op hetcadres woont. Dan zoeken ze dat uit via de gemeente. Ik heb dat ook eens gehad, schoot wel ff in de stress en dacht 'Hoe los je dit nou op!? Iedereen kan wel zeggen dat diegene hier niet woont, dat geloven ze vast niet!' maar dat hebben ze dus netjes opgepakt, nooit meer een brief van ze gehad.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jul 2015 20:48

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

sarah1985 schreef:Hier krijgen we naar 11 jaar nog steeds post van de vorige bewoner. En dan ook echt bankafschriften, heb het wel 100000x terug gestuurd maar blijf het ontvangen. Ook van incassobureaus die dreigen al 11 jaar om langs te komen. Nou kom maar langs kan aantonen dat wij het niet zijn

Er staat op jou brieven toch een naam op? Zo kan je aantonen dat jij het niet bent



Er staat id een andere naam op, maar het is toch te gek voor woorden dat ik mij dan moet bewijzen voor andersmans fouten.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jul 2015 20:55

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Dandelion, Had ik hun adres maar, helaas. Heb de naam gegoogled zonder resultaat, vrees dat het nep is.

Ragazza, Mijn man heeft Tele2 gebeld dat zei ik al ;). Dat scheelt, ze komen dus niet. Dank je voor de opheldering.

Angela, We wilde ze gewoon weggooien en andere retour afzender op de bus doen. Toen mijn man er een opende zag hij dus een rekening vandaar dat wij hem een beetje knepen. Het gaat nu om mensen die niet voor ons er woonde, maar waarschijnlijk die weer daarvoor.
Van de mensen die ervoor hebben gewoond hebben we jaren lang nog post gehad. Ik heb ze opgezocht (naam kwam amper voor) en gebeld. Die enige waarvan ik een tel nr zag was familie van ze en zei dat ze in het buitenland woonde. Ze zou het doorgeven, maar daarna bleven we post krijgen.
Zo kregen we een keer iets van een advocaat. We hebben het geopend en gebeld dat het een misverstand was.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 20:21

Bericht 14 Jul 2015 21:37

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Ik heb het ook een tijd gehad van de bewoner voor mij. Eerst elke keer stapels terug sturen, het werd op een gegeven moment minder.

Maar ook berichten van incassobureau etc. Daar schrik je toch van. Alles terug blijven sturen. Op een gegeven moment bericht naar de gemeente gedaan, die kunnen onderzoek doen naar wie is ingeschreven op t adres. Dat hielp ook wel iets gelukkig. Moet zeggen dat ik er nu sinds een paar maanden minder last van heb, af en toe nog wel wat post maar niet meer de brieven waar ik zelf ook van schrik voordat ik het adres heb gezien.

Dus misschien via gemeente eens proberen? Is gewoon gratis, heb via internet formulier ingevuld en werd er netjes over gebeld na een aantal dagen. Instellingen als incasso kijken waar iemand als laatste staat ingeschreven, dus moeite om er even werk van te maken.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 08:17

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Chocolate schreef:Ik heb het ook een tijd gehad van de bewoner voor mij. Eerst elke keer stapels terug sturen, het werd op een gegeven moment minder.

Maar ook berichten van incassobureau etc. Daar schrik je toch van. Alles terug blijven sturen. Op een gegeven moment bericht naar de gemeente gedaan, die kunnen onderzoek doen naar wie is ingeschreven op t adres. Dat hielp ook wel iets gelukkig. Moet zeggen dat ik er nu sinds een paar maanden minder last van heb, af en toe nog wel wat post maar niet meer de brieven waar ik zelf ook van schrik voordat ik het adres heb gezien.

Dus misschien via gemeente eens proberen? Is gewoon gratis, heb via internet formulier ingevuld en werd er netjes over gebeld na een aantal dagen. Instellingen als incasso kijken waar iemand als laatste staat ingeschreven, dus moeite om er even werk van te maken.


Wij zijn toch ingeschreven op dit adres. Wat bedoel je nou?
Dus ik moet onder incasso kijken op de gemeentesite?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Jul 2015 08:22

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Je kunt bij de gemeente nagaan of de vorige bewoners nog staan ingeschreven op jullie adres.
Incassobureau vragen armelijk bij de gemeente te laatste verblijfplaats op.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem122

Bericht 15 Jul 2015 08:41

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Idd gemeente bellen. Heb het ook gehad, stuurde eerst ook brieven van incassobureau terug. Uiteindelijk 1 opengemaakt en daarin stond dat ze langs zouden komen als et niet betaald werd.
Heb ze gebeld en zij zeiden ook dat ze met terug gestuurde brieven niks deden, iedereen kan die terug sturen, ook de mensen aan wie het gericht was.
Moest van hun ook de gemeente bellen en bleken idd nog andere mensen ingeschreven te staan. Daarna is het gelijk opgehouden.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 20:21

Bericht 15 Jul 2015 09:34

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

caribbeanlover schreef:
Chocolate schreef:Ik heb het ook een tijd gehad van de bewoner voor mij. Eerst elke keer stapels terug sturen, het werd op een gegeven moment minder.

Maar ook berichten van incassobureau etc. Daar schrik je toch van. Alles terug blijven sturen. Op een gegeven moment bericht naar de gemeente gedaan, die kunnen onderzoek doen naar wie is ingeschreven op t adres. Dat hielp ook wel iets gelukkig. Moet zeggen dat ik er nu sinds een paar maanden minder last van heb, af en toe nog wel wat post maar niet meer de brieven waar ik zelf ook van schrik voordat ik het adres heb gezien.

Dus misschien via gemeente eens proberen? Is gewoon gratis, heb via internet formulier ingevuld en werd er netjes over gebeld na een aantal dagen. Instellingen als incasso kijken waar iemand als laatste staat ingeschreven, dus moeite om er even werk van te maken.


Wij zijn toch ingeschreven op dit adres. Wat bedoel je nou?
Dus ik moet onder incasso kijken op de gemeentesite?


Inderdaad wat anderen zeggen, jullie zijn wel ingeschreven maar misschien oud bewoners niet uitgeschreven.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2015 13:45

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

We hebben een huurhuis. Is het niet verplicht dat als je verhuisd om je uit te schrijven?
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jul 2015 13:48

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

caribbeanlover schreef:We hebben een huurhuis. Is het niet verplicht dat als je verhuisd om je uit te schrijven?

Wil niet zeggen dat iedereen dat ook doet.
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 20:21

Bericht 15 Jul 2015 15:31

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Ik heb ook een huurhuis maar werd niet goed van de aanmaningen en bedreigend uitziende brieven. Niet iedereen houdt zich netjes aan de regeltjes...
<<

anoniem213

Bericht 15 Jul 2015 15:52

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

In mijn oude huis stond inderdaad ook nog iemand onterecht ingeschreven. Incassobureau kon daar niks mee. Ik moest een melding maken bij de gemeente en dan konden zij een onderzoek starten. Heel vervelend gevoel vond ik dat toen. Die brieven bleven ook maar komen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 15 Jul 2015 16:53

Re: We krijgen rekeningen op ons adres. Help!

Ik maak elke incassobrief gewoon open. Ga naar de site van de deurwaarder en dan via de mail/contactformulier mail ik heel simpel dat die persoon er niet woont en dan krijg ik nooit meer een 2e brief. Dit heb ik in totaal 4 keer moeten doen in de 2 huizen waarin ik heb gewoond en daarna hoor je er niks meer van. Mijn huisgenoten reageren er inderdaad niet op of sturen het gesloten terug en dan krijg je meestal weer een brief.

@ Sarah met de bankafschriften heb ik een soortgelijke ervaring terugsturen werkt niet. Ik heb via de site van de bank ook een korte mail gestuurd met ik krijg brieven voor die en die maar die woont hier niet en dat terugsturen niet hielp. Kreeg binnen een dag een excuusmail en sindsdien nooit meer een afschrift ontvangen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers