Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Anoniem117

Bericht 08 Jul 2015 19:03

Re: Sollicitatietopic

Geweldig nieuws Marni! Gefeliciteerd :cheering:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 08 Jul 2015 19:05

Re: Sollicitatietopic

Wat fijn Marni, begin je nu in september ook met de Pabo?

Ik heb gelukkig de bijbaan gekregen en kan 24-32 uur op minimum-maximum basis gaan werken de komende maanden. Dus ik hoef niet langer te teren op mijn spaargeld.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Jul 2015 19:07

Re: Sollicitatietopic

GefeIiciteerd Marni!

Ik ben voor de tweede keer in korte tijd ge-headhunt (schrijf je dat zo), dus aankomend weekend zal ik ook weer een formele sollicitatie de deur uit doen. Ineens heb ik de kans om misschien naar de UK terug te keren! Spannend!!

Sorry, ik moest dat even kwijt!
L2014 & H2017
<<

Anoniem147

Bericht 08 Jul 2015 19:14

Re: Sollicitatietopic

Bedankt! Ik ben zelf ook echt heel erg blij, ook al is het maar voor 3 maanden. Ik vind het gewoon super fijn om weer bezig te gaan, onder de mensen te zijn en zelf geld in het laatje te brengen.

@ Siem, ik start inderdaad in september met de Pabo. Heb ik ook echt heel veel zin in. Vooral het stage lopen lijkt mij erg leuk en leerzaam. Jij ook gefeliciteerd met je baan en de uren die je gekregen hebt. Super fijn!

@ Mzcharlotte, wat gaaf! Veel succes met de sollicitatie en wat tof als je weer naar de UK kunt. Zou dat dan bij hetzelfde bedrijf zijn? Of echt heel iets anders op een andere plek?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Jul 2015 19:33

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd ook, Siep!

Ander bedrijf, zelfde industrie, zelfde soort functie. Zo leuk!
L2014 & H2017
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 09 Jul 2015 06:13

Re: Sollicitatietopic

Oh wat leuk Marni! Gefeliciteerd! :thumbup: Klinkt echt goed en interessant!

mzcharlotte, echt spannend! Ben benieuwd!
Siem, jij ook gefeliciteerd!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 09 Jul 2015 10:26

Re: Sollicitatietopic

Ga je fulltime studeren Marni of ga je het in deeltijd doen?

Ik heb zojuist mijn contract ontvangen en daarin staan wat andere dingen dan afgesproken. Dus hopelijk komen we eruit en anders moet ik toch verder gaan zoeken :nopompom:
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 09 Jul 2015 11:23

Re: Sollicitatietopic

Fijn, Marni! Hoop dat je na 3 maanden toch nog verder kunt daar. Of via daar.

Mzcharlotte, gaaf naar Engeland! De plannen daarvoor zijn hier voorlopig van de baan, maar wie weet.

Siem, dat is balen! Wegen ze zwaar door voor je? Succes ermee!

Ik ben vandaag geslaagd voor mijn HBO opleiding :dance: , maar helaas nog geen baan. Ben wel volop aan het solliciteren en ook al wat gesprekken gehad, hopelijk komt daar wat uit!
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 09 Jul 2015 11:51

Re: Sollicitatietopic

Tja of het een reden gaat zijn om niet te tekenen dat weet ik nog niet. Ik heb nu een algemeen contract gekregen en ik krijg nog mijn persoonlijke contract hopelijk vandaag/morgen en anders uiterlijk maandag dus ik kan me nog bedenken (zou maandag beginnen met de 'opleiding'). Het gaat over de opleidingskosten die moet ik terugbetalen als ik binnen 6 maanden weg ga terwijl ze hadden gezegd dat dit om een periode van 3 maanden ging (dus ga me even bedenken). Wilde nl vanaf januari/februari het liefst een andere bijbaan zoeken alvast binnen het vakgebied waarin ik wil gaan werken. Verwacht uiterlijk half april af te studeren. Vind het gewoon raar dat ik er expliciet naar vraag en nu blijkt het toch anders te zijn. Dus wil eerst even het gehele contract zien voordat ik teken, voordat er straks nog andere dingen in zitten die niet zijn afgesproken/besproken.

Gefeliciteerd met het behalen van je diploma! En heel veel succes met je sollicitatie!
<<

Anoniem147

Bericht 09 Jul 2015 12:01

Re: Sollicitatietopic

Leuk Mzcharlotte! Ik ben benieuwd of het wat gaat worden.

Oasis, gefeliciteerd!! Super fijn dat papiertje en ik hoop dat je snel een passende baan vindt.

Siem, Blegh wat stom. Dat vind ik dan zo vervelend he. Het moet gewoon op papier staan zoals afgesproken. Wie weet staat er in je persoonlijke contract toch iets anders.

Ik ga in deeltijd studeren. Maandag wordt de lesdag en ik moet gemiddeld 1,5 dag per week stage lopen. Ik weet nog niet of ik 1,5 dag per week stage ga lopen of 1 dag per week en dan na 10 weken een fulltime week om die halve dagen in te halen. Dat lijkt mij ook wel heel leuk namelijk. Kijken hoe een klas nou is tijdens een hele week en niet steeds een dag. Je kunt je voorkeur opgeven aan het begin van het schooljaar.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 09 Jul 2015 12:18

Re: Sollicitatietopic

Bedankt voor de felicitaties!

Dat is ook stom, Siem, dat ze het ene zeggen en dan krijg je een ander contract. Hopelijk komt het nog goed.
Heb je anders nog een andere baan op het oog?
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 09 Jul 2015 13:18

Re: Sollicitatietopic

Marni dat is wel fijn dat het deeltijd is dan heb je ook nog tijd om ernaast wat te werken. En hoelang ben je dan uiteindelijk bezig wel 4 jaar of korter/langer?

Ja het is een beetje vreemd. Want het contact liep via een studentenuitzendbureau en zij doen dan de bemiddeling en het afsluiten van het contract en hij heeft dus de verkeerde informatie gegeven, nu was hij ook niet de meest snuggere dat moet ik toegeven maar ik had hier nog expliciet naar gevraagd. Nu treedt ik straks rechtstreeks bij dat bedrijf in dienst dus ik wacht nog even het definitieve contract af. Waarschijnlijk ga ik toch maar tekenen. Ik reken nu dat ik op zijn vroegst in maand 5 weg ga en dan kost het me rond de 200 euro maar goed dat doe ik toch alleen als ik een andere baan heb en dan moet het maar even zo. Want op zich is het werk wel ideaal qua afstand etc. en ook qua zekerheid qua uren. Maar ik wil nu wel eerst even het contract zien voordat ik begin. Niet dat straks blijkt dat er nog dingen niet kloppen..
<<

Anoniem147

Bericht 09 Jul 2015 15:09

Re: Sollicitatietopic

Goed dat het anders gewoon zo besluit te doen voor jezelf. Ik maak dan ook altijd even een opmaakje in mijn hoofd haha. En 200 euro zou bij een fantastische baan nog te overzien zijn.

Ik kan de Pabo gelukkig verkort doen omdat ik al een bachelor getuigschrift heb. Voor de verkorte variant staat 2,5 jaar. Het eerste half jaar de propedeuse, dan een jaar de kernfase en het laatste jaar de Lio/afstuderen (of hoe dat op de Pabo ook mag heten ;) )

Ze hebben alleen 20 aanmeldingen nodig om te mogen starten vanuit de overheid. Er was laatst een informatieavond met iets van 45 mensen en daarvan gaven 20 personen aan dat ze zeker gingen starten. Hopelijk zet iedereen dus door! Anders moet ik alsnog de 4 jarige variant volgen (die ik eventueel ook wel kan versnellen maar niet tot 2,5 jaar).
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 09 Jul 2015 16:22

Re: Sollicitatietopic

Ja ik heb de voors- en tegens even op een rijtje gezet en heb nu even de contactpersoon direct gemaild met de vraag of de informatie die ik nu gekregen heb ook echt klopt. En dan denk ik dat ik toch maar gewoon ga beginnen, met het risico dat ik die 200 euro uiteindelijk moet terugbetalen.

Wanneer krijg je dan te horen hoeveel aanmeldingen er zijn?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Jul 2015 19:34

Re: Sollicitatietopic

Ik ben benieuwd Siem, wel balen dat het op deze manier gaat.

Gefeliciteerd Oasis, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn.

En ik ben ook benieuwd wanneer je zal weten of het doorgaat of niet, Marni!
L2014 & H2017
<<

Anoniem147

Bericht 10 Jul 2015 16:31

Re: Sollicitatietopic

Ik had net dat 'voor-de-formaliteit-gesprek' hebben ze wel gewoon nog andere kandidaten (via het uitzendbureau). Ik vind dat zo flauw van het uitzendbureau. Er was mij verteld dat ik de enige was en dat het 'wel goed kwam'. Nu hoor ik dinsdag meer maar ik heb er nu dus direct ook een onprettig gevoel. Het bedrijf zelf was echt wel leuk en het gesprek ging volgens mij ook goed.

Ik heb alleen een takke hekel aan uitzendbureau's en liever heb ik er niets mee te maken en dit bevestigd dat wel weer. (Sorry Harri :D haha).

Maar goed. We zien het wel weer. Ze maakte ook heel duidelijk dat het echt maar voor maximaal 2,5 a 3 maanden was en geen uitzicht op meer. Al met al was ik iets te positief (Joh, blijkbaar zit het nog in me) maar ik ga nu ook gewoon weer kei hard verder solliciteren. Als ik iets anders tegenkom pak ik dat met beide handen aan.
<<

Anoniem147

Bericht 10 Jul 2015 16:33

Re: Sollicitatietopic

Het liefste zou ik gewoon extra stage gaan lopen om werkervaring op te doen en omdat dat mij echt super leuk en leerzaam lijkt. Maar ik moet gewoon inkomen hebben.

(Echt serieus, van mijn part geven ze me 500 euro voor 3 volle dagen werken als klassenassistent of weet ik het wat. Ik zou het gelijk, direct doen. Maar dat is weer leven in een droomwereld).

Dat stomme geld ook altijd. Verpest alles.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 12 Jul 2015 20:02

Re: Sollicitatietopic

*
Laatst gewijzigd door Zonnetje op 13 Jul 2015 19:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem147

Bericht 13 Jul 2015 14:18

Re: Sollicitatietopic

Nee. Een dorp hier in de buurt.

Net weer 2 sollicitaties verstuurd voor visual merchandise functies.

Afgelopen week heb ik de hele week aan een Video/Animatie CV gewerkt. Deze heb ik bij beide functies meegestuurd. Hopelijk levert dat wat meer op.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 13 Jul 2015 15:34

Re: Sollicitatietopic

Marni schreef:Het liefste zou ik gewoon extra stage gaan lopen om werkervaring op te doen en omdat dat mij echt super leuk en leerzaam lijkt. Maar ik moet gewoon inkomen hebben.

(Echt serieus, van mijn part geven ze me 500 euro voor 3 volle dagen werken als klassenassistent of weet ik het wat. Ik zou het gelijk, direct doen. Maar dat is weer leven in een droomwereld).

Dat stomme geld ook altijd. Verpest alles.


In sommige gevallen kan je ook al bij een BSO werken, weet niet wat voor opleiding je hebt gedaan, maar wellicht staat het er bij? http://www.fcb.nl/download/Kinderopvang ... werker.pdf
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 13 Jul 2015 17:31

Re: Sollicitatietopic

Wat naar Marni dat je denkt dat je de baan hebt en dat het dan niet zo blijkt te zijn.. Hopelijk krijg je morgen goed nieuws!

Ik heb vandaag mijn contract getekend. En heb ook mijn eerste 'trainingsdag' erop zitten. Was gelukkig niet de enige student, wel de oudste student haha! Dus dat is ook heel leuk dan heb je toch al sneller een klik omdat je allemaal hetzelfde doet. Het is niet het meest uitdagende werk maar wel prima en vooral niet vermoeiend etc. en dat is wel fijn aangezien ik er nog naast ga studeren.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jul 2015 19:09

Re: Sollicitatietopic

Balen Marni en raar dat ze het niet duidelijk communiceren. Ik zou dat wel terugkoppelen naar het UZB. Ik ga voor je duimen vandaag.

Siem lekker he een contract tekenen. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een vast contract krijg bij het detacheringsbureau waar ik al 2 projecten gedraaid heb. Hoe gaaf is dat ineens. Na 5 jaar van tijdeijk naar tijdelijk nu ineens een vast contract. Nu mijzelf dit jaar wel bewijzen op de school waar ik ga werken, maar toch. Heerijk gevoel het vertrouwen dat het detacheringsbureau in mij heeft.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 13 Jul 2015 19:49

Re: Sollicitatietopic

Marni schreef:Nee. Een dorp hier in de buurt.

Net weer 2 sollicitaties verstuurd voor visual merchandise functies.

Afgelopen week heb ik de hele week aan een Video/Animatie CV gewerkt. Deze heb ik bij beide functies meegestuurd. Hopelijk levert dat wat meer op.


Ah oké. Heel veel succes met solliciteren. Ik hoop dat je snel wat vindt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Jul 2015 20:26

Re: Sollicitatietopic

Wat vervelend Marni, ik hoop dat er toch nog snel duidelijkheid komt.
L2014 & H2017
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 13 Jul 2015 21:10

Re: Sollicitatietopic

Wat rot Marni! Dan krijg je fijn nieuws en hoop je lekker te kunnen werken krijg je dit..beetje een domper. Maar laat je er niet door uit het veld slaan, komt vast goed! En wauw..je verwerkt je CV in een video? Wat ontzettend vet! Ook heel eng lijkt mij dat..

Ik ben het thuis zitten ook zo ontzettend zat.. :( Wil echt zo graag werken maar afwijzing na afwijzing..blegh.
Wat als het lukt
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron