Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of niet naar Griekenland?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 16 Jun 2015 19:29

Wel of niet op vakantie naar Griekenland?

Gezien al het nieuws momenteel, wat zouden jullie doen?

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... riekenland
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem122

Bericht 16 Jun 2015 19:33

Re: Wel of niet op vakantie naar Griekenland?

Ik zou gewoon gaan en inderdaad wel wat extra cash meenemen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 16 Jun 2015 19:49

Re: Wel of niet op vakantie naar Griekenland?

Ik ben nog geen week terug van Rhodos en ik heb niks gemerkt van de hele situatie. Wij zaten all-in, maar we nemen altijd (extra) cash mee, dus ik zie het probleem niet zo. Ligt er natuurlijk aan wanneer je gaat.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 20:21

Bericht 16 Jun 2015 19:58

Re: Wel of niet op vakantie naar Griekenland?

Ik ben ook niet zo bang voor zulke dingen, er zijn al zoveel mensen die hun vakantie hebben geboekt naar Griekenland, zal wel goed komen denk ik dan. Ben zelf een maand geleden in Athene geweest en vlak voor ik ging waren er ook soortgelijke berichten, heb het erg fijn gehad, geen rellen, gewoon geld in de automaten. Omdat ze nu op een nog kritischer punt staan kan dit natuurlijk veranderen, het zal wel schelen waar je heen gaat. De Griekse eilanden zijn zo ingericht op toerisme dat je daar denk ik een prima vakantie kunt houden.

Maar goed, als je iemand bent die hier een beetje onrustig van wordt kun je dit jaar misschien voor iets anders kiezen, het zal wel veel in het nieuws zijn en misschien dat het de voorpret toch wat bederft.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 16 Jun 2015 20:37

Re: Wel of niet op vakantie naar Griekenland?

Wij zijn de laatste 2 weken van mei op kos geweest. We hebben er ook niks van gemerkt, heb toen nog een topic hier over geopend. Wij hadden meer cash mee dan we anders doen op vakantie en het is goed gegaan. De grieken zelf vond ik heel aardig, erg klantvriendelijk ook.

De vluchtingen die aan kwamen op het eiland, hebben we wel gezien. Eerst onwetend dat het vluchtelingen waren, wel vonden we het wat gek dat ze daar gewoon onder de bomen in de schaduw zaten met grote groepen. Maar ook daar heb je geen last van, dat klinkt een beetje onaardig hoe ik het nu schrijf, maar ik las ook verhalen dat mensen echt vonden dat je er last van had, maar dat hebben wij echt niet zo ervaren.
:heart: :heart: 2011
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Jun 2015 22:31

Re: Wel of niet op vakantie naar Griekenland?

Ik ben vorig jaar in Griekenland geweest en ik vond het echt geen heel leuk land, dus ik zou er sowieso niet snel meer heen gaan, maar goed daar vraag je nu niet om natuurlijk. Ik zou op zich denk ik gewoon gaan, het loopt vast wel los, maar ik ben daar ook niet zo moeilijk in.
Heb je al geboekt? Als je dat nog niet gedaan hebt en je maakt je zorgen zou ik lekker ergens anders heengaan. Beter voor je gemoedsrust en er zijn wel meer leuke (leukere) plekken te vinden.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Jun 2015 07:41

Re: Wel of niet op vakantie naar Griekenland?

Ik zou gewoon gaan.
Ik houd persoonlijk veel van Griekenland (vooral (west)Kreta heeft mijn hart gestolen!)
Ik zou denk ik wel geld meenemen voor de zekerheid, maar verder zou ik geen belemmering zien.
O, ik wou dat ik naar Kreta ging dit jaar!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Jun 2015 14:29

Re: Wel of niet op vakantie naar Griekenland?

Bedankt voor alle antwoorden!

Wij hebben inderdaad al geboekt en vertrekken de 25e naar Kos. Het zal vast wel loslopen, maar kreeg toch ff een beetje een rot gevoel.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jun 2015 15:32

Re: Wel of niet op vakantie naar Griekenland?

Wij hadden ook net geboekt, al gaan we in oktober pas. Heb niet het gevoel gehad gelijk te moeten annuleren nu! Wel handig om de tips even te volgens, zoals geld mee nemen.
<<

Anoniem198

Bericht 04 Jul 2015 08:17

Wel of niet naar Griekenland?

Zou jij nu naar Griekenland op vakantie willen met alle toestanden rond de euro?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Jul 2015 08:27

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Als ik nog moest boeken, zou ik daar niet voor kiezen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jul 2015 08:28

Re: Wel of niet naar Griekenland?

<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 04 Jul 2015 08:47

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Caulfield schreef:http://www.zegmaaryes.nl/wel-of-niet-op-vakantie-naar-griekenland-t17393.html

Bedankt! Ik heb ze samengevoegd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 04 Jul 2015 09:01

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Ik moet mijn vakantie nog boeken en Griekenland is nu supergoedkoop. Echter, ik durf het niet aan. Je weet niet wat er de komende weken gaat gebeuren en als ik daar eenmaal ben, wil ik wel kunnen doen wat mijn voorkeur is. Ik zie het niet zitten om voor het pinapparaat te staan en er geen cash uitkomt
<<

Anoniem198

Bericht 04 Jul 2015 09:40

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Bedankt! Ik had dit topic nog niet gezien.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Jul 2015 11:47

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Maar als je zelf genoeg geld meeneemt hoeft er niet veel te gebeuren toch?
Hoor ook veel positieve terugkomers.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 04 Jul 2015 14:23

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Ik zit momenteel op Kos.
En afhankelijk van 1 groep vluchtelingen die mijn vriend heeft gezien, hebben we echt nergens last van.

We hebben tot nog toe nog genoeg cash geld bij ons en verder vooral genieten van het mooie weer.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 04 Jul 2015 14:49

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Op de eilanden schijnt niks aan de hand te zijn.
Athene en het vasteland raken de supermarkten steeds leger en de ziekenhuizen hebben nog voor 2 weken medicatie.

Neem gewoon vanuit Nederland genoeg cash mee. 4 jaar geleden was het pinnen al niet fijn. Veel buiten werking en alleen briefjes van 50 euro. Wij namen ieder 300 euro mee en als we daar pinden namen we 200 op zodat we weer vooruit konden.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem114

Bericht 04 Jul 2015 15:19

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Het lijkt me doodeng. En niet vanwege het geld, hoor. Maar de peilingen voor het referendum zijn 50/50. Er is dus wel kans dat de Grieken niet overdreven blij zijn met Europeanen. En misschien valt 't nu nog mee; toeristen leveren immers centen op, maar Griekenland kan elk moment failliet worden verklaard. Wat dan?

En mijn grootste angst zou zijn om daar te stranden. Een failliet land kan geen ambtenaren betalen en dus ook geen douane o.i.d. Zit je straks op een vliegveld zonder beveiliging of een vliegveld dat gesloten moeten worden...

Ja, ik kan doemdenken, maar ik denk wel dat de kans dat zoiets gebeurt, bestaat.
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:24

Bericht 04 Jul 2015 16:09

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Ik ben op Rhodos nu! Je kan 60,- per dag opnemen en we hebben genoeg cash geld mee.
Wij merken er tot nu toe niks van.
<<

Anoniem170

Bericht 04 Jul 2015 18:43

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Ik zou niet gaan, zou me niet prettig voelen niet makkelijk aan geld te komen. OK je kan vanaf NL meenemen, maar als dat gestolen wordt bijv. Ook als je dan in ziekenhuis belandt, je hebt medicijnen nodig wat er dan misschien niet meer is enz.. Griekenland importeert veel medicijnen uit buitenland, als die levering stopt..
Zijn allemaal doem scenarios hoor, maar vind geen prettige gedachte om zo te vertrekken.
<<

Anoniem164

Bericht 12 Jul 2015 10:12

Re: Wel of niet naar Griekenland?

Ik ga 25 juli naar Rhodos en maak me geen zorgen. Ik volg het nieuws wel, maar het zal allemaal wel los lopen hoor.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers