Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

<<

Anoniem187

Bericht 13 Jul 2015 10:32

Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Ik ben op mijn 17e depressief geweest en ben momenteel zo bang dat dat weer gebeurt. Er speelt momenteel vanalles wat ik niet op een rijtje krijg. Werk, thuis, vriendinnen. Het gevoel dat ik alleen tegen de wereld moet knokken, voor mijn gevoel niemand kan vetrouwen, niet weten waar ik heen moet met hetgeen hoe ik me voel. Just me, myself and I. En ik vind het eng, doodeng.

Herkenbaar?

Niet quoten a.u.b. Wilde het eigenlijk ook niet plaatsen maar ik moet het kwijt..
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 13 Jul 2015 11:16

Re: Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Ik ken het gevoel en het is een rotgevoel. Een depressie is zo ******, dat wil je echt niet nog een keer inderdaad. Ik zou zo snel mogelijk een afspraak maken bij de huisarts. Binnen de eerste vijf jaar na het herstel van een depressie heeft iemand 70% kans weer een depressie mee te maken. Dit is een enorm percentage, dus je loopt zeker een risico nu het allemaal niet zo lekker gaat.

Probeer in elk geval je angst niet de overhand te laten nemen, want juist door die angst word je ook zwakker. Verder: zoek afleiding, praat er met iemand over, neem je rust en denk aan jezelf. Neem even wat gas terug en neem de tijd om alles voor jezelf op een rijtje te zetten.

Sterkte :hug:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Jul 2015 11:24

Re: Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Ja wat Kissyfur zegt: maak een afspraak met je huisarts (of degene bij wie je destijds therapie hebt gevolgd). Wat rot dat je je zo voelt. Sterkte.
#teammaple🍁
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 13 Jul 2015 11:31

Re: Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Wat ontzettend rot. Ook ik denk dat naar de huisarts een goed idee is.
Ik vind het heel goed dat je bij jezelf herkent dat het niet goed gaat. Dan kun je er op tijd iets mee en kun je erger voorkomen. Veel sterkte!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem187

Bericht 13 Jul 2015 11:55

Re: Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Ik zie momenteel alleen maar beren op de weg. Mijn werk ziet me aankomen, moet ik onder werktijd naar de huisarts/psycholoog.. Ben net 2x ziek geweest, vakantie gehad en ziekenhuis onderzoeken gehad. Daarbij had ik per 1 juli mijn vast contract moeten hebben, echter heb ik nog niets. Maar volgens mij is hij verplicht om het mij te geven omdat ik na 1 juli gewoon gewerkt heb.

Is het slim om mijn werkgever te vertellen hoe ik mij voel? Om open kaart te spelen? Of alleen het werk-gerelateerde deel te vertellen en wat er privé speelt voor me te houden?
<<

Anoniem187

Bericht 13 Jul 2015 11:56

Re: Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Bedankt voor jullie reacties trouwens, lief!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Jul 2015 13:09

Re: Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Als je je rot voelt om naar de huisarts te gaan onder werktijd, is het dan geen optie om daarvoor even uren aan te spreken? Het is noodzaak (denk ik) om je daar wel te melden maar ik snap ook dat je dat een vervelend gevoel geeft. En dan zou ik ervoor kiezen mijn vrije uren aan te spreken én het wel geregeld te hebben!

Zorg er daarnaast voor dat je nu even je contract in handen krijgt, dan heb je daar iig geen onzekerheid meer over! :hug:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 13 Jul 2015 13:11

Re: Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Tja, zeker herkenbaar. Ik ben immers al 15 jaar depressief geweest....

Ik ben altijd eerlijk geweest naar mijn werkgevers toe, maar de laatste keer heeft dat echt niet leuk uitgepakt. Ik werd echt behandeld als een soort paria. Ik geloof dus dat ik dat niet meer zo snel zou doen. Dan zou ik het eerder op fysiotherapie gooien ofzo.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem163

Bericht 13 Jul 2015 14:02

Re: Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Sommige instellingen bieden ook groepstherapie in de avond! Ik ga zelf momenteel ook in de avond ivm de kinderen.
<<

Anoniem162

Bericht 13 Jul 2015 14:11

Re: Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Herkenbaar. Ik heb opnieuw hulp gezocht via de huisarts naar de psycholoog. Ik kan ook in de avonden terecht (maar die zitten wel sneller vol)
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 13 Jul 2015 15:14

Re: Bang om weer depressief te worden. Herkenbaar?

Herkenbaar ook hier! een jaar geleden had ik psycholoog afgesloten (juni '14), maar in oktober heb ik me bij een nieuwe aangemeld. Ben op de momenten dat het goed gaat altijd weer bang voor een terugval. Loop nu nog steeds bij een psycholoog, blijkt dat ze hier wel snel zoiets hebben dat als het een beetje beter gaat dat je dan afbouwt, maar zelf zit ik er bovenop dat dat nog niet gebeurt.

Heel veel sterkte! Ik zou me wel weer gaan melden als ik jou was, voordat het echt weer erg wordt.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers